Skocz do zawartości

Buty, trochę taniej


Gość grzesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam prośbę. Kojarzy ktoś co to za linia Barkerów?

Kiedyś miałem chyba coś podobnego, model Luton i bylo słabo - obcierały i były dosyć sztywne. Z kolei Newcastle są bardzo fajne i noszą się miękko.

Tych nie znam i zastanawiam się czy zostawić czy zwracać. Cena 140gbp to nie dużo ale liczy się komfort przecież.

Podeszwa wygląda jak dainite, ale nie ma oznaczeń. Ktoś coś?

a1ed44e15a793c70972e74f9b4f27032.jpg&key=04c42a3c4e83cce500ff63d5dcb606a9c2bd1ce238f7461c64cdeeebc7c212c8180d6de398492f53dcc813598e056395.jpg&key=976349872ce25025eee977b8acf7179da48ba5939328613b6345587225179ae1333d3dc2539fda6740789c233bccc290.jpg&key=c2f612bc1983ee0e62ec9a7ca264ac23d2dd635961a88ee904487a965057df8bda3fd37fedb847b467e967e92bc02244.jpg&key=82a032ee7544fba3ee993ee78bb0ce27640346d097c4be4a68df1f22a0f30d80

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrafię tak dokładnie porównać, bo sam kupuję buty z wyższej półki. Mam tylko jedne barkery, chyba z tej właśnie linii; kiedyś kupiłem je na Allegro za 250 zł. Jak za tę cenę to nie miałem prawa narzekać.

Wyszukaj cenę RRP wg nazwy modelu (napis w środku lub na pudełku) lub kodu. Jeśli buty te wyjściowo kosztują 200 funtów lub poniżej, to jest to jedna z niższych linii i tak bym stawiał. Wyższe linie to okolice 300 funtów. Dla Polaka 200 funtów to jest konkretny pieniądz, ale buty "made in England" za tę cenę to jest niska półka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta linia to nie jest Barker Creative (tamte mają niebieskie wkładki i pudełka), więc nie jest to odpowiednik Loake Design (zresztą Creative jest moim zdaniem wyżej niż Loake Design). Nie wydaje mi się też, żeby była to najniższa linia Barkera, więc odpowiednikiem L1 też nie jest. Zgadzam się z @mosze, że nie jest to też linia wysoka (choć mam Anniversary i pudełko było identyczne jak to na zdjęciu). Bezpiecznie przyjąć, że to taka mainline, środkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Kupiłem Barker Glencoe na Zalando (kolor cedr) Zapłaciłem za nie około 800 zł. Patrząc na cenę to wydaje się, że to dobra okazja. Jednak lekkość buta i podeszwy budzi mój niepokój. Skóra też nie wydaje się zbyt mocna. Poza tym do wykonania nie mam zastrzeżeń.

Macie może jakieś doświadczenia z tym modelem, jak się starzeje itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, astaroth napisał:

Panowie,

Kupiłem Barker Glencoe na Zalando (kolor cedr) Zapłaciłem za nie około 800 zł. Patrząc na cenę to wydaje się, że to dobra okazja. Jednak lekkość buta i podeszwy budzi mój niepokój. Skóra też nie wydaje się zbyt mocna. Poza tym do wykonania nie mam zastrzeżeń.

Macie może jakieś doświadczenia z tym modelem, jak się starzeje itp.

Mam Glencoe Cedar. Co do tego jak się starzeją nie wypowiem się- używam ich niezbyt często (również z uwagi na aktualną zimę). Co do wykonania- w moim egzemplarzu nie mam się do czego przyczepić- skóra ziarnista, jak zawsze zresztą, sprawia wrażenie takiej, która wiele przejdzie i jest nie do zdarcia. Co do podeszwy i samego ciężaru butów- powiem tak- nigdy nie używałem podeszwy Vibram i jestem w ciężkim szoku jak wygodne jest to rozwiązanie. Buty są leciutkie (porównując na przykład do Dainite) i przez to wygodne w użytkowaniu (oczywiście pod warunkiem prawidłowego dobrania rozmiaru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bofff, pudełko wygląda jak pudełko w  średniej półce Barkera- modele w cenie wyjściowej około 1200-1400zł (Barker Nevis, które miałem miały dokładnie takie pudełko- aktualnie nie widzę ich w HerringShoes a modele, które moim zdaniem są z tej samej półki jakościowej czyli np Grant czy McClean kosztują tu około 1400zł). Zapewne Barker podobnie jak inne marki różnicuje swoje linie m.in. wyglądem pudełek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje barkery to na 95% model Alfred, cena ok 200 f, seria Professional. Najczęściej występuje w skórze polerowanej, ja mam zwykłą licówkę. Skóra jest przyzwoita, nieco sztywna jednak, oczywiście do skór C&J to nie ma porównania. Cóż, but jest dość zgrabny i za cenę, jaką zapłaciłem, warto :) ale za 200 funciaków, no bez jaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Bofff, mam sztyblety na tej podeszwie. Dla mnie jest wygodniejsza od Dainite: bardziej miękka, elastyczna i chyba trochę lżejsza. Ogólny komfort o klasę wyższy od Dainite. To oczywiście subiektywne odczucie. Co do modeli się nie wypowiem, ale za moje dałem rok temu na Ebayu jakieś grosze, a jakość przeszła moje najśmielsze oczekiwania. Skóra licowa miękka, jak rękawiczka, nawet się nie złamały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakichś ciemnobrązowych double-monków, w cenie ok. 1000zł, o tęgosci przynajmniej G. Pierwsze co przychodzi na myśl to Berwick:

https://klasycznebuty.pl/pl/p/Berwick-3637-Saddle-Brown-Monk/5881

Posiadam już Berwicki, natomiast nie powiem abym był z nich szczególnie zadowolony, dlatego chciałbym spróbować coś z innej firmy. Jak na ich tle wypada np. Meermin? Możecie polcić jakieś inne modele?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.03.2020 o 09:08, flozbi napisał:

Można zapytać jaka jest długość jednego ściegu w kanale szycia?

@flozbi Tak, długość ściegu to 6 mm. 

 

5 godzin temu, gonzoou napisał:

Szukam jakichś ciemnobrązowych double-monków, w cenie ok. 1000zł, o tęgosci przynajmniej G. Pierwsze co przychodzi na myśl to Berwick:

https://klasycznebuty.pl/pl/p/Berwick-3637-Saddle-Brown-Monk/5881

Posiadam już Berwicki, natomiast nie powiem abym był z nich szczególnie zadowolony, dlatego chciałbym spróbować coś z innej firmy. Jak na ich tle wypada np. Meermin? Możecie polcić jakieś inne modele?

@gonzoou  Zwróć uwagę na ten model: https://partenope-shoes.com/pl/monk-shoes/225-monk-shoes-crust-marrone.html. Tęgość F (standardowa), ale przy prawidłowo dobranym rozmiarze nie będzie problemu nawet przy szerszej/z wyższym podbiciem stopie, ponieważ kopyto ma stosunkowo wysoki profil, nie jest też mocno zwężane. Będziesz pozytywnie zaskoczony elastycznością i wygodą w porównaniu do wymienionej marki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gonzoou napisał:

Szukam jakichś ciemnobrązowych double-monków, w cenie ok. 1000zł, o tęgosci przynajmniej G. Pierwsze co przychodzi na myśl to Berwick:

https://klasycznebuty.pl/pl/p/Berwick-3637-Saddle-Brown-Monk/5881

Posiadam już Berwicki, natomiast nie powiem abym był z nich szczególnie zadowolony, dlatego chciałbym spróbować coś z innej firmy. Jak na ich tle wypada np. Meermin? Możecie polcić jakieś inne modele?

https://www.meermin.es/en/10134111520000sg-52-101341-expresso-antique-calf-g-expresso.html

Kiedyś pytałem support Meermina o te kopyto, to twierdzili, że jest szersze niż standardowe G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.02.2020 o 18:10, yetonek napisał:

Panowie, pytanko.

 

W chwili obecnej mam brogues wtedy to jeszcze były Królewskiego Herbu, teraz KH-Shoes (po zmianie nazw chyba to te: https://kh-shoes.com/pl/p/Lord-Brogues-Burgundowe/322 ) kupiłem je jakiś czas temu i używałem rzadko i były ok. Sytuacja się nie dawno zmieniła i zacząłem w nich regularnie chodzić do pracy - i tutaj pojawiają się pierwsze problemy - oprócz, że mnie obdzierały na pięcie (kupić musiałem zapiętki co ostatecznie pomogło), to nadal nie jestem z nich zadowolony tj. w dalszym ciągu mnie gniotą + są bardzo sztywne mimo że już chwile je mam. 

Pytania.

1. czy w przypadku tego typu obuwia to jest normalne? Chodzi mi o sztywność itp.?

2. idzie do wiosny coraz bardziej, chciałbym kupić sobie coś wiosennego, myślałem o monkach, ale też nie chce wydać na nie kokosów gdy mają okazać się niewygodne. Co polecacie?

Dobrze by było jakby dało się je przymierzyć (Warszawa). Berwicki na start będą ok?

https://klasycznebuty.pl/pl/p/Berwick-3637-Saddle-Brown-Monk/5881

ps.

o tych butach coś słyszeliście/macie?

https://partenope-shoes.com/pl/monk-shoes/225-monk-shoes-crust-marrone.html

https://partenope-shoes.com/pl/monk-shoes/166-monk-shoes-skora-cieleca-brazowe.html

@yetonek Z twojego posta wynika, że przede wszystkim szukasz butów wygodnych. Buty Goodyear-Welted, szczególnie z niższej, czy średniej półki cenowej, są trudne do rozchodzenia i mimo dłuższego noszenia mogą być nadal sztywne. Sprawia to często wrażenie, jakby podeszwa w ogóle nie pracowała, a do stóp miało się "przymocowane deski". Nic dziwnego, że jesteś z nich niezadowolony.

Jeśli szukasz czegoś wyraźnie wygodniejszego i zwyczajnie łatwiejszego w noszeniu na co dzień, znajdziesz to w naszej ofercie. Większą wygodę zapewnia użyta konstrukcja Blake, ale nie tylko - istotne są też inne elementy buta, użyte surowce, kształt kopyta, konstrukcja cholewki. Dzięki temu swoją parę będziesz nosić z przyjemnością, bez niepotrzebnego dyskomfortu. 

Monki na wiosnę to doskonały pomysł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam jakichś ciemnobrązowych double-monków, w cenie ok. 1000zł, o tęgosci przynajmniej G. Pierwsze co przychodzi na myśl to Berwick:https://klasycznebuty.pl/pl/p/Berwick-3637-Saddle-Brown-Monk/5881

Posiadam już Berwicki, natomiast nie powiem abym był z nich szczególnie zadowolony, dlatego chciałbym spróbować coś z innej firmy. Jak na ich tle wypada np. Meermin? Możecie polcić jakieś inne modele?

 

Patine.pl kod rabatowy 15NOW i zamykasz się w 1000 zł

Double monks 77030 kopyto G, Cambridge Brown

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2020 o 16:07, Partenope napisał:

@flozbi Tak, długość ściegu to 6 mm. 

 

@gonzoou

 

To bardzo dużo, w markach, które mam i zmierzyłem: Berwick, Carlos Santos, Yanko (gumowa podeszwa), Crownhill Shoes, Loake, długośc ściegu wynosi 3-4 mm. Taka duża 6 mm długość ściegu może powodować szybkie przetarcie i pęknięcie szwu. W butach z Tikeja szytych Bleakiem tak miałem.

Widziałem Państwa buty na zdjęciach kolegi z blogu Outdersen i niestety nie zachęcają one do zakupu. Nie wynika to ze źle zrobionych zdjęć, tylko butów słabej jakości. Wierzch buta w sztybletach wygląda na bardzo zmęczony, wyraźne marszczenia skóry, koło łączenia ze wstawką materiałową. Moje 5-letnie sztyblety Berwick wyglądają lepiej, jakiś czas temu pokazywałem ich zdjęcie w temacie Berwick. Buty monki są bardzo toporne, loafersy też wyglądają jakby ktoś trochę w nich chodził. W cenie ok. 650 zł to dla mnie bardzo nieopłacalny zakup, jak mogę znaleźć kilka razy w roku promocję i kupić np. Yanko czy Carlos Santos dokładając 30% tej kwoty. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flozbi  Doceniamy próbę wskazania "słabych punktów". Może to świadczyć, że nie jesteśmy Panu obojętni, a to już coś! Postaramy się rozwiać wątpliwości.

Musi Pan wiedzieć, że szew dł. 6 mm to nie jest bardzo dużo, tylko to standard przy metodzie Blake. Wskazana zależność przyczynowo-skutkowa między długością ściegu, a ścieraniem szwu jest błędna. Bardziej istotne są tu inne czynniki, trwałość butów nie zależy tylko od metody szycia, a od jakości oraz właściwości wszystkich elementów, surowców i jakości wykonania. W Goodyear ścieg zawsze jest gęstszy, w Blake długość ściegu jest zawsze nieco większa. Czy to według Pana świadczy, że każde buty Blake są gorsze/mniej trwałe od każdych butów Gw? Bynajmniej. Na marginesie, kupione przez Pana buty w outlecie mogły mieć 10 lat zanim ktoś je kupił lub być z partii o obniżonej jakości, dlatego mogły się przedwcześnie zużyć. 

Ponadto z całą pewnością szew Blake closed-channel w naszych butach, jest znacznie mniej podatny na jakiekolwiek uszkodzenia, niż odkryty szew Gw – jeśli to dla Pana istotne, powinien Pan spojrzeć w tym kierunku. Jednak nawet w modelach Partenope z otwartym szwem o ile w ogóle dojdzie do przetarcia szwu, zwykle upłynie kilka lat normalnego użytkowania. Parę można też zelować zelówką ze skóry lub gumy, w prosty sposób pozwala to zapobiec jakimkolwiek uszkodzeniom szwów, więc naprawdę nie ma żadnych powodów do obaw. Jest to problem marginalny, którego nie trzeba brać szczególnie pod uwagę.

Odnośnie designu – w artykule na Outdersen.com są widoczne modele z kolekcji jesienno-zimowej. Jesienią stosujemy nieco pełniejsze kształty kopyt, często również grubsze podeszwy ze skóry. Bardziej pełny kształt lepiej konweniuje wizualnie z większą ilością warstw ubioru, które nosimy w chłodniejsze dni, wykonanego często z cięższych tkanin, grubszych splotów. Grubość podeszwy ma z kolei znaczenie, ponieważ zapewnia lepszą izolację od podłoża. Oba elementy - kształt i grubsza podeszwa - współpracują, tworzą harmonię ze sobą i resztą ubioru. Smukły bucik, na cienkiej podeszwie, może wyglądać wtedy nieproporcjonalnie, mało adekwatnie do pogody i pory roku. Mamy też w ofercie modele na węższych kopytach, wszystko zależy od charakteru i przeznaczenia modelu.

W monkach, które Pan krytykuje za masywny wygląd, jest właśnie zastosowany pełniejszy kształt oraz podwójna podeszwa closed channel ze skóry. Dodatkowo nieformalny charakter jest wzmocniony przez skórę cielęcą Scotch Grain, która "dodaje wizualnie wagi" butom. Jest to celowy efekt, inspirowany od paru lat utrzymującą się tendencją we Włoszech do stosowania pełniejszych, mniej formalnych kopyt, a także będący pewnym odniesieniem do "muskularnej" stylistyki spotykanej np. u marek Brunello Cucinelli, Tricker's, czy Church's, choć nie w tak przerysowanym stopniu. Dzięki temu but wygląda trochę modniej, a jednocześnie nieco skromniej, mniej ekstrawagancko, bardziej codziennie. Co nie znaczy, że nie prezentuje się w tym wydaniu ekskluzywnie i wyjątkowo. But jest też bardziej uniwersalny, ma odrobinę mniejszy stopień formalności, przez co łatwiej go nosić. Poza tym szersze kopyto jest wygodniejsze – jesienią, czy zimą jest to bardzo istotna zaleta. Zachęcamy, aby się uwrażliwić na te niuanse. Może teraz inaczej Pan spojrzy na te monki?

W kwestii zdjęć, jeśli się nie spodobały – zapraszamy na nasz Instagram: instagram.com/partenope.napoli, albo na stronę partenope-shoes.com. Są tam inne zdjęcia, może jakieś z nich się bardziej spodobają? 

Zmarszczenia na skórze mogą występować, wynika to ze stosowania miękkiej skóry cielęcej, a także konstrukcji Blake, która jest bardziej elastyczna, w konsekwencji skóra często nie jest aż tak mocno napięta jak w butach Gw. Podeszwa może bardziej pracować powodując zmarszczenia, ale nie jest to regułą. Za to nasze buty łatwiej adaptują się do stopy i są wygodniejsze. Loafersy na zdjęciu w artykule były wcześniej zakładane, czy to źle? Buty są przeznaczone do chodzenia. 

Naprawdę ubolewamy, że jest Pan z góry uprzedzony, i nie mając doświadczenia z naszymi butami woli Pan się zaopatrywać albo w outlecie, albo czekać na promocje i jeszcze dopłacać 30%, kiedy świetne buty są na wyciągnięcie ręki. My też czasem mamy promocje (szkoda, że Pan kompletnie zignorował ten fakt w swojej argumentacji!), ale również w cenie regularnej, otrzymuje się u nas design, jakość i wygodę, z których nawet mając wysokie wymagania będzie się usatysfakcjonowanym. 

Gdyby Pan miał jakąś parę od nas, przekonałby się Pan o tym. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W butach szytych metodą Blake, które posiadam, marki Crownhill Shoes, długość ściegu wynosi 4mm, więc 6mm nie jest standardem, w załączeniu zdjęcie producenta tego modelu.

image.thumb.png.7d77c0b7bdbcbbb9159f5c24e4c9bdaf.png

Poniżej kolejny model z bardziej gęstym szyciem:

Nie zdjęcia, mi się nie spodobały, tylko buty Państwa firmy, zdjęcia były bardzo dobre.

Dobre buty obronią się nawet na średniej jakości zdjęciach, a słabe jakościowo nawet na super zdjęciach będą wyglądać kiepsko.

Na pewno atutem Państwa butów jest wygoda i to mogę ocenić nie mając ich na nogach, a nawet przed nogami, resztę oceniam po tym co widzę i tyle mi wystarczy.

Mimo wszystko życzę powodzenia i rozwoju, mam nadzieję, że może za kilka lat, po nabraniu doświadczenia i na skutek uwag Klientów, Państwa buty bardziej będą zachęcać do zakupu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.