Skocz do zawartości

[WARSZAWA], Krawiec, Kazimierz Mystkowski - ul. Hoża


torunianin

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grenadierow

I'm sorry this post isn't in Polish . . .

I posted (rather, my fiancee did) a question about looking for a tailor to alter some pants and possibly a jacket in another thread. Perhaps the answer to my question is here. I don't speak Polish and don't really know where to take my pants and jacket to be altered. But I will possibly try this tailor at Hoża 3 and report back my results. Sorry but it will be in English. :)

[edit] Aug 12

I visited Mr. Mystkowski this morning with my fiancee to see about having some alterations made to my wedding suit. I have not been married in it before :). It is a new suit and although the jacket seems to fit fairly well (except for the sleeves which I think are a bit too long), the pants required hemming, and so on. Mr. Mystkowski examined the fit and suggested a good length for the pants. He also proposed a handful of other alterations: adjusting one leg which didn't seem to hang perfectly straight when I walked, adding a little room in the seat of the pants, shortening the jacket sleeves a bit, fitting the jacket a little closer in the waist, and adjusting the back of the jacket to take out some extra fabric where the sleeves meet the jacket.

He is going on holiday shortly so I will be visit again for a fitting in a couple of weeks. I was a little surprised when he told us it would be 600 zł for the alterations, but he is doing a lot of them and if the result is good then it will certainly be worth it.

I'll post results!

Best,

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
Gość grenadierow

Hello,

An update on my experience on Hoża 3 with Kazimierz Mystowski. They are back from holiday and I was in on Friday for the fitting of pants and jacket with alterations. It was a good experience.

The pants fit well. Somehow he made the seat of the pants more comfortable (it was too tight and 'riding up') by making the pants slightly tighter. I don't understand how this works, nor do they FEEL any tighter, rather the opposite, they feel the same in the waist but more comfortable in the seat. He also altered where the seam fell on the left leg - when he marked the pants for this alteration he made a couple of small marks on the outer seam of the leg of the pants - no idea really how this alteration works either! The pants were hemmed to a nice length - a bit shorter than I would wear more casual pants, but they are a narrow cut and he said if too long such narrow pants really look a mess.

The jacket fits very well. The back fits smoothly and the extra material from behind the sleeves is gone. Also the sleeves were slightly shortened, and the waist of the jacket was snugged up just a bit. I am very pleased with the fit.

I picked up the entire suit this morning and paid 600 for the alterations. I know it is a lot for alterations, but I think it made sense - I'm happy with the result. It was difficult to find a suit that fit me reasonably well, and knowing that there is a good tailor that can make an OK suit fit very very well is great! Next time I maybe I'll try to have a suit made on Ordynacka or somewhere, because I'm a difficult size to find good suits off the rack. I would love to return to Mr. Mystkowski for a pair of pants in the spring if I can afford it.

My next challenge is finding a classic formal white shirt for the suit - I exhausted myself looking for the right shirt today and still did not find what I was looking for - a size 40 with long enough sleeves for my arms. I'm 196 cm and 76 kg so it's frustrating to not find an appropriate shirt in a slim fit for my suit. I'm considering MTM options now, amoung them Cafardini, and Teodor Stlarek. Zaremba and Kamiński quoted around 700 zł over the phone and that's too much for me right now. Regardless, it's a topic for a separate thread.

Once I find an appropriate shirt I'll post some pictures of the final product if there is any interest.

Thanks for the forum, thanks for reading my English, and Pozdrawiam,

K

[edit] Sorry, I do now realise that the original post in this thread was inquiring about the possibilities for having a jacket made at this tailor. Sorry for the hijack but given the relatively quiet forum I trust I have not ruffled too many feathers :)

[edit II] Thinking more about my experiences today and my difficulty finding a shirt with appropriately long sleeves, I am beginning to think that the sleeves of the jacket remain too short. I think either Mr. Mystkowski forgot to shorten them, or I asked him to shorten them too little. In either case I'm sure it's because of a combination of

a) it's my second proper suit and I'm not sure how to fit it

B) my first experience working with a tailor

c) not understanding sufficient Polish, so all questions and answers must be filtered through my translator

Perhaps in another thread I should solicit some opinions on shirt/jacket sleeve length. I think perhaps some of the shirts I tried today may have sufficient length in the sleeves, and my unsuccessful attempts at finding a shirt that would show just a bit of cuff past the jacket sleeves were all for nothing, since I was trying on the shirts with my jacket with too long sleeves . . .

What do you think?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej B

@ macaroni: I suppose you must find da Vinci's shirts "great", I saw the huge banner of Da Vinci on the main page of your blog

C'mon stop making advertising because your sites are full of it (Scabal, da Vinci... who's next?), and they seem to be less and less trustworthy everyday

No offense, but please, try to be an expert and not a sales representative because there is no fun in reading advertorials...

@ grenadierow: I tried Da Vinci and I don't find their products "great" or even "high quality" their prices are quite economic, but you can be sure you will be given what you paid for, an average quality at average price, so don't expect luxury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę Cię, to, że na blogu są reklamy, ma czynić Wojtka niewiarygodnym w swych opiniach, przecież to normalne, że na blogu jest reklama, skoro jest chętny. Ja na swoim forum też mam baner firmy i nikt mi nie zarzuca, że promuję jej produkty, baner jest po to aby utrzymać koszty serwera w moim przypadku - co do da vinci scabala itp. to nie wiem co masz na myśli, reklamy czy artykuły - niezależnie od tego, chyba masz na tyle zdrowego rozsądku by samemu wyrobić sobie opinie nt tych firm i wpisy czy reklamy nie sprawią, że definitywnie kupisz lub nie kupisz, pomogą jedynie w decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mój pierwszy post na forum, więc bardzo mi miło przywitać się ze wszystkimi !

Moim zdaniem poziom usług ofiarowany przez Pana Kazimierza to pomyłka. Zwężałem u niego 6 par spodni. Zakładając je za pierwszym razem, żeby pokazać o co dokładnie mi chodzi P. Kazimierzowi wystarczyło 30 sekund na ocenę po czym i tak stwierdził, że "wszystko i tak musi być pod wymiar". Ani jedne z tych spodni nie leżały dobrze, dwie pary miały zaszyte nogawki pod odrobinę różnym kątem. Nie można pozwalać sobie na takie błędy.

Zwężałem też rękawy od marynarki - nie wyszło to dobrze.

Jednym słowem - nieporozumienie, które kosztowało mnie 800 złotych. 100 za parę spodni, 200 za zwężenie rękawów. Byłem oburzony poziomem usług oferowanych za taką cenę. Jeszcze na koniec Pan Kazimierz stwierdził, że on nie może się mylić, i ma rację bo przecież zwęża spodnie "Zegni i Canali". Wspaniale.

Moja noga na Hożej 3 więcej nie postanie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grenadierow

I should ammend my comments about my experience on Hoża 3.

I became convinced after my unsuccessful attempts at finding a shirt long enough to show just a little cuff, that my jacket sleeves were still too long, even after being altered once by Mr. Mystkowski. I brought the jacket back today with a shirt that I think has the proper length sleeves, to demonstrate what I thought was the proper length. We discussed the length of the jacket sleeves and he convinced me to leave them the way they were.

He said that wearing the jacket a bit, once it starts wrinkling in the elbows a bit that the sleeve will appear shorter by as much as 1 cm. He also said that if I shorten the sleeves any more that it will look like my younger brother's jacket. :). I am certainly satisfied with the quality of the work that was done here - if we have a difference of opinion on the matter of the jacket sleeve length then it just comes down to a matter of taste. I deferred to Mr. Mystkowski's judgement today but will reflect on it further before having a shirt made to match this jacket.

Perhaps I should submit to the forum a couple photographs of me in the jacket to solicit a public opinion on the sleeve length.

Best,

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednym słowem - nieporozumienie, które kosztowało mnie 800 złotych. 100 za parę spodni, 200 za zwężenie rękawów.

Współpraca z salonem Zegny to na pewno dobra rekomendacja - szanujący się salon musiałby zareagować na skargi klientów. Tak więc cała sytuacja musi dziwić (nie mam na myśli, że nie masz racji).

Ceny, jak dla mnie - mordercze. Dodam, że koszt zwykłego skrócenia rękawów marynarki w Warszawie i okolicach waha się od 21 zł (podwarszawskie usługi krawieckie; cena tylko dla firm, z którymi zakład ma umowę; normalna cena to 24 zł) poprzez 35 zł (poprawki krawieckie w centrach handlowych) do 60 zł (sklep odzieżowy w centrum; pewnie biorą prowizję i posyłają do krawca). Korzystałem z dwóch pierwszych wariantów i byłem zadowolony, ale nie jestem specem i nie oglądam efektów pod mikroskopem.

W każdym razie 100 zł za przeróbki spodni to niebezpiecznie blisko ceny nowych, całkiem porządnych (oczywiście podczas wyprzedaży).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Macaroni, jak sprawują się "gurty" w Twoich spodniach szytych u p. Mystkowskiego? Uszyłem sobie u niego na razie trzy pary, wszystkie na pasek, bez gurtów i mam teraz ochotę trochę poeksperymentować. Interesują mnie dwie rzeczy: na ile są praktyczne (wygodne w użyciu i skutecznie podtrzymujące spodnie) i czy zmiany w ich 'ustawieniach' wpływają negatywnie na wygląd spodni, np psując kant lub powodując wybrzuszenia, fałdy itp.

Przy okazji: czy jest sens szyć spodnie, w których są

a) i gurty, i szlufki na pasek?

B) i gurty, i elementy mocujące do szelek?

Czy też gurty to taki standalone, który eliminuje potrzebę stosowania innych sposobów podtrzymywania spodni?

Dzieki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zastanawiam się nad optymalną szerokościa nogawek spodni (na dole). Ostatnie moje spodnie, uszyte przez p. Mystkowskiego, mają 21 cm. Do spodni nosze (szyte u innych krawcow) marynarki z tych samych materialow, krotko mowiac nosze garnitury. Zastosowanie: chodze w nim do pracy. Moim celem jest efekt dosyc formal, wiec nosze koszule bawelniane, gladkie lub w dosc klasyczne wzory, podobnie krawaty, a do tego czarne angielki lub wiedenki bez ozdob.

Macaroni napisal kiedys na blogu, ze spodnie 21 cm to raczej odd trousers o charakterze sportowym i zastanawiam sie, czy bardziej odpowiednie do mojego zestawu nie bylyby spodnie o szerokosci 22 cm. Z drugiej strony, marynarki mam raczej wytaliowane, a ta, ktora uszyl Sebastian Żukowski jest nawet bardzo wytaliowana, co tworzy spojna calosc z waskimi i relatywnie krotkimi spodniami (nazwijmy to szumnie wloskim stylem dopasowania).

Niedlugo bede szyl kolejne dwie pary i rozwazam rozne warianty (niektore wspomnialem w poprzednim wpisie), rowniez taki, zeby jedne spodnie mialy 21, a drugie 22 cm. Swoja droga, gdyby ktores z tych spodni byly na szelki, to bardziej do szelek nadaja sie wezsze czy szersze spodnie? Na marginesie, czy gurty obniżaja poziom formalnosci? Ech, im dalej w las, tym wiecej drzew...

Bede wdzieczny za Wasze opinie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, im dalej w las, tym wiecej drzew...

Bede wdzieczny za Wasze opinie!

To prawda, robi się gęsto.

Ja mam zamiar odejść od gurt. Nie dlatego, że się nie sprawdzają. Sa praktyczne, w zasadzie spełniają rolę paska. Owszem, odrobine deformują spodnie na boku, ale nie widać tego. I tak ukrte są pod marynarką.

Pasek, jeśli jest mocno zaciśnięty o wiele bardziej szkodliwie pływa na wygląda spodni bo dformuje je z przodu.

Odchodzę do gurt właściwie tylko ze względu na styl. Po prostu do odd trousers chce zakładać pasek i mieć taki dodatkowy akcent kolorystyczny. Spodnie garniturowe będę zamawiał do szelek, więc gurta nie są potrzebne.

Zamawianie spodni z gurtami i szlufkami wydaje mi się pozbawione sensu.

Co do dołu spodni- przyznaję, że zaczynam optować za węższymi spodniami. U Ambrosiego dyskusja toczyla się czy 19 czy 18 cm... (a propos spodnie Ambrosiego dziś przyszły pocztą, niedługo o nich napiszę na blogu), ale tu nie da się poradzić jeśli nie widzi się chociaż zdjęć.

Spróbuj najzwyczajnej w świecie zdecydować w czym najlepiej wyglądasz i najlepiej się czujesz. Nie wiem czy to polska specyfika, ale mamy skłonność robić wszystko zgodnie z jakąś abstrakcyjną instrukcją. Zaden z nas nie może ci sensownie poradzić czy 21 czy 22 cm. Musisz krytycznie spojrzeć w lustro, zaptyać żony, dziewczyny, chłopaka, w czym lepiej wyglądasz i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Kamil

jeżeli przy tych 21 cm i jak piszesz relatywnie krótkich spodniach czujesz się ok, to tak zostaw. Z resztą, większa jest różnica pomiędzy 19 a 18 niż pomiędzy 22 a 21.

A może wrzucisz jakieś zdjęcie w tych spodniach 21 i marynarce od S. Żukowskiego?

pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Odebrałem od p. Mystkowskiego garnitur po poprawkach. Wydaje mi się, że - o czym wcześniej chyba tutaj czytałem - krawiec bardziej ufa odczytowi z miary, niż oku, bo wszystko wyszło tak szczupło, że z dużo za dużego zrobił się minimalnie za ciasny. Ale zwróciło moją uwagę, że przy przeróbkach krawiec zapytał: ma być tak, jak to się teraz robi, blisko ciała?

No właśnie, jak to jest z tym slim fitem? Kiedy oglądam ilustracje z Esquire czy innego GQ, zestawy z bardzo szerokimi spodniami wyglądają imponująco... ale to tylko ilustracje, a i typ figury, który zalecają, z szerokimi barami, odszedł nieco do lamusa. Z drugiej strony, jeśli zdarzy mi się przypadkiem założyć koszulę, która nie jest slim fit (a jestem raczej szczupły), czuję się jak pod namiotem, a nie w ubraniu. I jak to w końcu jest: czy moda na garnitury czy koszule, noszone bliżej ciała, to moda, czy to, jak sprawy powinny się mieć? Pytanie jest ciekawe i o tyle praktyczne, że czasem kobiety patrzą na swoje zdjęcia z lat 80-tych ze zgrozą, na okulary typu mucha, non-ajrony, pasemka, Bóg wie co tam jeszcze, a na swoją obronę mają tylko: "no, taka moda wtedy była". Czy my też będziemy przedstawiać tak nasze garnitury za dwadzieścia-trzydzieści lat? Tak opisywać dzieciom swoje zdjęcia ślubne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem spodnie u Pana Mystkowskiego. Chciałem też marynarkę i również zadał mi to pytanie, ostatecznie jednak nie skusiłem się na przeróbkę. Z perspektywy czasu uważam, że to dobra decyzja. Spodnie mają bardzo klasyczny, trochę staromodny wygląd i skrojona przy ciele marynarka zwyczajnie by do nich nie pasowała.

Nie wydaje mi się aby krój slim-fit to był obowiązujący kanon elegancji. To raczej kwestia mody. Każda współczesna klasyka kiedyś się zestarzeje. Ważne jest aby ubierać się odpowiednio do swojej sylwetki i tak aby dobrze się w garniturze czuć. Nie każdemu jest dobrze w dopasowanym kroju i trudno taki krój narzucać jako obowiązującą normę. Być może za kilkadziesiąt lat faktycznie ci przesadnie podążający za trendami będą na zdjęciach wyglądać śmiesznie w przykusych, opinających marynareczkach. Czas pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że kwestia slim-fit czy regular cut dotyczy raczej sylwetki danej osoby. Osoba o sylwetce szczupłej i wysmukłej zdecydowanie powinna optować za slim-fitami (żeby uniknąć porównania typu "ubranie wiszące na wieszaku".

A przykrótkawe marynareczki to tylko chwilowy trend ale nazwałbym to raczej short&tight&slim fit (-:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o koszule to według mnie trzeba po prostu próbować. Zauważyłam na kolegach, że często koszule slim fit dosyć ładnie układają się w spodniach i nie tworzą typowego dla klasycznych "zwisu" nad spodniami. Tu bym więc zalecała metodę eksperymentowania bo może to dać ładny efekt.

Jednak bardzo pasowanym marynarkom mówię nie - osobiście wolę klasykę w tym temacie. Taliowane marynarki też mnie średnio przekonują - a część firm wprowadziła ten fason do portfolio. Mnie się nie podoba bo jak widzę szerokie ramiona, wąską talię i znów szeroko to mi zaczyna brakować do kompletu - spódnicy :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do koszul slim fit jest jedno ale dla osób nawet z lekkim brzuchem. O ile stojąc rzeczywiście lepiej się wygląda w takiej koszuli, o tyle po zmianie pozycji na siedzącą od razu zaczyna o sobie znać duży dyskomfort, spowodowany napinaniem się takowej koszuli. Dlatego osobiście wolę lepiej dopasowaną klasyczną koszule, która trochę wychodzi ze spodni po jakimś czasie, niż niewygodnego slim-fita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego jak slim fit dla mnie nie istnieje ubranie ma pasować do sylwetki moda oczywiście wpływa na to jaki krój postrzegamy jako naturalny/normalny/klasyczny/"mainstrimowy" ale zmienia się to powoli w przeciągu dekad.

Osobiście napis slim fit na koszuli czy swetrze pod metką traktuje jak informacje o zmniejszonym obwodzie w obrębie brzucha

Natomiast moje osobiste preferencji kroju koszul: te które nosze wyłącznie pod marynarką swetrem wole luźniejsze w okolicy ramion i rąk do łokcia - nie wyglądają dobrze bez okrycia więc nigdy nie paraduje w samej klasycznej koszuli natomiast te sportowe (lniane oraz button down w kraty i mocne pasy) preferuje mocno dopasowane

wielu mężczyzn pracuje wyłącznie w zestawie koszula i krawat więc niewygodna mocno dopasowana koszula jest w ich przypadku zrozumiałym wyborem

Taliowane marynarki też mnie średnio przekonują - a część firm wprowadziła ten fason do portfolio. Mnie się nie podoba bo jak widzę szerokie ramiona, wąską talię i znów szeroko to mi zaczyna brakować do kompletu - spódnicy :D.

mężczyzna o atletycznej budowie tak właśnie powinien wyglądać w marynarce sam się tak noszę

my mężczyźni też mamy talię jeśli ktoś nie wierzy niech obejrzy zdjęcia kulturystów czy antycznych posągów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę podobnie jak malwes. Koszule slim-fit na ogół mi pasują, chociaż mam brzuszek to jednak one w praktyce dobrze ukladaja sie na ciele, podczas gdy te o regularnym kroju niekiedy optycznie mnie powiekszają. Nie trzymam się jednak zawsze regular lub slim-fit, bo wiele zależy od konkretnego modelu koszuli, jedne i drugie mam w garderobie i dobrze na mnie leżą. W marynarkach natomiast preferuję prosty krój, uważam, że w takich wygląda się dostojnie, klasycznie i elegancko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat trendów się nie wypowiadam. Jeśli chodzi o aspekty praktyczne, dla mnie slim-fit jest kompromisem między wyglądem i wygodą. Chcę wyglądać lepiej - zakładam rzeczy dopasowane. Czeka mnie cały dzień w robocie, żadnych spotkań/wyjść, chcę czuć się swobodnie - preferuję rzeczy luźniejsze. Dodam, że jestem szczupły i mam na myśli rzeczy "z wieszaka" - koszule ładnie układają się w pasie, ale są ciasnawe w klatce, a spodnie slim-y przy moich dość atletycznych udach to już spora niewygoda i konieczność podciągania przy zginaniu nóg. Jeśli ktoś się czuje całkowiecie swobodnie w slim-ach - gratuluję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Mi też się wydaje, że dopasowana koszula to jedyny sposób, żeby dobrze wyglądać, w garniturze czy bez. W takim razie skąd pogląd przeciwny - że "do garnituru może być luźniejsza"? Nawet w newsletterze TM Lewina pisali kiedyś, że "z roku na rok coraz większym zainteresowaniem cieszą się koszule slim fit" i że rozwijają ten dział sklepu. To oznacza, że albo w Anglii przybywa szczupłych, w co raczej wątpię, albo jest to symptomem odwraca się trendu w kierunku taliowania. Celowo przywołuję tu Anglię, żeby nie mówić o polskim podwórku, gdzie drogi stylu różnie się gmatwały w ciągu ostatnich dekad. Dzisiaj zastanawiam się, jak mogłem kupować tak luźne koszule. Czy za dwadzieścia lat będę myślał odwrotnie, oglądając się na zdjęciach z dzisiaj?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.