Skocz do zawartości

Tomasz Fedak

Użytkownik
  • Zawartość

    83
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

178

O Tomasz Fedak

  • Tytuł
    Zwykły
  • Urodziny 13 Kwiecień

Informacje o profilu

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Warszawa
  • Zainteresowania
    krawiectwo, MTM, Bespoke, materiałoznawstwo, konstrukcja odzieży, kolarstwo szosowe

Kontakt

  • Nazwisko
    Fedak

Ostatnie wizyty

470 wyświetleń profilu
  1. Tomasz Fedak

    Forumowa poradnia stylistyczna

    @MarianoItaliano weź też pod uwagę, że na to jak układa się koszula (oprócz konstrukcji, dopasowania, kroju etc) ma znaczenie też tkaniny. Z reguły oxfordy, czy grubsze twille będą nieco lepiej leżały na sylwetce niż cienkie popeliny czy zefiry.
  2. Tomasz Fedak

    Forumowa poradnia stylistyczna

    To zdecydowanie nie jest kwestia za małego rozmiaru w klatce. Gdyby tak było plisa na wysokości 2/3 guzik w plisie mocno by się otwierała/rozchodziła, a tak nie jest. Ponadto, zwróć proszę uwagę, że na frontach przy wszyciu rękawów są tzw nabiegi czyli nadmiary materiału. Gdyby koszula i jej fronty były za ciasne powyżej klatki to w ogóle by ich nie było. Przyczyny, które ja widzę to: 1) zbyt wysoko umieszczony pierwszy guzik w plisie (drugi licząc wszystkie) 2) za szerokie ramiona - gdyby były krótsze pewnie o około 1-1,5 cm i kończyły się wcześniej nie ciągnęły by materiału koszuli od kuli ramienia. 3) masz proste ramiona, jak większość standardowych sylwetek i wymagałoby to zmiany konstrukcji w obrębie szwu ramiennego. Oczywiście wszystkie opisane te rzeczy są łatwo modyfikowalne przy MTM, przy RTW wymagałoby to mocnych korekt bez gwarancji efektu.
  3. Tomasz Fedak

    Co mam dziś na sobie

    @Beny23 Moge z ciekawości zapytać jaką szerokość spodni preferujesz, patrząc na zdjęcia powyżej dla mnie to coś kolo 17 max. 18 cm. Sądząc też po Twoim wzroście (tu również strzał - circa 2m lub ponad) i rozmiary Twojej nogi (pokuszę się o kolejny szacunek: 46-47). Czy dużo się mylę?
  4. Tomasz Fedak

    Co mam dziś na sobie

    @Zajac Poziomka może masz po części rację. Myślę, że znajdzie się zawsze ktoś kto uzna takie wiązanie krawata za niechlujne, jeszcze inna osoba za sprezzaturę, a kolejna za sposób na szczególne wyróżnienie się spośród tłumu. Na całe szczęście ja mam na to swoją własną teorię i zdanie, którą już powyżej opisałem. Nadal twierdzę, że to jest kwestia świadomości i dodatkowo... braku przysłowiowego "kija w dupie"
  5. Tomasz Fedak

    Co mam dziś na sobie

    @Midlife-Crisis Jakbym spojrzał wstecz na to w jaki sposób sam i jakie krawaty wiązałem jeszcze 2-3 lata temu..... Osobiście uważam, że to nie kwestia miejsca, czasu i sytuacji, a jedynie odwagi i świadomości i poczucia własnego stylu, wypracowanego na przestrzeni czasu i własnych doświadczeń. A niezrozumiałość ze strony otoczenia - cóż, tu mam poczucia, że zawsze znajdą się malkontenci..
  6. Tomasz Fedak

    Co mam dziś na sobie

    @Midlife-Crisis dziękuję. Niestety krawaty póki co kupuje gotowe więc nie mam wpływu na jego długość/szerokość przy węźle, a co za tym idzie nawet przy węźle takim jak ten (księcia Alberta) sam węzeł wychodzi dość chudy, więc żeby dobrze się to komponowało z wyłogami marynarek, które od pewnego czasu wyłącznie szyje, eksponuje nieco mocniej drugi koniec krawata. Z drugiej strony lubię po prostu wnieść nieco "luzu" do całości
  7. Tomasz Fedak

    Gdzie można kupić - szukam, poszukuję

    @Bartek 00 Myślę, że to graniczy z cudem przynajmniej jeśli mielibyśmy szukać tego garnituru w podobnych cenach co wymienione już marki przez Ciebie. Pytanie też co rozumiesz przez "brak wypełnień". Bo taki całkowicie bez RTW to np. Tombolini linia Zero Gravity, ale cena myślę w granicach 3/4 x Vistula. Może warto się zastanowić nad uszyciem takiego?
  8. Tomasz Fedak

    Co mam dziś na sobie

    @Milten zdecydowanie dużo lepiej z białą Ja od siebie wrzucam takie tam z pracy.
  9. Tomasz Fedak

    Camiceria Olga Milano

    Ładne dopasowanie jak na MTM przez internet. Sądzę jednak, że przy Twoim rozmiarze klatki 100-102 wymiar koszuli w tym samym miejscu (109 cm) to trochę za mało - plisa mocno tutaj "pracuje". Te napięcia materiału na froncie od pachy w kierunku pierwszego guzika w plisie sugerują, że właśnie na tej wysokości tj tuż nad klatką przydałoby się jeszcze z 1-1,5 może 2 cm (i raczej frontem, lub więcej frontem) aby tego uniknąć. Patrząc z tyłu widać za to jak materiał wręcz "wrzyna" się pod pachę - moim zdaniem opuszczenie podkroju pachy, ale tylko tyłem (plecami) rozwiązałoby niemalże w 100% wspomniany już efekt na frontach. Efekt skośny fałd na przodach koszuli - tuż pod klatką po skosie do bioder to częsta sprawa u osób o mocniejszej budowie i wypukłej klatce, ale też są na to sposoby. Nie wiem tylko czy Olga daje możliwość aż tak ingerować w konstrukcje/krój etc. Ostatnia kwestia, którą sam już przećwiczyłem na wielu sylwetkach to pozycja zaszewek na plecach. Z pewnością służą Twojej sylwetce, ale moim zdaniem są za nisko bo nie "wybierają" materiału w odpowiednim miejscu. Wydłużenie ich do góry lub przeniesienie ich pozycji tak aby zaczynały się "górą" zaraz pod pachą z pewnością poprawiłoby efekt dopasowania bez zmniejszenia komfortu noszenia. Nie do końca się również zgodzę z tym co napisałeś: "Paradoksalnie najlepszym sposobem na pierwsze online MTM jest ... zamówienie (dobrego) stacjonarnego MTM. Potem kiedy masz dobrze leżącą koszulę, wystarczy ją zmierzyć i możesz już zamawiać przez Internet" Nie da się zmierzyć gotowej koszuli w każdym wymiarze potrzebnym do jej wiernego odwzorowania - musiałbyś dysponować wykrojem, szablonem. A i wtedy nie ma gwarancji bo każdy korzysta pewnie z jakiś swoich szablonów, które dostosowuje do przesłanych informacji.
  10. Tomasz Fedak

    Krupa & Rzeszutko - brązowy garnitur w kratę PoW

    Bardzo ładny garnitur. Ja od siebie chciałbym zapytać czy spasowanie raportu tkaniny na kołnierzu wierzchnim jest w porządku? Po prawej stronie widać o "połowę" mniej kratki niż po lewej? To przesunięcie raportu niestety widać już na plecach. Moim zdaniem same plecy wyglądałyby nieco ładniej po zebraniu nadmiaru nabiegów. Tkanina piękna
  11. Tomasz Fedak

    Forumowa poradnia stylistyczna

    Może spróbuj je wyprasować i zrobić tym samym na nogawkach kanty. IMHO przy mankiecie to "must". Poza tym to bawełna - będzie zawsze sztywniejsza od wełny i bardziej gniotliwa.
  12. Tomasz Fedak

    [Atelier Dziekoński] - Garnitur wizytowy

    Jak już koledzy wyżej zauważyli marynarka jest za krótka przodem - fronty przydałoby się wydłużyć tak aby był zachowany balans z długością pleców (zdjęcie nr 2). Nie wiem czy to kwestia surowego stanu marynarki i/lub braku podszewki, ale bardzo mocno opiera się na Twoim siedzeniu co może wynikać z dwóch powodów - jest za mocno dopasowana w tym miejscu bądź należałoby skrócić plecy (na moje oko masz je dosyć proste/płaskie) aby wyczyścić powstające marszczenia. Standardowa odległość między guzikami na froncie to 8-9 cm, tutaj górny wydaje się być nieco za wysoko (odnosząc się znów do długości samego korpusu). Spodnie są dość płytkie i rzeczywiście nieco wypchane w biodrach - warto je minimalnie poszerzyć. Czy spodnie mają zaszewki z tyłu? Kieszeń na tylniej prawej nogawce wydaje się mocno uciekać na zewnątrz - może to kwestia zdjęcia. Spodnie moim zdaniem mogłyby być nieco luźniejsze w udzie i łydce - mocno się na niej opierają. Ten efekt można też zniwelować poprzez mocne wprasowanie nadmiaru materiału pod siedzenie, aby kanty układały się prosto od samego wszycia paska do dołu. Koszula - to nie jest chyba najmocniejsza strona tego zakładu - oprócz odpowiednich obwodów mankietów nie widzę tu raczej nic do pochwały.
  13. Tomasz Fedak

    [Andells] Dwurzędowa kamizelka

    Może to kwesta perspektywy, ale mam wrażenie, że dekolt jest bardzo płytki i (za) mocno będzie zabudowywać Twoją sylwetkę. Jeśli takie było założenie - ok. Moim zdaniem burzy to jednak nieco proporcje, choć niewątpliwie wiele będzie zależało od samego rozmieszczenia guzików (wysokość, rozstaw). Osobiście robiąc górną kieszeń po jednej stronie zdecydowałbym się również na taką samą po drugiej stronie Zastanawia mnie jeszcze wykończenie dołu - w tzw szpic (jeden po środku) zamiast dwóch - rozumiem, że to również było elementem twojego projektu? Btw ładna tkanina.
  14. Tomasz Fedak

    Benevento - Tailored to Perfection

    pas 30, dlugość 28 i raczej slim
  15. Tomasz Fedak

    Benevento - Tailored to Perfection

    @Benevento z czystej ciekawości - jak długi jest suwak rozporka/listwa w Waszych spodniach? 12 cm?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.