Pepo Napisano 13 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 13 Sierpień 2018 No niestety, niską pensją nie zachęcają, w każdej placówce widzę ogłoszenia że szukają ludzi praktycznie na każde stanowisko. Paczki w Warszawskim WERze potrafią leżeć dniami. Jeżeli się nie trafi na normalnego listonosza obsługującego Twój rejon to nic się pewnie nie zmieni. Dlatego zawsze proszę o numer przesyłki i sprawdzam na emonitoring.poczta-polska.pl, tam jest aktualizowane zazwyczaj zgodnie ze stanem faktycznym A historie o listonoszach można mnożyć, raz wracając z pracy znalazłem swoje awizo zatknięte za ogłoszeniem administracji na drzwiach od klatki schodowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajdowskip Napisano 13 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 13 Sierpień 2018 Gdyby to tylko Poczta Polska. W zeszłym tygodniu czekałem na koszulę od @poszetka.com codziennie wypatrując kuriera FedEx, który według monitoringu zabierał z magazynu paczkę, ale nigdy nie wykonał próby doręczenia. Po prostu wracał sobie z nią wieczorem i następnego dnia rano znów ją podejmował i znów wracał. I tak do soboty, gdy całkiem znienacka kurier się pojawił. Przez te wszystkie dni byłem w domu, nikt nie dzwonił ani do drzwi, ani na telefon. W monitoringu wyraźnie widać, że żadnych prób doręczenia wtedy nie było. Przespacerowałbym się po nią do oddziału, gdyby nie fakt, że mieszkam w Toruniu, a oddział jest w Bydgoszczy. 50 km po paczkę, która codziennie jeździ sobie po Toruniu, to trochę za dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Xune Napisano 13 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 13 Sierpień 2018 Zamów następne na mój adres jeśli wysyłają darmowo, oddam przy okazji tam gdzie ostatnio U mnie poczta/listonosz działa póki co bez zarzutu, nawet nietrackowane przesyłki przychodzą bez problemu - i próbki skóry, i szalik z Country Attire, i jakaś pierdoła od pana chińczyka. Chyba ani razu mi nie zgubili czegoś, a prędkością też nie odstają. Jedyny minus to kolejki na poczcie przy odbieraniu awizo. Za to kurierzy... brr, strach mnie oblatuje za każdym razem jak jestem zmuszony skorzystać z "usług" tych niedorajd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubo69 Napisano 13 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 13 Sierpień 2018 @Xune, dzięki - niewykluczone, że w skrajnej desperacji tak zrobię;-) Dla odmiany historia pozytywna o Inpoście - nadawałem paczkę w paczkomacie, źle zmierzyłem i nie zmieściła mi się do skrytki, ale zweryfikowałem to dopiero otwierając skrytkę. W tej sytuacji dla systemu paczka była w paczkomacie, tymczasem w rzeczywistości miałem ją w rękach. Był piątek, godzina 19. Zadzwoniłem na infolinię i dowiedziałem się, że jestem 14. w kolejce. Ponieważ wiem z doświadczenia (rozmowy z pewnym operatorem kablówki) że to może oznaczać pół godziny wysłuchiwania muzyczki, chciałem odpuścić, ale zanim zdążyłem się rozłączyć, odezwała się panienka - po 40 sekundach! Wyjaśniłem w czym rzecz; panienka poprosiła, abym napisał maila i podała mi adres. Napisałem i dostałem odpowiedź po 20 minutach - nie od bota czy systemu, ale konkretnej osoby, innej niż panienka na infolinii (przypominam, piątek wieczorem). Potwierdzenie paru szczegółów i zwrot opłaty za przesyłkę w ciągu 24 godzin (czyli w sobotę, w weekend). Szok i niedowierzanie, standard zachodni. Kurierów lubię. DHL ma teraz świetny system, można przesunąć dostawę na dogodny dzień za pomocą smsa. Wszystko działa jak w bajce, a kiedy raz jedyny nie zadziałało, dostałem serdeczne przeprosiny mailowe i obietnicę - zrealizowaną - że przesyłka będzie następnego dnia; w dodatku nie awanturowałem się (byłem w krawacie😀), mail przyszedł z inicjatywy DHL i nie był systemowy, tylko spersonalizowany. Tymczasem na poczcie... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Janusz Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 18 godzin temu, lubo69 napisał: że data nie ma znaczenia, ponieważ 9 sierpnia był u nich klient z awizo na przesyłkę, która według awizacji "przyszła" 10 sierpnia (gramatyki polskiej nie starcza na takie sytuacje). "która przyszła była 10 sierpnia" - czas zaprzeszły, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubo69 Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 "która przyszła była 10 sierpnia" - czas zaprzeszły, dziękuję Chyba zaprzyszły? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack13th Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 Ja ostatnio miałem przejścia z kurierem DPD. Pierwsza próba doręczenia - 03.08.2018 r., ok. godz. 10 odbieram telefon: "Dzień dobry, kurier, paczkę mam. Co ja mam z nią zrobić?" Pech chciał, że akurat nie było mnie w domu. Druga próba doręczenia - 06.08.2018 r., godz. 10.15 sprawdzam tracking - Próba doręczenia: odbiorca nieobecny. Dzwonię na infolinię: "Ale kurier właśnie u Pana był! - Problem w tym, że właśnie go nie było, gdy na niego czekam. - My nie odpowiadamy za kurierów, może się Pan kontaktować z kurierem bezpośrednio, ja podam numer telefonu..." Dobrze, dzwonię do kuriera i co? "Ja byłem doręczyć w piątek, jak ktoś nie chce paczki odebrać to nie moja sprawa, ja jadę dalej." Paczka do dziś leży w magazynie i nie wiem nawet, kiedy wróci do nadawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artisan Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 Ja z z DPD mam również złe doświadczenia. Kiedyś już je opisywałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mamrot Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 Chyba mam to szczęście, że żyję w innej rzeczywistości. Kurierzy z mojego rewiru co prawda mają swój odmienny savoir-vivre, ale da się z nimi dogadać. Napiwek w formie 5PLN raz na dwa-trzy miesiące czyni cuda. Najczęściej mam do czynienia z DPD, Pocztex, DHL, UPS. Większość wie, że jak nikt nie reaguje na dzwonek, to przez niezamkniętą furtkę należy zostawić przesyłkę na posesji. Czasem dostaję telefon, że był i zostawił a najczęściej po prostu zastaję przesyłkę po powrocie pod drzwiami, nawet te trzydziestokilowe. Inpost omijam, bo stał się tak popularny w mojej okolicy, że mimo zwiększenia ilości paczkomatów, często przekierowują mnie do bardziej oddalonych. Ostatnio droga i ciężka przesyłka przez DPD została uszkodzona i mimo nieotworzenia jej przy kurierze, proces reklamacyjny przebiegł bardzo sprawnie. Problemem stał się zwykły listonosz. Jeszcze rok temu była Pani profesjonalistka, która niestety odeszła na emeryturę. Teraz jest rotacja ludzi mających problemy z czytaniem i prostym wysławianiem. Wśród sąsiadów non stop wymieniamy się omyłkowo dostarczoną korespondencją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Janusz Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 7 godzin temu, lubo69 napisał: Chyba zaprzyszły? W języku polskim nie ma takiego czasu - mówimy przecież też o kolejności zdarzeń w przeszłości, a nie o przyszłych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubo69 Napisano 14 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 14 Sierpień 2018 Wiem. Popatrz na daty w moim przykładzie (facet pojawił się na poczcie z informacją, że jego paczka przyszła jutro) i zastanów się, czy opisałbyś tę sytuację za pomocą czasu zaprzeszłego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof G Napisano 20 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 20 Sierpień 2018 "... poczta - czyli wszystko o doręczeniach przesyłek" http://m.joemonster.org/art/44014 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
123 Napisano 24 Sierpień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 24 Sierpień 2018 Jeśli ktoś jest ze śląska to odradzam korzystanie z usług Fedex. Opony zamówione 10.07.2018 w 8 h dotarły z Warszawy do Katowic natomiast z magazynu K-ce do mnie czyli 60 km dotarły po 3 tygodniach. Z tego co się dowiedziałem, oddział Fedex Katowice ma ogromne problemy z brakiem kurierów. Można o tym poczytać w opiniach google na temat Fedex. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dziko Napisano 16 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 16 Październik 2018 Muszę pochwalić UPS, bo dziś naprawdę mnie zaskoczyli. Paczki zwykle odbieram w pracy, a niedawno przeprowadziliśmy się do innego budynku. Nowy adres jest przy tym poza strefą dostaw "starego" kuriera, który mnie dobrze kojarzył. Ostatnio zamawiając coś z Yooxa zapomniałem przestawić adresu - no trudno, myślę sobie, najwyżej kurier zostawi paczkę w sklepie w UPS Access Point i będę musiał tam podskoczyć, parę przystanków tramwajem. Tymczasem rano dzwoni "nowy" kurier, że ma dla mnie paczkę na aktualny adres - wyjaśnił, że kolega pamiętał, że się przeprowadziłem i mu przekazał do dostarczenia. No, to się nazywa obsługa klienta! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajdowskip Napisano 16 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 16 Październik 2018 To się nazywają więzi międzyludzkie. Co do UPS to ja wczoraj jeździłem po swoim mieście 1,5 godziny, szukając głównego oddziału UPS - dopiero pod czwartym adresem znalezionym w Internecie udało mi się trafić, pięć minut przed zamknięciem. Nawet nie potrafią zdjąć ze swojej strony nieaktualnych adresów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Boruta Napisano 16 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 16 Październik 2018 Pisałem już o UPS w innym temacie. 0 prób kontaktu. Meil w stylu "przyjdźta do nas i sami se odbierta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajdowskip Napisano 16 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 16 Październik 2018 Miałem kiedyś takiego cwaniaka w DPD. Raz zadeklarowałem, że nie będzie mnie w domu, więc sam odbiorę w oddziale, i tak się nauczył, że już nigdy nie przyjeżdżał. Pisał tylko: "paczka do odebrania na..." i tu adres oddziału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pmichal Napisano 17 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 17 Październik 2018 DPD czy DHL z reguły zadzwonią, a to pomaga, bo wtedy im powiem, żeby zostawili u ochroniarza w bloku obok więc mam 2 minuty do przejścia, zaś UPS nigdy nie dzwoni i jak mnie nie ma to muszę jechać do access point'u. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacio Napisano 17 Październik 2018 Zgłoszenie Share Napisano 17 Październik 2018 Nauczony wieloletnim doświadczeniem (kto pamięta czasy, gdy kurierzy nie odbierali przesyłek od klienta tylko trzeba było je samemu zawozić do punktu?) przesyłki zamawiam do pracy. Po drugie - każdy kurier, który przyjeżdża dostaje gratis (bardzo dobrą!) kawę w kubku na wynos. Dzięki temu jesteśmy pierwszą firmą z rejonu, do której przyjeżdżają i wcześnie mamy towar. No i - niemal nigdy o nas nie zapominają 4 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof G Napisano 5 Luty 2019 Zgłoszenie Share Napisano 5 Luty 2019 Oddam za darmo cztery kody na darmową przesyłkę paczkomatowa InPost (gabaryt A),ważne do do 31.03.2019 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacio Napisano 5 Luty 2019 Zgłoszenie Share Napisano 5 Luty 2019 5 godzin temu, Krzysztof G napisał: Oddam za darmo cztery kody na darmową przesyłkę paczkomatowa InPost (gabaryt A),ważne do do 31.03.2019 r. Czytałem, że Koledzy się umawiają na kolejną dostawę z OC - może z chęcią przygarną te kody. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysztof G Napisano 5 Luty 2019 Zgłoszenie Share Napisano 5 Luty 2019 Jak zgłosi się któryś z kolegów to oddam,nie czytam każdego tematu .... Kody rozdane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pi_senny Napisano 21 Luty 2020 Zgłoszenie Share Napisano 21 Luty 2020 Prawdopodobnie przewoźnik zagubił moją przesyłkę. Póki co jeszcze weryfikują co się z nią stało, lecz po wymianie korespondencji raczej nikłe są szanse na jej odnalezienie. Zatem , czy dobrze rozumiem art 548 KC, że np. firma u której został zakupiony towar odpowiada za jego ewentualne zagubienie, zwraca koszt kupującemu i następnie ewentualnie dochodzi swoich roszczeń u przewoźnika na podstawie ubezpieczenia przesyłki? Cytat § 3. Jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu. Za wydanie rzeczy uważa się jej powierzenie przez sprzedawcę przewoźnikowi, jeżeli sprzedawca nie miał wpływu na wybór przewoźnika przez kupującego. Postanowienia mniej korzystne dla kupującego są nieważne. Interpretacja ze strony UOKiK https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawa-ogolne/odpowiedzialnosc-sprzedawcy-za-przesylke/ Innymi słowy, w takich przypadkach lepiej od razu zwracać się do firmy u której dokonano zakupu, niżeli kopać się z przewoźnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nets Napisano 22 Luty 2020 Zgłoszenie Share Napisano 22 Luty 2020 Dokładnie tak. Raz tak miałem gdy zamawiałem narzędzia i wysłali do mnie ponownie i oni tam sami dochodzili swoich praw. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 22 Luty 2020 Zgłoszenie Share Napisano 22 Luty 2020 W sumie to jest logiczne - zawieram umowę ze sprzedawcą, że kupuję coś od nich, a oni mi to dostarczą. A oni z kolei zawierają umowę z przewoźnikiem, że przesyłkę do mnie dostarczy, ale to już nie moja sprawa. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.