Skocz do zawartości

Suit Supply


+Immune+

Rekomendowane odpowiedzi

@ Kyle, dlatego na miejscu każdy z modeli można wytaliować, albo wypuścić materiał. To normalne, gdy mówimy o produktach z wieszaka.

 

Które wełniane modele były Twoim zdaniem sztywne i niemiłe w dotyku? Osobiście mam wrażenie, że ta najtańsza seria jest średnia (te po 259 euro). Natomiast te za 299 i w górę już trzymają jakość. Oczywiście cały czas mówię o porównaniu do firm w podobnej półce cenowej, a nie materiałach od RZ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kyle, dlatego na miejscu każdy z modeli można wytaliować, albo wypuścić materiał. To normalne, gdy mówimy o produktach z wieszaka.

 

Które wełniane modele były Twoim zdaniem sztywne i niemiłe w dotyku? Osobiście mam wrażenie, że ta najtańsza seria jest średnia (te po 259 euro). Natomiast te za 299 i w górę już trzymają jakość. Oczywiście cały czas mówię o porównaniu do firm w podobnej półce cenowej, a nie materiałach od RZ ;)

 Jasne, że można wytaliować, ale po pierwsze jak jest kilka rodzajów fasonów, to jednak oczekiwałem, że choć jeden będzie się nadawał na mnie przynajmniej jako tako. Poza tym, jak napisałem, nie chodziło o samo taliowanie, ale też o rękawy (notabene nie tylko były dla mnie przydługie, ale też nieco zbyt obszerne, a nie mam ramion ani szczupłych, ani krótkich). Mierzyłem dla porównania również garnitury z rozmiarów 54-52, czyli na niższy wzrost, i tam rękawy były dobre i ogólnie jakby klepiej leżały (a mam 190 cm wzrostu), ale marynarki były za krótkie. Generalnie w tej części mojego postu chciałem przekazać informację, że zamówienie przez Internet jest większą loterią niż mogłoby się wydawać. Z drugiej strony świadczy to o dobrym działaniu mechanizmu zawartego na ich stronie internetowej, który pomaga dobrać rozmiar - po wpisaniu moich danych w ogóle nie był w stanie nic doradzić :D , co potwierdziło się w rzeczywistości. Dla odmiany byłem później w centrum outletów pod Berlinem, gdzie znalazłem sklepik z garniturami w zasadzie no name, ale z materiałów VBC, Cerruti i Loro Piana, gdzie mieli tylko jeden fit, ale za to dla mnie niemal idealny :) (tylko spodnie do małej przeróbki), stąd moje "rozczarowanie" Suit Supply jest większe.

 

Co do modeli Suit Supply, które zrobiły na mnie niekorzystne wrażenie pod kątem materiału, to niestety nie pamiętam konkretów - za dużo sztuk zmierzyłem w krótkim czasie. Generalnie nie uważam, żeby Vistula była jakoś szczególnie gorsza jakościowo, a przynajmniej ze względu na wyprzedaże lepiej wypada w kategorii cena do jakości, no i łatwiej przymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jasne, że można wytaliować, ale po pierwsze jak jest kilka rodzajów fasonów, to jednak oczekiwałem, że choć jeden będzie się nadawał na mnie przynajmniej jako tako. Poza tym, jak napisałem, nie chodziło o samo taliowanie, ale też o rękawy (notabene nie tylko były dla mnie przydługie, ale też nieco zbyt obszerne, a nie mam ramion ani szczupłych, ani krótkich). Mierzyłem dla porównania również garnitury z rozmiarów 54-52, czyli na niższy wzrost, i tam rękawy były dobre i ogólnie jakby klepiej leżały (a mam 190 cm wzrostu), ale marynarki były za krótkie. Generalnie w tej części mojego postu chciałem przekazać informację, że zamówienie przez Internet jest większą loterią niż mogłoby się wydawać. Z drugiej strony świadczy to o dobrym działaniu mechanizmu zawartego na ich stronie internetowej, który pomaga dobrać rozmiar - po wpisaniu moich danych w ogóle nie był w stanie nic doradzić :D , co potwierdziło się w rzeczywistości. Dla odmiany byłem później w centrum outletów pod Berlinem, gdzie znalazłem sklepik z garniturami w zasadzie no name, ale z materiałów VBC, Cerruti i Loro Piana, gdzie mieli tylko jeden fit, ale za to dla mnie niemal idealny :) (tylko spodnie do małej przeróbki), stąd moje "rozczarowanie" Suit Supply jest większe.

 

Co do modeli Suit Supply, które zrobiły na mnie niekorzystne wrażenie pod kątem materiału, to niestety nie pamiętam konkretów - za dużo sztuk zmierzyłem w krótkim czasie. Generalnie nie uważam, żeby Vistula była jakoś szczególnie gorsza jakościowo, a przynajmniej ze względu na wyprzedaże lepiej wypada w kategorii cena do jakości, no i łatwiej przymierzyć.

 

 

Z koncówką pozwolę sobie polemizować. Uważam, że Vistula (i Bytom) znacząco odstają od SS, a składa się na to kilka czynników. Pierwszym, który się rzuca w oczy jest sam "design", SS jest proporcjonalny, a Vistula ma wąskie sportowe klapy. Drugim jest wykonanie, SS są w większym stopniu szyte (jeśli nie w pełni), co przekłada się na komfort noszenia i na to, jak zachowuje się materiał. Dotyczy to także samego wyglądu, przy SS klapy ładnie się rolują, przy V i B klapy są zaprasowane na leżąco (wystarczy zerknąć na trzyguzikowe SS, które są pod tym względem świetne). Trzecim, jest podszewka, która jest badziej komfortowa przy SS (w marynarce 100% Bemberg). Czwartym są same materiały; czuć to praktycznie od pierwszego "macania". Do tego trochę testowania w praktyce. W ostatnich upałach nosiłem na przemian moherowy garnitur SS i garnitur Vistuli z ichniejszego "tropiku". Całkowicie bez porównania, SS nosi się praktycznie jak len, a Vistula jak trochę odchudzony zwykły garnitur jesienny.

 

Oczywiście trochę uogólniam, ponieważ inaczej wygląda sprawa z tańszą i droższą linią, ale generalnie standardowa cena SS, czyli 300 euro, zostawia daleko, daleko w tyle odpowiednik w tej cenie w Vistulii i Bytomiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z koncówką pozwolę sobie polemizować. Uważam, że Vistula (i Bytom) znacząco odstają od SS, a składa się na to kilka czynników. Pierwszym, który się rzuca w oczy jest sam "design", SS jest proporcjonalny, a Vistula ma wąskie sportowe klapy. Drugim jest wykonanie, SS są w większym stopniu szyte (jeśli nie w pełni), co przekłada się na komfort noszenia i na to, jak zachowuje się materiał. Dotyczy to także samego wyglądu, przy SS klapy ładnie się rolują, przy V i B klapy są zaprasowane na leżąco (wystarczy zerknąć na trzyguzikowe SS, które są pod tym względem świetne). Trzecim, jest podszewka, która jest badziej komfortowa przy SS (w marynarce 100% Bemberg). Czwartym są same materiały; czuć to praktycznie od pierwszego "macania". Do tego trochę testowania w praktyce. W ostatnich upałach nosiłem na przemian moherowy garnitur SS i garnitur Vistuli z ichniejszego "tropiku". Całkowicie bez porównania, SS nosi się praktycznie jak len, a Vistula jak trochę odchudzony zwykły garnitur jesienny.

 

Oczywiście trochę uogólniam, ponieważ inaczej wygląda sprawa z tańszą i droższą linią, ale generalnie standardowa cena SS, czyli 300 euro, zostawia daleko, daleko w tyle odpowiednik w tej cenie w Vistulii i Bytomiu.

 

Wiedziałem, że zwolennicy się trochę oburzą :P . Mam bodaj dwa garnitury z Vistuli i żaden nie ma wąskich klap (czy takie klapy są "sportowe", to już co innego). Nie bardzo wiem, co oznacza, że garnitury Suit Supply są "w większym stopniu szyte", być może chodzi Ci o wkład, z tego co słyszałem, mają half canvas, to jest za pewno jakiś plus, ale przy przymiarkach nie zauważyłem wpływu na "zachowywanie się" materiału. Co do klap, to jakoś nie odnotowałem wielkiej różnicy, nie mogę powiedzieć, żeby w moich egzemplarzach Vistuli były zaprasowane na kancik. Odnośnie materiałów miałem częściowo inne odczucia, choć nie twierdzę, że macałem wszystko, zresztą kilka było OK. A takie kwestie rolowanie klap czy podszewka to słabe argumenty w sytuacji, kiedy fit okazał się dziwny. Niemniej cieszę się, że Ty jesteś zadowolony ze swoich garniturów i czym prędzej zapraszam do CMDNS :) .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ xkozioł,

 

chciałbym! ;)

 

Moja historia jest taka, że w swoim domowym budżecie mieściłem się w Vistulach i Bytomiach na wyprzedażach (więc trochę taniej niż SS). Bespoke w moim wypadku nie wchodzi w rachubę, mijałem sobie też sklepy z lepszymi markami (choć nie w Warszawie) i widziałem garnitury (typu Joop, Boss itd.), które bywały wyraźnie droższe od Vistuli, a jednocześnie jakościowo nie odstawały. Aż trafiłem na SS, gdzie przy pierwszym kontakcie zwróciłem uwagę na to, że przy cenie 2 razy droższej (od wyprzedażowej Vistulii gorszej jakości) od razu, mimo że jestem amatorem, dało się zauważyć wyraźnie, ale to wyraźnie lepszą jakość (mimo że sa kampanię "shameless" miałbym ochotę ich zbojkotować). I to na wielu frontach, o których napisałem wyżej (projekt, podszewka, materiał itd.).

 

Rzeczywiście mogę brzmieć jako agent tej firmy, ale nic na to nie poradzę. Naprawdę wyglądają świetnie.

 

@ Bartek,

 

wstydzę się i nie lubię się pokazywać :)

 

Choć kiedyś już wklejałem tutaj zdjęcie w modelu Napoli (który na mnie jest trochę zbyt szeroki) i porównywałem go do dobrze dobranego garnituru Albione. Werdykt forumowiczów był jednogłośny ;)

 

@ Kyle,

 

starsze modele Vistuli są rzeczywiście lepsze ze względu na klapy. Też taki mam. Choć nie wiadomo o czym mówimy - przypuszczam, że garnitury Lantiera sprzed paru lat (czasy Brosnana), które były po ponad 3 tysiące złotych mogą konkurować z SS :)

 

Także sporo zależy od modelu. SS w cenie 300 euro ma half canvass, ale ta droższa seria jest już zdaje się full c.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kyle,

 

We wszystkich 4 modelach klapy są wyraźnie wąskie. Wystarczy porównać je np. do klap Bytomia: http://www.bytom.com.pl/files/sc_images/product/middle_img_908.png

Albo Albione, jeśli mówimy o polskich firmach http://kizzu.pl/wp-content/uploads/2013/05/jwi_1.jpg

I jeszcze Vistula Brosnana http://i1.ytimg.com/vi/biqfT746BP8/maxresdefault.jpg

 

SS ma oczywiście jeszcze szersze. Wiele projektów bespoke, które są na forum mają również wyraźnie szersze klapy.

 

Zresztą sama wizyta w sklepie Vistuli tylko może utwierdzić w tym, że klapy są za wąskie. Wygląda to ciekawie, ale sportowo, mało elegancko.

 

Dla mnie największym błędem ostatnich kolekcji w Vistuli są ich zamknięte klapy. Robienie wąskich zamkniętych klap wygląda dosyć komicznie. Podobnie jak ich smokingi, które kosztują tyle co smoking Suit Supply, a ten drugi odstawia je na mile.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

We wszystkich 4 modelach klapy są wyraźnie wąskie. Wystarczy porównać je np. do klap Bytomia:

 

Jeden z nas powinien wybrać sie do lekarza od oczu, przy czym nie sugeruję, że to nie ja. Niemniej twierdzenie, że w przywołanych produktach klapy są jakieś szczególnie wąskie, uważam za nieuprawnione. Owszem, Vistuli zdarzają się ekscesy w tym zakresie, ale nie jest tak, że nie można aktualnie nabyć czegoś z normalną szerokoscią klap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dyskutuję sobie na forum "klasycznej męskiej ELEGANCJI" i dostaję jakże elegancką odpowiedź o pójściu "do lekarza od oczu".

 

Polecam za to sięgnięcie po linijkę i wybranie się do sklepów Vistuli. I w przeciwieństwie do Kolegi nie piszę tego złośliwe, ponieważ sam takiego sportu spróbowałem. Werdykt wąskich klap w Vistulii został wydany na podstawie właśnie takiego badania. One autentycznie są wąskie, a jeden centymetr potrafi zrobić optyczną różnicę.

 

Dla mnie na przytoczonych zdjęciach Bytomia, Albione, Vistuli Brosnana (a jeszcze bardziej w wypadku Suit Supply) klapy są szersze niż w najnowszej kolekcji Vistuli. Być może Kolega tego nie dostrzega.

Najwyraźniej różnimy się we wrażliwości estetycznej, która jest subiektywna.

Niemniej jednak szerokość klap jest faktem obiektywnym.

  • Oceniam pozytywnie 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Co do Suit Supply ogólnie i wychwalania ich przyjaznej dla pracowników polityki warto przeczytać raport który zamieścił Immune - wynika z niego, że polityka SS jest tak przyjazna jak dzisiejsze zegarki Swiss Made produkowane w Szwajcarii.

 

2. 100% Bemberg to 100% Wiskoza. Czy 100% Tweed przestaje być wełną?

 

Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak podniecają się tym Bembergiem, czy wiecie w ogóle co to jest i dlaczego miałby to być materiał niezwykły? Porównam go ze "zwyczajną" wiskozą.

 

Porównując Bemberg do zwykłej Wiskozy należy najpierw oznaczyć o czym właściwie mówimy, z uwagi na ubogą polską terminologię tutaj należy zaznaczyć, że jako Bemberg rozumiem w skrócie włókna celulozy potraktowane odczynnikiem Schwaizera, a wiskozę jako włókna celulozy traktowane w skrócie wodorotlenkiem sodu i następnie dwusiarczkiem węgla.

 

Teraz porównanie właściwe:

Wiskoza oddycha lepiej od Bembergu (oddychalność lepsza o około 20%)

Podobnie się rozciągają pod wpływem ciepła czy wilgocie, mają podobną odporność na rozciąganie, jeden i drugi w około 180 stopniach ulegają spaleniu, oba mają podobne właściwości.

 

Skąd więc to ciągłe podkreślanie, że to jest "100% Bemberg"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Roland,

 

Kiedy chwaliłem Bemberg nie wychwalałem go nad "wiskozę".

 

Zresztą byłoby to chyba dziwne, bo jeśli się nie mylę, to Bemberg jest po prostu jednym z rodzajów włókien wiskozowych.

 

Pisałem, że tam jest Bemberg, co zapewnia oddychalność. I dzięki temu na przykład mohair SS jest przewiewnym garniturem. Zapewniam z własnego doświadczenia, że zostawia pod tym względem daleko w tyle podklejany garnitur z tropiku Vistuli.

 

A piszę o Bembergu, bo włókna wiskozowe niestety nie są standardem w przyzwoitej jakości garniturach. Pierwszy przykład z rzędu - garnitur Albione, delikatna przyjemna i ładna wysokoskrętna włoska wełna PT, na oko chyba half canvas, cena 1300 złotych po upustach i... podszewka 45 cupro/55 poliester. W efekcie oddychalność ograniczona. I w sumie nie wiadomo po co żałować te kilkadziesiąt złotych więcej na pełną wiskozę, jak już się sprzedaje garnitur w takiej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po raz kolejny dyskutuję sobie na forum "klasycznej męskiej ELEGANCJI" i dostaję jakże elegancką odpowiedź o pójściu "do lekarza od oczu".

 

Polecam za to sięgnięcie po linijkę i wybranie się do sklepów Vistuli. I w przeciwieństwie do Kolegi nie piszę tego złośliwe, ponieważ sam takiego sportu spróbowałem. Werdykt wąskich klap w Vistulii został wydany na podstawie właśnie takiego badania. One autentycznie są wąskie, a jeden centymetr potrafi zrobić optyczną różnicę.

 

Dla mnie na przytoczonych zdjęciach Bytomia, Albione, Vistuli Brosnana (a jeszcze bardziej w wypadku Suit Supply) klapy są szersze niż w najnowszej kolekcji Vistuli. Być może Kolega tego nie dostrzega.

Najwyraźniej różnimy się we wrażliwości estetycznej, która jest subiektywna.

Niemniej jednak szerokość klap jest faktem obiektywnym.

 

Jesteś chyba nadwrażliwy.

 

A ad rem, to trudno merytorycznie dyskutować, kiedy zmieniasz koncepcję argumentacji. Zdecyduj się,czy zarzucasz, że Vistula jest zła bo: 1) ma w ogóle za wąskie klapy, czy też 2) ma węższe niż Suit Supply.

Jeżeli to pierwsze, to przede wszystkim nie jest tak, że Vistula wszędzie stosuje jedną szerokość klap, a podane przeze mnie przykłady wskazują, że mają w ofercie klapy, których szerokość jest odpowiednia do typowe sylwetki i najczęściej występującej szerokości krawata. Jasne, że mają też modele wyposażone w przesadnie wąskie klapy, ale nikt nie każe ich kupować. Posiadane przeze mnie garnitury Vistuli mają klapy w najszerszym miejscu na 8 cm (zgodnie z Twoją sugestią dokonałem pomiaru), czyli tyle (plus minus pół centymetra), ile zdecydowana większość moich krawatów.

A jeżeli to drugie, to taka argumentacja jest łatwa do podważenia, bo sprowadzała by się do tezy, że szersza klapa = lepszy produkt, a wtedy najlepszym garniturem na forum mógłby się pochwalić kolega phantom. Myślę, że wielu użytkowników forum zaoponowałoby wobec takiej konkluzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kyle

 

Może nie tyle nadwrażliwy, co lubię dystans, a sformułowania z obcymi ludźmi pokroju "masz kłopoty z oczami" nie leżą mi na sercu ;) Zresztą "w realu" nigdy byś tak do mnie nie powiedział :)

 

Wracając do sedna - przedstawiam obydwie tezy. SS ma szerokie klapy (ale nie za szerokie poza jednym, czy dwoma modelami), szersze od Bytomia i Albione. Jednakże Albione i Bytom mają moim zdaniem szersze klapy od Vistuli. Jak dla mnie szersze od tych modeli, które podałeś. Może zdjęcia trochę przekłamują. Dla mnie widać optycznie różnicę miedzy tymi zdjęciami online (Vistula a Bytom i Albione), być może pomiar w realu wykazałby, że w tych modelach się mylę.

 

Odnośnie modeli, z którymi mam do czynienia, przy mojej sylwetce klapy SS mają 9cm, Albione i Bytom 8cm, a Vistula 7cm. Podkreślam, że chodzi o kolecje V z tego i zeszłego sezonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] Pierwszy przykład z rzędu - garnitur Albione, delikatna przyjemna i ładna wysokoskrętna włoska wełna PT, na oko chyba half canvas, cena 1300 złotych po upustach i... [...]

Jeżeli w ten sposób formułujesz swoje opinie to aż strach pomyśleć jak duży może być współczynnik błędu. A tak na poważnie, ta wypowiedź tylko potwierdza moje przypuszczenia że w opinii wielu osób używanie skomplikowanej terminologii nobilituje, bo jak inaczej to nazwać? :huh: Czy Ty w ogóle wiesz co oznacza to określenie?

 

Tak obserwuje forum i widzę, że takie kwestie jak ziarnistość lica skóry, techniki szycia i wsady płócienne w marynarkach to ostatnio ulubione tematy. Przydałoby się zorganizowanie jakiejś akcji edukacyjnej w terenie i empiryczne warsztaty.

  • Oceniam pozytywnie 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał1969, obserwuję tę dyskusję od dłuższego czasu i mam nieodparte wrażenie, że zafascynowałeś się marką Suit Supply i starasz się wszystkich nawrócić na jedynie słuszną drogę. Od razu mówię nie mam garnituru od SS, miałem kiedyś od Vistuli, kupiony 12 lat temu i poszedł kilka lat temu do kontenera. Nie będę porównywał jakości SS, bo nie mierzyłem, nie macałem, a na zdjęciach to nawet ja czasami wyglądam pięknie. Ale wracając do meritum, starasz się wszystkich przekonać, ze SS jest lepszy od Vistuli, być może niektóre modele są lepsze, inne nie, ale odbierasz innym osobom prawo do innej oceny. Polemizujesz z Kylem, a przecież On był w sklepie mierzył ileś tam marynarek SS opisał to w formie recenzji, konkludując, że nie pasują mu, źle leżą, źle się w nich czuje i nie będą to jego woły robocze, a w Vistuli czuje się lepiej i lepiej na nim leży. A Ty przekonujesz go, że nie ma racji. Nie traktuj tego jako ataku na siebie, ale czy nie zafiksowałeś się zbyt na tej marce?

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Immune,

 

nigdy nie ukrywałem tego, że mało wiem. Na warsztaty chętnie bym wpadł.

Pojęcia half canvas uczyłem się ze źródła, która podał White Haven. Nie jestem w stanie NA PEWNO stwierdzić, czy garnitur Albione jest half canvas, czy też nie. Mogę tylko podejrzewać okiem amatora. Stąd pisałem "na oko", ponieważ nie do końca ufam swojemu osądowi.

 

A da się to na pewno stwierdzić na 100% po samym dotykaniu marynarki?

 

@ waski,

 

każdy ma swoje opinie i każdy postępuje wedle własnych przekonań, peace :)

 

Ja polemizuję tylko w oparciu o swoje doświadczenia. Nie kwestionuje tego, że Kyle'owi może pasować bardziej Vistula. Moje doświadczenia są oczywiscie wycinkowe. Kto wie - być może w Vistuli można dostać moherowy garnitur, który oddycha niczym len tak jak garnitur SS.

W większości przypadków garniturów SS (poza najtańszą linią) dało się wyczuć rolę "wielbłąda" w strukturze marynarki, czego nie mogę powiedzieć o większości Vistuli, które mierzyłem (z ostatnich kolekcji). Znowu może to być do pewnego stopnia subiektywne. Jak byłem parenaście tygodniu temu w Vistuli, to klapy wydawały się być bliżej 7 cm, a nie 8 cm jak w Bytomiu (zresztą moim zdaniem osobistym 9cm SS jest optymalne; te większe są trochę komiczne).

 

Lubię dyskutować. Jeśli którakolwiek ze stron czuje się niekomfortowo w dyskusji, to można ją zakończyć. Nawet najlepiej jest ją zakończyć, bo w przeciwnym wypadku dykomfort będzie większy i pewnie będzie dotyczył dwóch stron :) Zresztą przecież nie walczymy na miecze, ani nie dyskutujemy o polityce. Można się pięknie różnić, a gdzie różnić się piekniej aniżeli w realiach elegancji?

 

@ constantin

 

Z tego, co się orientuję, Ty masz bardzo, albo to bardzo dobre ubrania, które znacznie odstają od tego co jest dostępne w RTW w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się to na pewno stwierdzić na 100% po samym dotykaniu marynarki?

 

W większości przypadków garniturów SS (poza najtańszą linią) dało się wyczuć rolę "wielbłąda" w strukturze marynarki, czego nie mogę powiedzieć o większości Vistuli, które mierzyłem (z ostatnich kolekcji).

 

1. Oczywiście da się odróżnić garnitur canvas od half canvas i klejony od szytego. Właściwie jest to banalnie proste.

 

2. Co to znaczy, że wyczuwasz rolę wielbłąda, bo frapuje mnie to niesamowicie już od kilku godzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Oczywiście da się odróżnić garnitur canvas od half canvas i klejony od szytego. Właściwie jest to banalnie proste.

 

 

 

Być może dla Ciebie to banalnie proste.

 

White Haven przytoczył linka do często wspominanego na forum artykułu Jeffera Diducha z 2008 roku o artykułach o canvassach. Trzy lata później ten sam autor napisał tekst: http://www.styleforum.net/a/the-difference-between-fused-and-canvassed-suits-explained

 

 

"Since there is no canvas in the lower portion, you can’t use the pinch test to determine whether a garment is half-canvas or not. When canvases were heavier you could feel down the front of the coat and sometimes tell where the canvas ended but many are using softer, lighter canvas now which is harder to detect. On finer wools you could look for dimples under the lapel which would suggest pad-stitching, but this will be invisible on more robust cloth. In fact, the only way to know for sure is to ask a well-informed salesperson (not all salespersons are well-informed)."

 

Dlatego byłem zachowawczy w swojej opinii i dlatego napisałem, że "na oko" marynarka wydaje mi się WYDAJE half canvassed. Co wywołało typową nadwrażliwą reakcję Immune (dalej nie rozumiem jego oburzenia).

 

Wiełbłądy to takie papierosy, camele. Marynarki są po prostu nasiąknięte zapachem tytoniu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.