Skocz do zawartości

Klasyczne auto moich marzen


Gość gccg

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie moje dotychczasowe karoseryjne fascynacje, związane z klasycznymi samochodami w zeszłym tygodniu poddane zostały potężnej próbie, a właściwie gruntownemu przewartościowaniu.

Zachwycały mnie Gullwing (sorry koledzy), Jaguar E-Type, oldtimery zza oceanu itp. Wszystko to okazało się być powolnym przygotowywaniem mnie na (jednak) szok, jaki przeżyłem odkrywając arcydzieła powstające we Francji w latach 30tych i drugiej połowie 40tych.

Delage, Delahaye (i karoserie pana Saoutchik), Talbot-Lago, ale także Peugeot (402 po modyfikacjach Darl'Mat) - sztuka, rzemiosło, szlachetne materiały i pasja górująca nad biznesem (dlatego większości z tych marek już nie ma...).

Jeszcze miesiąc temu nawet o tym bym nie pomyślał (no może Citroen DS-19), ale teraz nie mam cienia wątpliwości - klasyczne auto moich marzeń wyprodukowano we Francji.

 

Mała próbka: Talbot-Lago T150-C Speciale Teardrop New York (w 2010 roku sprzedany za niemal 4,5mln $)

 

 

1938-talbot-lago-t150c-ss-teardrop-coupe

 

1938-talbot-lago-t150c-ss-teardrop-coupe

 

ve11r10907.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dziwię się, że 356 jeszcze tu nie było. Praprosię najlepiej oglądać na żywo - zjawiskowa jakość wykonania i bryła.

Kiedy byłem młodszy, grałem nałogowo w Need For Speed Porsche i do dzisiaj się zastanawiam, dlaczego nie zrobią nowej wersji, albo takiej np. z Ferrari. To byłby hit! (graliście?)

 

porsche_356_2.jpg

porsche_356_coupe_51.jpg

 

I jeszcze coś co jest warte uwagi nie tylko jako obiekt do oglądania, ale też jako samochód do jeżdżenia - Singer 911:

url.jpeg

http://singervehicledesign.com/

cena dla zainteresowanych: wersja 425 konna zaczyna się od 275 jankeskich tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czasu do czasu instaluję sobie ponownie i odkrywam Porsche na nowo.

 

A tu np. ciekawostka. Porsche 914, powstały we współpracy z Volkswagenem:

 

porsche-914-3_1600x0w.jpg

 

 

Porsche 924, czyli Porsche dla mas. I rzeczywiście, dzisiaj kupienie tych prosiaków jest relatywnie tanie. Z tego powodu pod 924 zamieściłem 928 GTS (w sumie to się nie łapie, bo od rozpoczęcia produkcji tej wersji minęło dopiero 21 lat) - 350 koni, napęd na tył, no i ma spojler. :)

porsche-924-s-04.jpg

 

 

porsche_928_gts.jpeg

 

"Światowy kryzys paliwowy spowodował jednak nieoczekiwaną zmianę planów i koncern VW zrezygnował z jego produkcji. Porsche dysponując gotowym samochodem, przejęło projekt i zajęło się wytwarzaniem swojego auta. "Wielu ludzi chciałoby kupić Porsche, ale ich po prostu na to nie stać" - to myśl, którą kierowało się Porsche przed prezentacją nowego modelu, 924. Postanowiono więc powrócić do koncepcji modelu Porsche 356, który był skomponowany ze standardowych części, produkowanych na dużą skalę, dla zachowania niższej ceny. Zerwano wówczas z odwieczną zasadą, że Porsche musi mieć silnik z tyłu, w dodatku chłodzony powietrzem." ~wikipedia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla równowagi, coś brytyjskiego: Lotus 7 (1957-73). Był tak dobry, że produkują go po dziś dzień (oczywiście nie śrubka w śrubkę - na licencji Lotusa robi to firma Caterham).

 

oryginalna Siódemka: 

lotus-7-s2-06.jpg

 

lotus7beach2.jpg

 

Caterham 7 Superlight R500 (506kg wagi, 266 koni, silnik 2.0 forda)

 

Caterham-7-Superlight-R500-08.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nadal można, ale to chyba dotyczy najsłabszej wersji. Tak mi świta, bo pewności nie mam.

 

Generalnie koszty takiej maszynki są dosyć zachęcające. Ale to takie bespoke DIY, i na dodatek ma później jeździć.

http://www.lotus7.pl/forum/-vp2663.html?sid=148ef066ce6429050de26fb1f3e2e2d7

 

 

Swoją drogą, to może być świetna przygoda z samochodem - samemu go złożyć.

 

Inny angielski. To co prawda nie jest klasyk, a może nawet nie do końca samochód, ale w sam raz zabawka na weekend dla posiadacza wielkiej fortuny (14'sty samochód w garażu): Morgan 3 wheeler. BTW, mam wrażenie, że Morgan ma na tym forum duży potencjał. 

 

Morgan-3-Wheeler-7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś te muscle cary do mnie nie trafiają. Fajnie ogląda się na zdjęciach, ale to straszne kobyły są. 

 

A ja cierpliwie czekam, aż Mazda MX-5 trafi na listę ponad 25 letnich, żeby ją tu wrzucić. A propo:

 

PS_070608_01.jpg

 

Uwielbiam delikatny tuning na japończykach starszej daty. A propo:

 

Co to za auto? :)

Mark_III_Supra_II_Edit_by_levdir.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.