Jump to content

Ernestson

Sympatycy
  • Content Count

    2,158
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

Ernestson last won the day on March 11 2016

Ernestson had the most liked content!

Community Reputation

1,392

2 Followers

About Ernestson

  • Rank
    Aktywista

Kontakt

  • Strona WWW
    https://www.facebook.com/kuklinski.krawiec/

Profile Information

  • Gender
    Mężczyzna

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Poza wszystkimi, niezwykle trafnymi, uwagami @Velahrn ten materiał wygląda na dość gruby twill, czyli zbitą i mało przewiewną tkaninę. Weź to pod uwagę, bo planujesz raczej letni garnitur. Druga sprawa - skonsultuj ze swoim krawcem czy wystarczy tkaniny. Szerokość kuponu to tylko 140 cm (standard w męskich to 150) więc może być trochę mało.
  2. Będzie dość uniwersalna, o ile nie masz zamiaru używać jej w chłodne dni jako okrycia wierzchniego.
  3. Uniwersalnej długości nie ma ale moim zdaniem zasada "dla niskiego krótki płaszcz" to zbytnie uproszczenie. Długi płaszcz nie skraca sylwetki. Sylwetkę skraca płaszcz za duży bo sypią się proporcje. Jeżeli talia i kieszenie są nie tam gdzie powinny to faktycznie wygląda się jak krasnal. Jeżeli natomiast te elementy są na swoim miejscu, to to czy poły są 10 cm nad kolano czy sięgają do kolana nie robi większej różnicy. Do tego dochodzi coś czego nie umiem dobrze nazwać ale roboczo użyję określenia "waga optyczna" (wiem że brzmi idiotycznie ale nic lepszego nie przychodzi mi do głowy). Myślę o tym, że jeżeli mamy dwurzędowy płaszcz, ze sporymi klapami i kłonierzem, który dodatkowo na plecach ma wszystko co może mieć (pas z guzikami, kontrafałda) to u góry robi się wszystkiego dużo i dopiero dłuższy dół to równoważy. Dlatego moim zdaniem ten konkretny model płaszcza wygląda OK (myślę o długości, ramiona później) właśnie na @adamW a na wysokich mężczyznach jest przykrótki. Jasne, bez sensu bo nie będziesz miał pożytku z tego płaszcza. Chciałem Cię jednak wykorzystać dla dobra nauki i sprawdzić czy to co podejrzewam się sprawdzi. Wybacz, zboczenie zawodowe Dlatego chciałem zobaczyć jak leży bez marynarki pod spodem. Wydaje mi się że to może nie być tylko wina płaszcza, tylko że te dwa ubrania wyjątkowo ze sobą nie współpracują.
  4. Ten niebieskawy lepiej ale coś dziwnego dzieje się z rękawami (i nie chodzi o długość). Masz pod spodem marynarkę? Wygląda trochę jakby płaszcz nie leżał swobodnie tylko było ciasnawo. Jak możesz, to zrób jeszcze zdjęcia z rozpiętym płaszczem i czymś innym pod spodem (np. swetrem). Uwagami o długości się nie przejmuj. Taką właśnie powinien mieć płaszcz.
  5. Zwrócić. Fatalnie leży i ma złe proporcje.
  6. Ernestson

    co uszyć?

    Żeby pralka nie robiła prawie pustych przebiegów (w przypadku białych, których nie mam do czego dorzucić) marnując prąd i wodę.
  7. Robiliśmy to wtedy w zapomnianej już grupie masters. Nie pamiętam kto całość koordynował ale wyszło chyba fajnie.
  8. Generalnie im więcej w środku tym więcej szwów trzeba spruć a potem znów zszyć więc jak są wałki, poduszki itp. to zabawy jest więcej. Duże naddanie kuli rękawa też trochę utrudnia sprawę. Wszycie koszulowe jest stosunkowo proste. Nie zdażyło mi się jeszcze robić zmian wszycia a zapytany pewnie bym to odradzał. Ubrania konfekcyjne zwykle są dość spójne stylistycznie, gdyby ktoś uparł się na przerabianie samego wszycia rękawa mógłby z tego wyjść potworek. Nie zawsze też w ogóle by się udało bo to co w uproszczeniu nazywamy wszyciem to tak naprawdę cała konstrukcja rękawa i ramienia. Przykład: Marynarka z dość standardową konstrukcją, poduszki w ramionach + wałek w rękawie. Jak będziesz chciał zmienić tylko wszycie na koszulowe to da się zrobić (żeby rękaw układał się dobrze trzeba będzie inaczej skroić jego górną część) ale przez poduszki ramiona pozostaną dość kanciaste. Możemy wyjąć poduszki ale wtedy trzeba zabrać się za szew ramieniowy bo bez poduszek zrobią się fałdy na plecach. Z tego robi się już większa zabawa co przekłada się na cenę a końcowy efekt może i tak być słaby bo marynarka ma np. wąskie klapy więc i tak nie będzie wyglądała na neapolitańską IMO, lepiej ciuch dopasować, nie zmieniając jego charakteru.
  9. Masz rację, to ok. 2h pracy, zależnie od sposobu wszycia rękawa. 300 zł w Warszawie to chyba nie jest wygórowana cena za taką przeróbkę. Sam biorę za nią ok 200 zł.
  10. Pojęcia nie mam i szczerze mówiąc zupełnie mnie to nie obchodzi. W ogóle w przypadku ubrań kieruję się gut feeling a nie rozmyślam o kanoniczności. Pokazałeś kurtkę, IMO brzydką i tyle. Chcesz to noś, nie chcesz to nie. To w końcu tylko ciuch.
  11. Brzydka raczej. I kolor i te poziome przeszycia.
  12. A ja właśnie doszedłem do tego, że chyba dobrze bym się czuł w zestawie ciemne jeansy + koszula button down + casualowa marynarka. Przy czym myślę o marynarce praktycznie zupełnie bez konstrukcji i z materiału o wyraźnej fakturze i kolorze innym niż granat czy szarość (np tweed w odcieniach czerwieni). Duża część przykładów z pierwszego posta to koszmarne próby łączenia garniturowych marynarek z wytartymi jeansami a to nie może działać.
  13. Wydaje mi się, że około 100 zł to jest cena OK za ładne obszycie ręczne (niewiele osób to umie). O dobre maszynowe może być trudno w małych zakładach bo dziurkarki odzieżowe imitujące szew ręczny (czyli to co widać w dobrej jakościowo konfekcji) to drogie maszyny, na które stać raczej szwalnie niż małe zakłady.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.