Jump to content

mayor

Użytkownik
  • Content Count

    842
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

mayor last won the day on November 6 2019

mayor had the most liked content!

Community Reputation

1,439

About mayor

  • Rank
    Aktywista

Profile Information

  • Gender
    Mężczyzna
  • Location
    The City So Nice They Named It Twice
  • Interests
    Men's fashion ,Vintage cars

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hierarcha bardziej dotyczy okazji/sytuacji na jaką zakłada się buty.
  2. Kazionne pasy są horyzontalne,koszula na zdjęciu ma pasy wyszczuplające -wertykalne. Chociaż w przypadku tej koszuli efekt wyszczuplający i to nie tylko optycznie krawiec uzyskał dzięki kołnierzykowi. Kołnierz jest tak ciasny ,że pacjent wyschnie na wiór, gdyż nie da rady połknąć żadnego pokarmu.,W takiej koszuli można tylko gumę żuć,oddychać przez nos i ewentualnie wciągać nosem biały proszek
  3. Pewnie dlatego ,że nadmiar władzy deprawuje ludzi. Moderator, który nie jest nawet członkiem założycielem stowarzyszenia ,usuwa z forum jednego z założycieli. Historia lubi się powtarzać - to samo zrobił Stalin z Trockim.
  4. Ostatnio z działu "Jak się ubierają GPC" znikają wpisy dotyczące wybranych postaci z amerykańskiej sceny politycznej.Prawdopodobnie pani Mosbacher nie tylko ustala listę leków refundowanych przez NFZ, ale decyduje także jakie treści mogą pojawiać się na tym forum
  5. Sorry ,ale odnośnie Yarn Count zupełnie nie masz racji.Mylisz dwa pojęcia "Number of Yarns" z "Yarn Count".To o czym piszesz "ilość wątków na osnowę "to jest Number of Yarns gęstość materiału. Wysoka kiedy materiał jest tkany ściśle ,a niska kiedy splot jest luźny (open). To jest dokładnie ilość nitek wątku i osnowy na cal kwadratowy materiału i można to policzyć przy pomocy magnifera- szkła powiększającego z płaskim dnem na którym jest wygrawerowany kwadrat o bokach długich na 1 cal.Taki przyrząd znajduje się w każdej hurtowni tekstyliów na Williamsburgu prowadzonej przez kupców w jarmułkach, jak się zaczynasz targować to taki jegomość daje Ci swój magnifer żebyś sam policzył ,że rzeczywiście oferowany materiał ma "80 warp by 80 filling threads" jak nie ma to kupiec odda materiał za jednego dolara, ale nikomu i tak się nie chce liczyć i dla świętego spokoju płaci cenę wyjściową. Drugie pojecie Yarn Count jest ściśle związane z jakością materiału a dokładniej z grubością nitki z jakiej jest utkany 300/2 znaczy że materiał jest tkany z 2 skręconych ultra cienkich nitek o grubości 300's ,liczba 300 znaczy ,że jeden funt(453 gramy) nitki ma długość 300 hanks -1 hank(motek) to 840 jardów długości czyli 300 hanks to 252 000 jardów jard(0,9144 metra) 230 428 metrów czyli jeden gram nitki ma ok 508 metrów długości .Trochę skomplikowane tym bardziej ,że w wypadku wełny (worsted wool) 1 hank ma 560 jardów a dla lnu 3600 jardów długości ,na szczęście jedwab ma takiego samego hanka jak bawełna.
  6. Przede wszystkim ja nigdy nie opieram swoich opinii na wiadomościach wygooglowanych w internecie jak np. forumowy "specjalista od wszystkiego".Jeżeli o czymś się wypowiadam to zawsze używałem , miałem w ręku,ewentualnie dyskutowałem dany temat z kimś o niepodważalnej znajomości zagadnienia.Podczas prawie dwóch dekad pracy w branży byłem delegowany na różnego rodzaju szkolenia,seminaria ,wykłady -you name it - z reguły organizowane przez CTDA (Custom Tailors&Designers Association) na takich eventach zawsze byli zaproszeni ciekawi goście- prowadzący, od autorów poważnej literatury o modzie(literatury przez duże L,a nie zafajdani blogerzy modowi) ,przez mistrzów krawieckich z najwyższej półki po C-Level Executives ze światowych kompanii związanych z tekstyliami i krawiectwem. Akurat seminarium na temat bawełny Sea Island prowadził CEO z WISICA i przedstawiał (być może i nieco podkolorowane) fakty związane z tym unikatowym surowcem.Na pewno cena tej bawełny była wyższa od Gizy 45 i to wielokrotnie pokazywał dane z 2014 albo 2015 roku i ceny surowej bawełny ELS w balach w tym czasie osiągały za Supime ok 79 centów, Giza-45 około $2.50, a Sea Island prawie $ 10 za jeden funt .Oczywiście ceny zmieniają się rok do roku w zależności od pogody ,urodzaju i innych czynników. Miał także próbki włókien z rekordowego roku 2012(taki plon zdarza się podobno raz na pokolenie) i włókna miały długość od 5,5 do 8 cm(standardowo SI ma minimum 50mm) ,Giza 45 jak sama nazwa wskazuje ma włókna o długości 45mm, a amerykańska bawełna zbierana mechanicznie ma włókna od 18 do 25 mm .Bawełna Sea Island jest rzadsza od Gizy ze wzgl na mniejszy areał upraw dodatkowo jest lepszej jakości, gdyż rośnie w idealnych warunkach klimatycznych. To ,że materiały o Yarn Count 300+ ktoś produkuje z Gizy nie znaczy ,że nie da się takiej bawełny wyprodukować z SI albo innej odmiany ELS, możliwe że z Sea Island taka produkcja by była zbyt kosztowna ze wzgl na cenę surowca, z drugiej strony Sea Island już sama w sobie jest ekskluzywna i droga.Na przykład mam koszule 300's/quadruple ply z bawełny Xinjiang z gór Tian Shan, której materiał jest tkany przez japońskie tkalnie. Cotton Xinijang ma gorsze parametry od Gizy 45- włókna o długości 38-40mm .Moim zdaniem przy produkcji koszulówki o tak wysokiej 's ważniejsza jest nowoczesna technologia krosna niż sam surowiec.Takie materiały- koszulówka powyżej 200's, wełna na garnitur powyżej Super 220's pojawiły się na rynku niedawno, AFAICR - ok 2005 roku.Nie masz racji jeżeli chodzi o rozumienie liczby Yarn Count 300's wcale nie jest numerem oznaczającym ilość wątków na osnowę. Taka ciekawostka :banknoty o nominale $100 z Barbados (wartość $50 USD) drukowane są na papierze wykonanym w 100% z bawełny Sea Island amerykański papier dolarowy to 75% bawełny +25% lnu, różnica w dotyku jest kolosalna
  7. Jeżeli Romek Polański będzie kręcił sequel Pianisty , to Costume Department ma gotowy pomysł na buty dla Adriena Brody /Władka Szpilmana. And Costume Design Oscar goes to: "The Pianist II- Musician Never Sleeps"
  8. Turnbull&Asser nie udaje tylko rzetelnie informuje (w przeciwieństwie do innych producentów) tam gdzie jest bawełna Sea Island jest inskrypcja Sea Island tam gdzie jest bawełna innego pochodzenia jest Sea Island Quality. Odnośnie jakości T&A to mnie dziwi ,że te koszule z tej manufaktury są niezbyt popularne na forum .Nowa koszula Sea Island rzeczywiście ma chwyt i połysk podobny do jedwabiu i łatwo się mnie ,ale odwrotnie do koszul z innych materiałów z każdym praniem jest coraz przyjemniejsza, coraz mocniejsza i mniej się gniecie. Można powiedzieć ,że w momencie kiedy inne koszule kończą swój żywot Sea Island dopiero zaczyna Rzeczywiście 8 funtów to tyle ile waży AK-47.Tylko z beli 500 funtów nie da się utkać materiału na więcej niż 60 koszul w jakości odpowiadającej standardom Sea Island, oczywiście można zrobić 800 ale takie koszule nie będą spełniały norm WISICA. Każda bela bawełny jest badana w laboratorium WISICA pod względem długości włókien i producent dostaje tyle certyfikatów ile materiału w jakości Sea Island da się z tej beli uzyskać czasem mniej niż 60 czasem więcej .Podobnie jest z bawełnami koszulowymi Carlo Riva nabywca dostaje tyle certyfikatów z numerem belki ile koszul z danej belki można uszyć, a kiedy kupuje Tailor Cut na 1 sztukę koszuli dostaje 1 metkę ,koszulówka Rivy kosztuje ponad $100 za jard i ma 30 cali szerokości dlatego na koszule potrzeba ponad 2,5 jarda. Certyfikat WISICA w koszulach Sea Island -EDIT/ Metka z numerami belki Carlo Rivy -
  9. Bawełna Sea Island to bardzo rzadki materiał i producentów koszul , którzy mają do niej dostęp można dosłownie policzyć na palcach jednej ręki.Z kolei nazwa Sea Island jest jednym z najczęściej nadużywanych sloganów i takim terminem bezpodstawnie posługuje się wiele firm oferujących koszule zarówno RTW MTM i Bespoke/Custom Made. "Papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie" obojętnie czy na metce koszuli , czy na próbniku materiałów pokazywanych klientom przy zamówieniach MTM/ bespoke..Większość blogerów /vlogerów czy innej maści influencerów modowych uważa ,że Giza 45 to najlepsza,najrzadsza i najbardziej ekskluzywna bawełna koszulowa co tylko świadczy o tym iże nie wiedzą o czym piszą i prawdopodobnie nigdy w życiu nie mieli na sobie ani nawet w ręku koszuli Sea Island., Bawełna Sea Island to tylko ok 0,004% światowej produkcji bawełny.Rocznie na świecie zbiera się ok 110 milionów beli surowej bawełny,w dolinie Nilu 75 000 beli bawełny Egiptian Cotton z tego tylko 1500 beli bawełny Giza 45, a całkowity roczny plon bawełny Sea Island to tylko 130 beli.Dodatkowo ok 70% zbiorów Sea Island trafia do Japonii ,gdyż ta bawełna jest używana do produkcji tradycyjnej odzieży rytualnej i dla tamtejszych kupców cena nie gra roli.Cena w zależności od plonów/pogody potrafi być zaporowa. W rekordowych latach Sea Island bywała droższa od amerykańskiej Supimy 400 razy .Jedna bela surowej bawełny waży 500 funtów i można z niej wyprodukować ok 3000 pieluch dla niemowląt , albo 60 męskich koszul. Tak jak kolega @Zajac Poziomka napisał wyżej Turnbull& Asser ma dostęp do bawełny Sea Island i w tej firmie masz także opcje MTM i bespoke w zależności od budżetu jaki możesz przeznaczyć na koszule.Druga opcja trochę tańsza to Brooks Brothers Golden Fleece.W T&A jest lepsza konstrukcja kołnierzyka i moim zdaniem generalnie koszule odszyte są trochę lepiej (MTM i bespoke dużo lepiej od BB), BB Golden to z kolei większy wybór wzorów i kolorów, koszule w prążki mają perfekcyjne dopasowanie wzorów co w T&A nie jest regułą .Od innych producentów nigdy nie miałem żadnej koszuli Sea Island
  10. Z moich obserwacji najskuteczniejszym niszczycielem lewych mankietów są paski typu Mesh-Milanese.Nie ma koszuli ,która by była w stanie przeciwstawić się takiemu paskowi do zegarka,trzeba by chyba zamówić koszule w Bumarze Łabędy z blachy czołgowej. Jeżeli chodzi o trwałość- długowieczność koszul to najbardziej trwale są koszule uszyte z bawełny Sea Island. Dodatkowo z każdym praniem ta bawełna jest mocniejsza , wygląda lepiej i jest przyjemniejsza w dotyku.Trudno policzyć ilość cykli prania, ale miałem dwie koszule Sea Island, które nosiłem niemal na zmianę przez 2 lata(podejrzewam ,że każda zaliczyła ponad 200 ) i koszule wyglądały lepiej niż nowe.W tych czasach koszule nie miały u mnie łatwo, gdyż ważyłem ponad 280 funtów, ubrania na mnie trzeszczały, a bawełna koszulowa pracowała ciężej niż koń bacy ciągnący bryczkę z turystami nad Morskie Oko
  11. Prison Loafers DOC Department of Corrections.,Kiedyś miałem w kolekcji prawdziwe Prison Boots szyte dla więźniów przez więźniów PIA (Prison Industry Authority).Przed wyjazdem z NY sprzedałem większość kolekcji i podobnie jak większość z kilkuset par kolekcjonerom z Japonii
  12. Na 100% robił gdzieś mam Stuart's Choice robione przez EG (Piccadilly) ,dodatkowo buty są identyczne jak te oferowane przez EG. Przy przebrandowanych butach C&J często spotyka się różnice względem oryginalnych np. cholewka Handgrade a podeszwa z odkrytym kanałem, podobnie jest z Aldenami dla BB , ktore sa robione na innych kopytach i w innej specyfikacji
  13. Jest jeszcze alternatywa w postaci Shantung Panamy , trochę drożej ale materiał jest o wiele bardziej trwały i bezobsługowy.
  14. Czyli jeżeli ktoś mieszka w Łodzi to może nosić boat shoes na okrągło.,W NYC tym bardziej ,gdyż gdzie się nie obrócisz tam jest waterfront. Zresztą w samym mieście NY jest 578 mil /930 km linii brzegowej.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.