Skocz do zawartości

Klasyczne auto moich marzen


Gość gccg

Rekomendowane odpowiedzi

Auto nazywane "911" było produkowane jeszcze dłużej bo do 93 roku, od tego roku pojawiło się kilka nowych "numerów" (w wewnętrznej nomenklaturze). Pomiędzy 64 i 93 kolejne serie wyróżniało oznaczanie ich dużymi literami (podobnie jak w Oplach) - tj. A (1964), B (1969), C (1969), D (1970) itd... Pomijam oznaczenia wersji - turbo, targa, 4s itd...

Carrera to nie Garbus czy G-klasa ;)

W tym zestawieniu zabrakło generacji 930 produkowanej w latach 1975 - 1989. Oznaczenia generacji to przede wszystkim 911, 930, 964, 993 (ostatni chłodzony powietrzem), 996, 997 i najnowszy 991.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech, ślicznie. Choć nadal bardziej podoba mi się tył wcześniejszego. Ma taką lekkość i klasę. Bez napinania mięśni :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu? Przód przecież jest prawie taki sam jak zdjęcie, które wkleił xkoziol. Różni się tylko nieznacznie zderzakiem. A tył już zupełnie normalnie wygląda. Choć prawdą jest to co z tymi literkami napisał xkoziol. Robi to trochę dodatkowego zamieszania. Niemniej ten ze zdjęć jest zupełnie normalnym modelem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prawie taki sam" to spora różnica. Różni się nie tylko nieznacznie zderzakiem, ale również szerokością chromowanych obręczy przy oczach.

 

Co do tyłu modele A - D, o ile się nie mylę, miały chromowane obręcze tylnych reflektorów. Takie:

http://www.porschearchive.com/images/21700-2.jpg

 

Coś mi też nie gra z napisami/znaczkami na kratce, na klapie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale chyba szerokość obręczy przy reflektorach oraz chromowane obręcze tylnych reflektorów to mniejsze różnice pomiędzy tym ze zdjęć, a tym co wprowadzono w generacji 930? Bo o to mi dokładnie chodziło gdy to pisałem. Tak jak np. przy generacji 997 wprowadzenie tego paska na tylnej klapie to mniejsza różnica w wyglądzie od tego co zaszło w 991. Nie wiem czy udało mi się w miarę jasno napisać o co mi chodzi :)

Cała dyskusja sprowadza się ostatecznie do tego, czy jako drugą generację liczymy 930 produkowane od 1975, czy może wcześniejsze modyfikacje, które raczej nazwałbym faceliftingiem. I pewnie moglibyśmy tak w nieskończoność :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ale chyba szerokość obręczy przy reflektorach oraz chromowane obręcze tylnych reflektorów to mniejsze różnice pomiędzy tym ze zdjęć, a tym co wprowadzono w generacji 930? Bo o to mi dokładnie chodziło gdy to pisałem. Tak jak np. przy generacji 997 wprowadzenie tego paska na tylnej klapie to mniejsza różnica w wyglądzie od tego co zaszło w 991. Nie wiem czy udało mi się w miarę jasno napisać o co mi chodzi :)

Cała dyskusja sprowadza się ostatecznie do tego, czy jako drugą generację liczymy 930 produkowane od 1975, czy może wcześniejsze modyfikacje, które raczej nazwałbym faceliftingiem. I pewnie moglibyśmy tak w nieskończoność :)

Ja jeszcze wrócę do dyskusji odnośnie 911. Z tego co pamiętam, a wręcz jestem pewien, że oznaczenie serii 930 miał tylko i wyłącznie model 911 Turbo.

930 to oznaczenie seryjne pierwszej turbiny, a nie kolejna generacja 911.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o sferze marzeń, długo by wymieniać, bo a to klasyczny Jaguar, Ason Martin, Gullwing... Absolutnie fantastycznie Blitz-Benz  :twisted: 

Troszkę bardziej realistycznie - coś z klasyki poprzedniego ustroju, za borewicza czy malucha bym się nie obraził.

 

Ale chyba najbardziej po głowie chodzą mi dwa auta;

Warszawa M20 - jeszcze od szczenięcych lat, kiedy jeszcze nie miała statusu oldtimera, mało kto o nią dbał, a już była rzadkością. Zawsze budziłą mój zachwyt, garbuska w szczególności!

 

Syrenka - pierwsze auto w życiu z którym czułem się naprawdę emocjonalnie związany. Wakacyjne wizyty u rodziny w Wielkiej Polszcze nie byłyby tym samym bez przejażdżek "dygi-dygi"  :D

Różne rzeczy słyszałem o jej wątpliwej niezawodności, ale akurat egzemplarz mojego wujka jakimś cudem nigdy nie zawodził. Owszem, prędkościomierz ostatecznie siadł, drzwi trzymały się na drucik (podobnie jak wydech w pewnym momencie) itp., ale zawsze odpalała i dojeżdżała na miejsce. 

post-6871-0-75345700-1437727383_thumb.jp

post-6871-0-43271100-1437727390_thumb.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Trochę OT co do tematu, ale nie będę zakładał kolejnego.

Poszukuję "wzmacniacz" mocy do lexusa nx200t, docelowo miałby mieć w granicach 300KM (obecnie 222KM, wg fabryki 238KM). Ktoś, coś? czeski box za 500€ dał całe 6KM, a jego podkręcenie wywaliło błędy komputera, więc do zwrotu, a w sieci ciężko coś znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę OT co do tematu, ale nie będę zakładał kolejnego.

Poszukuję "wzmacniacz" mocy do lexusa nx200t, docelowo miałby mieć w granicach 300KM (obecnie 222KM, wg fabryki 238KM). Ktoś, coś? czeski box za 500€ dał całe 6KM, a jego podkręcenie wywaliło błędy komputera, więc do zwrotu, a w sieci ciężko coś znaleźć

Przemysl czy warto sie bawić w takie "wzmacniacze" moze lepiej od razu podjechac do kogos kto zmieni mape, podpowie co mozna wymienic by uzyskac te 300KM. Te najprostrze chipy z allegro zmieniaja tylko opornosc na wtryskach i wtryski leją tylko wiecej paliwa.

Polecic moge Heko w Krk: https://www.facebook.com/GCSTuning?fref=ts, specjalizuje sie w Fordach, ale nie tylko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

300h to hybryda, a ten 200t to benzyna z turbiną w wersji f-sport - znacznie lepsza do jazdy niż ten pierwszy "wyjec"

Krzysztof, tak z ciekawości: czy producent dopuszcza taką ingerencję w samochód?

NX to stosunkowo nowy model. Zakładam że samochód, w którym chcesz dokonać podniesienia mocy jest jeszcze na gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.