Skocz do zawartości

Kultura i styl wypowiedzi


Adam Granville

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, postanowiłem się zarejestrować ponieważ kilka tygodni temu zainteresowałem się eleganckim ubiorem... i wciągnęło mnie to. Jestem studentem i postanowiłem w końcu wyglądać jak ,,człowiek" podczas sesji, więc wybrałem się na pierwsze zakupy, które sprawiły niesamowitą frajdę.

Mr. David,

używanie słowa "witam" przez osobę, która dołącza się do jakiegoś grona, jest zbrodnią stylistyczno-savoir-vivre'ową.

"Witam" może powiedzieć gospodarz do gościa, który przybył na przyjęcie, ale nigdy gość do gospodarza.

To tak na początek, żeby Pana nastraszyć, a tak w ogóle to jesteśmy normalni i bardzo się cieszymy z Pana akcesu. Proszę mnie też trochę przemaglować, uwielbiam ostre potyczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 197
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Status postów na forum jest rozmyty.

Czy jest to bardziej rozmowa, czy też wymiana korespondencji? W związku z tym poprawne są zarówno początkowe formuły grzecznościowe używane w w komunikacji oralnej ("Dzień dobry", "Dobry wieczór"), jak i pisanej. W tym drugim przypadku: "Szanowni Panowie".

Początkową formułę grzecznościową w komunikacji pisanej zakończyć można albo wykrzyknikiem (większa bliskość, np. "Kochana Ciociu!"), albo przecinkiem (bardziej oficjalnie).

Uwaga: w tym drugim przypadku nowy akapit rozpoczyna się od małej litery.

Jeśli post ma charakter dialogowy (odpowiedź na poprzedni post), początkową formułę grzecznościową można pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DonCorleone

Czyli moje:

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

jest niepoprawne? Nawet z dodatkiem "bardzo serdecznie"?

Jak powinno się witać ze znajomymi jeśli nie chcemy mówić "Cześć"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach