Jump to content

Ciekawe buty - fotografie, opisy ...itp,itd


Guest gccg
 Share

Recommended Posts

W porównaniu z butami wyżej, moja prezentacja jawi się skromnie, bo to ulubiony kiedyś przez Niemców fason na polowania i wycieczki leśno-górskie (choć biorąc pod uwagę, że w germańskim lesie wszędzie dojdziesz po asfalcie, to taka podeszwa jest naprawdę dla Niemców szczytem ekscentryzmu). Poza tym można je jeszcze założyć do skórzanych szortów i wełnianych skarpet, a potem pójść tak ubranym na piwo.

Buty z katalogu Meindla.

post-400-13658919709937_thumb.jpg

post-400-13658919710091_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

W porównaniu z butami wyżej, moja prezentacja jawi się skromnie, bo to ulubiony kiedyś przez Niemców fason na polowania i wycieczki leśno-górskie (choć biorąc pod uwagę, że w germańskim lesie wszędzie dojdziesz po asfalcie, to taka podeszwa jest naprawdę dla Niemców szczytem ekscentryzmu). Poza tym można je jeszcze założyć do skórzanych szortów i wełnianych skarpet, a potem pójść tak ubranym na piwo.

Buty z katalogu Meindla.

Ich sprzedaz znacznie musi wzrastac w pazdzierniku (Oktoberfest) :D
Link to comment
Share on other sites

Dołączona grafika

Cały efekt moim zdaniem psuje ten nazywany przez wielu szewców "pletką" szew, który zaznaczyłem na zdjęciu. Bardzo nie lubię kiedy ma on taki właśnie kształt. Zazwyczaj szyjąc lub kupując buty wybieram szew idący równolegle do przyszwy lub z jednym załamaniem (odchylenie/zakręt) do rantu. Kwestia gustu, ale taki szew mi osobiście bardzo rzuca się w oczy i odciąga wzrok od chociażby pięknego ażurowania na nosku.

W kwestii nazewnictwa gccg, to jest quarter-brogue, a nie semi-brogue.

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście, że można. To chyba jest mój ulubiony rodzaj obuwia, choć to wybór trochę podyktowany sentymentem. Kiedyś na takie buty w Polsce zwykło się mawiać "ażurówki", bo z większą ilością dziurek to już był klasyczny golf. Przynajmniej takie nazewnictwo obowiązywało w kręgu mojej rodziny i znajomych.

Link to comment
Share on other sites

Czy sadzisz, ze skora tych butow jest "gorsza" od tej, z ktorej sa zrobione monki? Te buty sa bardzo solidne ... podeszwy sa w tych butach doskonale i bardzo wygodne (duzo korka?)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze a propos tego szwu..

Edward Green – Berkeley:

Oni chyba na tym sie troche wzorowali. Dawno temu Edward Green robil buty dla Poulsen Skone. Obecnie robi je Grenson (Masterpiece Collection)
Link to comment
Share on other sites

Dobry przykład eye-lip. Buty bardzo ładne, ale właśnie ze względu na pletkę nie podobają mi się aż tak bardzo. Chyba jeden z najbardziej klasycznych modeli EG.

Dobrze, że są różne gusta i że również zwracacie uwagę na takie szczegóły. But wydaje się być niewdzięcznym narzędziem pracy i wydawałoby się na pierwszy rzut oka, że za dużo tutaj nie można wymyślić lub zmienić. Doświadczenie natomiast podpowiada, że jest zupełnie inaczej. ;)

Ja lubię jak jest np. tak:

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Dobry przykład eye-lip. Buty bardzo ładne, ale właśnie ze względu na pletkę nie podobają mi się aż tak bardzo. Chyba jeden z najbardziej klasycznych modeli EG.

Dobrze, że są różne gusta i że również zwracacie uwagę na takie szczegóły. But wydaje się być niewdzięcznym narzędziem pracy i wydawałoby się na pierwszy rzut oka, że za dużo tutaj nie można wymyślić lub zmienić. Doświadczenie natomiast podpowiada, że jest zupełnie inaczej. ;)

Ja lubię jak jest np. tak:

Ta "platka" jest po prostu ladniejsza. Ma wiecej "klasy".
Link to comment
Share on other sites

Kiedyś rozmawiałem o tym z Kamińskim i on powiedział mi, że zazwyczaj sugeruje (jeżeli klient pyta o ten konkretny symetryczny szew po obu stronach przyszwy), że im smuklejsze kopyto tym więcej jest możliwości w jego projektowaniu. Przy zbyt smukłych i sztucznie wydłużonych kopytach z ostro spiłowanym noskiem, całkowicie równoległa do przyszwy pletka może działać na niekorzyść buta. To trochę tak jak z prążkami na spodniach u osób bardzo wysokich lub poprzecznymi pasami na swetrze lub koszulce u osób tęższych. Dlatego, szczególnie w przypadku butów bez nakładanego noska chyba lepiej i bezpieczniej jest wybierać pletkę maksymalnie wydłużoną, ale nie poskręcaną a raczej prostą. Duże znaczenie ma również grubość szwu. Analogicznie, w przypadku smukłych kopyt często spotykamy dwu-, a nawet trzy-warstwowe szwy, podczas gdy buty o zaokrąglonych kształtach lepiej wyglądają z długim, położonym w miarę możliwości równolegle do przyszwy, aczkolwiek dość cienkim i prostym szwem.

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś rozmawiałem o tym z Kamińskim i on powiedział mi, że zazwyczaj sugeruje (jeżeli klient pyta o ten konkretny symetryczny szew po obu stronach przyszwy), że im smuklejsze kopyto tym więcej jest możliwości w jego projektowaniu. Przy zbyt smukłych i sztucznie wydłużonych kopytach z ostro spiłowanym noskiem, całkowicie równoległa do przyszwy pletka może działać na niekorzyść buta. To trochę tak jak z prążkami na spodniach u osób bardzo wysokich lub poprzecznymi pasami na swetrze lub koszulce u osób tęższych. Dlatego, szczególnie w przypadku butów bez nakładanego noska chyba lepiej i bezpieczniej jest wybierać pletkę maksymalnie wydłużoną, ale nie poskręcaną a raczej prostą. Duże znaczenie ma również grubość szwu. Analogicznie, w przypadku smukłych kopyt często spotykamy dwu-, a nawet trzy-warstwowe szwy, podczas gdy buty o zaokrąglonych kształtach lepiej wyglądają z długim, położonym w miarę możliwości równolegle do przyszwy, aczkolwiek dość cienkim i prostym szwem.

Bardzo logiczne zasady i nie powinno sie zbytnio z nimi eksperymentowac
Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, taki american longwing w oxfordach. Co sądzisz o tych które ja wkleiłem?

Mnie sie osobiscie ten rodzaj skory nie podoba. Lotniki (wholecut) to minimalistyczny but odnosnie "ozdobnikow", dlatego tez lubie jak sie "przynajmniej" ich skora blyszczy.
Link to comment
Share on other sites

Zapraszam do obejrzenia relacji z ubiegłorocznych targów Portugal Shoes:

http://www.portugalshoes.com/index.php? ... &sec=shoes

Prezentowane stoisko to Carlos Santos, czyli hegemon na portugalskim rynku klasycznych, ręcznie szytych butów. Firma ta zajmuje się min. produkcją butów dla francuskiej marki Loding (150 EUR) oraz posiada cztery marki własne - Mack James (200-250 EUR), Altan (330-360 EUR), Star Label (300-350 EUR) oraz najbardziej prestiżową - Carlos Santos (350+ EUR ). Współpracuję również z kilkoma innymi portugalskimi manufakturami przy projektowaniu i opracowywaniu konstrukcji obuwia.

Link to comment
Share on other sites

Nieprodukowane już japońskie lotniki MASARU OKUYAMA ze szlifowanej skóry (nie wiem jak po angielsku ale po polsku mówią na to pulap).......

pull-up ;)

"Skóry Pull up to inaczej skóry woskowane, są to najczęściej skóry anilinowe, bądź semianilinowe, w których powierzchnia jest wykończona pigmentem i zabezpieczona specjalnymi tłuszczami lub woskami. PULL-UP oznacza miejscowe rozjaśnienie lica po jego naciągnięciu"

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.