fan_dobrego_buta 2,492 Posted December 14, 2014 Report Share Posted December 14, 2014 To mnie koledzy nastraszyli, gdyż ja wczoraj dokonałem drobnych zakupów na stronie Bytomia. Mam nadzieję, że wszystko dotrze w tym tygodniu.....? Quote Link to post Share on other sites
Lathlaer 123 Posted December 14, 2014 Report Share Posted December 14, 2014 Trzeba było zapytać miłą Panią o to, z kimś się trzeba skontaktować, żeby złożyć skargę na zaistniałą sytuację fan_dobrego_buta Ależ oczywiście, że dotrze - to, czy do Ciebie, to już osobna kwestia. Szukaj po sąsiadach Quote Link to post Share on other sites
fan_dobrego_buta 2,492 Posted December 14, 2014 Report Share Posted December 14, 2014 Quote Link to post Share on other sites
musa19 2,723 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Mam wrażenie, że kiedyś to firmy kurierskie zabiegały o klienta, a dziś jest odwrotnie. Jakość tych usług na pewno jakoś drastycznie się nie poprawiła, a wręcz powiedziałbym, że spadła. Choć z drugiej strony przy takiej ogromnej skali doręczeń chyba nie jest możliwe, aby wszystko odbywało się bez wpadek. Z własnego doświadczenia zaobserwowałem, że chyba tylko Royal Mail pozostaje synonimem niezawodności i profesjonalizmu, bo FedEX, moim zdaniem, już się dawno "posypał". Quote Link to post Share on other sites
Hargin 5,986 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Ja bym specjalnie nie rozgrzeszał usługodawcy z uwagi na okres świąteczny. Nie ma on charakteru "zaskoczenia drogowców zimą". W mojej ocenie firmy przewozowe optymalizują działanie, chcąc jak najwięcej zarobić wzmożonych nadaniach, a nie rozszerzając sezonowo sieci obsługowej. Na tym tle pozytywnie zaskoczył mnie INPOST, który z uwagi na ograniczoną pojemność paczkomatów, podstawia pod niektóre lokalizacje dodatkowe samochody i bezpośrednio z nich wydawane są paczki. Klient nie odczuwa przez to problemów związanych z organizacją wykonawcy usługi. A co do samych kurierów - jak wszędzie są ludzie bardziej przyzwoici i tacy co nieustannie kombinują. Próby wymuszania na odbiorcach obecności w godzinach, gdy są w pracy zasługuje na pomstę. Quote Link to post Share on other sites
Zajac Poziomka 14,757 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Hargin: Z drugiej strony - próby wymuszenia przez odbiorców na kurierach dostarczania paczek po godzinach ich pracy też nie są chwalebne. A przypadek opisany przez artisana jest naganny i nigdy nie powinien się wydarzyć, jednak ciężko chyba mieć pretensje do firmy Bytom o zachowanie kuriera, który nawet nie jest ich pracownikiem. Quote Link to post Share on other sites
Hargin 5,986 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Nie rozumiem - czemu "próby wymuszania"? Często przyjmuję przesyłki kurierskie - zawodowo i prywatnie. 90% kurierów dzwoni rano i ustala możliwą godzinę doręczenia. Pozostali, albo nie dzwonią i przybywają - do firmy w godzinach pracy lub do domu po 17.00. Niestety miałem też problem z pojedynczymi kurierami, którzy z uporem maniaka próbowali dostarczyć przesyłkę do domu w godzinach przedpołudniowych - mimo telefonicznej informacji o braku mojej obecności. Za każdym razem konieczna była interwencja na infolinii, co skutkowało dostawą we właściwym czasie. Wydaje mi się, że to tylko zależy od ludzi, którzy organizują sobie rozwiezienie przesyłek. Walenie głową w mur i siłowe wymuszanie na klientach obsługi w godzinach, w których ich nie ma w domu zniechęca do korzystania z tej formy dostawy. Tym bardziej, że dużo wygodniejszy jest paczkomat. Quote Link to post Share on other sites
Zajac Poziomka 14,757 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 Hargin - też często zdarza mi się odbierać przesyłki i zgadzam się, tak jak to opisujesz (telefon od kuriera i ustalenie wygodnej dla obu stron godziny) jest optymalnie. Z drugiej strony - niektóre firmy kurierske oferują jedynie dostawę w bardzo szerokim przedziale czasowym (np. 9-17), a na konkretną godzinę przyjeżdżają za dodatkowa opłatą. Nie uważam, żeby była to dobra praktyka, ale jeżeli już zdarza mi się skorzystać z usługi takiej firmy i świadomie godzę się na takie warunki, to trudno też wtedy krytykować kuriera za to, że nie wykazał dobrej woli i nie zadzwonił do mnie - owszem, mógłby to zrobić, ale z drugiej strony nie ma takiego obowiązku, a ja mogłem wybrać inną firmę kurierską. A jeżeli jeszcze zdarzy się tak, że kurier pracuje do tej samej godziny co ja, to trudno też winić go, za to że po godzinach pracy nie chce mu się do mnie jeździć z paczkami. Ja w takich sytuacjach na ogół proszę, żeby paczki zostawiać u ochrony osiedla. Quote Link to post Share on other sites
Hargin 5,986 Posted December 15, 2014 Report Share Posted December 15, 2014 No niestety niespecjalnie mamy wpływ na wybór kurierów, dokonując zakupów przez sieć - decyduje o tym nadawca i rzadko informuje o firmie, z której korzysta. Nie ma sensu snuć dalszych wywodów w wątku o Bytom, bo robimy OT. Mi chodziło wyłącznie o fakt, że firma przewozowa powinna koncentrować się na skutecznym dostarczeniu przesyłki, a nie ich dostarczaniu. 1 Quote Link to post Share on other sites
Brazzi 84 Posted December 16, 2014 Report Share Posted December 16, 2014 Po długim oczekiwaniu (jak większość osób na forum) otrzymałem zamówienie. Miesiąc temu zakupiłem w sklepie stacjonarnym ciemnobrązowe chinosy. Mój brat skuszony ceną poprosił o zamówienie takich samych. Trochę byłem zdziwiony porównujac teoretycznie te same spodnie po dostarczeniu. "Nowe" okazały się jaśniejsze, a materiał jest bardziej miękki/delikatny. Quote Link to post Share on other sites
fan_dobrego_buta 2,492 Posted December 17, 2014 Report Share Posted December 17, 2014 Moje zamówienie złożone w sobotę zostało skompletowane dziś i jutro będzie wysłane. 3 DNI ROBOCZE. Szału nie ma, ale oczywiście mogło być dłużej Quote Link to post Share on other sites
MMax 2 Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 A ja dziś otrzymałem swoje zamówienie tzn teoretycznie . Już wyjaśniam - otóż w systemie figuruje że przesyłka została dostarczona o godz. 14. Odebrała jakaś Pani Pruszyńska o której istnieniu nie miałem do tej pory bladego pojęcia Wieczorem gdy wróciłem do domu odebrałem maila z którego było przekierowanie na opcję śledzenia przesyłki DPD. Stąd dowiedziałem się że przesyłka jest już dostarczona. Pan Kurier nie raczył dać znać na mój nr. tel. że przesyłkę dostarczył (zazwyczaj miałem tel. od kuriera z pytaniem czy może zostawić paczkę u sąsiadów). Znalazłem więc nr tel. kuriera i zadzwoniłem z pytaniem kto to jest ta Pani która rzekomo odebrała paczkę bo ja takiej osoby nie znam. Pan rezolutnie stwierdził że przecież zostawił paczkę w bloku na mojej ulicy pod nr 1 u swego stałego klienta także mam być spokojny bo paczka nie zginie. Co ciekawe ja mieszkam w bloku nr 10 dokładnie na drugim końcu ulicy. Przyznaję - zdarzało mi sie odbierać paczki u sąsiadów z klatki. W tym przypadku uznałem że 10 bloków to jednak przesada i stanowczo stwierdziłem że oczekuję paczki u siebie w domu, a nie mam zamiaru jej szukać u jakiejś mitycznej Pani Pruszyńskiej. Kurier wyrażnie niepocieszony zobowiązał się że jednak pojedzie do tejże Pani i jutro wieczorem dostarczy paczkę pod właściwy adres. Muszę przyznać że cała ta sytuacja z przestojem w Bytomiu a potem jeszcze z kurierem w sumie mnie rozbawiła. Przypomniał mi się serial Alternatywy 4 gdy Bronisław Pawlik, owszem dostał mieszkanie ale tylko w telewizji. Ja owszem dostałem zakupiony towar, ale tylko w systemie . Zobaczymy co będzie jutro, czy przypadkiem nie okaże się że to nie koniec zabawy To jest całe DPD i właśnie dlatego, jak napisałem powyżej, nigdy nie zrobiłem żadnych zakupów w Bytomiu przez internet, a także nie robię zakupów w innych e-sklepach korzystajacych z usług DPD. Bytom, który chce być postrzegany jako marka premium(?) w segmencie mody męskiej wybrał tanią firmę kurierską jaką jest DPD z wszystkimi tego konsekwencjami przedstawionymi w tym wątku. Sytuacja rzeczywiście jak z Alternatywy 4, tylko mistrza Barei nie ma wsród nas, a następców również nie widać. Quote Link to post Share on other sites
mosze 2,569 Posted December 20, 2014 Report Share Posted December 20, 2014 [...] Bytom, który chce być postrzegany jako marka premium(?) Litości... Bytom jest firmą z polskiej średniej półki, nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek "premium". 4 Quote Link to post Share on other sites
MMax 2 Posted December 22, 2014 Report Share Posted December 22, 2014 Litości... Bytom jest firmą z polskiej średniej półki, nie ma nic wspólnego z jakimkolwiek "premium". Litości... Tam jest znak zapytania. 1 Quote Link to post Share on other sites
mateo_belmondoo 55 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Zaproponowali rabat 20% przy następnym zamówieniu. Przyznam, że wzięli mnie z zaskoczenia - zakupy regularnie w internecie robię od przynajmniej 10 lat i nigdy nie zdarzyła mi się sytuacja żeby kupić towar, który fizycznie nie istnieje a stanowi jedynie podpuchę aby zachęcić klienta do zakupów. Dlatego też zgodziłem się na dostarczenie pozostałej części zamówienia i odpuściłem koszule (osoba z bytomia poinformowała mnie że mają te koszule ale są drugiego gatunku z uszkodzeniami i że takie mogą mi dostarczyć jeżeli oczywiście chce - niezła paranoja.) Przygody z zakupami w Bytomiu ciąg dalszy- na 6 zamówionych rzeczy 3 posiadają wady - spodnie chino przyszły pęknięte na szwie w kroku - całe szczęście że chciałem nosić je przed świętami więc zauważyłem wadę i zwróciłem je do sklepu. Natomiast w dniu wczorajszym spotkała mnie niemiła niespodzianka - kupione na prezent gwiazdkowy 2 swetry są dziurawe - jeden ma dziurę centralnie na przodzie. Drugi natomiast ma dziurę na plecach, która uwaga - została w sposób bezczelny zacerowana. To są moje ostatnie zakupy w tym sklepie - nie wiem jak można sprzedawać wadliwy towar, którego wady byly usuwane przez sklep i nie informować o tym klienta. Zestawiając to z informacją o koszulach podaną przez obsługę sklepu (które mogły zostać doręczone w drugim gatunku) wychodzi na to, że bytom robi z klientów jelenia i wystawia sobie odpowiednią opinię. Zdjęcia swetrów wrzucę później w dniu dzisiejszym. Quote Link to post Share on other sites
mateo_belmondoo 55 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 zdjęcia uszkodzonych swetrów- jak widać na metkach swetry mają oznaczoną jakość jako I a nie jako drugi gatunek. Quote Link to post Share on other sites
Wodzu 3,931 Posted December 25, 2014 Report Share Posted December 25, 2014 Chyba faktycznie ktoś podjął mocno ryzykowne decyzje w Bytomiu i zrobili "skok na kasę" bez odpowiednich środków, czemu - jak widać - nie sprostali... Quote Link to post Share on other sites
lupin 1,265 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 U mnie w mieście wręcz się nie da. Jedyna realna konkurencja to Vistula/Wólczanka, ale moim zdaniem Bytom oferuje zawyczaj lepszą jakość przy porównywalnych, a czasemi nawet niższych cenach (oczywiście mam na myśli ich ceny wyprzedażowe). Również zgadzam się z tą opinią. Bytom ma o wiele lepsze jakościowo materiały. Do zachwytu nad tą marką jednak daleko. Tkaniny garniturowe często słabej jakości. Dużym plusem tej marki są częste promocje. Choćby jesienna promocja kurtek i płaszczy 2 w cenie 1. Quote Link to post Share on other sites
Marcines 60 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Jeżeli uznajesz to za plus.. zresztą Vistula też ma częste promocje. A z materiałami to bardzo różnie jest, np. z płaszczami, w Vistuli można mieć w niezłej cenie wełne + kaszmir, a Bytom oferuje wełnę + poliamid. (polecam również udanie się do większych sklepów stacjonarnych Vistuli, często można znaleźć tam rzeczy nie będące w ofercie sklepu internetowego, ostatnio widziałem bardzo ładny płaszcz ze 100% wełny wielbłądziej, a kolega mówił mi o granatowym płaszczu 100% kaszmir, oba w przystępnych cenach) Do tego workowate fasony z Bytomia średnio leżą na większości osób. Quote Link to post Share on other sites
Koval 2,411 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Również zgadzam się z tą opinią. Bytom ma o wiele lepsze jakościowo materiały. Do zachwytu nad tą marką jednak daleko. Tkaniny garniturowe często słabej jakości. Dużym plusem tej marki są częste promocje. Choćby jesienna promocja kurtek i płaszczy 2 w cenie 1. To jak to w końcu wg Ciebie jest, bo się zgubiłem... Quote Link to post Share on other sites
fan_dobrego_buta 2,492 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Po raz pierwszy kupiłem kilka rzeczy z Bytomia (sweterki, bezrękawnik Larsen 2, chinosy, kurtkę Mitchel i szale), skuszony promocją w sklepie internetowym. Ceny przed rabatem są zawyżone, jednak w cenie promocyjne towar wygląda zupełnie inaczej.Z zakupów jestem bardzo zadowolony. Świetna jakość za te pieniądze. Oczywiście na rynku można znaleźć wyższej jakości towar, za dużo wyższą cenę.Polecam bezrękawnik Larsen! Quote Link to post Share on other sites
fan_dobrego_buta 2,492 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Chyba faktycznie ktoś podjął mocno ryzykowne decyzje w Bytomiu i zrobili "skok na kasę" bez odpowiednich środków, czemu - jak widać - nie sprostali... Ja kupiłem sporo towaru w tej wyprzedaży i wszystkie są OK, bez defektów. Może kolega Mateo miach pecha? Quote Link to post Share on other sites
mateo_belmondoo 55 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Ja kupiłem sporo towaru w tej wyprzedaży i wszystkie są OK, bez defektów. Może kolega Mateo miach pecha? Miałem pecha - moje zamówienie było wysyłane jako jedno z ostatnich, więc nie załapałem się na towar nieuszkodzony. Nauczony tą przygodą radzę jednak każdą rzeczy z Bytomia obejrzeć z każdej strony dokładnie. Na całe szczęście firma oddała mi pieniądze za uszkodzony towar - ale niesmak pozostał. Quote Link to post Share on other sites
fan_dobrego_buta 2,492 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Przejdzie.... Quote Link to post Share on other sites
artisan 128 Posted January 13, 2015 Report Share Posted January 13, 2015 Ja też uważam że kolega musiał mieć duzy nie fart, ja ze swoich zakupów w Bytomiu jestem zadowolony (tez polecam bezrękawnik larsen). Jednak fakt, że wysłali towar w tak fatalnej kondycji (nawet jeśli nie ja byłem odbiorcą) bardzo obniża moją ocenę tej firmy. Ja też odczuwam niesmak. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.