Guest gccg Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Uznany belgijski projektant mody, Maison Martin Margiela, czynny w Paryżu, ma w ofercie taaaaaaaaaakie buty. http://www.maisonmartinmargiela.com/ Artysta ma również krótki biogram w polskiej wersji Wikipedii: http://pl.wikipedia.org/wiki/Martin_Margiela Rewelacyjne Wygladaja - w moich oczach - jakby byly obklejone zmywalna wykladzina. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankenstein Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 W porównaniu z butami wyżej, moja prezentacja jawi się skromnie, bo to ulubiony kiedyś przez Niemców fason na polowania i wycieczki leśno-górskie (choć biorąc pod uwagę, że w germańskim lesie wszędzie dojdziesz po asfalcie, to taka podeszwa jest naprawdę dla Niemców szczytem ekscentryzmu). Poza tym można je jeszcze założyć do skórzanych szortów i wełnianych skarpet, a potem pójść tak ubranym na piwo. Buty z katalogu Meindla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 W porównaniu z butami wyżej, moja prezentacja jawi się skromnie, bo to ulubiony kiedyś przez Niemców fason na polowania i wycieczki leśno-górskie (choć biorąc pod uwagę, że w germańskim lesie wszędzie dojdziesz po asfalcie, to taka podeszwa jest naprawdę dla Niemców szczytem ekscentryzmu). Poza tym można je jeszcze założyć do skórzanych szortów i wełnianych skarpet, a potem pójść tak ubranym na piwo. Buty z katalogu Meindla. Ich sprzedaz znacznie musi wzrastac w pazdzierniku (Oktoberfest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frankenstein Posted March 29, 2011 Report Share Posted March 29, 2011 Nie przepadam za skórą aligatora, ale te buty bardzo mi się podobają cenowo absolutnie poza zasięgiem. Domenico Vacca Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Semi Brogue (wersja "super light" z minimalna iloscia "dziurkowania") - Poulsen Skone Chester Kupione onegdaj tutaj po obnizce http://www.newandlingwood.co.uk/category.php?id=16 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Immune+ Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Cały efekt moim zdaniem psuje ten nazywany przez wielu szewców "pletką" szew, który zaznaczyłem na zdjęciu. Bardzo nie lubię kiedy ma on taki właśnie kształt. Zazwyczaj szyjąc lub kupując buty wybieram szew idący równolegle do przyszwy lub z jednym załamaniem (odchylenie/zakręt) do rantu. Kwestia gustu, ale taki szew mi osobiście bardzo rzuca się w oczy i odciąga wzrok od chociażby pięknego ażurowania na nosku. W kwestii nazewnictwa gccg, to jest quarter-brogue, a nie semi-brogue. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Cały efekt moim zdaniem psuje ten nazywany przez wielu szewców "pletką" szew, który zaznaczyłem na zdjęciu. Bardzo nie lubię kiedy ma on taki właśnie kształt. Zazwyczaj szyjąc lub kupując buty wybieram szew idący równolegle do przyszwy lub z jednym załamaniem (odchylenie/zakręt) do rantu. Kwestia gustu, ale taki szew mi osobiście bardzo rzuca się w oczy i odciąga wzrok od chociażby pięknego ażurowania na nosku. W kwestii nazewnictwa gccg, to jest quarter-brogue, a nie semi-brogue. Mnie on tez "denerwuje". Lepiej by bylo, gdyby go nie bylo. On nic tym butom nie dodaje ... wrecz przeciwnie! Z nazewnictwem masz oczywiscie racje...Ja sie nawet zastanawialem, czy je brogue mozna nazwac z taka minimalna iloscia "dziurek" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Immune+ Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Oczywiście, że można. To chyba jest mój ulubiony rodzaj obuwia, choć to wybór trochę podyktowany sentymentem. Kiedyś na takie buty w Polsce zwykło się mawiać "ażurówki", bo z większą ilością dziurek to już był klasyczny golf. Przynajmniej takie nazewnictwo obowiązywało w kręgu mojej rodziny i znajomych. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Czy sadzisz, ze skora tych butow jest "gorsza" od tej, z ktorej sa zrobione monki? Te buty sa bardzo solidne ... podeszwy sa w tych butach doskonale i bardzo wygodne (duzo korka?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Jeszcze a propos tego szwu.. Edward Green – Berkeley: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Jeszcze a propos tego szwu.. Edward Green – Berkeley: Oni chyba na tym sie troche wzorowali. Dawno temu Edward Green robil buty dla Poulsen Skone. Obecnie robi je Grenson (Masterpiece Collection) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Immune+ Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Dobry przykład eye-lip. Buty bardzo ładne, ale właśnie ze względu na pletkę nie podobają mi się aż tak bardzo. Chyba jeden z najbardziej klasycznych modeli EG. Dobrze, że są różne gusta i że również zwracacie uwagę na takie szczegóły. But wydaje się być niewdzięcznym narzędziem pracy i wydawałoby się na pierwszy rzut oka, że za dużo tutaj nie można wymyślić lub zmienić. Doświadczenie natomiast podpowiada, że jest zupełnie inaczej. Ja lubię jak jest np. tak: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Piękne, lekkie kopyto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Dobry przykład eye-lip. Buty bardzo ładne, ale właśnie ze względu na pletkę nie podobają mi się aż tak bardzo. Chyba jeden z najbardziej klasycznych modeli EG. Dobrze, że są różne gusta i że również zwracacie uwagę na takie szczegóły. But wydaje się być niewdzięcznym narzędziem pracy i wydawałoby się na pierwszy rzut oka, że za dużo tutaj nie można wymyślić lub zmienić. Doświadczenie natomiast podpowiada, że jest zupełnie inaczej. Ja lubię jak jest np. tak: Ta "platka" jest po prostu ladniejsza. Ma wiecej "klasy". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Immune+ Posted March 31, 2011 Report Share Posted March 31, 2011 Kiedyś rozmawiałem o tym z Kamińskim i on powiedział mi, że zazwyczaj sugeruje (jeżeli klient pyta o ten konkretny symetryczny szew po obu stronach przyszwy), że im smuklejsze kopyto tym więcej jest możliwości w jego projektowaniu. Przy zbyt smukłych i sztucznie wydłużonych kopytach z ostro spiłowanym noskiem, całkowicie równoległa do przyszwy pletka może działać na niekorzyść buta. To trochę tak jak z prążkami na spodniach u osób bardzo wysokich lub poprzecznymi pasami na swetrze lub koszulce u osób tęższych. Dlatego, szczególnie w przypadku butów bez nakładanego noska chyba lepiej i bezpieczniej jest wybierać pletkę maksymalnie wydłużoną, ale nie poskręcaną a raczej prostą. Duże znaczenie ma również grubość szwu. Analogicznie, w przypadku smukłych kopyt często spotykamy dwu-, a nawet trzy-warstwowe szwy, podczas gdy buty o zaokrąglonych kształtach lepiej wyglądają z długim, położonym w miarę możliwości równolegle do przyszwy, aczkolwiek dość cienkim i prostym szwem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Kiedyś rozmawiałem o tym z Kamińskim i on powiedział mi, że zazwyczaj sugeruje (jeżeli klient pyta o ten konkretny symetryczny szew po obu stronach przyszwy), że im smuklejsze kopyto tym więcej jest możliwości w jego projektowaniu. Przy zbyt smukłych i sztucznie wydłużonych kopytach z ostro spiłowanym noskiem, całkowicie równoległa do przyszwy pletka może działać na niekorzyść buta. To trochę tak jak z prążkami na spodniach u osób bardzo wysokich lub poprzecznymi pasami na swetrze lub koszulce u osób tęższych. Dlatego, szczególnie w przypadku butów bez nakładanego noska chyba lepiej i bezpieczniej jest wybierać pletkę maksymalnie wydłużoną, ale nie poskręcaną a raczej prostą. Duże znaczenie ma również grubość szwu. Analogicznie, w przypadku smukłych kopyt często spotykamy dwu-, a nawet trzy-warstwowe szwy, podczas gdy buty o zaokrąglonych kształtach lepiej wyglądają z długim, położonym w miarę możliwości równolegle do przyszwy, aczkolwiek dość cienkim i prostym szwem.Bardzo logiczne zasady i nie powinno sie zbytnio z nimi eksperymentowac Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Nieprodukowane już japońskie lotniki MASARU OKUYAMA ze szlifowanej skóry (nie wiem jak po angielsku ale po polsku mówią na to pulap). Piękne, ale poza zasięgiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Edward Green Claverton , cena 595 funtow Do kupienia tutaj: http://www.edwardsofmanchester.co.uk/ed ... erton.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Ciekawe, taki american longwing w oxfordach. Co sądzisz o tych które ja wkleiłem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gccg Posted April 1, 2011 Report Share Posted April 1, 2011 Ciekawe, taki american longwing w oxfordach. Co sądzisz o tych które ja wkleiłem?Mnie sie osobiscie ten rodzaj skory nie podoba. Lotniki (wholecut) to minimalistyczny but odnosnie "ozdobnikow", dlatego tez lubie jak sie "przynajmniej" ich skora blyszczy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Immune+ Posted April 7, 2011 Report Share Posted April 7, 2011 Zapraszam do obejrzenia relacji z ubiegłorocznych targów Portugal Shoes: http://www.portugalshoes.com/index.php? ... &sec=shoes Prezentowane stoisko to Carlos Santos, czyli hegemon na portugalskim rynku klasycznych, ręcznie szytych butów. Firma ta zajmuje się min. produkcją butów dla francuskiej marki Loding (150 EUR) oraz posiada cztery marki własne - Mack James (200-250 EUR), Altan (330-360 EUR), Star Label (300-350 EUR) oraz najbardziej prestiżową - Carlos Santos (350+ EUR ). Współpracuję również z kilkoma innymi portugalskimi manufakturami przy projektowaniu i opracowywaniu konstrukcji obuwia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamil Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Przepiękne G&G, bespoke. Ale co na nie wrogowie kwadratowych nosków? http://www.gazianogirling.com/bg/images/BG47.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 to nie jest kwadratowy nosek. Była o tym już cała dyskusja. Należy dostrzec istotną różnicę między tymi, pięknymi i smukłymi butami, a tym http://www.topmoda.pl/galerie/k/kopia-b ... i_3616.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
damiance Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 Nieprodukowane już japońskie lotniki MASARU OKUYAMA ze szlifowanej skóry (nie wiem jak po angielsku ale po polsku mówią na to pulap)....... pull-up "Skóry Pull up to inaczej skóry woskowane, są to najczęściej skóry anilinowe, bądź semianilinowe, w których powierzchnia jest wykończona pigmentem i zabezpieczona specjalnymi tłuszczami lub woskami. PULL-UP oznacza miejscowe rozjaśnienie lica po jego naciągnięciu" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andershep Posted April 8, 2011 Report Share Posted April 8, 2011 z ciekawostek - ktoś na SF pokazał swoje buty (vintage) z żółwia morskiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.