klient Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 poszukuje klasycznych brązowych oxfordów, niestety w polskich sklepach stacjonarnych trudno znalaźć takie na które da się patrzeć, czy jest w warszawie jakiś szewc, który uszyje mi przyzwoite buty do 1000zł - 1200 zł czy raczej muszę mieć większy budzet ? proszę o jakieś adresy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 W tym budżecie nie ma szans na żadne sensowne buty na miarę. Raczej 2000zł i też będzie ciężko bo u TJ nie zrobisz bo ma na kilka albo więcej miesięcy pozajmowane terminy. Pozostaje podobny cenowo Kamiński lub sporo droższy Kielman (ok. 3000zł). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.mateusz Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Może warto dodać rzecz niby oczywistą - żeby mieć dobre buty, nie trzeba koniecznie szyć ich na miarę. W zakładanym budżecie kupisz oxfordy u wielu uznanych zagranicznych producentów wysyłkowo, a w Warszawie można dostać np. Loake u Macaroniego lub Yanko u Szarmanta (jeśli nic się nie zmieniło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skar Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Piotreek - jak przedmówcy sugerują, ciężkie tradycyjne tkaniny (z czym najczesciej wiąże się konieczność szycia na miarę). Skórzany fotel nie stanowi imo źródła problemu. Na korpowół roboczy imo najlepsze są solidne angielskie wełny o gramaturze 300/330 wzwyż. Jeżeli musi być w miarę lekka i mieć "super" to szukaj gramatury 300 przy splocie 120. Co do gramatur niższych od 300, to mam jedno s120 o gramaturze 270/280g (czyli cięższe niż standard sieciówkowy) i z perspektywy 2,5 roku jako "korpogarnitur" jest ok, ale zestawiając to z innymi garniturami o gramaturze 330 jest to raczej garnitur "ok" (plus mam uszyty z jakiejs unnamed Redy o akceptowalnej gramaturze i gestym splocie - tez się w miarę broni). Typowe 250/260 g nawet przy szyciu miarowym to imo pomyłka - mam taki garnitur z tkaniny VBC i powiedzmy, ze jest ok na lato, ale do szewskiej pasji doprowadza mnie chociażby prasowanie (o samoczynnum wywieszaniu się spodni też można zapomnieć). Aż się boje co bedzie jak "wyszyje" tkanine S140 H&S o gramaturze 270... Konkludując - decydujące będą gramatura, gęstość splotu a na samym końcu skrętność. @Pol606 - jedna uwaga - nader trudno jest dostać tkaninę o gramaturze powyżej 300 przy skrętności 130 wzwyż (Romana próbniki qx/qz stanowią chlubny wyjątek, do tego seria bentley scabala i chyba coś jeszcze) i na pewno nie znajdzie się tego w konfekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogqozo Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Dzięki za odzew i sugestie. Na ten moment jednak zamówiłem ciemno brązowe G&B gdyż jak przeliczyłem sobię "na chłodno" ilość wyjść w stroju formalnym vs. casual wyszło mi że częściej wykorzystam brąz. A czarne są następne na liście i myślę że maks po wakacjach już je zanabędę (do tego czasu akurat brak formalnych wyjść w kalendarzu,więc wsio w pariadkie). Na mój gust, wingtipsy są nieco zbyt "fancy", żeby je zakładać na "dostojne" okazje, przynajmniej o ile nie mówimy o ludowych świętach szkockich. Mają dużo zdobnictwa, efekciarstwa, co na moje oko średnio pasuje do typowego gładkiego, grzecznego, czarnego/granatowego garnituru, jaki się zakłada na chrzty czy śluby. Ale to pewnie zależy, kto jakie osoby spotyka, jak te imprezy wyglądają... Niemniej w swej genezie na pewno są to buty mniej formalne, a niektórzy piszą, że po prostu "wiejskie". Zresztą zarzyj do działu Buty i tematu "Hierarchia elegancji obuwia", to masz tam trochę linków na ten temat. W każdym razie, jeśli chcesz brązowe buty na co dzień i czarne na elegantsze okazje (co pewnie jest najprostszym zestawem), to te czarne bym brał choćby z krótkim nakładanym noskiem (zostając przy G&B, choćby już takie są jak dla mnie elegantsze) i/lub oxfordy (których G&B chyba nie robi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogqozo Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Nie piszę prac naukowych o butach, więc nie zapisuję źródeł, ale to często używane zdanie... Artykuł Wikipedii podaje za poradnikem Charlesa Tyrwhitta: http://www.webcitation.org/5tEoTIhlm "this heavy leather shoe was traditionally seen as a country shoe, patterned with punch holes, or brogueing, to allow good drainage in the boglands. They're also known as 'wingtips' in America due to the distinctive 'w' pattern of the brogueing on the toe. (...) Could raise a eyebrow at the most formalised of business meetings or evening events." Jaka jest inna proponowana geneza tych butów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Brązowe brogues (wingtips) mogą wyglądać tak: http://www.pediwear.co.uk/loake/products/5479.php oraz tak: http://www.pediwear.co.uk/alfred-sargent/products/5559.php Gdybyśmy sztywno trzymali się tego, co gdziekolwiek piszą o genezie pewnych elementów, to skośne kieszenie w marynarce nie nadawałyby się np. do biura, bo śmierdzą koniem. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ogqozo Napisano 9 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 9 Marzec 2014 Gdybyśmy sztywno trzymali się tego, co gdziekolwiek piszą o genezie pewnych elementów, to skośne kieszenie w marynarce nie nadawałyby się np. do biura, bo śmierdzą koniem. Nikt chyba tego nie proponował. Napisałem, że jak na mój gust, jeśli już mieć czarne buty czysto do formalnych okazji, to wingtipsy na takie okazje mają - jak dla mnie - dużo zdobień i przeszyć (dodatkowo omawiany model ma otwartą przyszwę), i że choć nie jest to rzadka opinia, to można mieć inną, i że warto popatrzeć na różne zestawienia. Geneza może być raczej ciekawostką niż znaczącym argumentem, ale często ma mniejszy lub większy wpływ na to, jak się postrzega dany ubiór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil_D Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Co sądzicie o tej kurtce Barbour - http://www.asos.com/Barbour/Barbour-Chelsea-Sports-Quilt-Jacket/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1451899&cid=3606&Rf-400=12732&sh=0&pge=0&pgesize=36&sort=-1&clr=Black ?Pomijając aparycję i styl modela, czy ta kurtka będzie dosyć uniwersalna?edit: tutaj zaserwowana jest w nieco normalniejszym wydaniu http://www.fashionbeans.com/2012/barbour-chelsea-sports-quilted-jacket/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Mam ją - lekka, wygodna i stosunkowo ciepła. Przechodziłem w niej praktycznie całą ostatnią zimę. Jedyne do czego mogę się doczepić to długość (mogłaby mieć te 10 -15 cm więcej). Co do uniwersalności to raczej tylko casual, do garnituru moim zdaniem nie pasuje. Ewentualnie zgrywa się również z grubszymi spodniami wełnianymi (na kant) i swetrami (np.: w serek + koszula button-down). A i jeszcze jedno - doradzałbym brać granat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil_D Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Hm, a ile masz wzrostu? Zgodnie z wymiarami, obawiam się, że M może być za duża (mam 179 cm wzrostu, kurtka ma 72, a moja obecna zimówka ma 67 cm...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 176 cm. Brałem rozmiar L i rękawy są na styk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Może warto dodać rzecz niby oczywistą - żeby mieć dobre buty, nie trzeba koniecznie szyć ich na miarę. W zakładanym budżecie kupisz oxfordy u wielu uznanych zagranicznych producentów wysyłkowo, a w Warszawie można dostać np. Loake u Macaroniego lub Yanko u Szarmanta (jeśli nic się nie zmieniło). Kolega chce kupić jedną parę butów, nie dwie, więc nie odsyłaj go po Loaki. Poza tym - w tym budżecie kupi o dwa piętra lepsze buty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Panowie czy istnieje możliwość zebrania nadmiaru materiału "pod pachami" w marynarce, tak aby uniknąć występujących tam zmarszczeń i wypukłości? Na chwilę obecną niestety nie mam możliwości wykonania fotografii, więc pytanie teoretyczne. Teoretycznie tak, praktycznie - trzeba spróbować. Zwężałem wiele marynarek, w większości (ale nie wszystkich) wyszło to dobrze/bardzo dobrze. Zależy od wielu rzeczy, w tym materiału, zakresu zmiany, umiejętności krawca, ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Koledzy proszę o poradę zamierzam nabyć pierwsze porządne buty, będą to G&B Levet 2318 i mam dylemat ktory kolor wybrać: czarne, tan (jasny brąz) czy ciemny brąz? Głównie wykorzystywałbym je na codzień + z rzadka okazje typu teatr, opera, komunie, chrzty (mam granatowy garnitur). Czy dobrze rozumuję że te ciemno brązowe będą najbardziej uniwersalne ? pzdr Okazje wieczorowe i szczególnie uroczyste wymuszają buty czarne. Nie ma więc butów uniwersalnych. Na co dzień radzę buty brązowe o "średniej ciemności" bądź ciemne. Inaczej mówiąc, odradzam jasny brąz, który wg mnie dobrze wygląda wyłącznie z jasnymi spodniami. Ciemny brąz będzie miał najszersze zastosowanie, ale najładniejszymi kolorami są kasztan i jego okolice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 Krzysiek, ale Ty chyba jesteś dość, że tak powiem "szeroki"? Że tak powiem jestem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 10 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 10 Marzec 2014 @Mosze, "możliwość zebrania nadmiaru materiału "pod pachami" w marynarce, tak aby uniknąć występujących tam zmarszczeń i wypukłości" zależy od ceny?? Jak to jest? Po prostu, trudno zakładać, że osiedlowy zakład krawiecki za trzy dychy rozpruje cały bok marynarki, żeby było idealnie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil_D Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Że tak powiem jestem Czyli, jak mam raptem dwa centymetry więcej wzrostu, ale jestem dość "wąski" to rozmiar M powinien być jak ulał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tkowalcz Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Panowie, czy garnitur z flaneli jest automatycznie nieformalny i nie nadaje się na uroczyste okazje (w tym konkretnym przypadku mam na myśli chrzciny)? Chodzi mi o garnitur lancerto, niestety firma ta nie posiada strony internetowej i nie znalazłem zdjęcia garnituru w sieci. Ten konkretny materiał prawie nie jest włochaty i niewiele różni się od klasycznej wełny czesankowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Czyli, jak mam raptem dwa centymetry więcej wzrostu, ale jestem dość "wąski" to rozmiar M powinien być jak ulał? Możesz sprawdzić i porównać dokładne wymiary tutaj - opcja VIRTUSIZE http://www.countryattire.com/mens/jackets/barbour-men-s-chelsea-sportsquilt-jacket-navy-mqu0006ny51-d1284.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Federalles Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Okazje wieczorowe i szczególnie uroczyste wymuszają buty czarne. Nie ma więc butów uniwersalnych. Na co dzień radzę buty brązowe o "średniej ciemności" bądź ciemne. Inaczej mówiąc, odradzam jasny brąz, który wg mnie dobrze wygląda wyłącznie z jasnymi spodniami. Ciemny brąz będzie miał najszersze zastosowanie, ale najładniejszymi kolorami są kasztan i jego okolice. Co prawda Twoja odpowiedź przybyła do mnie po czasie ale instynktownie postąpiłem dokładnie tak jak napisałeś. Wziąłem te brązowe (w rzeczywistości to ciemna czekolada lub jak to ładnie napisałeś kasztan), dziś przyszły i jestem z nich bardziej niż kontent (z kwestii wizualnych ofkoz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mosze Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Ściślej mówiąc, jako "kasztan" miałem na myśli coś takiego: (zdjęcie w cieniu, są nieco jaśniejsze): a ciemny brąz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Federalles Napisano 11 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 11 Marzec 2014 Ściślej mówiąc, jako "kasztan" miałem na myśli coś takiego: (zdjęcie w cieniu, są nieco jaśniejsze): a ciemny brąz: Znów utwierdziłem się w przekonaniu że się nie znam na kolorach. Po obejrzeniu Twoich fotek już wiem jak wygląda kolor kasztanowy więc uznaję że moje G&B (mają identyczny kolorek jak twoje drugie) są ciemno brązowe tudzież w bardziej apetycznym nazewnictwie "dark chocolate" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snooker Napisano 12 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 12 Marzec 2014 Drodzy Panowie, Może któryś z was wie jak uzyskać stałą,całoroczną zniżkę (bodajże 50%) w salonach Bytom? Wiem,że to się wiązało z kupnem chociażby jednej akcji,ale nie pamiętam dokładnie. Bardzo proszę o informację. Dziękuję i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kamil_D Napisano 12 Marzec 2014 Zgłoszenie Share Napisano 12 Marzec 2014 Ja w sprawię prania swetrów wełnianych:1. Prać ręcznie czy w pralce (program do prania wełny 15/30 stopni Celsjusza)?2. Do tej pory prałem ręcznie, ale po każdym praniu na dłoniach zostają mi wełniane włókna i trochę się niepokoję mimo, że piorę w małej temperaturze przy użyciu płynu do prania wełny - czy coś jest nie tak, czy też "ten typ tak ma"?3. Jak z suszeniem? Zwykle rozkładam na ręczniku i rękawy kładę wzdłuż bocznej linii swetra, na plecach (tak jak się składa fachowo w kostkę). Ale nie wiem jak z wyżymaniem - raczej wykręcanie jest niewskazane?4. Jakieś inne wskazówki, sugestie i uwagi a propos czynności pielęgnacyjnych wobec wełnianych swetrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.