Skocz do zawartości

Forumowa poradnia stylistyczna


Gość sancho

Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, lubo69 napisał:


Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie polemizował z uznanym krawcem (bez krzty sarkazmu oczywiście), ale czy w ogóle istnieje coś takiego jak uniwersalna długość płaszcza dla każdego? Czy nie jest tak, że skoro Kolega jest niski, powinien optycznie się wydłużać jednorzędowymi dyplomatkami o krótkim (niepopularnym na Forum) kroju, aby wystające bardziej spod płaszcza nogi sprawiały wrażenie dłuższych niż w rzeczywistości?

Uniwersalnej długości nie ma ale moim zdaniem zasada "dla niskiego krótki płaszcz" to zbytnie uproszczenie.

Długi płaszcz nie skraca sylwetki. Sylwetkę skraca płaszcz za duży bo sypią się proporcje. Jeżeli talia i kieszenie są nie tam gdzie powinny to faktycznie wygląda się jak krasnal. Jeżeli natomiast te elementy są na swoim miejscu, to to czy poły są 10 cm nad kolano czy sięgają do kolana nie robi większej różnicy. Do tego dochodzi coś czego nie umiem dobrze nazwać ale roboczo użyję określenia "waga optyczna" (wiem że brzmi idiotycznie ale nic lepszego nie przychodzi mi do głowy). Myślę o tym, że jeżeli mamy dwurzędowy płaszcz, ze sporymi klapami i kłonierzem, który dodatkowo na plecach ma wszystko co może mieć (pas z guzikami, kontrafałda) to u góry robi się wszystkiego dużo i dopiero dłuższy dół to równoważy. Dlatego moim zdaniem ten konkretny model płaszcza wygląda OK (myślę o długości, ramiona później) właśnie na @adamW a na wysokich mężczyznach jest przykrótki.

 

48 minut temu, adamW napisał:

@Ernestson, plaszcze byly mierzone na marynarke. W swetrach nie chodze wiec w zasadzie bez sensu byloby mierzenie na swetr.

Jasne, bez sensu bo nie będziesz miał pożytku z tego płaszcza. Chciałem Cię jednak wykorzystać dla dobra nauki i sprawdzić czy to co podejrzewam się sprawdzi. Wybacz, zboczenie zawodowe :D

20 minut temu, mosze napisał:

 

@adamW Ramiona w obu płaszczach są bardzo brzydkie, brrr, aż mnie odrzuca. Dlaczego, nie wiem. Poniżej jest ładnie. Ramiona do dużej korekty (ale czy to ma sens, bo może nie wyjść) lub szukaj dalej.

Dlatego chciałem zobaczyć jak leży bez marynarki pod spodem. Wydaje mi się że to może nie być tylko wina płaszcza, tylko że te dwa ubrania wyjątkowo ze sobą nie współpracują.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2020 o 21:32, mosze napisał:

Jakoś strasznie wysoko jest punkt zapięcia; jeśli zdjęcie nie przekłamuje, to jest bez sensu.

Czy są jakieś zabiegi krawieckie żeby taki punk zapięcia obniżyć? Może nie w tym drastycznym przypadku ale powiedzmy w marynarce jakich wiele teraz w sieciówkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Zajac Poziomka napisał:

Jeżeli czujesz dyskomfort, ucisk w okolicach ramion to jest za wąska, jeżeli nie to nie jest.

Hmm, podczas normalnych ruchów jest ok, ale niektóre ruchy w stylu Jamesa Bonda trochę blokuje :) Ogólnie to mi się podoba i mam wrażenie, że poza skróceniem rękawów nie wymaga zbytnio przeróbek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz zamówiłem garnitur o kroju Washington (super slim) od SuitSupply i mam wątpliwości jak na mnie leży. Proszę o poradę, bo zastanawiam się czy jednak nie zwrócić.
b5c5bc8a0a1d593567b7cb5e7a5f3a37.jpg
0dfd7d8a85e2c489a713ea0adcb1dd83.jpg

Druga rzecz to spodnie wełniane Ralph Lauren. Skracałem je u krawcowej, ale wydawało mi się że nadal trochę za mało. Co myślicie?
5548fa6902e75967bbeed0b617c059c8.jpg
ce8a31b3fb7bb388e336d2e036c56963.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
W dniu 21.01.2013 o 22:06, Adam Granville napisał:

Tu nie chodzi o rozwiązywanie zagadnień z zakresu wytrzymałości materiałów typu, który sposób przyszycia jest mocniejszy (kąt opasania, współczynnik tarcia itd.), tylko o kwestię kulturową.

Tradycyjnym guzikiem stosowanym w damskiej odzieży jest guzik dwudziurkowy, a męskim czterodziurkowy przyszyty na krzyź, z historycznych powodów, które opisałem w poprzednim poście.

Jeśli kobieta decyduje się na guzik czterodziurkowy, to jest to decyzja podobna do wyboru spodnium (czyli czegoś w gruncie rzeczy męskiego - marynarka plus spodnie).

Żeby jednak zaznaczyć, że nadal jest kobietą, a nie kimś przebranym za mężczyznę, ma w takim spodnium zawsze marynarkę zapinaną na damską stronę.

Podobna sytuacja jest z guzikiem. Wybiera guzik czterodziurkowy, czyli w zasadzie męski guzik, ale żeby zaznaczyć, że nadal jest kobietą, przyszywa go dwa razy po dwie dziurki, w damski sposób.

Pewno, że to drobiazgi, ale ubiór to skomplikowany system sygnałów. Wiele z nich działa w podświadomy sposób. Proszę sobie wyobrazić dwie identyczne marynarki, jedna z guzikami na krzyż, a druga z guzikami przyszytymi równolegle. Która jest bardziej męska?

W RTW na takie rzeczy nie zwracają uwagi, bo produkt jest przeznaczony dla szerokich mas, które takich niuansów nie łapią i w dodatku nie trzeba przestawiać guzikarki, choć większość guzikarek wyposażonych jest zarówno w funkcję przyszywania równoległego, jak i na krzyż, a nawet przyszywania guzików z trzema dziurkami.

Bardzo nurtuje mnie kwestia przyszywania guzików. Powyższa opowieść z Pana książki jest bardzo ciekawa ale czy jest zgodna ze stanem faktycznym i tradycją? Jestem ciekaw czy jest jakieś piśmiennictwo na ten temat, czy całość bazuje jedynie na anegdocie?

W książce: Roberto Caberera Classic Tailoring Techniques: A Construction Guide For Women's Wear (F.I.T. Collection) na stronie 176 zademonstrowane jest przyszywanie guzików w sposób równoległy.

Podobnie w ksiązce: H. Wischmeyera "Technologia krawiectwa męskiego"  również przedstawiony jest sposób przyszycia równoległego.

https://forum.butwbutonierce.pl/uploads/monthly_2017_08/IMG_1633.thumb.JPG.2a75f89a1612ca9b7c2a3789088979de.JPG

I może w mniej fachowej: Brett and Kate McKay The Art of Manliness: Classic Skills and Manners for the Modern Man - sposób równoległy.

https://content.artofmanliness.com/uploads/2017/09/Sew-Button-2.jpg

 

W garniturze z pracownia krawieckiej Zaremby przyszyto mi guziki na krzyż

W garniturze od Zack Roman przyszyto guziki na krzyż

W garniturze od Macaroni Tomato guziki przyszyto równolegle

Wieloletni mistrz krawiectwa, z którym ostatnio rozmawiałem twierdzi, że powinny być przyszywane równolegle.

 

Czy ten detal ma rzeczywiście znaczenie czy jest tylko kwestią stylu?

realmenrealstyle.com/wp-content/uploads/2017/04/thread-styles-01.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Jestem w trakcie kompletowania ubioru na własny ślub. W dniu dzisiejszym otrzymałem garnitur z Vistuli - Serge T Lantier z wełny 130s który udało mi się kupić za 560zł. Wydaje mi się, że leży dobrze, ale znawcą nie jestem. Czy mógłby ktoś rzucić eksperckim okiem i powiedzieć czy dobrze to wygląda i ewentualnie co jest do poprawy?

Co do reszty ubioru to proszę nie zwracać uwagi, docelowo koszula będzie z kołnierzem kent lub półwłoskim, buty czarne Oxfordy, a mucha wiązana. Rozważam również białe szelki z mory Albert Thurston oraz kamizelkę w kratę Prince of Wales.

Za każdą opinię będę wdzięczny.

Pozdrawiam, Artur

garnitur.thumb.jpg.6a8261da5b701463d45e76232c784c6b.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Garnitur leży przyzwoicie. Sprawdź, czy spodnie nie są zbyt wąskie (trzeba usiąść, zrobić przysiad, tylko delikatnie).

Długości marynarki nie potrafię ocenić po zdjęciach, sądząc po dłoniach i typowych proporcjach, może być zbyt krótka.

Natomiast nie podobają mi się ramiona, typowe dla Vistuli, czyli mocno wypełnione, zbyt szerokie (wklęsłość poniżej ramienia). Czy da się z tym coś zrobić - raczej nie, tzn. jest to temat dla zaawansowanych.

Nadmiary na plecach do oceny przez krawca.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem, jak za takie pieniądze, to efekt jest bardzo dobry. Spróbuj wykonać kilka podstawowych ruchów tanecznych, żeby zobaczyć jak garnitur (przede wszystkim spodnie) zachowuje się w ruchu.

Nad kamizelką dobrze bym się zastanowił. Może kosztować tyle, co cały garnitur, a nie wiadomo czy będzie w ogóle widoczna. Jeśli spodnie nie mają wszytych guzików pod szelki, to też bym z nich raczej zrezygnował. Przy tym kroju spodni raczej nie będą podnosiły komfortu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za opinie. Długość wydaje mi się,  że jest OK - jest do stawu kciuka. Co do guzika to jest rzeczywiście około 2cm powyżej talii. Jest to niedociągnięcie, ale jak napisał pablocito chyba jest to w normie :D 

Sprawdziłem też jak garnitur zachowuje się w ruchu i nie zauważyłem niekorzystnych zjawisk na materiale.

Mimo drobnym mankamentów myślę, że zdecyduję się zatrzymać garnitur, acz mam jeszcze kilkanaście dni na zastanowienie. Około miesiąca przed ceremonią zabiorę go jeszcze do krawca porozmawiać co można by poprawić i poszerzyć spodnie w pasie.

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
37 minut temu, Pendoro napisał:

Czy ktoś mógłbym powiedzieć jak powinny leżeć marynarka i koszula w ramionach ?jak wiemy  ta cześć garderoby bardzo ciężko poprawić u krawca a i efekt może być niewiadomy .

Zobacz zdjęcia SuitSupply z modelami lub... obejrzyj wątek CMDNS, kilku kolegów może się pochwalić doskonałym dopasowaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.