Popular Post szewc24 Posted February 21, 2017 Popular Post Report Share Posted February 21, 2017 Szanowni Forumowicze, Pragnę Was poinformować, iż od dzisiaj w dziale „Ogłoszenia Rzemieślników i Firm” posiadam własny wątek dedykowany, w którym będę starał się na bieżąco prezentować swoją ofertę. Dzięki Wam, Waszemu zaufaniu do mnie, dzięki temu, że przesyłaliście (i nadal to robicie) swoje buty do mojego serwisu, mogłem na przełomie lat pracować przy najlepszych butach, jednocześnie poszerzając swoją wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Mam nadzieję, że utworzony wątek, z jednej strony pozwoli mi jeszcze bardziej przybliżyć ofertę serwisu, a z drugiej - stworzy przestrzeń do oferowania Wam specjalnych usług, rabatów, konkursów, czy voucherów. Przy okazji tego wpisu inauguracyjnego, zapoczątkowującego dedykowany wątek, pragnę poinformować, iż oprócz dotychczasowych usług, firma poszerzyła swój profil o wykonywanie butów szytych na miarę – wkrótce więcej szczegółów. 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
White Haven Posted February 21, 2017 Report Share Posted February 21, 2017 O w końcu udało ci się ruszyć z tymi butami. Gratuluję i czekam na dalsze info Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 21, 2017 Author Report Share Posted February 21, 2017 (edited) Pierwsze pary już są w trakcie powstawania Trochę czasu to zajęło, bo chciałem się dobrze przygotować od strony zaplecza, ale jak to mówią "pierwsze koty za płoty" Tymczasem chciałbym wykorzystując ten wątek wprowadzić dwie rzeczy, usprawniające trochę obsługę Klientów : 1. Terminy realizacji usług - na chwilę obecną mam jeszcze w niektórych zleceniach duże poślizgi czasowe, ale myślę, że do końca lutego ze wszystkim się powyrabiam, dlatego też proszę Osoby mające u mnie buty w serwisie o jeszcze chwilę cierpliwości. Od marca będę starał się wykonywać usługi dla Forumowiczów w dwóch niejako gwarantowanych terminach : a ) proste naprawy, czy też czynności serwisowe, takie jak zelowanie spodów, fleki, klejenia itp. w ciągu 3-5 dni roboczych b ) wymiany spodów skórzanych, zaawansowane renowacje, farbowania, itp. w terminach 7-14 dni 2. Wysyłka za pomocą paczkomatów - wielu Klientów pytało często o taką formę dostarczania obuwia, ze względu na znacznie niższe koszty i wygodę nadawania. Jakoś zawsze unikałem takiej metody wysyłki, ale wyjątkowo dla Forumowiczów uruchamiam od teraz taką możliwość. Podam niedługo namiary na paczkomat, który będę obsługiwał. edit : Uzupełniam namiary na paczkomat, który obsługuję : nr paczkomatu : KRO294 adres mailowy : paczkomaty@szewc24.pl nr telefonu : 666 550 550 Edited February 28, 2017 by szewc24.pl podanie namiarów na paczkomat 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 21, 2017 Report Share Posted February 21, 2017 Przydałby się też jaki opis procesu zgłaszania butów do serwisu. Jeszcze nie korzystałem z usług szewc24.pl, dlatego nie wiem, czy najpierw trzeba się skontaktować, a potem wysłać buty, czy może wysłać buty i w paczce zamieścić jakiś opis co chcę zrobić z butami. Może najłatwiejszy w użyciu byłby jakiś formularz, który dołączałoby się do zamówienia. Jakiś czas temu działała strona shoemaker24.eu, wydaje mi się, że była tam opis zgłaszania butów do serwisu, ale obecnie ta strona już nie istnieje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 21, 2017 Author Report Share Posted February 21, 2017 Z dwóch stron dotychczasowych czyli szewc24.pl i shoemaker24.eu, powstała po przekierowaniach jedna pod adresem szewc24.pl. Na domenie szewc24.pl jest cms, który był dotychczas na stronie shoemaker24.eu, gdyż ma ogromne możliwości rozbudowy strony. Trochę to zawiłe, ale w sumie myślę, że teraz jest wszystko uporządkowane Jeżeli chodzi o procedurę wysyłki, to w sumie sprowadza się to jednej rzeczy - spakowania butów i dołączenia wewnątrz karteczki z danymi teleadresowymi, koniecznie z numerem telefonu, adresem do późniejszej wysyłki, oraz adresem mailowym, na które wysyłane jest szczegółowe rozliczenie usług. Nie trzeba wcześniej nic zgłaszać, chociaż jakieś krótkie info na maila, jest mile widziane, bo w przypadku, gdy klient zapomni włożyć wspomnianą karteczkę, często mam możliwość wtedy odszukać go w korespondencji mailowej. Etykiety adresowe na paczkach, często bywają nieczytelne i dlatego ważne jest dołączenie kontaktu wewnątrz pudełka z butami. Po otrzymaniu butów wprowadzam je do swojego systemu i kontaktuję się telefonicznie, celem ustalenia zakresu naprawy i kosztów z tym związanych. Po tym wysyłane jest rozliczenie na maila i dane do wpłaty. Po zaksięgowaniu płatności następuje naprawa. Co do formularza, to mam go praktycznie gotowego, będzie do wypełnienia online, muszę chwilkę znaleźć tylko czasu, aby go opublikować. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xune Posted February 21, 2017 Report Share Posted February 21, 2017 7 godzin temu, szewc24.pl napisał: 2. Wysyłka za pomocą paczkomatów - wielu Klientów pytało często o taką formę dostarczania obuwia, ze względu na znacznie niższe koszty i wygodę nadawania. Jakoś zawsze unikałem takiej metody wysyłki, ale wyjątkowo dla Forumowiczów uruchamiam od teraz taką możliwość. Podam niedługo namiary na paczkomat, który będę obsługiwał. Czy będzie opcja wysyłki Paczkomatami produktów ze sklepu internetowego? Jeżeli tak - kiedy mniej więcej można się spodziewać tej formy wysyłki? Krem Woly jest super i chyba nigdzie stacjonarnie w Łodzi go nie dostanę, ale ten kurier jako wysyłka... Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 21, 2017 Author Report Share Posted February 21, 2017 Nie ma problemu, aby wysłać produkty za pomocą paczkomatu. Proszę jedynie o kontakt mailowy podany na mojej stronie www, gdyż oferta z powstającego sklepu internetowego, nie będzie prezentowana w tym wątku. Ewentualne zamówienie nie musi przechodzić przez cms sklepu, można napisać zapotrzebowanie na maila. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solecalupo Posted February 22, 2017 Report Share Posted February 22, 2017 I kto by pomyślał że w moim rodzinnym mieście jest taki szewc Gratulacje rozwoju oferty. Nie omieszkam odwiedzić osobiście bo bywam tam nadal często Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted February 22, 2017 Report Share Posted February 22, 2017 Dnia 21.02.2017 o 08:59, szewc24.pl napisał: Przy okazji tego wpisu inauguracyjnego, zapoczątkowującego dedykowany wątek, pragnę poinformować, iż oprócz dotychczasowych usług, firma poszerzyła swój profil o wykonywanie butów szytych na miarę – wkrótce więcej szczegółów. Brawo! Długo wyczekiwana wiadomość Mam nadzieję, że zamieścisz fotki butów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 23, 2017 Author Report Share Posted February 23, 2017 Dnia 22.02.2017 o 01:29, FONos napisał: Nie omieszkam odwiedzić osobiście bo bywam tam nadal często Jak tylko będziesz w okolicy to zapraszam Daj znać wcześniej, bo nie ma standardowych godzin otwarcia, i często praca wre w środku nocy 18 godzin temu, Whitesnake napisał: Mam nadzieję, że zamieścisz fotki butów. Na pewno Mam obecnie kilka par w realizacji. Wkrótce pojawią się na pewno oxfordy, brogsy, lotniki, trzewki. Mam też bardzo fajne kopyta i opracowane cholewki pod damskie jazzówki, natomiast w przygotowaniu są klasyczne szpilki damskie w lekki szpic. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post szewc24 Posted February 27, 2017 Author Popular Post Report Share Posted February 27, 2017 Czarne oxfordy w telegraficznym skrócie 1. Przygotowanie skóry do wykroju. Dokładny przegląd powierzchni i wyeliminowanie miejsc jej uszkodzeń typu blizny, skazy, itp. Miejsca uszkodzeń zaznaczone specjalnym pisakiem srebrnym do skór. 2. Przygotowanie wykroju poszczególnych elementów cholewek. 3. Uszyte cholewki (własnoręcznie, nie korzystam z usług zewnętrznego cholewkarza) wraz z podszewką. 4. Zaćwiekowane cholewki, pozostaje skupić się na spodach. W wersji finalnej będą wyglądać następująco - rama, oraz podeszwy dwu-warstwowe. 5. Buty prawie gotowe, pozostaje lekka kosmetyka. Dokładniejsze zdjęcia wrzucę jutro w lepszym oświetleniu. 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted February 27, 2017 Report Share Posted February 27, 2017 Bardzo ładnie. Teraz tylko trzeba nauczyć sie robić ładne zdjęcia i sukces murowany Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 27, 2017 Author Report Share Posted February 27, 2017 Sprzęt jest, doświadczenie pewne w fotografii też (ze starych dobrych czasów mam jeszcze całe wyposażenie ciemni - trzymam z sentymentu ), tylko wiecznie czasu brak. Preferuję też jak najmniejsze upiększanie i obrabianie zdjęć, aby buty "na żywo" obroniły się same Nie zmienia to faktu, że powyższe zdjęcia były robione "kalkulatorem" i przydałyby się lepsze 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 28, 2017 Author Report Share Posted February 28, 2017 Parę istotnych informacji technicznych na temat butów : 1. Skóra cholewkowa jest grubości 1,6 mm i co najważniejsze w cholewkach nie występuje międzypodszewka, czyli mówiąc w skrócie, skóra nie jest niczym wzmacniana – nie potrzebuje tego, cholewki są bardzo elastyczne dopasowujące się do stóp. Konieczne jest używanie prawideł. Będą one dostarczane wraz z butami – są zamówione. 2. Spody wykonywane przy użyciu metody pasowej/ramowej, ale w wariancie nigdzie nie spotykanym. Nie jest to GYW. W butach zastosowałem ramę bezkońcową, wycinaną z jednego kawałka skóry, przeszywaną metodą Blake. Rozwiązanie takie wdrożyłem celowo, aby zapewnić butom długowieczność, bez obaw o wymianę spodów. Spody są dwuwarstwowe przyszywane do ramy. Konstrukcja taka pozwala mi dać na buty pisemną gwarancję jeżeli chodzi o ilość ich wymiany. Przy przestrzeganiu warunków użytkowania, udzielam gwarancji nawet na 8-krotną wymianę spodów skórzanych. 3. Podeszwa butów, zresztą cała konstrukcja jest na zasadzie lekkiej kołyski. Jest to rozwiązanie, które wypracowałem przez lata przy okazji naprawy obuwia. Niedawno przeczytałem na forum, że tak właśnie też tłumaczy wygodę butów m.in. p. Januszkiewicz, co jest miłym potwierdzeniem moich początkowych tez i dochodzeń do pewnych doświadczeń. 4. Usztywnienia podnosków i zakładek (pięt) wykonywane są całkowicie ze skóry i wklejane są na specjalnej paście zapewniającej oddychalność w tych miejscach. W butach nie są stosowane żadne syntetyczne tworzywa. Obcasy też są w całości skórzane. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leppard Posted February 28, 2017 Report Share Posted February 28, 2017 Czy w planach są buty typu "podwójne monki"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted February 28, 2017 Author Report Share Posted February 28, 2017 Tak, już teraz jest to możliwe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post szewc24 Posted March 1, 2017 Author Popular Post Report Share Posted March 1, 2017 Pojawiły się od Was pytania dotyczące m.in. o pracę skóry cholewek i widocznych lekkich marszczeń. Pokrótce wytłumaczę ich pochodzenie i jak skóra zachowuje się już po ubraniu butów na stopy. Otóż najprościej będzie mi to objaśnić w następujący sposób. Należy troszkę zmienić podejście do tematu cholewek. Między cholewkami butów seryjnie produkowanych, a oferowanych przeze mnie, czy też innych szewców, stosujących podobnej jakości skóry i metody szycia cholewek, różnica jest znaczna. Trochę w uproszczeniu można powiedzieć tak : - dopóki buty seryjne nie są używane nie ma załamań na cholewkach i często po założeniu butów na stopy występuje trwały efekt "łamania się skóry" - w prezentowanych przeze mnie butach, bardzo lekkie marszczenia występują w niektórych miejscach, w momencie kiedy buty nie są założone na stopy i kiedy nie ma w środku butów prawideł. Po założeniu butów, ulegają one znacznemu zniwelowaniu, gdyż cholewka jest bardzo elastyczna i opina stopę. Dotyczy to zarówno skóry wierzchniej jak i podszewkowej. Nie oznacza to, że są zupełnie niewidoczne, ale w wielu miejscach naprawdę trzeba dobrze się przyjrzeć, żeby zobaczyć jak skóra pracuje. Poniżej kilka zdjęć poglądowych : Cholewka z boku zgięta i zdjęcia poniżej z lekko naciągniętą. I jeszcze cholewka przy dziurkach luzem i po wypełnieniu : Na koniec jeszcze jedna prezentacja. But - kapeć (wykonanie z małą starannością, bo nie chodzi żeby był piękny), przechodzący ekstremalne crash-testy. Uszyty z tej samej skóry, z której wykonana jest para powyżej. Mam też gdzieś filmik na dysku, ale nie mogę znaleźć, najwyżej nakręcę nowy. Tymczasem zdjęcia poglądowe. Pierwsze dwa obrazują maksymalne zgięcia cholewek, co ciekawe zaćwiekowanych na podpodeszwie skórzanej. Wykonane tak samo usztywnienia podnosków i pięt (zakładek). Ostatnie zdjęcie prezentuje buta-kapcia po włożeniu ręki do środka, efekt byłby jeszcze lepszy po włożeniu stopy, bo jeszcze bardziej cholewka została by wypełniona. Jeszcze jedna prezentacja jak pracuje skóra. Buty na innym kopycie niż pokazane na początku. Jest to para testowa w trakcie tworzenia, którą wykonywałem po raz pierwszy na tym kopycie. Ekstremalne zgięcie stopy w bucie i wygląd na cholewkę po wyprostowaniu. 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 1 godzinę temu, szewc24.pl napisał: Pojawiły się od Was pytania dotyczące m.in. o pracę skóry cholewek i widocznych lekkich marszczeń. Pokutuje przyzwyczajenie rodem ze świata RTW. Elastyczność i układanie na stopie jak druga skarpeta to największe zalety butów szewskich. Żeby dodać trochę kontrowersji dorzuciłbym, że najwyższą formą sztuki szewskiej są dla mnie buty klejone , które można prawie zwinąć w rulon. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
metius Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Dnia 28.02.2017 o 08:00, szewc24.pl napisał: Spody wykonywane przy użyciu metody pasowej/ramowej, ale w wariancie nigdzie nie spotykanym. Nie jest to GYW. W butach zastosowałem ramę bezkońcową, wycinaną z jednego kawałka skóry, przeszywaną metodą Blake. Rozwiązanie takie wdrożyłem celowo, aby zapewnić butom długowieczność, bez obaw o wymianę spodów. Spody są dwuwarstwowe przyszywane do ramy. Konstrukcja taka pozwala mi dać na buty pisemną gwarancję jeżeli chodzi o ilość ich wymiany. Przy przestrzeganiu warunków użytkowania, udzielam gwarancji nawet na 8-krotną wymianę spodów skórzanych. Czy taka konstrukcja to coś na kształt blake rapid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted March 1, 2017 Author Report Share Posted March 1, 2017 24 minuty temu, metius napisał: Czy taka konstrukcja to coś na kształt blake rapid? Można powiedzieć, że Blake Rapid jest niejako punktem wyjścia. W przypadku Blake Rapid, nie ma stosowanej ramy, jest po prostu śródpodeszwa jako spód całościowy przeszywany metodą Blake i druga podeszwa, która jest łączona dublowanym szwem zewnętrznym. Ma to pewne ograniczenia, gdyż przy wymianie spodów najczęściej należy wymieniać obie podeszwy całościowo, co jest dosyć kosztowne i trudne technicznie, jeżeli nie ma się oryginalnych kopyt, poza tym, rzadko kiedy cholewka jest dobrze zaćwiekowana na podpodeszwie i wzmocniona klejem, tak, aby po odwarstwieniu spodów się nie odkształciła. Poza tym, konstrukcja Blake Rapid nie pozwala na zastosowanie grubszej warstwy korka, gdyż przestrzeń do wypełnienia wyznacza jedynie grubość skóry cholewki i podszewki, czyli w najlepszym wypadku maksymalnie jakieś 2 mm. Konstrukcja którą stosuję, jest zdecydowanie bardziej trudniejsza w wykonaniu niż np. szycie GYW. Zastosowanie ramy, powoduje, że wszystko musi być spasowane od strony podpodeszwy prawie do milimetra, bo inaczej nie wyjdzie prawidłowo szew. Szyje się, nie widząc jak wychodzi szew wewnątrz buta, dlatego potrzebna jest bardzo duża precyzja. Ale jak już uda się wszyć wspomnianą ramę, to mamy duże pole manewru ze spodami i samym wypełnieniem korkowym. W zależności od grubości zastosowanej ramy, najczęściej 2mm, zyskujemy dodatkową przestrzeń na wypełnienie korkiem, co ma duże znaczenie dla późniejszego formowania się podpodeszwy. Poza tym, zastosowanie ramy, tworzy odpowiedni profil buta, przez co można wielokrotnie wymieniać spody, bez uszczerbku wizualnego i jakościowego, jednocześnie pozwalając zachować uformowany wcześniej korek, dzięki czemu po każdej wymianie spodów nie ma potrzeby rozchodzenia butów od nowa. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
White Haven Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Rafał a masz może już jakieś uszyte podwójne monki ? Z chęcią obejrzałbym zdjęcia (zresztą innych twoich butów też) Link to comment Share on other sites More sharing options...
swordfishtrombone Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 No no, muszę przyznać, że mi kolega zaimponował. A nie jest łatwo mi zaimponować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szewc24 Posted March 1, 2017 Author Report Share Posted March 1, 2017 5 minut temu, White Haven napisał: Rafał a masz może już jakieś uszyte podwójne monki ? W tym momencie jeszcze nie, bo mam na razie opracowywane cholewki pod brogsy i lotniki (ze szwem tylnym i bocznym do wyboru), niedługo będę też robił pierwsze podejścia do bezszwowych. Jeżeli chodzi o monki, to kwestia jakichś 3 tygodni, przy czym monki są dosyć specyficzne i wstępnie planuję dwa różne wykroje dla podwójnych monków i jeden dla pojedynczych. Jest też możliwość zamówienia całkiem niestandardowej cholewki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawlik Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Nie wiem czy to nie jakiś faux pas świata bespoke, także wybaczcie jeśli wyjde na głupa Nie została podana (albo przeoczyłem) chociaż orientacyjna cena wytworzenia butów. Wiem, że jest milion czynników wpływających na finalny koszt - dlatego załóżmy, że pytam o takie "podstawowe" captoe oxfordy, jakie są przedstawione na zdjęciach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
White Haven Posted March 1, 2017 Report Share Posted March 1, 2017 Ja mam ten problem, że np. w Yankach nie jestem w stanie zapiąć klamerek (nawet w tych na kopycie g). Na monki mam od dawna ochotę tylko właśnie kłopot z kopytem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts