Skocz do zawartości

Jakie buty mam dziś na sobie


kamil

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 16,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Piękne buty Whitesnake, zazdroszczę! Mam tylko jedną wątpliwość: dlaczego zdecydowałeś się na szew na boku cholewki, a nie z tyłu, na pięcie?

Takie rozwiazanie nie niszczy ładnie ukształtowanej kuli pięty. Poza tym, brak szwu na pięcie w miękkiej skórze bardzo podnosi komfort. Szyte w ten sposób buty sa mniej sztywne w miejscu, które najcześciej powoduje obtarcia. Mogą wiec być mocniej dopasowane bez ryzyka.

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W lotnikach RTW chyba nie widziałem jeszcze takiego rozwiązania. W mojej opinii estetyka cholewki odrobinę na tym traci, ale skoro jest to wygodniejsze i pięta lepiej wygląda, to może warto :)

W opinii większości twórców estetyka na tym zyskuje z czym się zgadzam;)
  • Oceniam pozytywnie 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WhiteSnake

Dziwnie się załamują tuż za usztywnionym noskiem.

Tak jak by nie były odpowiednio wypełnione albo ktoś je zaginął w pół Aż powstało odkształcenie na górnej krawędzi brzegu po wewnętrznej strony tuż za usztywnieniem.

Może to wina szycia norweskiego które podniosło brzeg buta.

Lotniki to trudne buty.

Moje są dość pomarszczone i producent uważa że tak ma być.

Poza tym uważam że ten szew nie pasuje do tak subtelnych butów.

Spodnie super pasują do tych butów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opinii większości twórców estetyka na tym zyskuje z czym się zgadzam;)

To jeszcze tak z ciekawości podpytam - skoro ogólnie jest to uważane za ładniejsze rozwiązanie, to czemu jest  bardzo rzadko stosowane w lotnikach RTW? I to nawet droższych - C&J Weymouth, Vass, czy nawet G&G Sinatra mają szew na pięcie. Czy taki szew z boku jest trudniejszy do zrobienia/wiąże się z większymi kosztami produkcji?

 

edycja: sprawdziłem jeszcze zdjęcia EG Newbury - szew również jest na pięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W lotnikach RTW chyba nie widziałem jeszcze takiego rozwiązania.

SC: http://www.skoaktiebolaget.se/products/saint-crispins-wholecut

 

Zachowanie w miarę nienaruszonej powierzchni buta przez przesunięcie tylnego szwu w najmniej wyeksponowane w użytkowaniu miejsce może się wydawać próbą stworzenia wrażenia, że but jest bezszwowy. Może nie wszystkim to odpowiada, choć dla mnie jest to z korzyścią dla estetyki i stylu tego obuwia.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, w Saint Crispin jest z boku. Ale jak pisałem w poprzednim poście Alfred Sargent, Crockett & Jones, Vass, Edward Green, Gaziano&Girling stosują szew na pięcie. Mi akurat to rozwiązanie bardziej się podoba, ale skoro dla większości twórców ładniejszy jest szew z boku, to zaciekawiło mnie dlaczego w RTW jest tak rzadko stosowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@WhiteSnake

Dziwnie się załamują tuż za usztywnionym noskiem.

Tak jak by nie były odpowiednio wypełnione albo ktoś je zaginął w pół Aż powstało odkształcenie na górnej krawędzi brzegu po wewnętrznej strony tuż za usztywnieniem.

Może to wina szycia norweskiego które podniosło brzeg buta.

Lotniki to trudne buty.

Moje są dość pomarszczone i producent uważa że tak ma być.

Poza tym uważam że ten szew nie pasuje do tak subtelnych butów.

Spodnie super pasują do tych butów.

A teraz?

post-3633-0-13113300-1455884910_thumb.jp

Buty z bardzo dobrej skóry nie przechodzą procesu łamania. Z RTW można namiastkę tego wrażenia odczuć w C&J. Takie buty są wygodne od pierwszego założenia i układają sie tak jak ułożysz stopę, jak juz pisałem zachowują sie trochę jak skarpeta z podeszwą. Warunek konieczny to skóra i ekstremalne dopasowanie (to największa przewaga bespoke)

  • Oceniam pozytywnie 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WhiskeyPapa:

Może być i tak. Liczyłem na odpowiedź jakiegoś speca od butów - czy takie wykonaniu szwu jest to trudniejsze technicznie/droższe? Ja jestem totalnym laikiem, buty tylko noszę. Nie mam pojęcia o ich konstrukcji i z ciekawością poczytałbym fachowe wypowiedzi mądrzejszych ode mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To się nazywa rotacja. 

 

O ile nie jestem zmuszony do noszenia jednej pary przez kilka godzin, to faktycznie rotacja potrafi być spora.

 

Kształt buta dziwnie znajomy :)

 

 

Tzn, że trzymają kształt skoro da się go rozpoznać ;). To dobrze.

Przypomniałeś mi, że zapomniałem o opisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.