Skocz do zawartości

Klasyczne auto moich marzen


Gość gccg

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie 124, muszę iść spać :-) Usprawiedliwieniem niech będzie to że oba samochody wiele się wizualnie nie różniły, a ja jestem trochę chory.

 

A tak się zastanowiłem że jakbym miał sobie kupić samochód jako 2 albo 3 to byłoby to coś maksymalnie kuriozalnego, np:

Citroen_H_Van.jpg

albo:

Ami6_4.jpg

Czy jakiś inny wóz tak brzydki że aż cudowny, albo cudownie bezsensowy.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ostatnio takie dziwne myśli, aby pozbyć się mojego saaba i zamienić go na krokodyla albo jakiegoś mercedesa.

 

A jakiego kolega posiada saaba? Oczywiście jeśli wolno spytać. Ja również poruszam się saabem 9-3 ss - chociaż moja 3-letnia córka twierdzi że to samochód z papugą w koronie (chodzi o gryfa na masce, a nie o mnie) - i sobie chwalę.

 

Żeby nie było całkiem OT to poniżej link do naprawdę fajnego krokodyla. Nie dość, że ładny bardzo to jeszcze wspierał zdrowienie chorej dziewczynki.

 

http://www.adrenalinemotorsport.pl/aktualnosci/n,saab-900-efekt-koncowy-klara-power-2

 

Jest to efekt drugiej edycji. Samochód został zlicytowany w 2012 roku na urodziny Klary. W tym roku będzie saab 900 kabrio (wiec może kolego eye_lip warto rozważyć nie zamianę ale dokupienie letniego klasyka), a w 2014 saab 99 turbo i to moim zdaniem będzie hit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Najprędzej to po prostu sesja zdjęciowa :-)

 

Pomijając zachowanie kibiców/zabezpieczenie, to B grupa była wariactwem pod względem bezpieczeństwa głównie dlatego że wymagania bezpieczeństwa były minimalne, a ograniczeń konstrukcyjnych niemal nie było. Co skończyło się tym że najszybsze rajdówki były prawie całe z tworzyw (głównie kevlar, ale też włókno węglowe), a sztywność konstrukcji zapewniała klatka bezpieczeństwa, która i tak przy grubym dzwonie zbytnio nie pomagała, bo mimo wszystko była za skromna. O ile jeszcze takie Quattro z silnikiem z przodu, przynajmniej przy dzwonie czołowym miało jakieś tam strefy zgniotu (było na czym energię wytracić) o tyle taka Lancia:

http://www.influx.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2011/12/Lancia-Delta_S4_1985_1600x1200_wallpaper_03.jpg

z przodu miała absolutne minimum, a maska nie chroniła przed niczym, a praktycznie wszystkie poważnie walczące samochody oprócz Audi były skonstruowane w ten sposób (a i Audi szykowało samochód z centralnym silnikiem).

 

Jestem fanem Quattro, ale mimo wszystko najlepszym B-grupowcem, był Peugeot 205 T16:

http://s2.blomedia.pl/autokult.pl/images/2012/07/115818159nxULIH-fs-237819.jpg

a najsurowszym brutalem Lancia 037:

http://www.klasyczny.com/wp-content/uploads/lancia-037-1.jpg

(To były w sumie początki, Lancia nie miała napędu na 4 koła, ale jak w Monte Carlo nie było śniegu to lała się jak równy z równym z Quattro i Peugeotami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich gier to jeszcze nie ma, a widziałem to zdjęcie jak tym bardziej nie było takich gier (z taką grafiką), może to być zdjęcie nie z lat 80', bo w Niemczech jest co najmniej kilka replik (jedna była/jest w Polsce, ale co Koraszewski z nią zrobił to nie wiem, bo miała się pojawiać już od dobrych kilku lat, a nie zauważyłem), ale gra komputerowa to to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto jest autorem. zdjęcie pochodzi stąd http://www.favcars.com/audi/sport-quattro/all2829

raczej niemożliwe, żeby to było przypadkowe ujęcie z rajdu. żeby uzyskać taki efekt trzeba zaplanować kadr.

efekt 'burzy śnieżnej' przed maską audi spowodowany jest pewnie wzburzonym śniegiem przez poprzedzające auto, z którego zrobiono zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luneta, lunetą, tutaj wyraźnie widać niewielką ogniskową obiektywu, obstawiam jakieś 20-50mm w zależności od matrycy, więc i niewielką odległość aparatu od samochodu. Na 100% jest to zdjęcie z bagażnika auta jadącego przed audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to, że może mieć 20 albo prawie 50 lat ;)

 

Ten ma koło 20, bo ma już plastikowe dokładki itp, a tego się nie dało tak łatwo "zmodernizować" to nie Trabant.

 

PS: FilipK- Citroen C15 to akurat kiepski przykład samochodu którego nie trzeba było udoskonalać, fatalne hamulce, kiepskie zawieszenia rodem z miejskiego samochodziku w dostwaczaku nie bardzo się sprawdzały, zresztą nie produkowali go jakoś długo, no chyba że miałeś na myśli 2CV albo HY, bo je robili z 40-50 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

furka od kumpla, czyli jego samochód na lato:

DSC-0691-2.jpg

 

DSC-0503-2.jpg

po tym jak wpadł kiedyś do mnie i zaparkował na ulicy to zacząłem się zastanawiać co tam się dzieje że tak samochody hamują. Okazało się że ludzie zatrzymywali się żeby porobić zdjęcia...

Gdy po imprezce poszedłem go zobaczyć i usłyszałem dzwięk silnika wymiękłem - efekt podobny jak w czarnym mustangu na wyścigu o samochód w filmie F&F 1.

Zdecydowanie samochód marzenie, piękny kolor mango, tylko kumpel już go ma, więc raczej polowałbym na innego MC, o ile żona by mi go nie wybiła z głowy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B.B. - 2CV, HY to zupełnie inne lata, niczym garbus.
C15 może i samochodem doskonałym nie był, ale swojemu przeznaczeniu służył ładnych 20 lat, co biorąc pod uwagę okres ( 1980-2000) jest imponujące - teraz auta mają liftingi co roku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.