Skocz do zawartości

Wszystko o winach.


Parmigiano

Rekomendowane odpowiedzi

Cieszę się niezmiernie, że taki temat powstał. Jestem osobą bardzo początkującą w temacie wina, staram się uczyć i poszerzać swoją wiedzę ale nie jest to łatwe w szczególności w przedziale cenowy w granicach jak wyżej.

Ze swojej strony szczerze mogę polecić rieslniga z .... żabki :)

A mowa o: Riesling ERBEN Privat. Cena chyba około 18zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre/niedobre od zawsze jest najlepszym wyznacznikiem jakim się kieruję przy kupowaniu wina

 

Ja najczęściej już po zakupie. Ciężko mi zapamiętać co mi wcześniej smakowało. Generalnie jako italofil, jeśli sam kupuję, wybieram wina z tamtego regionu Europy. Jednak mnogość producentów powoduje zawrót głowy i wieczną ruletkę :) 

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja doszedłem do wniosku, że nie ma sensu opierać się na wrażeniach opisywanych przez blogerów winiarskich. Nawet jeśli wina, które doceniają, zasługują na to, to nie zawsze przekłada się to na to, że wino takie będzie smakowało akurat mi. 

Polecam "degustować" samemu i prowadzić sobie dzienniczek winiarski, w którym zapisujemy osobiste wrażenia z każdej spróbowanej butelki. Ja, jako że wino pijam głównie do potraw, w dzienniczku zapisuję sobie również sugestie, jakie wino do jakich dań mogę podać.

Moim zdaniem odpowiednio zestawione danie z winem jest znacznie lepsze niż samo wino (ale ja tam jestem profan w tej dziedzinie). ;) 

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe :) Trochę jakbyśmy roztrząsali buty z CCC lub Deichmanna :)

 

Mi również brakuje argumentów, aby ocenić wina innymi kategoriami niż "dobre"/"niedobre" :)

Nie wiem jak w Żabce ale w Lidlu czy Biedronce można wyhaczyć całkiem dobre wina. W sumie w Rossmannie również. Porównanie do butów z CCC jest raczej błędne.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza