Skocz do zawartości

"Elegancka" literatura i filmy


damiance

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Czy jest gdzieś dostępna lista księgarń w których można nabyć książkę?

Książka Protokół dyplomatyczny... jest do nabycia w Głównej Księgarni Naukowej im. Bolesława Prusa, Krakowskie Przedmieście 7 (vis-à-vis Uniwersytetu), a także online:

http://prus24.pl/opis,2,9788362453122,p ... olitej.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączona grafika

Wydawnictwo Iskry Warszawa 1977. Autor anonimowy.

Wygrzebane z rodzinnego strychu. Ciekawe anegdoty i powiedzenia z życia dymplomatów od wysoko postawionego, acz anonimowego polskiego dyplomaty, uchylające kurtyny za kulisy dymplomacji "ąę". Ilustrowane ręką Szymona Kobylińskiego - dodatkowy smaczek :) Sporo anegdot odnosi się do DC, manier oraz konwenansów. Polecam, lekka lektura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Książka poświęcona garniturom.

Recenzja:

http://asuitablewardrobe.dynend.com/200 ... suits.html

14 przykładowych zdjęć z książki:

http://www.details.com/style-advice/rul ... ve#slide=1

Moim ulubionym wzorem z tej książki jest relikt z przeszłości, marynarka dwurzędowa 8x3.

Więcej o marynarkach dwurzędowych na blogu MT:

http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... esc-1.html

http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... esc-2.html

Niestety, nikt jeszcze nie zaprezentował się na forum w garniturze dwurzędowym, uszytym w Polsce na miarę.

post-387-13658920413754_thumb.jpg

post-387-13658920413959_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość zdjęć z książki Sharp Suits pochodzi z archiwum Woolmark Company. Kolekcja liczy ponad 4 tysiące zdjęć dostępnych za darmo. Uff

http://www.vads.ac.uk/collections/LCFWOOL.html

Zdjęcia odnoszące się do klasycznej męskiej elegancji zostały już wyłuskane z tego internetowego archiwum i są udostępnione na branżowym forum cutter and tailor:

http://www.cutterandtailor.com/forum/in ... =1380&st=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uxkull, nieprawda, widziałem w okolicach Wielkanocy na forum stylizację kogoś chyba z okolic Sandomierza w szytym przez wujka-krawca dwurzędowym garniturze. Nie pamiętam, kto to był, chyba Jastrzębiec. Może ktoś inny jest pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uxkull, nieprawda, widziałem w okolicach Wielkanocy na forum stylizację kogoś chyba z okolic Sandomierza w szytym przez wujka-krawca dwurzędowym garniturze. Nie pamiętam, kto to był, chyba Jastrzębiec. Może ktoś inny jest pewien.

Dziękuję za sprostowanie. Podaję odsyłacz:

viewtopic.php?f=1&t=4&p=16174&hilit=wielkanocny#p16174

Muszę zaznaczyć, że krawiec nie jest jednak ogólnodostępny. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Dwie wartościowe książki o włoskim bespoke, bogato ilustrowane. O ile pierwsza książka o Caracenich i firmie Brioni (nazwa urobiona od adriatyckich wysp, miejsca spotkań śmietanki towarzyskiej) kosztuje 19 EUR, to ta o Rubinaccich już 84 EUR!!!

Sprzedaż:

http://www.skira.net/dettaglio.php?isbn ... &soggetto=

http://www.marianorubinacci.net/eshop/p ... =2&linea=9

Huczna i pompatyczna promocja książki o klanie Rubinaccich odbyła się we włoskiej ambasadzie w Londynie 18/11/2010:

http://www.marianorubinacci.net/club/?p=280

http://www.marianorubinacci.net/club/?p=297

Recenzja książki Nicka Foulkesa o Rubinaccich:

http://asuitablewardrobe.dynend.com/201 ... ry-of.html

post-387-13658920549885_thumb.jpg

post-387-13658920550135_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Chciałbym polecić książkę dr. Piotra Szaroty, Od skarpetek Tyrmanda do krawatu Leppera - Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych.

Opisuje meandry elegancji w PRL, bunt Tyrmanda i Starszych Panów, ciemne okulary Cybulskiego, dekolt Jędrusik, dżinsy Stachury. Jest to społeczna historia PRL-u pokazana przez pryzmat ubioru. Dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat roli ubioru.

http://pl-pl.facebook.com/note.php?note ... 3445553092

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja polecę książkę nie kontekście elegancji sensu stricto, ale czegoś, co przyda się każdemu elegantowi:

Starmer Anna "Jak dobierać kolory"

Poradnik jest przeznaczony dla tych, co chcą wyposażyć wnętrza pomieszczeń, ale zasady łączenia kolorów będą praktycznie takie same w przypadku ubioru ;) Książka posiada ogromną ilość zestawień kolorystycznych, a same kolory są bardzo dobrze w niej odwzorowane. Książkę poleciła mi osoba, która robiła mi właśnie analizę kolorystyczną, twierdząc, że nie ma lepszej pozycji o takiej tematyce w języku polskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym polecić książkę dr. Piotra Szaroty, Od skarpetek Tyrmanda do krawatu Leppera - Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych.

Opisuje meandry elegancji w PRL, bunt Tyrmanda i Starszych Panów, ciemne okulary Cybulskiego, dekolt Jędrusik, dżinsy Stachury. Jest to społeczna historia PRL-u pokazana przez pryzmat ubioru. Dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat roli ubioru.

http://pl-pl.facebook.com/note.php?note ... 3445553092

To ja uzupełnię Zakiego o jeszcze jedną książkę profesora Szaroty "Michel. Dzieje narodowego symbolu i stereotypu", Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1988. Bywa w antykwariatach. Bardzo ciekawa rzecz o stereotypach w kontekście wizerunku. Michel to rysunkowy, wizerunkowy obraz Niemca. Polaków wtedy (XIX w.) na świecie rysowano w rogatywkach, o czym mało kto ma dzisiaj w Polsce świadomość. Bardzo ciekawa rzecz dla tych, których strój i wizerunek są osadzone w kontekstach kulturowych i historycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Chciałbym polecić książkę dr. Piotra Szaroty, Od skarpetek Tyrmanda do krawatu Leppera - Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych.

Opisuje meandry elegancji w PRL, bunt Tyrmanda i Starszych Panów, ciemne okulary Cybulskiego, dekolt Jędrusik, dżinsy Stachury. Jest to społeczna historia PRL-u pokazana przez pryzmat ubioru. Dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat roli ubioru.

To ja uzupełnię Zakiego o jeszcze jedną książkę profesora Szaroty "Michel. Dzieje narodowego symbolu i stereotypu", Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1988. Bywa w antykwariatach. Bardzo ciekawa rzecz o stereotypach w kontekście wizerunku. Michel to rysunkowy, wizerunkowy obraz Niemca. Polaków wtedy (XIX w.) na świecie rysowano w rogatywkach, o czym mało kto ma dzisiaj w Polsce świadomość. Bardzo ciekawa rzecz dla tych, których strój i wizerunek są osadzone w kontekstach kulturowych i historycznych.

Franke, ale "Michel" to chyba książka Szaroty-ojca, że tak go utytułuję.

Zaki, kupiłem "Od skarpetek..." za Twoją namową i jestem bardzo zadowolony! Świetnie się czyta, dużo ciekawostek można w niej znaleźć. Jestem w połowie i gnam do końca :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym polecić książkę dr. Piotra Szaroty, Od skarpetek Tyrmanda do krawatu Leppera - Psychologia stroju dla średnio zaawansowanych.

Opisuje meandry elegancji w PRL, bunt Tyrmanda i Starszych Panów, ciemne okulary Cybulskiego, dekolt Jędrusik, dżinsy Stachury. Jest to społeczna historia PRL-u pokazana przez pryzmat ubioru. Dla wszystkich, którzy chcą się dowiedzieć czegoś więcej na temat roli ubioru.

To ja uzupełnię Zakiego o jeszcze jedną książkę profesora Szaroty "Michel. Dzieje narodowego symbolu i stereotypu", Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1988. Bywa w antykwariatach. Bardzo ciekawa rzecz o stereotypach w kontekście wizerunku. Michel to rysunkowy, wizerunkowy obraz Niemca. Polaków wtedy (XIX w.) na świecie rysowano w rogatywkach, o czym mało kto ma dzisiaj w Polsce świadomość. Bardzo ciekawa rzecz dla tych, których strój i wizerunek są osadzone w kontekstach kulturowych i historycznych.

Franke, ale "Michel" to chyba książka Szaroty-ojca, że tak go utytułuję.

Zaki, kupiłem "Od skarpetek..." za Twoją namową i jestem bardzo zadowolony! Świetnie się czyta, dużo ciekawostek można w niej znaleźć. Jestem w połowie i gnam do końca :)

Oczywiście, że masz rację! BIJĘ SIĘ W PIERSI na wszelki wypadek cudze. :lol: Nie zmienia to faktu, że książka jest świetna i nadal ją polecam. Czasami dobrze, jak jabłka spadają blisko jabłoni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Książka James Sherwooda 'bespoke, the mens style of savile row'

http://www.amazon.com/Bespoke-Mens-Styl ... 0847834980

jest przegladem najpopularniejszych pracowni z SR.

Większość z prezentowanych w niej zdjęć jest powszechnie dostępna w internecie np tu:

http://maxminimus.blogspot.com/2010/11/ ... le-of.html

Poniżej wrzucam parę ciekawostek (fotografie pokazują wybrane strony):

22

dworski strój ambasadora uszyty przez Gieves and Hawkes i wyhaftowany przez pracownię Hand and Lock. identyczny zamówił Michael Jackson w 1989.

34

Król Edward VII w 1902 w płaszczu Inverness uszytym przez pracownię Henry Poole. Kratka Glenurquhart przezwana kratką PoW.

post-250-13658921034416_thumb.jpg

post-250-13658921034822_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachęcony przez Adama Granville'a (bo wcześniej o tej książce nie słyszałem) kupiłem:

Thomas Fink and Yong Mao, The 85 Ways To Tie A Tie. The Science and Aesthetic of Tie Knots.

post-175-13658921053177_thumb.jpg

Tak jak głosi podtytuł jest to książka w dużej części o teorii węzłów krawatowych, choć trochę słów o historii i kulturze krawata autorom udało się skreślić. Nie zapomnieli nawet wspomnieć o niejakich macaronis ;)

Fink i Mao są wykładowcami fizyki, więc do sprawy podeszli w sposób metodyczny, proponując notację sekwencji wiązania węzła za pomocą opisu ruchów wykonywanych jego aktywnym (szerokim) bądź pasywnym (wąskim) końcem. Następnie każdy węzeł może być scharakteryzowany kilkoma zmiennymi (rozmiar, liczba ruchów centralnych, symetryczność, równowaga oraz to czy węzeł jest samorozwiązywalny czy nie). Nie chce się wgłębiać w szczegóły, bo jeszcze nie czytałem książki, a wchodzi ona w temat dość głęboko. Wystarczy tyle, że zamiast pisać w CMDNS, że "Windsor do tego kołnierzyka nie pasuje, lepiej byś wyglądał w four-in-hand" moglibyśmy napisać: "Zmień węzeł: h minus 4; gamma minus 2 oraz b=1".

Autorzy obliczyli, że możliwych węzłów krawatowych jest 85,ale ich zdaniem zaledwie 13 zdaje "test estetyczny" (choć na przestrzeni czasu niektóre z pozostałych też były stosowane).

Zastanawiam się nad wrażliwością estetyczną autorów i nad tym czy jednak może sprawdzić w praktyce "odrzucone" węzły ze względu na poniższy obrazek:

post-175-13658921053537_thumb.jpg

Tak, proszę Panów. Nie ma tak lubianej przez nas łezki (dimpla) :(

Mimo tego niedociągnięcia książka wydaje mi się bardzo ciekawa i pewnie wyczerpująca temat od strony technicznej.

Dla prawdziwych hobbystów jest dodatek pod tytułem "Węzły krawatów a błądzenie losowe", gdzie autorzy podsumowują swoją teorię językiem matematyki. Też ciekawe, ale do czytania przyda się kartka i ołówek, żeby sobie pewne wzory rozpisać

Przećwiczenie 85 węzłów chwilkę zajmie, więc nie wiem jak Wy, ale ja już mam plany na długi weekend ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.