Jump to content

Ernestson

Sympatycy
  • Content Count

    2,150
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Ernestson last won the day on March 11 2016

Ernestson had the most liked content!

Community Reputation

1,379

About Ernestson

  • Rank
    Aktywista

Kontakt

  • Strona WWW
    https://www.facebook.com/kuklinski.krawiec/

Profile Information

  • Gender
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A ja, niezależnie od praktyczności, nosiłbym
  2. Robiliśmy to wtedy w zapomnianej już grupie masters. Nie pamiętam kto całość koordynował ale wyszło chyba fajnie.
  3. Generalnie im więcej w środku tym więcej szwów trzeba spruć a potem znów zszyć więc jak są wałki, poduszki itp. to zabawy jest więcej. Duże naddanie kuli rękawa też trochę utrudnia sprawę. Wszycie koszulowe jest stosunkowo proste. Nie zdażyło mi się jeszcze robić zmian wszycia a zapytany pewnie bym to odradzał. Ubrania konfekcyjne zwykle są dość spójne stylistycznie, gdyby ktoś uparł się na przerabianie samego wszycia rękawa mógłby z tego wyjść potworek. Nie zawsze też w ogóle by się udało bo to co w uproszczeniu nazywamy wszyciem to tak naprawdę cała konstrukcja rękawa i ramienia. Przykład: Marynarka z dość standardową konstrukcją, poduszki w ramionach + wałek w rękawie. Jak będziesz chciał zmienić tylko wszycie na koszulowe to da się zrobić (żeby rękaw układał się dobrze trzeba będzie inaczej skroić jego górną część) ale przez poduszki ramiona pozostaną dość kanciaste. Możemy wyjąć poduszki ale wtedy trzeba zabrać się za szew ramieniowy bo bez poduszek zrobią się fałdy na plecach. Z tego robi się już większa zabawa co przekłada się na cenę a końcowy efekt może i tak być słaby bo marynarka ma np. wąskie klapy więc i tak nie będzie wyglądała na neapolitańską IMO, lepiej ciuch dopasować, nie zmieniając jego charakteru.
  4. Masz rację, to ok. 2h pracy, zależnie od sposobu wszycia rękawa. 300 zł w Warszawie to chyba nie jest wygórowana cena za taką przeróbkę. Sam biorę za nią ok 200 zł.
  5. Pojęcia nie mam i szczerze mówiąc zupełnie mnie to nie obchodzi. W ogóle w przypadku ubrań kieruję się gut feeling a nie rozmyślam o kanoniczności. Pokazałeś kurtkę, IMO brzydką i tyle. Chcesz to noś, nie chcesz to nie. To w końcu tylko ciuch.
  6. Brzydka raczej. I kolor i te poziome przeszycia.
  7. A ja właśnie doszedłem do tego, że chyba dobrze bym się czuł w zestawie ciemne jeansy + koszula button down + casualowa marynarka. Przy czym myślę o marynarce praktycznie zupełnie bez konstrukcji i z materiału o wyraźnej fakturze i kolorze innym niż granat czy szarość (np tweed w odcieniach czerwieni). Duża część przykładów z pierwszego posta to koszmarne próby łączenia garniturowych marynarek z wytartymi jeansami a to nie może działać.
  8. Wydaje mi się, że około 100 zł to jest cena OK za ładne obszycie ręczne (niewiele osób to umie). O dobre maszynowe może być trudno w małych zakładach bo dziurkarki odzieżowe imitujące szew ręczny (czyli to co widać w dobrej jakościowo konfekcji) to drogie maszyny, na które stać raczej szwalnie niż małe zakłady.
  9. Bardzo ładna marynarka, gratulacje
  10. Ciekawostka. @pmichal jest chyba jedynym klientem, któremu staram się marynarką nieco poszerzyć talię. Na pierwszej przymiarce była ze standardowym luzem i zdecydowałem się wyraźnie go zwiększyć
  11. Próbuj ale myślę, że @mayor ma rację. Ona wygląda na model z rozmiarówki dla wysokich. Sam rozstaw guzików już to sugeruje. Jakby była za długa to naprawdę daj sobie spokój obojętnie jak będzie ładna.
  12. Do wszystkiego co zostało napisane wyżej dodam tylko że skopiowanie 1:1 gotowej marynarki wcale nie jest takie proste. Jasne, można pomierzyć wszystkie obwody, długości itp ale tego co najważniejsze czyli krzywizn (np dokładnego kształtu góry rękawa, podkroju pachy, kołnierza itp) wcale się tak łatwo nie odwzoruje. Nie mówię że się nie da ale dla mnie byłoby o wiele łatwiej zmierzyć klienta i zrobić na niego wykrój. Kosztowałoby mnie to znacznie mniej pracy a efekt byłby pewniejszy. Dlatego gdybym miał podobną pracę wyceniać, wcale nie byłaby tańsza niż zwyczajne uszycie marynarki. Druga część to technologie. Klejonka czy maszynowo obszywane dziurki są tanim rozwiązaniem ale żeby były dobrze wykonane konieczne są odpowiednie maszyny. I wielu krawców nie ma takich bo ich zwyczajnie nie potrzebuje. A nawet jakby miało to jakieś prostsze modele niż super zaawansowany sprzęt na który mogą sobie pozwolić fabryki. Dla tych którym trudno sobie wyobrazić o co chodzi może zadziała porównanie z meblami. Jak mam tani stolik z Ikei, ten z tych gdzie z wierzchu jest jakaś płyta pilśniowa czy coś a w środku karton i pójdę do stolarza robiącego meble z drewna, żeby mi zrobił kopię to poza tym, że on mnie oczywiście wyśmieje i pewnie się obrazi to może zwyczajnie nie być w stanie tego zrobić ze względu na brak sprzętu do wyrobu mebli kartonowo-pilśniowych.
  13. Ciekawa dyskusja się zrobiła @Xune na zdjęciu stoi odrobinę na baczność (jak prawie każdy w takiej sytuacji) przez co przód się podnosi, doły bardziej się zamykają a marynarka zaczyna odrobinę odstawać na piersi. Podobna sytuacja była w którymś garniturze @Zajac Poziomka, zdjęcie z przymiarki nie oddawało za dobrze rzeczywistości. Te fotki są bardzo robocze i przeznaczone głównie dla mnie (opróczy znaków na materiale czy notatek) dlatego nie ustawiam jakoś "modela" bo po prostu wiem na co brać poprawkę. W rzeczywistości krzywizna o której mówicie jest podobna do tej widocznej w marynarkach @Zajac Poziomka ale nieco mniej otwarta. Wydaje mi się że przy sylwetce @Xune tak będzie najlepiej. Jeżeli chodzi o samo zaokrąglenie to lubię podobnie jak Steed, czyli wariant 4 z postu @MateuszT. i można to chyba uznać za część mojego house style.
  14. To zdaje się, że trochę pomyliłeś forum albo przynajmniej dział. W dziale bespoke pisze się o rzeczach robionych na miarę a nie kopiach ciuchów z sieciówek.
  15. Faktycznie kwestia preferencji. Sam tak właśnie lubię, zagięcie kołnierza i góra klap na żyletę a na dole łagodny roll.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.