Jump to content
szewc24

szewc24.pl – serwis, naprawa, wyrób butów szytych na miarę

Recommended Posts

Pierwsze pary już są w trakcie powstawania :) Trochę czasu to zajęło, bo chciałem się dobrze przygotować od strony zaplecza, ale jak to mówią "pierwsze koty za płoty" :)

 

Tymczasem chciałbym wykorzystując ten wątek wprowadzić dwie rzeczy, usprawniające trochę obsługę Klientów :

1. Terminy realizacji usług - na chwilę obecną mam jeszcze w niektórych zleceniach duże poślizgi czasowe, ale myślę, że do końca lutego ze wszystkim się powyrabiam, dlatego też proszę Osoby mające u mnie buty w serwisie o jeszcze chwilę cierpliwości.

Od marca będę starał się wykonywać usługi dla Forumowiczów w dwóch niejako gwarantowanych terminach :

a ) proste naprawy, czy też czynności serwisowe, takie jak zelowanie spodów, fleki, klejenia itp. w ciągu 3-5 dni roboczych

b ) wymiany spodów skórzanych, zaawansowane renowacje, farbowania, itp. w terminach 7-14 dni

2. Wysyłka za pomocą paczkomatów - wielu Klientów pytało często o taką formę dostarczania obuwia, ze względu na znacznie niższe koszty i wygodę nadawania. Jakoś zawsze unikałem takiej metody wysyłki, ale wyjątkowo dla Forumowiczów uruchamiam od teraz taką możliwość. Podam niedługo namiary na paczkomat, który będę obsługiwał.

edit :

Uzupełniam namiary na paczkomat, który obsługuję :

nr paczkomatu : KRO294

adres mailowy : paczkomaty@szewc24.pl

nr telefonu : 666 550 550

 

Edited by szewc24.pl
podanie namiarów na paczkomat
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przydałby się też jaki opis procesu zgłaszania butów do serwisu. Jeszcze nie korzystałem z usług szewc24.pl, dlatego nie wiem, czy najpierw trzeba się skontaktować, a potem wysłać buty, czy może wysłać buty i w paczce zamieścić jakiś opis co chcę zrobić z butami. Może najłatwiejszy w użyciu byłby jakiś formularz, który dołączałoby się do zamówienia.

Jakiś czas temu działała strona shoemaker24.eu, wydaje mi się, że była tam opis zgłaszania butów do serwisu, ale obecnie ta strona już nie istnieje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z dwóch stron dotychczasowych czyli szewc24.pl i shoemaker24.eu, powstała po przekierowaniach jedna pod adresem szewc24.pl. Na domenie szewc24.pl jest cms, który był dotychczas na stronie shoemaker24.eu, gdyż ma ogromne możliwości rozbudowy strony. Trochę to zawiłe, ale w sumie myślę, że teraz jest wszystko uporządkowane :)

Jeżeli chodzi o procedurę wysyłki, to w sumie sprowadza się to jednej rzeczy - spakowania butów i dołączenia wewnątrz karteczki z danymi teleadresowymi, koniecznie z numerem telefonu, adresem do późniejszej wysyłki, oraz adresem mailowym, na które wysyłane jest szczegółowe rozliczenie usług. Nie trzeba wcześniej nic zgłaszać, chociaż jakieś krótkie info na maila, jest mile widziane, bo w przypadku, gdy klient zapomni włożyć wspomnianą karteczkę, często mam możliwość wtedy odszukać go w korespondencji mailowej. Etykiety adresowe na paczkach, często bywają nieczytelne i dlatego ważne jest dołączenie kontaktu wewnątrz pudełka z butami. 

Po otrzymaniu butów wprowadzam je do swojego systemu i kontaktuję się telefonicznie, celem ustalenia zakresu naprawy i kosztów z tym związanych. Po tym wysyłane jest rozliczenie na maila i dane do wpłaty. Po zaksięgowaniu płatności następuje naprawa.

Co do formularza, to mam go praktycznie gotowego, będzie do wypełnienia online, muszę chwilkę znaleźć tylko czasu, aby go opublikować.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, szewc24.pl napisał:

2. Wysyłka za pomocą paczkomatów - wielu Klientów pytało często o taką formę dostarczania obuwia, ze względu na znacznie niższe koszty i wygodę nadawania. Jakoś zawsze unikałem takiej metody wysyłki, ale wyjątkowo dla Forumowiczów uruchamiam od teraz taką możliwość. Podam niedługo namiary na paczkomat, który będę obsługiwał.

Czy będzie opcja wysyłki Paczkomatami produktów ze sklepu internetowego? Jeżeli tak - kiedy mniej więcej można się spodziewać tej formy wysyłki? Krem Woly jest super i chyba nigdzie stacjonarnie w Łodzi go nie dostanę, ale ten kurier jako wysyłka...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie ma problemu, aby wysłać produkty za pomocą paczkomatu.

Proszę jedynie o kontakt mailowy podany na mojej stronie www, gdyż oferta z powstającego sklepu internetowego, nie będzie prezentowana w tym wątku. Ewentualne zamówienie nie musi przechodzić przez cms sklepu, można napisać zapotrzebowanie na maila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kto by pomyślał że w moim rodzinnym mieście jest taki szewc :) Gratulacje rozwoju oferty. Nie omieszkam odwiedzić osobiście bo bywam tam nadal często :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.02.2017 o 08:59, szewc24.pl napisał:

Przy okazji tego wpisu inauguracyjnego, zapoczątkowującego dedykowany wątek, pragnę poinformować, iż oprócz dotychczasowych usług,  firma poszerzyła swój profil o wykonywanie butów szytych na miarę – wkrótce więcej szczegółów.

Brawo! Długo wyczekiwana wiadomość :) Mam nadzieję, że zamieścisz fotki butów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Dnia 22.02.2017 o 01:29, FONos napisał:

Nie omieszkam odwiedzić osobiście bo bywam tam nadal często :) 

Jak tylko będziesz w okolicy to zapraszam :) Daj znać wcześniej, bo nie ma standardowych godzin otwarcia, i często praca wre w środku nocy :)

18 godzin temu, Whitesnake napisał:

Mam nadzieję, że zamieścisz fotki butów.

Na pewno :) Mam obecnie kilka par w realizacji. Wkrótce pojawią się na pewno oxfordy, brogsy, lotniki, trzewki. Mam też bardzo fajne kopyta i opracowane cholewki pod damskie jazzówki, natomiast w przygotowaniu są klasyczne szpilki damskie w lekki szpic.

  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprzęt jest, doświadczenie pewne w fotografii też (ze starych dobrych czasów mam jeszcze całe wyposażenie ciemni - trzymam z sentymentu ;) ), tylko wiecznie czasu brak. Preferuję też jak najmniejsze upiększanie i obrabianie zdjęć, aby buty "na żywo" obroniły się same :) Nie zmienia to faktu, że powyższe zdjęcia były robione "kalkulatorem" i przydałyby się lepsze :) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Parę istotnych informacji technicznych na temat butów :

1.       Skóra cholewkowa jest grubości 1,6 mm i co najważniejsze w cholewkach nie występuje międzypodszewka, czyli mówiąc w skrócie, skóra nie jest niczym wzmacniana – nie potrzebuje tego, cholewki są bardzo elastyczne dopasowujące się do stóp. Konieczne jest używanie prawideł. Będą one dostarczane wraz z butami – są zamówione.

2.       Spody wykonywane przy użyciu metody pasowej/ramowej, ale w wariancie nigdzie nie spotykanym. Nie jest to GYW. W butach zastosowałem ramę bezkońcową, wycinaną z jednego kawałka skóry, przeszywaną metodą Blake. Rozwiązanie takie wdrożyłem celowo, aby zapewnić butom długowieczność, bez obaw o wymianę spodów. Spody są dwuwarstwowe przyszywane do ramy. Konstrukcja taka pozwala mi dać na buty pisemną gwarancję jeżeli chodzi o ilość ich wymiany. Przy przestrzeganiu warunków użytkowania, udzielam gwarancji nawet na 8-krotną wymianę spodów skórzanych.

3.       Podeszwa butów, zresztą cała konstrukcja jest na zasadzie lekkiej kołyski. Jest to rozwiązanie, które wypracowałem przez lata przy okazji naprawy obuwia. Niedawno przeczytałem na forum, że tak właśnie też tłumaczy wygodę butów m.in. p. Januszkiewicz, co jest  miłym potwierdzeniem moich początkowych tez i dochodzeń do pewnych doświadczeń.

4.       Usztywnienia podnosków i zakładek (pięt) wykonywane są całkowicie ze skóry i wklejane są na specjalnej paście zapewniającej oddychalność w tych miejscach. W butach nie są stosowane żadne syntetyczne tworzywa. Obcasy też są w całości skórzane.

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, szewc24.pl napisał:

Pojawiły się od Was pytania dotyczące m.in. o pracę skóry cholewek i widocznych lekkich marszczeń.

Pokutuje przyzwyczajenie rodem ze świata RTW. Elastyczność i układanie na stopie jak druga skarpeta to największe zalety butów szewskich. Żeby dodać trochę kontrowersji dorzuciłbym, że najwyższą formą sztuki szewskiej są dla mnie buty klejone ;), które można prawie zwinąć w rulon.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.02.2017 o 08:00, szewc24.pl napisał:

Spody wykonywane przy użyciu metody pasowej/ramowej, ale w wariancie nigdzie nie spotykanym. Nie jest to GYW. W butach zastosowałem ramę bezkońcową, wycinaną z jednego kawałka skóry, przeszywaną metodą Blake. Rozwiązanie takie wdrożyłem celowo, aby zapewnić butom długowieczność, bez obaw o wymianę spodów. Spody są dwuwarstwowe przyszywane do ramy. Konstrukcja taka pozwala mi dać na buty pisemną gwarancję jeżeli chodzi o ilość ich wymiany. Przy przestrzeganiu warunków użytkowania, udzielam gwarancji nawet na 8-krotną wymianę spodów skórzanych.

Czy taka konstrukcja to coś na kształt blake rapid?

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, metius napisał:

Czy taka konstrukcja to coś na kształt blake rapid?

Można powiedzieć, że Blake Rapid jest niejako punktem wyjścia. W przypadku Blake Rapid, nie ma stosowanej ramy, jest po prostu śródpodeszwa jako spód całościowy przeszywany metodą Blake i druga podeszwa, która jest łączona dublowanym szwem zewnętrznym. Ma to pewne ograniczenia, gdyż przy wymianie spodów najczęściej należy wymieniać obie podeszwy całościowo, co jest dosyć kosztowne i trudne technicznie, jeżeli nie ma się oryginalnych kopyt, poza tym, rzadko kiedy cholewka jest dobrze zaćwiekowana na podpodeszwie i wzmocniona klejem, tak, aby po odwarstwieniu spodów się nie odkształciła. Poza tym, konstrukcja Blake Rapid nie pozwala na zastosowanie grubszej warstwy korka, gdyż przestrzeń do wypełnienia wyznacza jedynie grubość skóry cholewki i podszewki, czyli w najlepszym wypadku maksymalnie jakieś 2 mm.

Konstrukcja którą stosuję, jest zdecydowanie bardziej trudniejsza w wykonaniu niż np. szycie GYW. Zastosowanie ramy, powoduje, że wszystko musi być spasowane od strony podpodeszwy prawie do milimetra, bo inaczej nie wyjdzie prawidłowo szew. Szyje się, nie widząc jak wychodzi szew wewnątrz buta, dlatego potrzebna jest bardzo duża precyzja. Ale jak już uda się wszyć wspomnianą ramę, to mamy duże pole manewru ze spodami i samym wypełnieniem korkowym. W zależności od grubości zastosowanej ramy, najczęściej 2mm, zyskujemy dodatkową przestrzeń na wypełnienie korkiem, co ma duże znaczenie dla późniejszego formowania się podpodeszwy. Poza tym, zastosowanie ramy, tworzy odpowiedni profil buta, przez co można wielokrotnie wymieniać spody, bez uszczerbku wizualnego i jakościowego, jednocześnie pozwalając zachować uformowany wcześniej korek, dzięki czemu po każdej wymianie spodów nie ma potrzeby rozchodzenia butów od nowa.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał a masz może już jakieś uszyte podwójne monki ? Z chęcią obejrzałbym zdjęcia (zresztą innych twoich butów też)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

5 minut temu, White Haven napisał:

Rafał a masz może już jakieś uszyte podwójne monki ?

W tym momencie jeszcze nie, bo mam na razie opracowywane cholewki pod brogsy i lotniki (ze szwem tylnym i bocznym do wyboru), niedługo będę też robił pierwsze podejścia do bezszwowych. Jeżeli chodzi o monki, to kwestia jakichś 3 tygodni, przy czym monki są dosyć specyficzne i wstępnie planuję dwa różne wykroje dla podwójnych monków i jeden dla pojedynczych. Jest też możliwość zamówienia całkiem niestandardowej cholewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy to nie jakiś faux pas świata bespoke, także wybaczcie jeśli wyjde na głupa :D Nie została podana (albo przeoczyłem) chociaż orientacyjna cena wytworzenia butów. Wiem, że jest milion czynników wpływających na finalny koszt - dlatego załóżmy, że pytam o takie "podstawowe" captoe oxfordy, jakie są przedstawione na zdjęciach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam ten problem, że np. w Yankach nie jestem w stanie zapiąć klamerek (nawet w tych na kopycie g). Na monki mam od dawna ochotę tylko właśnie kłopot z kopytem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.