Wodzu Napisano 25 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2016 @waski, ile czasu buty "przeżyły" na poprzedniej podeszwie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 25 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2016 Miałem dokładnie te same buty, w moim przypadku były to również pierwsze eleganckie buty. Ja się jednak z nimi rozstałem. Mam gdzieś zdjęcie, jak wyglądały przy eksmisji - jeśli znajdę, wrzucę - generalnie połamały się brzydko i nie nadawały się już do noszenia. Miałem je natomiast podzelowane, dałem dokładnie 10% ceny wymiany podeszwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zajac Poziomka Napisano 25 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 25 Listopad 2016 23 minuty temu, alterte napisał: Efekt dobry, natomiast koszt i w szczególności czas realizacji lepiej przemilczeć. Możesz rozwinąć? Church's życzy sobie 125 GBP, C&J w E. Berg 500 złotych (w Anglii chyba nawet więcej). Shoe Healer 85 funtów (+przesyłka). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski Napisano 26 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 26 Listopad 2016 Wg mnie koszt również jest OK. W 350pln mieści się wysyłka w obie strony. Słabym punktem jest rzeczywiście czas, no ale to nie jest moja jedyna para butów więc parcia nie miałem. Buty wytrzymały na starej podeszwie 4 lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jamjest Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Yanko chyba coś około 500 zł więc wg mnie koszt nieduży biorąc pod uwagę, że @waski za 350 zł dostał praktycznie nowe buty. Ciekawe czy podzelowane też da się tak odświeżyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Sklep na Chmielnej poinformował mnie, że buty muszą być bez ingerencji szewca więc podzelowanie nie wchodzi w grę. Za to jako ciekawostkę powiem, że oddając buty miałem możliwość wybory podeszwy: skóra lub guma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beny23 Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Buty jak nowe. Całe piękno GYW Cena wyśmienita bo w Alden taka wymiana podeszwy to $169 a w Allen Edmonds $150. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Buty faktycznie jak nowe. Producent to zawsze producent, ale myślę, że renowacja u szewc24 lub innego dobrego szewca dałaby podobny efekt za ułamek ceny. No i pewnie można sobie zażyczyć podeszwy od JR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Nie wiem, jak i za ile zrobi to szewc24, ale u Tja to porównywalny koszt, może trochę taniej i zrobi to tak http://www.wdrugiejskorze.pl/alfred-sargent-wymiana-podeszwy/ Faktem natomiast jest to, że można sobie zażyczyć lepszą skórę. Nie wiem jakiej skóry używa Tj, ale jest piekielnie twarda. Normanie zdzieram czubki jak szalony więc potrzebuję żabek, natomiast jak mi TJ wypełnił swoją skórą czubki w Bally rok temu, zdarłem je minimalnie, a są to buty najbardziej eksploatowane ze wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 27 Listopad 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Godzinę temu, Whitesnake napisał: Buty faktycznie jak nowe. Producent to zawsze producent, ale myślę, że renowacja u szewc24 lub innego dobrego szewca dałaby podobny efekt za ułamek ceny. No i pewnie można sobie zażyczyć podeszwy od JR. Wątpię w ten ułamek ceny i podobny efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 7 minut temu, eye_lip napisał: Wątpię w ten ułamek ceny i podobny efekt. Nigdy tego nie robiłem, więc nie wiem ile to kosztuje. Podoba mi się idea przywracania świetności butom GYW, ale wolałbym to zrobić z wykorzystaniem lepszych podeszw niż te używane przez Loake. Stąd taki pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 27 Listopad 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Całościowa wymiana podeszwy to nie jest prosta sprawa, także nie ma co liczyć na jakieś konkurencyjne ceny. Parę lat temu u TJ kosztowało to 250zł ale to była częściowa wymiana i bez odnawiania cholewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szewc24 Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Całościowa wymiana spodów skórzanych jest zdecydowanie prostsza niż wymiana częściowa. Napiszę później jakie są różnice w podejściu do tematu wymiany spodów skórzanych i na co zwracać uwagę. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. szewc24 Napisano 27 Listopad 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 W nawiązaniu do postu powyżej Odnośnie wymiany spodów GYW można stosować wiele rozwiązań. Jednym z nich jest serwis fabryczny, z usług którego korzystał Kolega @waski. Wymienione spody wyglądają bardzo fajnie i są jak w nowych butach. Tutaj jednak wkraczamy w kwestie techniczne, a mianowicie : Wymiana spodów całościowych to operacja dosyć drastyczna, bo zrywa się całościowo zużyty krupon skórzany, oraz demontuje obcasy, przy czym wymiana całościowa jest prostsza w wykonaniu niż wymiana częściowa podeszwy. Po takiej operacji należy od nowa uzupełnić korek w podeszwie i tak naprawdę, późniejszy etap, to na nowo dopasowywanie się spodów do stóp - (proces w dużej mierze zależy od jakości skóry użytej na podpodeszwę - im jest lepszej jakości, tym mniejsze odkształcenia po naprawie). Poza tym, przy wymianie samych obcasów nie ma co liczyć, że będą one ze skóry. Najczęściej są stosowane gotowe bloki mazonitowe ze zintegrowanymi flekami, pomimo, iż np. w nowych butach obcasy były skórzane. Przy korzystaniu z serwisu fabrycznego warto zapytać o to przed usługą, czy po usłudze, buty będą wykonane w takim samym standardzie jak nowe (są z tym problemy). Inny sposób, to wymiana częściowa spodów skórzanych. Jest to standardem we wszystkich pracowniach szewskich na zachodzie i taką metodę stosuję również w swoim warsztacie, a różni się zasadniczo od metody fabrycznej. Różnica jest w dwóch kluczowych elementach, a mianowicie, tym, że nie wymienia się całej podeszwy, tylko jej część. Druga sprawa, to sposób przeszycia - w tym przypadku najczęściej metodą Blake (w niektórych przypadkach można stosować też standardowe szycie brzegowe) . Jakie są różnice dla klienta ? Pierwsza i podstawowa to podejście do naturalnego uformowania się podpodeszwy i wypełnienia korkowego. Nie zmienia się całego korka, czasem udaje się nawet zostawić na całości oryginalny, czasem potrzeba jest tylko lekkiego uzupełnienia go. W związku z tym nie ingeruje się w uformowaną podpodeszwę na całej jej długości. Druga sprawa to szycie metodą Blake. Ktoś mógłby powiedzieć, że przecież to zmiana butów z GYW na Blake. Jak jest w rzeczywistości ? Otóż przeszycie tą metodą pozwala nam oszczędzić ramę, która bardzo często jest w butach tak słabej jakości, że strach ją ruszać. Wiele butów pomimo iż jest opisana jako szyte GYW, nie za wiele ma wspólnego z tą metodą. Szycie na wskroś przez podpodeszwę często jest jedynym wyjściem, by dokonać wymiany spodów z jednoczesnym ich przeszyciem. Metoda szycie Blakiem jest też jedynym rozsądnym wyjściem w sytuacji, kiedy buty nie są już pierwszej młodości i sama podpodeszwa wykazuje duży stopień zużycia. Przy częściowej wymianie podeszwy można często ingerować w sposób wyprofilowania całej podeszwy, co pozwala np. na wykonanie w spodach lekkiej kołyski, co z kolei jest kluczowym elementem wpływającym na komfort chodzenia w butach. Ponadto w przypadku metody Blake, można zastosować pantent zabezpieczenia czubków skórzanych przed ścieraniem i wykonać we wprasowanym materiale kanał, w którym to później wykona się też szycie. Jeżeli jednak klient chciałby dokonać wymiany całościowego spodu, tak jak np. w serwisie Loake, to nie ma z tym żadnego problemu. Pozostaje jedynie pytanie, po co to robić, no i oczywiście koszty, które zawsze będą wyższe niż w przypadku tylko częściowej wymiany. Reasumując : Obie metody działania ze spodami, mają swoje wady i zalety. Do klienta należy wybór metody i dobrze żeby wiedział o wszystkich za i przeciw. Przy całościowej wymianie spodów koszt 300 zł/para jest raczej absolutnym minimum. Przy częściowej wymianie, ceny zaczynają się od ok. 140 zł/para. Przy częściowej wymianie spodów skórzanych największym problemem dla wielu osób jest zapewnienie trwałego połączenia w miejscu łączenia się skór. Nie jest to prosta sprawa. Np. Pan Januszkiewicz wzmacnia połączenia kołkami. Każdy warsztat szewski mający odpowiedni sprzęt jest w stanie wykonać całościową wymianę spodów skórzanych w wersji którą otrzymał @waski. Nie każdy serwis jest sobie w stanie poradzić z częściową wymianą spodów skórzanych, m.in. ze względu na wspomniane połączenie skór. 19 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Velahrn Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 4 godziny temu, waski napisał: Sklep na Chmielnej poinformował mnie, że buty muszą być bez ingerencji szewca więc podzelowanie nie wchodzi w grę. Za to jako ciekawostkę powiem, że oddając buty miałem możliwość wybory podeszwy: skóra lub guma. Czy jakoś to merytorycznie motywowali? Albo czy szewc24 mógłby się wypowiedzieć - przy okazji dziękuje Koledze zabardzo wartościowego posta powyżej :). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waski Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Nie pytałem. Przyjąłem do wiadomości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szewc24 Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Zarówno przy wymianie częściowej jak i całościowej spodów skórzanych, nie ma najmniejszego znaczenia, czy podeszwa jest podzelowana czy też nie. To, że nie chcą przyjąć takich butów, to tylko widzimisię danego sklepu/warsztatu/serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 27 Listopad 2016 Zgłoszenie Share Napisano 27 Listopad 2016 Pamiętam, że w butach Loake było ostrzeżenie, aby nie naklejać niczego na podeszwę, bo to może - nie pamiętam dokładnego sfomułowania - zrobić duże kuku butom i traci się gwarancję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolo Napisano 12 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 12 Luty 2017 Panie i Panowie, wiem, iż dla części z Was istotne są informację związane z wymianą podeszew w butach. Dlatego też załączam kilka zdjęć przed i po takim zabiegu. Mam nadzieje, iż tych kilka fotek będzie przydatna i ułatwi podjęcie decyzji czy warto bawić się w taki zabieg. Wymiany dokonano za pośrednictwem Loake Polska. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szewc24 Napisano 12 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 12 Luty 2017 3 godziny temu, lolo napisał: Zastanawia mnie mocno but przedstawiony na zdjęciu. Wiem, że w skali makro zdjęcia mocno przerysowują pewne kwestie, ale na fotce wygląda to tak, jakbyś mógł sobie palce od spodu pooglądać. Na drugim zdjęciu tego efektu nie ma (lub też nie jest widoczny przy tym ujęciu). Obawiam się, czy na etapie wymiany spodu nie zepsuto mocowania pasu do cholewki i podpodeszwy. Widać praktycznie końce cholewek i nie jest to normalne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolo Napisano 12 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 12 Luty 2017 Bardzo się cieszę, iż się odezwałeś w tym temacie i wyłapałeś ten problem. Tak, faktycznie mogę oglądać palce od spodu. Wcześniej tak nie było. Wygląda to słabo. Czy sądzisz, iż mogę/powinienem złożyć reklamację w Loake? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szewc24 Napisano 12 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 12 Luty 2017 Ja bym złożył reklamację, bo to jest "książkowy błąd" przy łączeniu spodu skórzanego z ramą. W skrócie można powiedzieć, że rama została dociągnięta do spodu, a nie spód do ramy. W użytkowaniu może mieć to duże znaczenie dla trwałości szwów. Naprężenia, które powstały w tym miejscu mogą powodować stopniowe rozrywanie poszczególnych elementów cholewki, w skrajnym przypadku doprowadzając do całkowitego przerwania. Nie wiem jaka jest kontrola w Loake, ale nie można wypuścić takiego buta po naprawie, chyba, że się liczy, że klient tego nie zauważy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolo Napisano 13 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 13 Luty 2017 Dziękuję bardzo za informację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lolo Napisano 19 Luty 2017 Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2017 Dla zainteresowanych dalszym ciągiem wymiany spodów w Loake. Za sugestią kolegi z forum zgłosiłem się (mail) do Loake Polska z prośba o zajęcie stanowiska (reklamacja). Do mojej korespondencji dołączyłem zdjęcia obrazujące fakt jak wyglądały buty przed wymianą, oraz po przeprowadzonej operacji. Loake nie podzielił mojego poglądu i oceny przedstawionej przez kolegę @szewc24.pl Chyb pozostał mi bezpośredni kontakt z zakładem w UK. Czy macie jakieś doświadczenie w rozwiązywaniu podobnego problemu? Koleżanki, koledzy jakaś sugestia, podpowiedź co do dalszych kroków? Szanowny Panie, w nawiązaniu do poniższej treści, jestem zobowiązany poinformować Pana, iż nie możemy poniższego potraktować jako przedmiot reklamacji.Usługa rekonstrukcji, świadczona przez firmę Loake, polega na wymianie podeszwy na nową oraz dodatkowo z tym związane procesy, które mają na celu umożliwić Panu dalsze korzystanie z ulubionej pary butów. Nie oznacza to jednak, że buty po rekonstrukcji będą zupełnie „nowe”. Proces wymiany podeszwy wykonywany jest przez specjalistów, którzy wykorzystują profesjonalne narzędzia, umożliwiające taki zabieg. Oznacza to, że proces ponownego łączenia podeszwy i ramy wraz z cholewką został przeprowadzony w taki sam sposób, jak każda inna para butów oddana do rekonstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. szewc24 Napisano 19 Luty 2017 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 19 Luty 2017 No cóż..., trochę zostałeś "spuszczony na drzewo"... Ale po kolei : Nie chciałbym, abym wyszedł tym wpisem na osobę, która "pozjadała wszystkie rozumy", ale myślę, że doświadczenie i kiedyś też pewnie i błędy, które popełniłem, uprawniają mnie do tego, żeby zupełnie nie zgodzić się ze stanowiskiem przedstawionym przez sklep. Korzystałeś z serwisu fabrycznego, w związku z czym masz pełne prawo oczekiwać wykonania usługi w sposób "fabrycznie nowy". Jeżeli proces naprawy odbywa się na taśmie produkcyjnej, to producent ma wszystkie potrzebne maszyny do tego, aby powtórzyć czynności, wykonywane przy produkcji nowej pary butów, a same maszyny są odpowiednio skalibrowane do tego celu. Mało tego, producent dysponuje oryginalnymi kopytami, na których były wykonane buty, w związku z czym masz prawo oczekiwać, że spody będą w stanie fabrycznie nowym. Loake, w swoich materiałach promocyjnych, stwierdza, że w wielu przypadkach wymienia również ramę butów, więc przyjmując tę argumentację, jeżeli dotychczasowa rama wykazywała mocne ślady zużycia, powinna zostać wymieniona, a tego w butach nie widać. Mało tego, nawet chyba do końca nie zostały usunięte nitki, po poprzednim szwie. To tyle, jeżeli chodzi o założenia wykonania naprawy w serwisie fabrycznym. Teraz dalszy wywód na treść odpowiedzi, którą uzyskałeś : Zgadza się, że produkcję butów, jak również późniejszy serwis odbywa się na maszynach, ale żeby maszyna była ze złota, sama nie wykona naprawy, potrzebny jest człowiek. W przypadku błędu, który został popełniony, nie można zwalić winy na maszynę, a jedynie na osobę wykonującą naprawę. Nie będę szczegółowo opisywał jaki błąd popełnił pracownik, bo nie chcę za darmo przeprowadzać korespondencyjnego szkolenia. Niemniej jednak, jestem gotów bardzo szczegółowo opisać procedurę naprawy i wskazać czynność, która spowodowała, taki a nie inny efekt końcowy naprawy. Dokonując płatności za daną usługę, masz pełne prawo, aby uzyskać wyczerpującą informację na temat tego, co dokładnie zostało wykonane w butach, najlepiej punkt po punkcie. W tym momencie stwierdzenie - wymiana spodów skórzanych jest zbyt ogólne i zacząłbym na Twoim miejscu od uzyskania takiej właśnie informacji. Przy okazji możesz zadać pytanie skąd wynika taki, a nie inny efekt końcowy po naprawie. Możesz też wskazać zagrożenia jakie przytoczyłem w poprzednim poście i prośbę, aby serwis się do tego ustosunkował - myślę, że z grzeczności powinien to zrobić. Samo pismo, skierowałbym bezpośrednio do fabryki. Oczekiwałbym na Twoim miejscu wykonania poprawnej naprawy spodów (może być konieczność wszycia nowej ramy). Jeżeli fabryka zgodziłaby się na takie rozwiązanie, poproś dodatkowo o gwarancję na to, że cholewka z przodu nie ulegnie przerwaniu, gdyż już w tym momencie powstały duże naprężenia, które mogą się pogłębiać i doprowadzić do przerwania, a wtedy buty nadają się tylko do kosza. Pewnie nie ominie Cię trochę nerwów, ale od Ciebie zależy, czy chcesz reklamować tę usługę. Jeżeli byłoby to pomocne, możesz podeprzeć się moim wpisem. Zaznaczam przy tym, że wszystko co napisałem stwierdziłem na podstawie zdjęć i Twoich subiektywnych opinii. Abym mógł Ci to dać niejako "na piśmie" musiałbym widzieć buty "na żywo". Niemniej jednak uważam, że jest to tak jak pisałem wcześniej "książkowy błąd" i usługa została źle wykonana. 12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.