TomekB Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Mercedes Autobahn Kurier. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Trudno o źródło dokładne, ale przykład, 350-400 konna B grupa Lancia 037: http://www.lanciarally037.com/e-corsadati.htm (w ramce "speed ratio") W rajdach nie są potrzebne wysokie prędkości maksymalne, średnia prędkość przejazdu typowego odcinka specjalnego to około 60km/h, na rajdach typu Rajd Polski czy Finlandii (bardzo szybkie rajdy szutrowe), około 90km/h (oczywiście mowa o samochodach topowych), bardziej liczy się przyspieszenie i trakcja, dlatego przełożenia są dość krótkie. Trudno o dane dotyczące prędkości maksymalnych samochodów rajdowych, bo w przypadku topowych pojazdów są one różne na każdy rajd, ale 200km/h to prędkość raczej nieosiągalna na odcinku specjalnym, więc po co komu możliwość jej osiągnięcia? Rajdy to nie wyścigi, w wyścigach prędkość maksymalna jest ważniejsza, ale nawet bolidy F1 osiągają prędkość około 300km/h, podczas gdy "seryjne" super-auta jeżdżą szybciej a i moc by na to pozwoliła. Specjalnie dla ciebie dokopałem się do starych magazynów WRC i przykłady: Rallycrosowy Ford Focus (WRC mniej więcej)-525KM- prędkość maks 195km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 "Rajdy 1000 prostych" to trochę nie rajdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pierre Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Zwyczajnie ciekawy byłem skąd ten limit, bo czytając o grupie B sprawdzałem kolejne auta i ich prędkości maksymalne były ponad 200km/h (okolo 220-230), widocznie musiałem coś źle przeczytać lub przekręcić. I dziękuje za wszelkie objaśnienia teraz wiem więcej Edit: Pogrubiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pierre Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Haha rzeczywiście Dzięki za poprawkę, za dużo napojów bąbelkowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 20 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 20 Czerwiec 2012 Ale takie u nas są oesy. No i dlatego mamy mniej więcej jednego dobrego rajdowca na 10 lat, a Boufier tylko przyjechał i zaczął wszystkich prać mimo że tamci jeździli po tych OS-ach od 10 lat... Wiadomo nie nasza wina że trudno jest ułożyć takie rajdy, ale później nie ma co się dziwić że jak się do tego doda leśne dziadki z PZMotu to bida, nędza i bryndza w polskich rajdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pol606 Napisano 21 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Opelek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 21 Czerwiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 21 Czerwiec 2012 Ale takie u nas są oesy. No i dlatego mamy mniej więcej jednego dobrego rajdowca na 10 lat, a Boufier tylko przyjechał i zaczął wszystkich prać mimo że tamci jeździli po tych OS-ach od 10 lat... Wiadomo nie nasza wina że trudno jest ułożyć takie rajdy, ale później nie ma co się dziwić że jak się do tego doda leśne dziadki z PZMotu to bida, nędza i bryndza w polskich rajdach. Bida nie ze względu na brak talentów, nie ze względu na trasy, a imho tylko przez "leśnych dziadków". Nie od dzisiaj beton robi co chce, stawia bariery finansowe, regulaminy dla bogatych, walka z zawodnikiem (vide wydechy na tegorocznym elmocie!!, przepraszam krause - świdnickim). Zobacz jak wyglądają w tym roku Mistrzostwa Wielkiej Brytanii - liczą się tylko ośki. Swift w aktualnej specyfikacji kosztuje poniżej 100k zł! Grosze w porównaniu do tego co dzieje się nawet w pucharze pzm. W Skandynawii w mistrzostwach krajowych jeżdżą stare volviaki, escorty pamiętające vatanena itp, nikt nie wymaga kombinezonu w najnowszej homologacji... Bo w GB zakazali używania samochodów z napędem na 4 koła i fakt że działa to skutecznie. A najlepsze są rajdy w Niemczech, frekwencja ogromna, a większość to samochody historyczne, od Trabanta do Lancii Stratos, a dla takich samochodów koszty startu są minimalne, wpisowe symboliczne itd, jak jest 100 historycznych rajdówek to jest rywalizacja, ludzie się cieszą, bo lubią takie auta i same plusy, a u nas nie ma tylu samochodów w typowym rajdzie RSMP co w Niemczech historyków. Co nie zmienia faktu że trasy na których goście na N-kowych Civicach z RPP osiągają średnią prędkość 120km/h są chore, niebezpieczne i bez sensu, przecież to są ludzie bez doświadczenia, to że uzbierał budżet na Hondę nie świadczy jeszcze o umiejętnościach, ale nikt się tym nie przejmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viggen Napisano 28 Lipiec 2012 Zgłoszenie Share Napisano 28 Lipiec 2012 Alfa Romeo Spider Duetto (1967) oraz na specjalne okazje Alfa Romeo 33 Stradale (1967) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiance Napisano 17 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 17 Sierpień 2012 Zauważony wczoraj, na parkingu na Brackiej, róg z Mysią. Dzisiaj też go tam widziałem ... Piękne auto, nie mogłem nie zrobić zdjęcia. Pontiac Catalina 66' ? (z boku ma oznaczenie Ventura) Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proceleusmatyk Napisano 17 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 17 Sierpień 2012 Też je widziałem - na pewno właściciel ma problem z parkowaniem na mieście i wysokimi krawężnikami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mbs Napisano 17 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 17 Sierpień 2012 Też je widziałem - na pewno właściciel ma problem z parkowaniem na mieście i wysokimi krawężnikami Może to lowrider, który podnosi się pół metra albo opada aż na chodnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Moim zdaniem właściciel ma przede wszystkim problem z poczuciem dobrego smaku przy niektórych przeróbkach... ten kolor, te wydechy, straszna tandeta... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Akurat kolor (u mnie na monitorze wściekły błękit) jest piękny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Ale nie na tym samochodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Ale nie na tym samochodzie.Bardzo wiele modeli ze tego okresu miało ten kolor , kiedyś miałem w tym kolorze Camaro, co prawda tylko dwa tygodnie nim sie cieszylem ,bo je rozbilem ,ale jak w tym czasie mówiła babcia mojego kolegi ,,niebieski samochód lub motocykl to nieszczęście " i sie sprawdziło ,od tamtej pory staram sie wystrzegać przed pojazdami w tym kolorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 19 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 19 Sierpień 2012 Jest różnica między Camaro, a tym wozem tutaj, ale dobra, mi się po prostu nie podoba. A z tym niebieskim to coś jest na rzeczy, bo najbardziej zawodny i złośliwy samochód jaki mieliśmy w rodzinie od kiedy pamiętam (Dodge Grand Caravan) był właśnie koloru niebieskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 21 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2012 Sesja Jaguara E-type Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 21 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 21 Sierpień 2012 To przepiękny samochód, szczególnie właśnie w wersji 2+2 Coupe, ale sportowy samochód z automatyczną skrzynią biegów- profanacja, ale jakoś trzeba było sprzedać te auta w USA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 22 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2012 Ten egzemplarz jest czystej Angielskiej krwi . A z automatem super się prowadzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mr.vintage Napisano 22 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2012 Piękne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
B.B. Napisano 22 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 22 Sierpień 2012 Nikt w Jaguarze by nie wpadł na to żeby montować do sportowego samochodu automat, gdyby nie to że głównym rynkiem docelowym było USA. I prawda jest taka że to rozwiązanie wyjątkowo "niesportowe", szczególnie w tamtych czasach, gdy automaty nie miały nic wspólnego ze współczesnymi super-szybkimi przekładniami. No i nie wiem jak automat ma poprawiać prowadzenie, raczej je pogarsza poprzez to ze nie pozwala dowolnie dysponować momentem i mocą tak jak się chce, a poniekąd rządzi tym skrzynia biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andershep Napisano 26 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2012 zabawna infografika pokazująca ewolucję bolidów F1 1950-2012 http://vimeo.com/43233380# Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan M. Krawczyk Napisano 26 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2012 Mój garaż marzeń: 1. Porsche 911 1964' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jan M. Krawczyk Napisano 26 Sierpień 2012 Zgłoszenie Share Napisano 26 Sierpień 2012 2. AC Cobra 427 1965' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.