Styleman Napisano 12 Grudzień 2017 Zgłoszenie Share Napisano 12 Grudzień 2017 Rolls-Royce Studio Berlin 2 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 2 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 2 Styczeń 2018 Z powodu zadowolenia i radości, jaki mi daje marka Jaguar, od jakiegoś czasu, planuje zakup starszego auta tego producenta. Był moment, że zastanawiałem się nad XJS, ale obawiam się, że będzie ciężko znaleźć dobry egzemplarz za rozsądne pieniądze, dlatego obecnie zastanawiam się nad Jaguarem XK8 lub XKR (96 - 2000). Jakieś opinie, doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek_W Napisano 2 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 2 Styczeń 2018 46 minut temu, fan_dobrego_buta napisał: Z powodu zadowolenia i radości, jaki mi daje marka Jaguar, od jakiegoś czasu, planuje zakup starszego auta tego producenta. Był moment, że zastanawiałem się nad XJS, ale obawiam się, że będzie ciężko znaleźć dobry egzemplarz za rozsądne pieniądze, dlatego obecnie zastanawiam się nad Jaguarem XK8 lub XKR (96 - 2000). Jakieś opinie, doświadczenia? jeśli byłbyś zdecydowany na zakup jakiegoś współczesnego, XE, XE S, XF, F-Pace to daj znać, mam możliwość pomocy ew. w marcu będę miał do sprzedania LR Velara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 2 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 2 Styczeń 2018 Krzysiek będę miał to na uwadze, gdyż bardzo bardzo lubię ofertę i mam b dobre doświadczenia z autami obu marek J i LR. Jednak nie ukrywam, że jeszcze nie zdarzyło mi się kupić nowego auta. Ostatnich kilka samochodów kupiłem od dealerów, jako auta pokazowe, często 1 - 2-letnie z b małym przebiegiem. Ma to swoje wady ale i zalety. Zawsze pozwala ominąć ten największy spadek ceny na wartości auta, szczególnie że zawsze są to modelel dobrze wyposażone. Podobnie kupiłem XF, ostatnie modele z 2.2 D-jestem z niego bardzo zadowolony. Myślę, że posłuży mi jeszcze kilka lat, szczególnie że po 2 latach użytkowania mam dopiero 40tys na zegarze. Na Velara w tym roku na 100% nie będę miał pieniędzy, jednak nic nie wiadomo w przyszłości. Na 99% mam w planach wymianę naszego auta rodzinnego (Citroen c8 - bardzo dobry wół roboczy), które przez ostatnie 8 lat wypełnia 2 główne cele: 1) wypady rodzinne na wakacje, ferie i weekendy, 2) zakupy z marketu i przewóz większych rzeczy. Niestety słabo się sprawdza w trakcie zimowych wypadów, dlatego zastanawiam się nad zastąpieniem go Range Roverem III z rocznika 2010 - 2013. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 W dniu 2.01.2018 o 16:05, fan_dobrego_buta napisał: Z powodu zadowolenia i radości, jaki mi daje marka Jaguar, od jakiegoś czasu, planuje zakup starszego auta tego producenta. Był moment, że zastanawiałem się nad XJS, ale obawiam się, że będzie ciężko znaleźć dobry egzemplarz za rozsądne pieniądze, dlatego obecnie zastanawiam się nad Jaguarem XK8 lub XKR (96 - 2000). Jakieś opinie, doświadczenia? Kupując Jaguara z tego okresu zwracaj uwagę na silnik: po pierwsze XKR wychodziły z silnikiem 4.0, które są bardziej skomplikowane i awaryjne. Po drugie poczytaj w sieci o haśle NIKASIL - to stop używany w pewnym okresie (dla każdego modelu silnika w innym) do utwardzania powierzchni cylindrów. Wchodził on w reakcje z zasiarczonym paliwem, co powodowało wżery obniżające parametry silnika - takie egzemplarze potrafią więcej palić, choć nigdy nie osiągną nawet 60% planowanej mocy. W skrajnych sytaucjach może to doprowadzić do całkowitego zniszczenia silnika. Jaguar wycofał się z tego "wynalazku", ale pomiedzy '97 a '00 wypuścił ogromną ilość samochodów z tymi silnikami. W internecie można znaleźć informacje pozwalające namierzyć modele z nikasilem. Trzeba to zawsze sprawdzić, szczególnie na rynku polskim - importowano tu dużo samochodów, których po pojawieniu się pierwszych problemów, pozbywali się zachodni użytkownicy. Druga sprawa to karoseria - Jaguary mają słabe zabazpieczenie przeciwkorozyjne, trzeba zwracać uwagę na stan, szczgólnie w okolicy tylnej szyby. Często pod zewnętrzną warstwą kosmetyków kryje się obraz nędzy i rozpaczy. Z doświadczenia, polecam zakup ze Szwajcarii lub innego miejsca gdzie faktycznie mieli sznsę jeżdzić tymi samochodami dojrzali użytkownicy. W naszym kraju XKR jest stosunkowo tanim samochodem sportowym o bardzo dobrych parametrach i jako taki często jest niemiłosiernie zajeżdzany. inna sprawa to elektryka. Jaguar co model to inna instalacja. Jeśli w czasie tesu zapali się jakakolwiek kontrolka, albo komunkat "engine failure", "ASC, TC" uciekaj! W Polsce jest zaledwie kilku fachowców znających się na instalacjach elektryccznych w Jaguarach i już nawet nie chodzi o koszt naprawy, ale żeby się do nich dostać będziesz musiał odczekać z pół roku. To z resztą jedna z najważniejszych spraw. Jeśli chcesz kupić Jaguara z tego okresu, zanim znajdziesz samochód, znajdź mechanika i sprawdż czy się polubicie Przyda się! Częsci też drożeją z roku na rok. Nie ważne jak dobry będzie Ci się wydawał kupowany egzemplarz, to w ciągu 2, 3 lat wydasz dokładnie tyle samo na naprawy - mogę się o to założyć. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 @Whitesnake dziękuję za odp i bardzo cenne informacje. Obiło mi się o uszy, że ten model bywa awaryjny i nie ukrywam, że Twoje informacje nie zachęcają do zakupu. Czyli można powiedzieć, że nie polecasz? Mam bardzo duży dylemat, gdyż jest to bardzo ładny samochód, który miał być do jazdy rekreacyjnej - 100 - 200 km w miesiącu. Jednocześnie nie chciałbym mieć, auta kt będzie ciągle stało u mechanika i cały czas zjadało $$$$, które można wydać na inne przyjemności. Samochodu nie planuję kupować w Polsce. Chciałem ściągnąć go z Kalifornii (o Szwajcarii nigdy nie pomyślałem), gdyż koledzy z siedziby głównej bez problemu pomogą w zakupie i nawet obejrzą samochód na miejscu, szczególnie że na odcinku między Santa Barbara i LA troszkę tego można znaleźć, co wynika z ich relacji. Nie wiem, czy są jakieś wady kupowania tych modeli z US? Na pewno zaletą Californi jest dobry klimat. Ostatecznie planowałem kupić 2 auta: Mercedesa SL oraz Jaguara i po kilku miesiącach użytkowania zostawić jedno z nich - to lepsze/trwalsze/mniej awaryjne - z nadzieją, że będzie to J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 Godzinę temu, fan_dobrego_buta napisał: @Whitesnake dziękuję za odp i bardzo cenne informacje. Obiło mi się o uszy, że ten model bywa awaryjny i nie ukrywam, że Twoje informacje nie zachęcają do zakupu. Czyli można powiedzieć, że nie polecasz? ... Nie wiem, czy są jakieś wady kupowania tych modeli z US? Polecam, ale Jaguar to hobby w pełnym zakresie. Nie chcę Cię więc zachęcać, bo to musi być przemyślana i świadoma decyzja. Utrzymanie jest drogie: jeśli kupisz wersje 396 konną z silnikiem 4.0 w wersji R, spalanie po mieście nigdy nie zejdzie poniżej 22L/100km, a na trasie 12 L/100Km przy emeryckiej jeździe. Utrzymywanie dobrego stanu technicznego też nie jest tanie; np. wymiana amortyzatorów z systemem CATS to min 6tyś PLN. Inna sprawa, że znaleźć egzemplarz z oryginalnym zawieszeniem graniczy z cudem. Wielu kupuje Jaguary, a później po zaskoczeniu cenami części, naprawia je tanimi zamiennikami i amatorskimi rozwiązaniami a'la "złota raczka", żeby tylko jeżdziły (czasem świecąc wszystkimi kontrolkami ostrzegawczymi). Inna sprawa to brak standaryzacji. Jaguary nawet w obrębie tego samego modelu potrafią różnić się rozwiązaniami technicznymi i tylko mechanik, który dobrze zna markę będzie potrafił się nimi zaopiekować. Powoduje to także utrudnienia w poszukiwaniu części, których każdego roku jest coraz mniej na rynku. Moja relacja z mechanikiem jest tak bliska, że wie jak samodzielnie odebrać samochód z garażu i gdzie go odstawić po naprawie, posługując się własnym kompletem kluczyków. Często sam dzwoni, że mógłby go zabrać w najbliższą sobotę, bo udało mu się znaleźć np. płytę zabezpieczającą silnik od spodu, której szukał dla mnie dwa lata. Musisz mieć kogoś takiego, w innym przypadku o ile nie masz zacięcia do samodzielnych napraw, ta zabawa jest skazana na porażkę. No i kwestia najmniej romantyczna, czyli utrata wartości. Paradoksalnie, bardziej warto kupić drogiego XJSa niż tańszego XKRa. Ten pierwszy już zyskuje na wartości i masz szansę, że cena odsprzedaży zrekompensuje Ci choć częściowo, to co w niego włożyłeś. XKR jest niby tańszy w zakupie, ale wszystko co w niego wkładasz to czysty koszt, bo jeszcze długo nie sprzedaż go drożej niż kupiłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 Bardzo cenne rady. Ja ma pełną świadomość, że jest to przyjemność, która kosztuje. Podobnie jest w przypadku jachtu, z tą różnicą, że mało co się psuje, ale ciągle kosztuje. Muszę sprawdzić jak w moim mieście, wygląda sytuacja wiedzy na temat Jaguara. Obawiam się, że jest bardzo mała i przychodzi mi do głowy tylko 1 mechanik, który mógł mieć, jakiekolwiek doświadczenie. Kolejna opcja to Trójmiasto, do którego ma zdecydowanie bliżej niż do Wawy. Czy ktoś wie/zna speca od tej marki, który w przyszłości może być pomocny?W związku z tym, że takie zakupy planuję bardzo spokojnie, mam jeszcze sporo czasu na przemyślenia i analizy. Małe jednak prawdopodobieństwo, żebym zmienił zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Whitesnake Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 14 minut temu, fan_dobrego_buta napisał: Czy ktoś wie/zna speca od tej marki, który w przyszłości może być pomocny? Polecam nieocenione źródło wiedzy o Jaguarach. Jak na każdym forum trzeba czytać przez palce, ale jak zwykle do narzekania nie trzeba nikogo namawiać - więc weryfikacja mechaników jest w pełni udokumentowana. Jakby co, w W-wie mam fachowca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek_W Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 Z jaguarem jest jeszcze inny problem, dostępność części do nowych modeli. Zamawiałem niedawno klocki do f pace r sport 300km i.... czekam 2 tygodnie bo w żadnym polskim serwisie ich nie było. Do tego np. po pół roku zdechł silnik w Niemczech i była wymiana motoru na nowy, niby gwarancja, ale 2 miesiące jazdy zastępczym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 @Whitesnake - dziękuję za link. Będę pamiętał o fachowcu w Wawie. Do XK8/XKR przymierzam się już od ponad roku i zgodnie z miejscem wpisu, jako auto marzeń, nie wiem, kiedy będzie to zrealizowane. Może za 2 lata lub za 6 miesięcy. Ja jestem bardzo cierpliwy jednak kupuję często pod wpływem impulsu. Może jednak okazać się, że w pierwszej kolejności będę zmuszony kupić, z powodu potrzeb rodziny, RR L322. Nie będzie to takie straszne, gdyż ten model również pasuje do tego tematu. . @Krzysiek_W To faktycznie nieciekawe doświadczenie Ja do tej pory (odpukać) nie mam zastrzeżeń. Jedyny problem, jaki miałem, to popsuty silniczek składający lusterko, co zostało naprawione w ramach gwarancji i 2 x zawiesił mi się system na panelu dotykowym. Miło zaskoczono mnie przy ostatnim przeglądzie przy 36 tys. (olej, płyny i wszystkie filtry), który kosztował mniej niż to samo w Citroenie C5 (kilka lat wstecz). Jednak zaskoczył mnie koszt wymiany klocków (przednich lub tylnych - 1100 PLN), których nie ma konieczności robić w serwisie, aby nie stracić gwarancji, więc zdecydowałem się zrobić to u lokalnego speca za 1/3 ceny serwisu, przy zastosowaniu najdroższych dostępnych klocków do tego modelu. Zakładam, że w przypadku XF jest i będzie łatwiej niż w przypadku F Pace, gdyż do XF pasuje b dużo części Forda i Mazdy, które będę stosował w sytuacji droższych napraw po serwisowych. U mnie jest jeszcze inny problem z serwisowanie auta u dealera-nie są to tylko wyższe opłaty, ale również poświecenie całego dnia, gdyż muszę udać się do Gdańska lub do Warszawy. Oczywiście są sytuacje, że do serwisu trzeba się udać, w okresie, gdy nie ma już gwarancji: roczny przegląd i awarie przy braku dostępności wysokiej jakości zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek_W Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 Jak będziesz musiał załatwić wymianę klocków i tarcz to daj znać, to mogę załatwić za około 400zł. Ja generalnie słabo postrzegam tą markę, właśnie ze względu na awaryjność i to poważnych elementów - w ostatnim czasie 3 sztuki mi się tak wykrzaczyły. Co innego z LR, tam nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fan_dobrego_buta Napisano 4 Styczeń 2018 Zgłoszenie Share Napisano 4 Styczeń 2018 Zdecydowanie będę pamiętał i się oczywiście przypomnę.Odnośnie do J-jest to mój drugi XF i ja jestem bardzo zadowolony. Co prawda pierwszego XF miałem tylko kilka miesięcy, jednak dobre doświadczenia pozostały. Z LR do tej pory miałem do czynienia tylko z Freelanderem II i nie ukrywam, że był to bardzo fajny samochód. Przez jakiś czas zastanawiałem się, czy naszej rodzinnej C8 nie zastąpić LR D IV, jednak ostatecznie zdecydowałem, że wolę kilka lat starszego RR L322 (ostatni rocznik przed zmianą budy, czyli 2012). W związku z tym jest na mojej liście na zakupy jesienne. Mam nadzieję, że będzie to lepszy wybór niż Disco IV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 18 Marzec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 18 Marzec 2018 Jaguar XK 150S z 1956 rok z wczorajszej aukcji Ardor 5 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Denior Napisano 20 Maj 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 20 Maj 2018 W dniu 17.09.2015 o 23:59, Denior napisał: Dość przyziemne i możliwe do realizacji marzenie(zależy od wersji) Za 4 lata bedzie już można spotkać pierwsze sztuki na żółtych blachach. Po prawie 3latach od tego postu marzenie jest w trakcie realizacji... wolnych chwilach, dla przyjemności poruszam się tym: Wyszło zupelnie inaczej niż w postach sprzed tych 3 lat. Nie wersja europejska GT 218KM po 98r., a japońskie STI 280km z 97 wersja 3, jednak konwersja kierownicy na drugą stronę. Imprezy WRX STI w pierwszej karoserii, czyli GC8 wychodziły tylko i wyłącznie na Japonie(JDM;). Kupiłem sprawnego, jeżdzacego japończyka RHD, lekko rozbitego i włożyłem do "nowej" budy wolnossaka europejskiego. Mimo ze karoserie niczym się nie różnią własciwie, mają te same mocowania, miejsca gwintów itp to zajeło mi to 9 miesięcy żeby wyjechać na drogę. Proces poprawek i udoskonalanie ciągle trwa. Może kiedyś sie zakończy 8 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szydlowsky Napisano 30 Maj 2018 Zgłoszenie Share Napisano 30 Maj 2018 Co prawda nie auto ale kiedyś był marzeniem 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 22 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Czerwiec 2018 Wszystkich chętnych zapraszam w niedziele 24 czerwca od godziny 10.00 Królewskie Łazienki od strony Agrykoli rajd klasycznych samochodów ,! Edycja Varsopolis.Stowarzyszenie But w Butonierce patronuje wyborowi najbardziej stylowych załóg uczestniczących w rajdzie. Zapraszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 26 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Czerwiec 2018 Pierwsza seria zdjec z Varsopolis 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ekscelencja Napisano 26 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 26 Czerwiec 2018 Dorzucę kilka swoich: 3 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 29 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 29 Czerwiec 2018 Kolejna partia zdjec 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Styleman Napisano 30 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 30 Czerwiec 2018 Film z Varsopolis .Pierwszy przejazd samochodów przez Łazienki Królewskie od czasow przedwojennych http://styleman.pl/varsopolis-classic-car-rally/ 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiance Napisano 18 Listopad 2018 Zgłoszenie Share Napisano 18 Listopad 2018 Z trwającego Warsaw Motor Show 2018 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. fan_dobrego_buta Napisano 7 Wrzesień 2019 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 7 Wrzesień 2019 Ostatecznie zdecydowałem się na XK8 100 w cabrio. Będzie zrobiony na przyszły sezon, gdyż jak dojedzie to będzie już listopad. W międzyczasie kupię jeszcze 150 i zdecyduje co zostanie w domu 9 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yacoob Napisano 9 Wrzesień 2019 Zgłoszenie Share Napisano 9 Wrzesień 2019 W dniu 7.09.2019 o 13:44, fan_dobrego_buta napisał: Ostatecznie zdecydowałem się na XK8 100 w cabrio. Będzie zrobiony na przyszły sezon, gdyż jak dojedzie to będzie już listopad. W międzyczasie kupię jeszcze 150 i zdecyduje co zostanie w domu Marzenie mojego dzieciństwa! Może też kiedyś spełnię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beny23 Napisano 28 Czerwiec 2020 Zgłoszenie Share Napisano 28 Czerwiec 2020 Ferrari 250 GT SWB 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.