Skocz do zawartości

Rowery i masy krytyczne


Tokar

Rekomendowane odpowiedzi

Moje aktualne siodełko rowerowe się już trochę zdezelowało i zastanawiam się nad wymianą. Warto (przy okazyjnej, rekraacyjnej jeździe średnio raz na tydzień/dwa) pokusić się o wersję wykonaną ze skóry naturalnej? Kuszą mnie zwłaszcza (po ostatnim rowerowym artykule na blogu Mr Vintage) siodła Brooksa - a tu akurat mój kolega ma na zbyciu jedno za 200 zeta w kolorze koniakowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówimy oczywiście o siodełku do roweru miejskiego? Moja narzeczona w swoim holendrze ma siodełko Brooksa, ponad 30-letnie, podobnie jak sam rower. Nie jest do końca zadowolona z kształtu i wyprofilowania, acz wygoda jazdy jest znośna m.in, dzięki sprężynom pod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brooks jest jednym z najwygodniejszych siodeł - kwestia kształtu 4 liter czy się dobrze do niego dopasuje, ale żadne inne siodło nie daje takiego komfortu. Natomiast jeśli używasz roweru do czegoś więcej niż jazda miejska po asfalcie, tudzież po równinach po szutrze to możesz nie odczuć znacznej różnicy w stosunku do niesprężynowego siodła. A do full'a takie siodło nie uchodzi założyć bo to prawie że profanacja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Skórzane siodełko ma to do siebie, że musi się dopasować - i na tym polega jego główna przewaga ale też i problem. Syntetyczne siodełka są albo wygodne od razu albo nie i ten stan się nie zmienia z czasem. Skórzane siodełko zmienia kształt dopasowując się do rozstawu kości kulszowych właściciela.

Velahrn - oczywiście możliwe, że narzeczona ma dobrany zły model siodełka ale jeśli było w komplecie z rowerem to zwyczajnie trzeba przecierpieć pierwszy okres, później gdy siodełko się dopasuje będzie więcej niż dobrze :) Być może u kobiet ze względu na niższą wagę ten okres jest dłuższy ale mija. Druga rzecz to to, że Brooks produkuje nie tylko miejskie siodełka na monstrualnych sprężynach ale też i sportowe (łącznie z modelami na tytanowych szynach), chociaż chyba najbardziej znane, wręcz kultowe są siodełka turystyczne/ogólnego przeznaczenia B17 - które właśnie ze względu na dopasowywanie się skórzanego pokrycia do siedzenia są poważane przez długodystansowych rowerzystów.

No i trzeba pamiętać, ze takie siodełka nie są bezobsługowe. Raz, że skóra to skóra i trzeba o nią dbać (no chyba, że jeździ się tylko weekendowo w suchą pogodę i nie stawia na słońcu), a dwa okresowo trzeba naciągać skórzane pokrycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Velahrn - oczywiście możliwe, że narzeczona ma dobrany zły model siodełka ale jeśli było w komplecie z rowerem to zwyczajnie trzeba przecierpieć pierwszy okres, później gdy siodełko się dopasuje będzie więcej niż dobrze :) Być może u kobiet ze względu na niższą wagę ten okres jest dłuższy ale mija.

 

30 lat na nim jeździ, ile jeszcze? ;)

 

Mówimy oczywiście o siodełku do roweru miejskiego? Moja narzeczona w swoim holendrze ma siodełko Brooksa, ponad 30-letnie, podobnie jak sam rower. Nie jest do końca zadowolona z kształtu i wyprofilowania, acz wygoda jazdy jest znośna m.in, dzięki sprężynom pod.

 

Chyba że ktoś inny wysiedział to siodełko przez, dajmy na to, 28 lat no i to może być powód :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paparazzo - to oczywiście bardzo dobra firma, ale trzeba wiedzieć, że to zupełnie inny rodzaj produktu. Skórzane siodełka Selle Italia to po prostu współczesne siodełka pokryte skórą. Oznacza to, że pręty mocujące trzymają konstrukcję z plastiku, carbony itp na których położna jest miękka wyściółka, która z kolei pokryta jest np cieńką skórą lub skajem. Kształt siodełka nadaje mu ta plastikowa płyta a konstrukcja jest taka jak w tapicerowanych meblach. Więc nie ma tu mowy o dopasowaniu się siodełka do siedzenia.

Z kolei taki brooks czy lepper to siodełka w których to wytłoczona skóra grubości kilku mm nadaje kształt i konstrukcję siodełku. To skórzane pokrycie jest niejako rozpięte pomiędzy przodem a tyłem siodełka. 

To oczywiście nie znaczy, że któraś konstrukcja jest jednoznacznie lepsza w użyciu, ale porównując same konstrukcje to trochę jak porównanie GYW + cordovanie v.s. klejone na dwoinie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Na Kickstarterze pojawił się ciekawy projekt firmowany przez dawnego polskiego zawodnika DH Grzegorza Zielińskiego. Rower z całkowicie zakrytym napędem i autorską wewnętrzną planetarną przekładnią 16-biegową. Promowany przez dobrze zrobiony filmik.

 

https://www.kickstarter.com/projects/1401606907/nuseti-the-mountain-bike-of-the-future

 

Ramy i rowery mają być dostępne od stycznia 2015,

(autokorekta: oczywiście od stycznia 2015)

 

Pozdr,

 

wojvv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Ależ to musi łomotać jak łańcuch obija się wewnątrz rury tylnego trójkąta ;)

A poza tym wydaje się, że przesadzili - zbyt optymistyczna waga, dziwnie niska cena przy karbonie i bardzo duże ryzyko nieudanej przekładni.

Może nie? Łańcuch będzie napięty, tak jak w singlespeedzie, a to ograniczy obijanie się łańcucha. Przypuszczam, że problemem może raczej być niska sprawność mechaniczna takiej 16-biegowej przekładni. Nie wiem w jaki sposób są uzyskiwane kolejne przełożenia, ale przypuszczam, że mogą być włączane kolejne przekładnie planetarne przy kolejnych biegach, a to jest najmniej efektywne energetycznie..

Pozdr,

wojvv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.