Skocz do zawartości

Pierwsze bespoke prośba o pomoc


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 months later...

Przyszedł czas na moj pierwszy garnitur bespoke. Dokumentacja fotograficzna jest, projekt w glowie jako-tako też. Czy coś spoza poniższej listy powinienem przemyślec?

Marynarka:

- wypełnienie ramion

- wysokośc kozerki

- szerokość klap

- rodzaj kieszeni

- rodzaj wkładu piersiowego

- rodzaj wszycia rękawa 

Spodnie:

- wysokość stanu

- szerokość listwy w pasie

- ilość zakładek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marynarka: kształt kołnierza, wykończenie klapy w sensie zamknięta lub otwarta oraz samo wykończenie, kształt kozerki tzn kąt "rozwarcia" wielkość kieszeni jeżeli nakładane lub wielkość patki jeżeli z patką, szerokość zapasu w wszyciu rękawa na plecach, szerokość rękawa w szczególności w okolicach zgięcia i na dole, czynność guzików w rękawie, ilość zapasu w talii, kształt poły na dole, obecność i ilość szlicy z tyłu oraz ich wysokość, kształt i głębokość brustaszy, patka pod klapą do podtrzymywania wpinek, oprócz tkaniny na marynarkę trzeba wybrać też podszewkę, kontrę przy brzegach oraz rękawówkę. Marynarka musi sprawiać wrażenie dopasowanej, to najczęściej związane jest z szerokością w ramionach z tyłu, jak tam będzie dobrze spasowana to jest połowa sukcesu. Przy przymiarkach zrób zdjęcia z tyłu i przodu i także na ich podstawie podejmuj dalsze decyzje Zwróć uwagę także na widok z boku w talii czy marynarka z tyłu na tyłku ci się nie opiera, czy szkice się nie rozchodzą na boki, na gwiazdę z przodu w talii oraz nadmiar materiału z tyłu na karku przy kołnierzu, obecność okna pomiędzy rękawem a tułowiem. Kolejnym kluczem do super marynarki jest dopasowanie szerokości kołnierza do wielkości Twojego karku tak aby nie odstawał od kołnierza koszuli. Kołnierz nie może odstawać nie tylko w postawie zasadniczej, ale także po wykonaniu dowolnych ruchów w marynarce. Ona zawsze musi powrócić w to samo miejsce na ramionach. Sprawdź czy marynarka ci się nie zapada przy kołnierzu na wysokości kości obojczyka lub jeżeli jest wypełnienie czy nie ma zbyt dużej przestrzeni w tym miejscu po przyciśnieńciu. Kołnierz koszuli powinien wystawać z tyłu ok 1 cm ponad kołnierz marynarki oraz lekko nachodzić na kołnierz koszuli na ramionach. Przymiarki robimy zawsze w koszuli z zapiętym kołnierzem i przy zapiętej/spiętej szpilką marynarce. Koszula powinna być docelową aby wybrać wysokość wystającego mankietu koszuli spod rękawa marynarki max 0.7 cm w zależności od szerokości rękawa ze względu na możliwość podnoszenia się rękawa przy zagnieceniu przy użytkowaniu. Dopasowanie przodów w klatce sprawdzaj także po nabraniu powietrza. Dopasowanie pod rękawami powyżej talii sprawdzaj na plecach, tam nie ma wypełnienia które przekłamuje - chodzi i dopasowanie pleców z przodami którego brak charakteryzuje się pionowymi fałdami - duża część ludzi ma to w koszulach, więc zwróć uwagę u siebie - to widać akurat w nich z przodu. Wszycie rękawów sprawdzaj na siedząco przy lekkim nachyleniu do przodu, przy rozpiętej marynarce - czy nie wpijają Ci się nadmiernie z przodu w pachy

Spodnie to inna bajka

  • Like 2
  • Oceniam pozytywnie 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie, to chyba mój pierwszy post, więc witam bardzo serdecznie.

Powoli przymierzam się do ugryzienia tematu bespoke. Mój staż w klasycznej elegancji jest ekstremalnie krótki, około roku. Forum znam od dawna, jednak dopiero ostatnio doszedłem do takiego poziomu (po przerobieniu fejsbukowych grupek, stron różnych blogerów itp itd), że faktycznie zaczynam rozumieć, o czym w ogóle piszecie :D Proszę o niebanowanie, jeśli moje pytanie już gdzieś się pojawiło. Mianowicie: czy istnieje jakiś kompleksowy i wyczerpujący przewodnik dla konsumenta w krawiectwie miarowym? Jakie tkaniny są najbardziej typowe dla danych krojów, jakie najbardziej eleganckie, jakie najbardziej wizytowe, a jakie bardziej codziennie - ale z omówieniem konkretnych marek i ich produktów, a nie z ogólnikami typu tylko wełna bez domieszki poliestru, a wełna 110s jest bardziej codzienna od wełny 150s. Na co uważać przy szyciu miarowym i jakie efekty przyniesie majstrowanie przy rożnych cechach garnituru?

W perspektywie 2 lat na liście czeka marynarka klubowa, garnitur dwurzędowy w prążek i kompletny zestaw wieczorowy (smoking w wariancie z pasem i dwiema kamizelkami wieczorowymi - czarną i białą) oraz koszulą frakową z usztywnionym gorsem i smokingową (w wariancie kołnierzyk wykładany+g.jubilerskie i plisowanie). Jak widać, u krawca chcę uszyć mniej typowe ciuchy, bo RTW po poprawkach dość dobrze na mnie leży (tak mi się przynajmniej wydaje), a po prostu ciężko dostać solidnie zaprojektowane powyższe elementy garderoby. Pierwsza realizacja za pół roku, bo chcę najpierw solidnie wsiąknąć w temat, by nie żałować wydanych pieniędzy :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie istnieje taki dokładny podręcznik. Najlepszym "podręcznikiem" jest doświadczenie drugiej osoby - może znajdź jakiegoś "działacza starszego stażem" który jest z Twojego miasta?

Swoją drogą życie weryfikuje rzeczywistość - kilka lat temu też chciałem uszyć sobie 5 rodzajów smokingu na "już"... Może na razie uszyj sobie jedną wersję (np. dwurzędowa, odpada kamizelka czy pas, bez koszuli frakowej), i jak się nim naprawdę znudzisz to wtedy pomyśl o tych innych wymyślnych opcjach.

Jeszcze dodam od siebie krótką radę - polecam ciężkie tkaniny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób. Właśnie wróciłem z pierwszego spotkania z krawcem, na którym omawialiśmy szczegóły garnituru. Zaznaczyłem, że zależy mi na lekkiej konstrukcji całości - wybrałem najbardziej miękkie płótno z oferty zakładu. Dodatkowo krawiec zaproponował całkowitą rezygnację z włosianki. I tutaj moje pytanie: czy będzie to dobre posunięcie, by marynarka była na samym płótnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
Dnia 26.01.2017 o 14:11, Friedman napisał:

Mam pytanie do bardziej doświadczonych osób. Właśnie wróciłem z pierwszego spotkania z krawcem, na którym omawialiśmy szczegóły garnituru. Zaznaczyłem, że zależy mi na lekkiej konstrukcji całości - wybrałem najbardziej miękkie płótno z oferty zakładu. Dodatkowo krawiec zaproponował całkowitą rezygnację z włosianki. I tutaj moje pytanie: czy będzie to dobre posunięcie, by marynarka była na samym płótnie?

Gdyby ktoś miał podobne wątpliwości - z mojego doświadczenia wynika, że to bardzo dobry pomysł. Marynarka wyszła świetnie - lekka konstrukcja, brak wypełnienia w ramionach; myślę, że będzie się dobrze nosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Albo ja źle rozumiem Twoją odpowiedź, albo Ty moje pytanie:)

Nie znam się na krawiectwie w ogóle dlatego nie wiem czy jeśli krawiec nie podejmuje się skracania rękawów od góry to oznacza, że nie ma fachu w ręce czy po prostu nie chce się babrać z tego typu rzeczami z różnych powodów. Dodam tylko, że ten sam krawiec powiedział, że szyje od zera. 

Stad też moje pytanie czy owe skracanie rękawów od góry może być papierkiem lakmusowym umiejętności krawieckich?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe, że szyje przyzwoicie, ale tak jak nie podejmuje się skracania od góry, tak i się nie podejmie niektórych rzeczy przy szyciu od zera, więc zamiast bespoke spora szansa na MTM jego jedynego słusznego fasonu, który szyje od zawsze i który dopasowanie ma też jedyne słuszne, ustalone przed trzydziestoma laty. Hiperbolizuję, ale sądzę, że można się liczyć z upartością właśnie w takich zakresach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Bartek 00 napisał:

Czy jest możliwość uszycia garnituru jednorzędowego w przyzwoitej pracowni w cenie do 3 tys zł  z materiałem?  W grę wchodzą woj. zachodniopomorskie, lubuskie,dolnośląskie oraz wielkopolskie?

Jest to możliwe w systemie rozbudowanego MTM'u nawet w mniejszym budżecie w konstrukcji half canvas, i z renomowanych włoskich materiałów, ale mowa tu o woj. mazowieckim, Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Bartek 00 napisał:

Czy jest możliwość uszycia garnituru jednorzędowego w przyzwoitej pracowni w cenie do 3 tys zł  z materiałem?  W grę wchodzą woj. zachodniopomorskie, lubuskie,dolnośląskie oraz wielkopolskie?

MTM we Wrocławiu zdaje się @Andells ma w takich cenach a w Poznaniu @Miler Spirits&Style miał niedawno promocje bodaj za 2500 za garnitur szyty ... musisz pytać bezpośrednio.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Bartek 00 napisał:

Mtm chyba nie dla mnie -trudna atletyczzna sylwetka (barki i ramiona rozbudowane). W Milerze byłem osobiście mierzyć Phoenixa, ale nie było szans się zmieścić w rozmiarówkę. Jeżeli była promocja na szycie a nie na Mtm  to faktycznie dopytam u źródła.

Bespoke do 3k raczej niemożliwe do wykonania, chyba że z własnym materiałem to wtedy tak. Zaleta jest taka, że do szycia kolejnego można użyć konstrukcji zrobionej do pierwszego jeśli wymiary drastycznie nie uległy zmianie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.