Jump to content

Pierwsza dwurzędówka.


macaroni
 Share

Recommended Posts

Chodzi mi po głowie... przyznam. Ale mam parę wątpliwości, którymi chciałem się podzielić.

Jak myślicie- jak jest z użytkowymi walorami dwurzędówki? Ktoś z Was posiada taki garnitur, jak go nosi, gdzie?

Dawiej były uważane za ubranie dzienne, robocze, wręcz mundur urzędnika. Myślę, że z biegiem lat jej formalność wzrosła. Co myślicie?

Jaka powinna być według was pierwsza dwurzędówka?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dwurzędówka to power suit (pomijając ekstremalne przykłady prezentowane np. przez włoskich dandysów) i myślę, że nie ma co walczyć z tym efektem, a raczej warto go wzmocnić, wybierając materiał w prążki. Np. taki jak w wątku viewtopic.php?f=10&t=1460&p=38675#p38675. Ten materiał to chyba flanela? W sam raz dla Ciebie, bo lubisz obniżać formalność swoich garniturów.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie opowiadam się po stronie flaneli - Minnis, Harrisons i Fox mają wspaniałe kraty POW, które można by wykorzystać do tego projektu. Sądzę jednak, że czarno-biała paleta kolorów jest zbyt zimna.

W próbnikach oferty JJ Minnis znajdują się takie oto materiały:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Numer tkaniny po lewej to 0665. Znajduje się w próbniku z wełnami czesankowymi, gdyż to tzw. worsted flannel. Jest nieco lżejszy od regularnych flaneli Minnisa, jest jednak bardzo solidny i godny polecenia. Jeśli chciałbyś jeszcze mocniejszą, 'kuloodporną' flanelę o wadze 430 gramów na 150cm, to zerknij na 0325 z prawej strony. Jak mniemam, w kwestii estetycznej jest to dokładnie ten sam wzór i odcień, różni się jedynie skalą.

Z ciekawych, nie-gładkich flaneli w próbniku znajdują się również te, 0326 i 0327:

Dołączona grafika Dołączona grafika

Wzory określane jako 'spot effect', również z wadze 430 gr/150cm. Niestety miałem w ręku jedynie próbkę, więc nie mam pojęcia, jak wyglądałby cały garnitur z tych tkanin.

W razie czego mogę zrobić zdjęcia materiałów, gdyż dysponuję całym próbnikiem.

Link to comment
Share on other sites

Dwurzędówka to power suit (pomijając ekstremalne przykłady prezentowane np. przez włoskich dandysów) i myślę, że nie ma co walczyć z tym efektem, a raczej warto go wzmocnić, wybierając materiał w prążki.

Nie do końca się z tym zgodzę. Dla mnie podstawą w odbiorze dwurzędówki są ramiona. Te z mocną konstrukcją, kanciaste przybliżają dwurzędówkę do munduru nadając jej bardzo formalny i mocny wygląd (w sumie dotyczy to każdej marynarki ale właśnie w dwurzędówkach efekt jest szczególny). Taka z miękkimi ramionami traci "moc" i może być równie nieformalna jak tweedowa odd jacket.

Link to comment
Share on other sites

Ja właśnie robię dwurzędówkę. Wybrałem 6x2. Bardzo chciałem granatową w prążek, ale w końcu doszedłem do wniosku, że skoro ma to być najbardziej formalna marynarka jaką mam to może niech nada się też na wieczór i wybrałem gładki bardzo ciemny granat (bez wnikania czy to midnight blue czy nie). Bez rozcięcia z tylu. Liczę na to, że szerokie barki w zestawieniu z wąską talią zrekompensują "efekt ciężkości" tworzony przez guziki na brzuchu. Biorę bardzo szeroką peak lapel, która błaga o goździka i myślę czy nie spodnie pod szelki.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście nie przepadam za marynarkami dwurzędowymi z sześcioma guzikami (chyba, że z trzema zapinanymi ;) ). Kojarzą mi się zbyt biznesowo. Wolę takie z czterema albo ośmioma. W tym pierwszym wypadku z jednym guzikiem zapinanym, w drugim wypadku - z czterema.

Pozdrawiam, Dr

Link to comment
Share on other sites

Szelki i spodnie z mankietem. Co do braku szlicy, nie jestem pewny czy to dobry pomysł. Tak się dawniej kroiło, może wyglądać staroświecko. O ile dobrze pamiętam masz dobrą figurę, jesteś szczupły. Moim zdaniem nie masz się czego obawiać.

Mam waska talie, ale mam duzo posladki od robienia przysiadow ze sztanga i dwa rozciecia wygladaja na mnie kiepsko.

Kurcze trochę boję się mankietów. Mam tylko 175 cm, ale nie powiem, że bym nie chciał. Zawsze ustalam stan spodni nisko na biodrach. Czy pod szelki musi byc wyzszy?

Link to comment
Share on other sites

Na chłodniejsze letnie dni kupiłem w tym roku wielbłądzią dwurzędówkę vintage. Bardzo dopasowany krój, układ 6x2 i nakładane kieszenie. Na początku nie byłem do niej przekonany ze względu na stopień formalności dwurzędówek właśnie, ale spodobała mi się w zestawieniu z koszulą z miękkim kołnierzykiem i chustką pod szyją. Jest to teraz w zasadzie jedna z moich najmniej formalnych marynarek. Poza tym wydaje mi się, że jeśli dopracuje się krój i położenie guzików, to dwurzędówka może modelować sylwetkę lepiej, niż marynarka jednorzędowa.

Link to comment
Share on other sites

@macaroni

jak szeroki manszet w spodniach proponowalbys w garniturze z dwurzedowka dla niskiej osoby (dla mnie), ktora ma 175cm.

Wiem, że to nie do mnie pytanie, ale miałem niedawno podobny dylemat - może moje doświadczenia będą dla Ciebie przydatne. Mam 175 cm i za radą Sebastiana Żukowskiego zdecydowałem się na mankiety w spodniach, przy czym:

- garnitur jest jednorzędowy

- mankiety mają 4,5 cm

- spodnie mają 20 cm dołem (najwęższe, jakie w życiu miałem...) i dlatego są dość krótkie.

Miałem spore wątpliwości, zarówno co do szerokości nogawek, jak i mankietów, ale wszystkie zniknęły, gdy tylko założyłem spodnie (btw, uszył je Janusz Kruszewski). Wygląda to świetnie, a mankiety dociążają nogawki (materiał jest lekki), które dzięki temu dobrze się układają na nodze.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.