Skocz do zawartości

Tkaniny i inne materiały: wzory, sploty i inne


Bartek

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.08.2019 o 17:46, Vince napisał:

Czy wiecie może gdzie można kupić tkaninę z mieszanką lnu i wełny? Chodzi mi o taką, w której len jest dominujący np. 80/30, w najgorsze sytuacji 50/50.

Szukam po internecie i jedyne co jest blisko to wełna/jedwab/len, ale lnu to jest maks. 20% :(

Ebay? Ja kupiłem ostatnio 50/50 len/wełna tu https://www.ebay.co.uk/usr/jjtextilesmanchester?_trksid=p2057872.m2749.l2754

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Panowie, czy po metce Massimo Dutti da się ustalić producenta i nr tkaniny ?

Kupiłem świętną marynarkę granatowej flaneli z limitowanej kolejcji personal tailoring, 2,5 guzika, ładne proporcje. Tkanina ma delikante prążek, co oznacza że przydałyb się spodnie. Stąd pytanie.

Marynarka z kolekcji AW17/18   

20191102_130254.jpg

20191102_130307.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, astaroth napisał:

Panowie, czy po metce Massimo Dutti da się ustalić producenta i nr tkaniny ?

Kupiłem świętną marynarkę granatowej flaneli z limitowanej kolejcji personal tailoring, 2,5 guzika, ładne proporcje. Tkanina ma delikante prążek, co oznacza że przydałyb się spodnie. Stąd pytanie.

 

 

 

Szkoda Twojego czasu na tego typu dochodzenie i ustalanie nr tkaniny. Materiał z tej samej kolekcji o identycznym numerze może się różnic kolorami odcieniami pomiędzy poszczególnymi belkami.W przypadku garniturów klasy premium producent podaje numer belki i wtedy można liczyć na dorobienie spodni ,gdyż z reguły takie firmy przechowują przez jakiś czas tzw leftovers. Ale takie praktyki to raczej Brioni ,Kiton ,Zegna Couture.Oxxford plus kilka domów na Saville Row a nie MD .Mógłbym zrobić zdjęcia kilku metek w garniturach z oznaczonym numerem belki, ale tu z kolei szkoda mojego czasu, gdyż jeden z Moderatorów z zapałem godnym Aleksieja Stachanowa hurtowo kasuje moje wpisy. 

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Szukam materiału na klasyczną dwurzędową marynarkę klubową. W pierwszej wersji myślałem o Mock Leno z próbnika Fresco III ale jest chyba zbyt prześwitująca i będzie prześwitywać podszewka (będzie pełna podszewka dość jasna). Drugim wyborem był Scabal tristar 704087 ale jest już niedostępny niestety. Chciałem też uniknąć splotu hopsack bo taki mam już w jednorzędówce. Niemniej dobrze by materiał miał jednak jakąś fakturę tak by nie wyszła z tego sierota od garnituru. Tkanina raczej całoroczna ale ze względu na ocieplenie klimatu jednak bardziej letnia czyli przewiewna, z drugiej strony praktyczna czyli w miarę niemnąca i dobrze układająca się. Jakieś propozycje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Solecalupo napisał:

Szukam materiału na klasyczną dwurzędową marynarkę klubową. W pierwszej wersji myślałem o Mock Leno z próbnika Fresco III ale jest chyba zbyt prześwitująca i będzie prześwitywać podszewka (będzie pełna podszewka dość jasna). Drugim wyborem był Scabal tristar 704087 ale jest już niedostępny niestety. Chciałem też uniknąć splotu hopsack bo taki mam już w jednorzędówce ale jednak z jakąś fakturą tak by nie wyszła z tego sierota od garnituru. Tkanina raczej całoroczna ale ze względu na ocieplenie klimatu jednak bardziej letnia czyli przewiewna, z drugiej strony praktyczna czyli w miarę niemnąca i dobrze układająca się. Jakieś propozycje?

Może coś z Dugdale BroS? Na przykład

https://www.dugdalebros.com/new-fine-worsted/product/8952-french-blue-plain/colour/french_blue_plain/page/168/

https://www.dugdalebros.com/Plain/product/6205-cobalt-blue-gabardine/colour/cobalt_blue_gabardine/page/168/

https://www.dugdalebros.com/Plain/product/6204-mid-blue-gabardine/colour/mid_blue_gabardine/page/168/

https://www.dugdalebros.com/Plain/product/6537-navy-plain/colour/navy_plain/page/168/

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Pendoro napisał:

Świetny pomysł na karnawałowy bal przebierańców. Klasyczna marynarka z tkaniny obiciowej przeznaczonej na konfekcje stołową. Można się przebrać za stół albo krzesło 

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do obstalowania ślubnego garnituru, z późniejszym przeznaczeniem na całoroczny garnitur wizytowy. Zamówiłem ostatnio (trochę pod wpływem chwili) tkaninę - Scabal 753321 Londoner 140s - 250 gr. I teraz zastanawiam się, czy to dobry wybór, zwłaszcza czy nie będzie ona jednak za delikatna i nazbyt połyskująca... Co sądzicie? Zostawiać, czy raczej zdecydowanie szukać czegoś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Jacho napisał:

Przymierzam się do obstalowania ślubnego garnituru, z późniejszym przeznaczeniem na całoroczny garnitur wizytowy. Zamówiłem ostatnio (trochę pod wpływem chwili) tkaninę - Scabal 753321 Londoner 140s - 250 gr. I teraz zastanawiam się, czy to dobry wybór, zwłaszcza czy nie będzie ona jednak za delikatna i nazbyt połyskująca... Co sądzicie? Zostawiać, czy raczej zdecydowanie szukać czegoś innego?

W mojej opinii będzie to zbyt cienka i delikatna tkanina jak na garnitur całoroczny. Jeśli chcesz go zakładać kilka razy do roku, to spoko, ale na częstsze użytkowanie szukał bym czegoś o wyższej gramaturze i mniejszej S-ce (max. do 120).

Gdzie będziesz szył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Velahrn napisał:

W mojej opinii będzie to zbyt cienka i delikatna tkanina jak na garnitur całoroczny. Jeśli chcesz go zakładać kilka razy do roku, to spoko, ale na częstsze użytkowanie szukał bym czegoś o wyższej gramaturze i mniejszej S-ce (max. do 120).

Gdzie będziesz szył?

Raczej kilka razy do roku. Nie ma to być garnitur roboczy.

Planuję uszyć w pracowni Krupa i Rzeszutko. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months later...
  • 5 months later...

jak kogoś interesuje temat tkanin, ich historii i całej ekonomii z tym związanej to polecam poczytać nowy numer Szkoły Nawigatorów - Nr 28 - tekstylny 

 

https://basnjakniedzwiedz.pl/produkt/szkola-nawigatorow-nr-28-tekstylny/

wrzucam opis ze strony:

Quote

Od dawna chciałem przygotować taki numer, ale brakowało mi pewnego impulsu. Od się w końcu pojawił, a stało się to w chwili kiedy zetknąłem się z materiałami publikowanymi dawno temu przez Elżbietę Kowecką, dotyczącymi roślin służących do barwienia tkanin.
Wczoraj jeden z czytelników wspomniał o współczesnej broszurce dotyczącej naturalnych barwników, a potem mi ją przesłał. To ciekawe, rzeczywiście, ale niestety bardzo powierzchowne. Proszę Państwa, trzeba powiedzieć wprost – uprawy roślin barwierskich w średniowieczu i później to jest właśnie brakujące ogniwo w polityce i ekonomii, którego nie widzimy. A przez to, że nie widzimy, nie jesteśmy w stanie opisać pewnych zjawisk. Tak, jak w wielu innych przypadkach kwestie dotyczące barwienia tkanin są lekceważone, infantylizowane i stawiane na marginesie, w stosunku do spraw ważnych, czyli tych dotyczących bezpośrednio władzy.
Uprawa i handel barwnikami to polityka najwyższej rangi. I lepiej to zaakceptujmy. To obszar ważniejszy niż handel żywnością i kruszcami. Żeby tego dowieść poleciłem przetłumaczyć z niemieckiego dwie ważne, choć niezbyt obszerne książki. Pierwszą napisał Fritz Lauterbach i dotyczy ona tak zwanej walki urzetu barwierskiego z ze sprowadzanym z Azji barwnikiem indygo.
Druga książka to napisana przez szwajcarskiego chemika Roberta Hellera broszura pod tytułem Kolorysta. Dotyczy ona warunków i predyspozycji jakie spełniać powinien dobry chemik kolorysta. Przypomnę, że chemikami kolorystami byli tacy bohaterowie masowej wyobraźni jak Karol Borowiecki i Stanisław Połaniecki. Heller był profesorem na politechnice w Zurychu i należał do legend branży kolorystycznej. Temat ten częściowo poruszyłem w książce Alchemicy, wspominając o Miluzie, która była centrum alchemicznej wiedzy dotyczącej barwienia tkanin. Przygotowując nowy numer nawigatora, zaopatrzyłem się w niedostępną w zasadzie pracę profesora Edmunda Trepki, pod tytułem Historia kolorystyki. Stamtąd przedrukowałem sylwetki i krótkie biografie najwybitniejszych polskich kolorystów, ludzi głębokiej i tajemnej wiedzy, którzy w większości swoje kwalifikacje zdobywali w Miluzie.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 9 months later...
W dniu 15.06.2022 o 14:20, T1234 napisał:

rytex sp. z o.o. produkuje obecnie w Bielsku. mają swoją stronę internetową z ofertą.

Kurde, faktycznie

Wszedłem i przeglądam ofertę - szczególnie interesujące wydają mi się tkaniny mundurowe. Sporo to paskudztwa typu 55 % plastik, ale są też czysto wełniane. Może trzeba wypróbować? Ta na przykład bardzo przypomina cavalry twill. 

maja21-5877-771a.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.