Skocz do zawartości

Ciekawe buty - fotografie, opisy ...itp,itd


Gość gccg

Rekomendowane odpowiedzi

Przyblizony wiek Twoich butow mozna okreslic na podstawie dwoch elementow: obcasa - krepowane, sygnowane fleki byly w uzytku aż do roku 1995 kiedy to Church's zrezygnowal z nich na rzecz tzw. outbanks, splaszczonych i spilowanych na krawedzi podbitek obcasowych z kauczuku. Oczywiscie buty mogly bardzo dlugo zalegac w firmowych magazynach, hurtowniach lub innego rodzaju outletach, ale ich data produkcji to na 80% okres przed 1995 rokiem. Jeszcze wieksza pewnosc zyskujemy biorac pod uwage drugie kryterium oceny, czyli sama skore cholewki. W mojej ocenie jest to jednak slon, a duza nieregularnosc faktury jest moim zdaniem spowodowana malo zaawansowanym wiekiem zwierzecia. Skora wyglada na panel z mlodego slonia, co w przemysle obuwniczym jest bardzo często spotykane że wzgledu na latwosc w formowaniu cholewki na cienszym materiale. Church's ostatnie buty że skory slonia wykonal w 1994 roku (podstawowa linia RTW), a gros produkcji przypadal na druga polowe lat 90-ch. Jeżeli jednak przyjac, że skora pochodzila z mlodego osobnika i nie było to zwierze chore lub zdechle z przyczyn naturalnych to z pomoca przychodzi szereg miedzynarodowych regulacji dotyczacych odstrzalu tych zwierzat - do lat 80-ch pozostajacych w tej kwestii dosc liberalnych.

O ile jest to wiec rzeczywiscie slon, a nie cielak z kryjacym farbowanym narzutem to ocenialbym wiek tych butow na min. 20 lat. Wiecej z tych zdjec odczytac nie potrafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak te od tidżeja (widziałem na żywo) grają w innej lidze. Jak Ci się podobają te które wrzuciłem wyżej?

Niewątpliwie masz rację, chodziło mi raczej o pokazanie że komercyjnie stosuje się podobne rozwiązania, które Januszkiewicz zaproponował dość intuicyjnie. Wykonanie tych butów ze zdjęcia nie jest najgorsze - oglądałem je kiedyś, ale buty Kamila, które również miałem okazję oglądać osobiście rzeczywiście grają w wyższej lidze.

Kilka razy przyglądałem się tym butom, które wrzuciłeś, ale niestety nie potrafię powiedzieć kto jest ich producentem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne.

Jeżeli chodzi o Ralph Lauren Purple Label to robi je Edward Green i Crockett and Jones. Kilka modeli produkuje też od czasu Peal & Co. oraz Allen Edmonds. Te pół-pasowe z logiem "made in Italy" są robione przez Sesto Meucci. Linia produkcyjna jest zlokalizowana w przyzakładowej fabryce Gucci. Świetne buty.

http://www.sestomeucci.it/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałbym do tej listy Gaziano & Girling.

Rzeczywiście, ale to chyba tylko Made to Order. Swoją drogą to jeszcze kilka lat temu nie posądzałbym RL o takie powiązania. Kiedyś produkował dla nich głównie Johnston & Murphy, ale to jeszcze w czasach kiedy buty produkowane były w USA (obecnie pozostała jedynie jedna linia w starej fabryce w Tennessee.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawostka obuwnicza z ostatnich wojaży :D

Dołączona grafika

Dołączona grafika

legendarny model buta Model 271 zwany też Bye Bye Bush, produkowany przez p. Ramazan Baydan-a z Istanbuł-u - dodatkowo „… dobre buty, bardzo tanjo …”; z czystej ciekawości przymierzyłem i niestety ku świetnie udawanej (a może nie udawanej) rozpaczy sprzedawcy nie kupiłem, but robi imponujące wrażenie i można nim jeżeli nie zabić to poważnie uszkodzić człowieka :D

incydent (link) spowodował że p. Ramazan Baydan po zażartej walce z innymi producentami butów w Turcji i w Iraku (prawie wszyscy przyznawali się że to były buty produkowane przez ich firmy) zanotował zwiększenie sprzedaży (zamówienia na ok. 300 000 par, co ciekawe buty cieszyły się sporym zainteresowaniem w US i UK); pomimo zwiększenia zatrudnienia (do ok. 100 osóB) nie był w stanie zaspokoić zapotrzebowania … po zmianie prezydenta US sprzedaż spadła co nie zmienia faktu że Ramazan Baydan został bogatym człowiekiem, oczywiście słabo pasują do klasycznej elegancji żeby nie powiedzieć do jakiejkolwiek elegancji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Immune - czy dobrze widzę, że na nosku i zapiętku oraz na klamrach są przetarcia, czy tylko tak pada światło? Jeśli tak, to rozumiem, że to celowe - jak to oceniasz?

Jest to czarny kolor farby wymieszanej z miękkim lakierem, a całość ma dać wrażenie cieniowania pięty i noska. Miałem sprowadzić te buty na specjalne zamówienie, ale w końcu zdecydowałem się sprowadzić inne, jeszcze piękniejsze. Wrzucę zdjęcia dzisiaj wieczorem - być może będzie możliwość ich nabycia dla osób mających stopę w rozmiarze 8,5 UK.

Edit:

Buty z francuskiej box calf, z powierzchniowym siateczkowaniem lica (nie jest to flander na wylot, tylko punktowo odbity wzór). Farba jest nakładana w 4 etapach.

Prowadzę rozmowy z producentem, aby umożliwił nam kiedyś zakup butów na specjalne zamówienie

http://www.cordwainer.es/

Te konkretne zostaną mi przesłane jako próbka możliwości manufaktury za ułamek ceny podstawowej wynoszącej w tym przypadku 450 EUR.

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.