Zajac Poziomka Napisano 12 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 Tak na sam koniec... jeśli ktoś rozważa zakup butów za 3 tyś., to wcześniej, czy później i tak skończy z jednymi i drugimi. To nie jest kwestia wyboru, tylko kolejności. Nie kracz... niektórzy z nas wciąż się łudzą że jest dla nich jeszcze ratunek... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 12 Czerwiec 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 Wytrzymałość to pochodna materiałów, które wybierzesz. Do granic zużycia nie doprowadziłem jeszcze żadnych butów, więc trudno wyrokować. Jednak Kielmanów używam najczęściej, a wyglądają najlepiej nawet po wielu latach - to daje jakiś pogląd. Podeszwa w moich pierwszych butach od Kielmana (mają pewnie z 10 lat) wygląda lepiej niż w zeszłorocznych Cheaney'ach. (porównuje te dwie marki bo u mnie to jedyne, równie często noszone buty) Postawię też śmiałą tezę, że żaden producent RTW nie używa tak dobrych skór jak szewcy szyjący buty na miarę, nawet jeśli skóry pochodzą z tych samych garbarni. Garbarni nie ma zbyt wiele, za to wymogi produkcji seryjnej ograniczają możliwość wyboru materiału. Nie spotkałem równie wygodnych butów z półki i to niezależnie od tego jak wysokiej. Mowię o takich cechach jak mięsistość, elastyczność, czy miękkość. W RTW lico może być równie gładkie, ale skóra zawsze jest sztywniejsza i twardsza. Potwierdza to także fakt, że żadne moje buty od Kielmana nie przechodziły czegoś takiego, jak proces łamania. Na koniec kilka słów o tym jak w tym wszystkim wygląda C&J. Buty tego producenta to dla mnie pomost pomiędzy światem RTW a butami miarowymi. Nie ma możliwości dostosowania kopyta i elementów wykończenia - choć one z natury są tak ładne, że raczej niczego bym nie zmieniał. Skóra charakteryzuje się dużą miękkością i choć to nadal nie jest poziom Kielmanowych lotników, to znacząco wyróżnia się pośród innych RTW. Yanko, Carmina ani nawet G&G, czy Vass nie oferują butów w podobnej skórze. Jeśli na butach C&J nie ma usztywniających przeszyć (np. Tetbury) to osiągamy prawie ten sam komfort co w bespoke. Tak na sam koniec... jeśli ktoś rozważa zakup butów za 3 tyś., to wcześniej, czy później i tak skończy z jednymi i drugimi. To nie jest kwestia wyboru, tylko kolejności. Jeśli to miałaby być kwestia wyboru - to wolałbym kupić dwie pary za 1,5tyś. Rzeczywiście teza dotycząca jakości skór dosyć śmiała z kilku względów. W RTW mamy powtarzalność i jeśli dany producent stosuje np. Box Calf z Weinheimera czy innej uznanej garbarnii, to w pewnej półce cenowej (np. nie w butach za 300 euro, a w tcyh za 500 czy więcej) mamy gwarancję powtarzalności i wyboru dobrych skór. U szewca, warto zaznczyć co mamy na myśli, bo niedoświadczeni użytkownicy mogą odebrać tego "szewca" jako każdy zakład, a zakładów jest wiele, z róznymi efektami produkcji butów i w jednym uszyjemy świetne bespoke a w drugim będziemy się męczyć, nie każdy zakład daje gwarancję wyboru najlepszej skóry czy też jej gatunku. Jeśli chodzi o łamanie butów, to w dużej mierze zależy to od indywidualnych cech stopy, w moich butach na miarę od TJa (obie pary z Cordovanu) nie było żadnego łamania, ale takiego łamania nie było też w 4 parach Alfred Sargent, czy dwóch Crockett Jones, Edward Green, czy nawet Loake. Dodam jeszcze w nawiazaniu do jakości skór w butach RTW - zakupiłem Johna Lobba, czarne oksfordy - i jakość skóry (zewnętrzna, nie piszę o użytkowaniu bo finalnie buty wróciły do sklepu)jaką miały te buty jest nieporównywalna z każdymi innymi które miałem w ręku, czy to Edward Green, Gaziano Girling itp. Skóra wręcz się kleiła do ręki, było to coś niesamowitego, i to doświadczenie sprawiło, że uwierzyłem w mityczne dobieranie najlepszych grade'ów z najlepszych garbarni, skór w tej firmie. Zgadzam się całkowicie z ostatnim stwierdzeniem - również wolałbym zakupić dwie pary za 1500zł (gdzie można trafić C&J, AS) jeśli priorytetem jest jakość w stosunku do ceny, a nie mamy potrzeby zamawiania nietypowej cholewki, nie mamy ciężkiej w dopasowaniu stopy. 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 12 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 Rzeczywiście teza dotycząca jakości skór dosyć śmiała z kilku względów. W RTW mamy powtarzalność i jeśli dany producent stosuje np. Box Calf z Weinheimera czy innej uznanej garbarnii, to w pewnej półce cenowej (np. nie w butach za 300 euro, a w tcyh za 500 czy więcej) mamy gwarancję powtarzalności i wyboru dobrych skór. 500 Eur to moim zdaniem za mało na HandGrade. Nie znam się na skórach tak jak ty, oceniam tylko to co z nich powstaje. U szewca, warto zaznczyć co mamy na myśli, bo niedoświadczeni użytkownicy mogą odebrać tego "szewca" jako każdy zakład, a zakładów jest wiele, z róznymi efektami produkcji butów i w jednym uszyjemy świetne bespoke a w drugim będziemy się męczyć, nie każdy zakład daje gwarancję wyboru najlepszej skóry czy też jej gatunku. To prawda, szewc, szewcowi nie jest równy - nie każdy ma dostęp do dobrych skór. Dla mnie, po kilku próbach istnieje tylko Kielman. Coś tam się dzieje na rynku i mam nadzieję, że niedługo będzie lepiej, ale póki co nie jest. Jeśli chodzi o łamanie butów, to w dużej mierze zależy to od indywidualnych cech stopy, w moich butach na miarę od TJa (obie pary z Cordovanu) nie było żadnego łamania, ale takiego łamania nie było też w 4 parach Alfred Sargent, czy dwóch Crockett Jones, Edward Green, czy nawet Loake. Nie znam wysokiej półki z AS i John Lobb. W reszcie przypadków, mam odmienne doświadczenia. Stopa mi się nie zmienia, a wrażenia z pierwszego tygodnia w nowych butach potrafią bardzo się różnić. Tak na marginesie: kordowan to w mojej klasyfikacji, nie jest dobra skóra na buty . Ładna, ale niedobra. Staram się nie wyciągać wniosków z oglądania butów w sklepie. Wiele z nich mi się podoba, ale ich po prostu nie znam. Wygodę oceniam po tym, które buty wyciągam bez zastanowienia, kiedy czeka mnie ciężki dzień. Stoi tego trochę, a wybór jest bardzo powtarzalny. Kiedy czeka mnie 12 godzin w jednych butach, w 80% przypadków pada na buty miarowe, później C&J - resztę właściwie zakładam kiedy mam perspektywę zmiany po kilku godzinach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 12 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 Nie kracz... niektórzy z nas wciąż się łudzą że jest dla nich jeszcze ratunek... Niestety, nie ma ratunku . Kupowanie butów już za 2 tyś jest tak dalece nieracjonalne, że to musi być coś więcej, niż prosta potrzeba. 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 12 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 Nie mogę się doczekać dostawy zakupionych C&J. Z chęcią dokonam porównania CJ Northcote vs AS Radwel oraz CJ Isley vs AS Cambridge/Hannover, oczywiście z uwzględnieniem różnicy w cenie (CJ są o 100 i 130 GBP droższe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 12 Czerwiec 2016 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2016 500 Eur to moim zdaniem za mało na HandGrade. Absolutnie nie miałem na myśli handgrade Crocketta za 500 euro, bo za 500 euro mamy podstawową linię Benchgrade. To prawda, szewc, szewcowi nie jest równy - nie każdy ma dostęp do dobrych skór. Dla mnie, po kilku próbach istnieje tylko Kielman I to jest super, udało Ci się nawiązać taki "układ" z zakładem, że każde buty są wygodne i dopracowane, o to chodzi. Nie znam wysokiej półki z AS Wśród 4 par AS tylko jedne są z tej wyższej ligi AS (moore), pozostałe to trzewiki Hannover, monki Hadleigh z nieprodukowanej linii Premier i longwingi z najtańszej (również nieprodukowanej) lini Classic. Wszystkie są bardzo wygodne od pierwszego założenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 17 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 17 Czerwiec 2016 Niestety z powodu złej pogody i opóźnień pociągów wróciłem do domu bardzo późno i nie mogłem zrobić zdjęć, dostarczonych butów C&J (Northcote i Sisley). Jutro pstryknę kilka fotek i zrobię kilka porównań. Mam oczywiście pierwsze spostrzeżenia. Isley to piękne country boots, wykonane z b dobrej skóry w przepięknym kolorze. Kopyto jest całkiem obszerne i z powodu kształtu są bardzo podobne do Cheaney Tweed. Ogólnie jestem zadowolony z zakupu Isley, jednak nie wnosą nic nowego do mojej kolekcji.Bardziej jestem zadowolony z zakupu C&J Northcote — przepiękne kopyto, b dobrze dopasowane do moich stóp, świetny kolor i jakość skóry, którą jestem zachwycony w przypadku tego modelu. Są to bardzo eleganckie trzewiki, które zwiedzą ze mną sporo świata w okresie zimowo-jesiennym. Szczególnie polecam ten model. EDIT: Podobieństwo między Tweed i Islay jest jednak małe, gdy przyłożymy buty do siebie. EDIT II: Tak mi się wczoraj wydawało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 17 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 17 Czerwiec 2016 Absolutnie nie miałem na myśli handgrade Crocketta za 500 euro, bo za 500 euro mamy podstawową linię Benchgrade. I to jest super, udało Ci się nawiązać taki "układ" z zakładem, że każde buty są wygodne i dopracowane, o to chodzi. Wśród 4 par AS tylko jedne są z tej wyższej ligi AS (moore), pozostałe to trzewiki Hannover, monki Hadleigh z nieprodukowanej linii Premier i longwingi z najtańszej (również nieprodukowanej) lini Classic. Wszystkie są bardzo wygodne od pierwszego założenia. Mam podobne doświadczenia - wszystkie AS, kt posiadam, były wygodne od pierwszego założenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. fan_dobrego_buta Napisano 18 Czerwiec 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 18 Czerwiec 2016 W świetle dziennym podobieństwo między Tweed oraz Isley jest bardzo duże. Muszę przyznać, że gdybym nie wiedział, że są to CJ, pomyliłbym je z Cheaney, szczególnie że Tweed produkowane są z różną długością cholewki. Nie zmiania to faktu, że buty są piękne. CJ Isley w towarzystwie AS Cambridge. Niestety porównanie nie będzie właściwe, gdyż są zbyt duże różnice w kopytach i zastosowanej skórze. Kilka zdjęć CJ Northcote I na koniec CJ Northcote w towarzystiwe AS Radwell, które nie ustępują pięknem, jakością skóry oraz dokładnością wykonania Crockettom. 2 16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 18 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 18 Czerwiec 2016 Mam nadzieję, że uda mi sie również kupić okazyjnie Skye 3 i wtedy Isley może będą na sprzedaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 18 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 18 Czerwiec 2016 To jest wlasnie piękno subiektywizmu . Dla mnie Islay to jedne z najładniejszych Crockettow i najładniejsze trzewiki ogolnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 18 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 18 Czerwiec 2016 Whitesnake-zgadzam się z Tobą w 100%. Są to przepiękne buty, jednak nie są to moje pierwsze trzewiki w stylu Country boots. Zakładam, że gdybym miał to szczęście i kupił Isley 2- 3 lata temu, zaoszczędziłbym dużo pieniędzy, gdyż nie kupowałbym dalej. Niestety mam kilka par Trickersów (mój faworyt w tej kategorii obuwia) oraz Cheaney, ponadto trzewiki AS i Yanko. Jednym słowem-zbyt dużo i do grudnia sprzedam jakieś 20-30% butów, kt. posiadam, gdyż w nich nie chodzę (2-3 pary Cheaney, 2 pary Yanko, Meerminy, Barker, itd.). Istnieje ryzyko, że Isley również, jednak decyzja jeszcze nie zapadła. I najważniejze nie mam Skye 3 w kolekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. fan_dobrego_buta Napisano 20 Czerwiec 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Kilka dodatkowych zdjęć Isley w towarzystwie Cheaney Avon oraz Trickers Stow 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 20 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Jak Trickersy wyglądają rozmiarowo w porównaniu do Islay? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 20 Czerwiec 2016 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2016 Są minimalnie mniejsze. Isley, porównując do Trickersów są dłuższe (jakieś 1/2 rozmiaru) i odrobinę szersze. Trickersy na kopycie 4444 mają więcej miejsca nad palcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. fan_dobrego_buta Napisano 7 Sierpień 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 7 Sierpień 2016 Kilka dodatkowych zdjęć Isley 1 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zajac Poziomka Napisano 12 Sierpień 2016 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 12 Sierpień 2016 C&J Merton kupione w jednym z angielskich sklepów internetowych. Została ostatnia para, w moim rozmiarze... za 190 funtów. Moje trzecie krokiety i trzecie na kopycie 348. Niby kopyto to samo co w Tetbury i Lowndes, ale buty wydają się być trochę mniejsze i węższe. Na pewno są sporo mniej obszerne od penny loafers Yanko, dlatego osoby dla których "janki" były trochę za duże, jak np @Aron miałyby duże szanse na dobre dopasowanie. 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 9 Wrzesień 2016 Zgłoszenie Share Napisano 9 Wrzesień 2016 Dnia 12 sierpnia 2016 o 20:29, Zajac Poziomka napisał: Niby kopyto to samo co w Tetbury i Lowndes, ale ... Gratuluje! Nie wiem jak Lowndes, ale Tetbury jest na gumowej podeszwie. Buty C&J na gumie są zawsze trochę obszerniejsze. To wskazówka dla tych, którzy nie mieszczą się w 348 na skórze - jest jeszcze szansa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mamrot Napisano 9 Wrzesień 2016 Zgłoszenie Share Napisano 9 Wrzesień 2016 5 godzin temu, Whitesnake napisał: ... Buty C&J na gumie są zawsze trochę obszerniejsze. To wskazówka dla tych, którzy nie mieszczą się w 348 na skórze - jest jeszcze szansa. Nie mam tak dużego doświadczenia jak Ty, ale od każdej reguły jest jakiś wyjątek. Mam dwie pary Hallam, czyli 348, brązowe na skórze i czarne na gumie. O ile pomiędzy czarnymi na skórze i gumie, które mierzyłem jest tak jak piszesz, to brązowe na skórze, które kupiłem są obszerniejsze od obydwu wariantów czarnych. Noga wchodzi mi we wszystkie podobnie ciasno, ale problemem jest różne rozwarcie przyszwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 17 Wrzesień 2016 Zgłoszenie Share Napisano 17 Wrzesień 2016 Czy mogę prosić o porównanie długości kopta 335 i 365. Może również być porównanie 335 do kopyt innych producentów: Yanko 915, AS 109, 724, 87, Cheaney 11028, 12508 . Z góry dziękuję. M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 17 Wrzesień 2016 Zgłoszenie Share Napisano 17 Wrzesień 2016 Chciałbym dodać, że chodzi mi o porównanie długości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 20 Wrzesień 2016 Zgłoszenie Share Napisano 20 Wrzesień 2016 Dziś miałem możliwość sprawdzić Harrogate (kopyto 341) w rozmiarze UK7.5 (rozmiar na styk, na cienką skarpetę) oraz Chelasa 5 (kopyto 335) w rozmiarze UK8, swobodne miejsce na czubku buta. Na podstawie tej przymiarki zakładam, że Skye3 (kopyto 335) w rozmiarze UK7.5 będą OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zajac Poziomka Napisano 3 Październik 2016 Zgłoszenie Share Napisano 3 Październik 2016 http://www.crockettandjones.com/news/index/aw16-russian-grain 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek.ka Napisano 6 Październik 2016 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2016 Gdzie obecnie w wawie jest sklep Berga z butami CJ? Był w Złotych ale wyparował stamtąd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musa19 Napisano 6 Październik 2016 Zgłoszenie Share Napisano 6 Październik 2016 Jak wyparował? Jest na swoim miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.