Jump to content

mr.vintage

Użytkownik
  • Content Count

    2,427
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    9

mr.vintage last won the day on August 19 2018

mr.vintage had the most liked content!

Community Reputation

807

3 Followers

About mr.vintage

  • Rank
    Aktywista

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Oj tak, trzeba się uodpornić i mieć trochę podstawowej wiedzy. W ostatnią niedzielę pomagałem znajomemu kupić zestaw na własny ślub i najpierw była "walka" w Vistuli, bo ekspedientka próbowała koledze o wzroście 185 cm wcisnąć marynarkę na 176 cm, tłumacząc to tym, że: teraz nie nosi się tak długich marynarek, a poza tym marynarka powinna sięgać do górnej linii pośladków, no i nie trzeba będzie skracać rękawów (!). Później była "walka" w zakładzie krawieckim, gdzie pani upierała się, że spodnie garniturowe mierzy się bez butów ("od 40 lat tak skracam i nie było żadnej reklamacji") i nogawka powinna sięgać do połowy pięty.
  2. Moje ostatnie zauroczenie to Sneaker 1 od Grensona. Dostępny w kilkunastu kolorach.
  3. Ten trzyczęściowy garnitur podałem tylko jako przykład tego, że nie moim zdaniem nie powinno się kategorycznie odradzać pewnych ubrań/dodatków/butów nie znając potrzeb, gustu i priorytetów osoby zainteresowanej. Znam kilku architektów i wiem, że każdy z nich założyłby granatowy garnitur albo biznesową koszulę tylko wtedy gdyby musiał, ale już marynarkę w kratę czy fajną koszulę z nadrukiem paisley, to już chętnie. To środowisko które bardziej ceni sobie awangardę, oryginalność, nietypowe połączenia niż stuprocentową klasykę. Zresztą to samo wynika z autora tego postu, który wymienił marki Diesel, Scotch&Soda, Replay, DSquared, Hugo Boss, Superdry jako te, które dotychczas najbardziej lubi. Trudno sobie wyobrazić by taka osoba tak po prostu "przeskoczyła" na konserwatywne garnitury Gieves & Hawkes. A co do rozdzielenia garniturów, to być może nie jest to łatwa sprawa dla początkujących, ale zakładam, że architekci to osoby o co najmniej średnim wyczuciu stylu. Coś takiego pokazywałem nie tak dawno na blogu.
  4. A czemu nie? Akurat dla osoby z grupy wolnych zawodów (jak architekt) może to być świetna baza i ubranie które może stać się ulubionym, bo będzie wielozadaniowe. Jeśli będzie to nowoczesny garnitur trzyczęściowy z mniej formalnej tkaniny, na lekkiej konstrukcji, to może to być bardzo uniwersalna sztuka: - Jako komplet na spotkania z klientami - nadal jest to garnitur, ale jednocześnie nie jest to "korpogarnitur" w którym pewnie większość architektów nie będzie się czuć swobodnie. - Jako marynarka w kratę do chino, dżinsów - na co dzień, na mniej formalne spotkania. - Jako kamizelka w kratę do dżinsów i koszuli z podwiniętymi rękawami - do pracy "na roboczo". - Jako spodnie w kratę do jednolitej marynarki lub kurtki ze ściągaczami. A jeszcze odnośnie głównego tematu, to mam wrażenie, że większość porad zawartych w tym wątku jest bardzo mocno sprofilowana na faceta który jest użytkownikiem tego forum i który preferuje klasykę, ale skąd pewność, że to co dla użytkowników forum jest "najlepsze", będzie takie samo dla autora wątku? - żadnych golfów, koszul lnianych, - kolory tylko neutralne i klasyczne, - garnitur najlepiej granatowy, - buty tylko klasyczne, najlepiej brytyjskiej marki, - jak marynarka, to najlepiej full canvas, może być używana, - profile na instagramie tylko zagraniczne, bo przecież wiadomo, że wszystko co zagraniczne jest lepsze, - na początek trzy garnitury wystarczą, - na początek to musisz mieć z 10k I niby większość z tych porad wydaje się sensowna z "naszego" punktu widzenia, to może właśnie @PatLovew golfach, brązowych garniturach i monkach na gumowej podeszwie będzie się czuł najlepiej. Bez poznania dokładnych preferencji niełatwo o trafne porady. To tak jakby do multibrandowego salonu samochodowego przyszedł klient i powiedział "chcę nowy samochód", a sprzedawca od razu by mu przedstawił trzy "najlepsze" SUVy bez poznania jego oczekiwań, potrzeb, gustu, priorytetów, bo przecież SUVy to takie samochody do wszystkiego i dla każdego. Moim zdaniem na początek warto zacząć do stworzenia własnej tablicy inspiracji. Może to być zakładka w przeglądarce, katalog w komputerze, specjalna aplikacja lub cokolwiek innego, co pozwoli zgromadzić to co dla mnie jest inspirujące, wzorcowe, ulubione (najlepiej w formie zdjęć, grafik, krótkich notatek): - znane i mniej znane osoby które mnie inspirują, - kolorystyka która jest moją ulubioną, - marki których ubrania wywołują u mnie mocniejsze bicie serca - konkretne ubrania o których zawsze marzyłem, - dodatki które wyrażają moją osobowość (np. oprawki okularowe, zegarki, biżuteria, skórzane dodatki) - faktury, wzory materiałów które mi się najbardziej podobają, - zdjęcia ulubionych stylizacji np. z seriali, filmów, kampanii reklamowych znanych marek. Zgromadzenie takiej wiedzy będzie dobrą bazą do odpowiedzi na pytania bardziej zakupowe: gdzie to kupić, czym się kierować, czego unikać, na co wydać więcej, a co kupić "budżetowo". Jeśli ktoś jest architektem i z takiej analizy okaże się, że: - lubi beże i brązy, ale przełamane pomarańczem, - najlepiej czuje się w granatowych dżinsach 501, - na marynarkach i garniturach uwielbia kratę windowpane, bo zawsze przypominają mu okna w projektowanych biurowcach, - uwielbia zamszowe sztyblety, - nie uznaje koszul, - od lat uwielbia styl Steve McQueena, - ulubione marki to Barbour, Massimo Dutti, Levis, Marlboro Classic, Tommy Hilfiger, Gant, - lubi matowe i wintydżowe skóry (pasek do zegarka, pasek do spodni, torba na dokumenty). to proponowanie takiej osobie klasycznego granatowego garnituru, kilku koszul białych i błękitnych oraz skórzanych oxfordów będzie chybione. Taki gość będzie przebrany, a nie ubrany.
  5. Jeśli mówimy o cenach jakie klient faktycznie płaci, a nie cenach "z metki", to moim zdaniem w wielu przypadkach trudno europejskim markom przebić ceny liderów rodzimego rynku (Vistula, Bytom). U obu tych marek bez trudu można w środku sezonu kupić niezłe marynarki z dobrych włoskich tkanin za równowartość 85-100 euro (niby na metce 800-900 zł, ale niemal przez cały sezon można dostać rabat 50%, więc wychodzi 400-450 zł). Nie znam innych europejskich marek które mają takie ceny w środku sezonu, na całą kolekcję, przy pełnej rozmiarówce. Albo klasyczny płaszcz 100% kaszmir za 280 euro (Lantier ma w tym sezonie chyba 2 modele z rabatem wychodzi 1250 zł). Oczywiście nie każdy model tych marek jest wart uwagi, ale moim zdaniem dla kogoś kto rozpoczyna przygodę z modą męską z ograniczonym budżetem, trudno o lepszy stosunek ceny do jakości w kategorii marynarki, garnitury, płaszcze. Pomijam oczywiście outlety, wyprzedaże, yoox'y, aukcje internetowe itp.
  6. Co do trwałości nie jest to tak oczywiste. Mam czapki kaszmirowe z H&M Premium (cena detaliczna 129 zł, produkcja chińska) i brytyjskiej marki Black (cena detaliczna ok. 320 zł, produkcja szkocka) oraz JoE (cena detaliczna ok. 330 zł) i choć te dwie ostatnie są przyjemniejsze w dotyku i ogólnie wyglądają porządniej, to szybciej się kuleczkują. Są również lżejsze. Nie ważyłem ich, ale w ręce wyraźnie czuć, że te z H&M są cięższe, z grubszej włóczki.
  7. A w życiu! Ja tam podziwiam ich konsekwencję cenową
  8. Ale jak to? W "nowoczesnym" krawiectwie to tych butonierek jest dwie, trzy albo co najmniej jedna kolorowa
  9. Hestra: https://hestragloves.com/dress/en/gloves/collection/23260-steve/710/ albo Dents: https://www.dentsgloves.com/en/mens-gloves-driving/
  10. Coś w tym jest. Czy ktoś tu w ogóle na forum pokazywał buty GYW po wymianie podeszwy? A nowe buty co chwilę ktoś pokazuje Można się cieszyć, że sympatycy elegancji mają tak dobrą sytuację finansową, że nie muszą myśleć o wymianie podeszew, bo mają na tyle dużo par butów, że nie będzie to konieczne przez kilka lat.
  11. Przy butach tej klasy ja bym nie ryzykował. Chyba, że kupiłeś je okazyjnie i te 100 funtów zbliża się do ich ceny zakupu. Nawet jeśli kogoś w Polsce znajdziesz, to wyjdzie pewnie 20-30% taniej, a nie sądzę by było to zrobione lepiej niż przez firmę która robi tylko takie renowacje.
  12. A jaki to rozmiar? Bo wygląda na dość duży, co przy wydłużonym kopycie pogłębia problem opisany wyżej.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.