Skocz do zawartości

Szewcy, Januszkiewicz vs Kielman


andershep

Rekomendowane odpowiedzi

dwie pracownie, jedno zadanie, dwie interpretacje.

'zróbmy prawdziwy test' :D te słowa niegdysiejszej reklamy proszku do prania zainspirowały mnie do porównania stylu dwu pracowni szewskich - Januszkiewicza i Kielmana.

Punktem wyjścia był model Falkirk Edwarda Greena, którego interpretację (ze zdjęć) zleciłem obu pracowniom.

Nie był to oczywiscie żaden oficjalny konkurs. Szewcy o sobie nawzajem nie wiedzieli i nie rywalizowali bezpośrednio.

Jedynym efektem jest prezentowane tu zestawienie.

Od razu zaznaczam, że obie pary wygladają dużo lepiej w naturze niż na tych zdjęciach a i kolory są lekko przekłamane.

post-250-13658920329467_thumb.jpg

post-250-13658920329836_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór skóry.

Chciałem, żeby była drobno ziarnista, trójwymiarowa. Kielman nie miał takiej na stanie,

ale w kilka tygodni zorganizował i przedstawił mi próbki. Wybrany kolor przypomina jasny orzechowy / migdałowy.

Niezwykle oryginalna skóra, miękka, gruba i tłusta.

Januszkiewicz nie dysponuje tak dużym wyborem skór. Wybraliśmy gładką w kolorze brązu wpadającego w wiśnię.

W zależności od padającego światła wydaje się brązowa lub wiśniowa.

Podeszwa

Po krawędzi miała być 'bejcowana' na kolor brązowy z widocznymi warstwami kruponu. Spód naturalny.

W butach Kielmana dodatkowo poprosiłem o trwalszą wersję od Rendenbacha.

Kopyto

To co mnie najbardziej w butach interesuje czyli piękny kształt kopyta nigdy nie wyjdzie tak jak w zadanym pierwowzorze.

Szewcy pracują na kopytach opracowanych przez siebie i nieznacznie je modyfikują na życzenie.

W przypadku Kielmana wybrałem najbardziej zbliżony model kopyta z dostępnych w salonie.

U Januszkiewicza zdałem się na Jego talent i omówiłem jedynie elementy, na które powinien zwrócić uwagę.

Cholewka

Kielman dość wiernie odtworzył konstrukcję poszycia zgodnie z wzorcem,

podczas gdy Januszkiewicz zrezygnował z naszywanego pasa biegnącego po przyszwie i zrobił w tym miejscu połączenie dwu płaszczyzn.

Poza tym istotne różnice są w dziurkowanych dekoracjach i proporcjach.

Obcas

u Kielmana 2,5 cm, u Januszkiewicza zawsze pełne 3cm.

Cena i terminy

Wiadomo, u Kielmana dużo drożej. Od momentu wybrania skóry były gotowe w dwa tygodnie (standardowo czeka się 3-4).

Januszkiewicz... w tym miejscu ponownie chciałbym bardzo podziękować naszemu forum za zwiększenie okresu oczekiwania,

do ponad trzech miesięcy :evil::lol: .

(przynajmniej byście swoje nam pokazali)

Użytkowanie

Buty z obu pracowni są bardzo dobrze dopasowane, ale miękka skóra od Kielmana daje natychmiastowe poczucie wygody,

podczas gdy sztywniejsze buty od Januszkiewicza trzeba chwilę rozchodzić.

Podsumowując -

Golf Kielmana ma niepowtarzalny kolor i fakturę i na żywo robią wrażenie na każdym.

But Januszkiewicza jest bardziej dynamiczny, ma piękniejszą linię.

Wiele osób jednak nie ma tak wygórowanych wymagań pod tym względem i nie zauważy takich niuansów.

A werdykt niech każdy wyda sam.

post-250-1365892037446_thumb.jpg

post-250-13658920375042_thumb.jpg

post-250-13658920375361_thumb.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golf Kielmana ma niepowtarzalny kolor i fakturę i na żywo robią wrażenie na każdym.

But Januszkiewicza jest bardziej dynamiczny, ma piękniejszą linię.

Wiele osób jednak nie ma tak wygórowanych wymagań pod tym względem i nie zauważy takich niuansów.

W pełni podzielam tę opinię. Skóra powoduje, że buty K. na pierwszy rzut oka zapierają dech. Jednak dalsze oględziny pozwalają dostrzec walory butów J.

Dodam, że poza naszywanym paskiem cholewka J. jest wierniejsza oryginałowi.

Czy mógłbyś wrzucić zdjęcia sztupra (-u?)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w ocenie butów polega na tym, że cholewkę wykonywały dwie różne osoby, chociaż Kielman i Januszkiewicz korzystają z usług tych samych (obecnie dwóch) cholewkarzy. Gdyby to była ta sama osoba to porównanie byłoby o wiele ciekawsze.

Zakład Kielmana dokładnej skopiował i odwzorował szczegóły ze wzoru, ale tidżej moim zdaniem poprawił oryginał. Kolory skóry nie oceniam, bo to bez sensu - w mojej jednak ocenie but od Januszkiewicza jest o wiele ciekawszy. Obcas od Kielmana jest niższy i ścięty, ale mimo to widać różnice w wypoziomowaniu podeszwy. Nasz rodzimy pan Tadeusz potrafi to robić jak nikt inny w Polsce i przewyższa pod tym względem nawet samego Vass'a, którego buty miałem okazję oglądać wczoraj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcas od Kielmana jest niższy i ścięty, ale mimo to widać różnice w wypoziomowaniu podeszwy. Nasz rodzimy pan Tadeusz potrafi to robić jak nikt inny w Polsce i przewyższa pod tym względem nawet samego Vass'a, którego buty miałem okazję oglądać wczoraj.

Immune, jak to się ma do projektu lotników, gdzie obcas będzie jeszcze wyższy? Czy inni szewcy poradzą sobie z taką skalą trudności? (OT, odpowiedz może z wątku lotnikowym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne porównanie, ja również bardzo za nie dziękuję. Gdybym mógł tylko jeszcze westchnąć i poprosić o więcej zdjęć, w tym na nodze, byłoby cudownie :) Oby częściej nasi forumowi Koledzy chwalili się tego typu nabytkami.

Skóra w butach od Kielmana przepiękna! Co do całokształtu nie wypada mi się wypowiadać, bo aż tak dobrze się nie znam. Powiem tylko, że bardzo podoba mi się ten naszywany pasek skóry biegnący po przyszwie w butach od Kielmana. Z kolei przez ten 0,5cm wyższy obcas buty Januszkiewicza nabierają pięknej linii. Niech się noszą, pozostaje pożyczyć właścicielowi, choć raczej nie ma wątpliwości, że tak będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta skóra w butach od TJ jest polska czy włoska? Gdy zamawiałem swoje wiśniowe lotniki (odebrałem je prawie równo z Tobą), do wyboru był te dwie skóry, przy czym polska miała więcej wiśniowych akcentów niż włoska, dlatego wybrałem tę pierwszą.

Edit: nie muszę chyba dodawać, że obie Twoje pary są piękne. Teraz liczymy, że przez najbliższy rok będziesz każdą nosił co drugi dzień i zdasz nam szybko sprawozdanie z wytrzymałości obu par ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ta skóra w butach od TJ jest polska czy włoska? (...). Teraz liczymy, że przez najbliższy rok będziesz każdą nosił co drugi dzień i zdasz nam szybko sprawozdanie z wytrzymałości obu par ;-)

Jaka to dokładnie skóra nie pamiętam. Tego jednego dnia zamawiałem u TJ'a trzy pary butów :D i przejrzeliśmy razem cały ten składzik skór na zapleczu. Rozważaliśmy chyba 12 różnych typów do zastosowania z czego wybraliśmy później 3 docelowe.

Pozostałe dwie pary (też golfy, bo golfów nigdy dość) wciąż są jeszcze w realizacji.

Co do wytrzymałości sam jestem ciekaw, ale nie mogę sobie pozwolić na zaniedbywanie moich pozostałych butów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie "stawiam" na buty Kielmana - bardzo podobają mi się płynne krzywizny, głównie w tylnej części.

Mógłbyś wyjaśnić podkreślony termin?

Problem z Kielmanem jest taki, że - tak jak napisał Damian - przesunął ostatni tip bocznego ażuru do wewnątrz zaobcasa. To znaczy, że relatywnie but uległ wizualnemu skróceniu, a przecież dziurkowania i szwy na cholewce oprócz funkcji estetycznej spełniają jeszcze tę drugą - praktyczną. Ciekawie by to wyszło, ale moim zdaniem na wykroju naszkicowano zbyt duże rozwarcie linii ponad końcem glanka.

Oba buty przepiękne, ale tak jak pisałem - but Januszkiewicza wydaje mi się mądrzejszy i bardziej przemyślany, choć został nawet bardziej niż jego kielmanowski odpowiednik zmodyfikowany w odniesieniu do oryginalnego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie "stawiam" na buty Kielmana - bardzo podobają mi się płynne krzywizny, głównie w tylnej części.

Mógłbyś wyjaśnić podkreślony termin?

(...)

W mojej subiektywnej ocenie przeważył jeden szczegół - sposób poprowadzenia linii krzywych na pięcie dzielących dwa elementy skórzane. U TJ ta linia wydaje się być dynamicznie "łamana" a u JK elegancko płynna. Mnie się to bardziej podoba.

Pozdr,

wojvv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Kielman vs Januszkiewicz 2- 'igrzyska zimowe'

z okazji, że 'zima znów zaskoczyła drogowców' - tym razem porównamy buty zimowe trzewiki / kamasze

(11) jako wzory posłużyły dwa modele balmorala:

- pierwszy od Lobba (do którego, nota bene, niegdyś przymierzał się kolega gccg), trafił pod rozwagę pracowni Kielmana,

- drugi od Rider Boots, posłużył Januszkiewiczowi,

(12, 13, 21) Praktycznie ten sam model buta a zupełnie różne wykonania...

post-250-13658921213024_thumb.jpg

post-250-13658921213381_thumb.jpg

post-250-13658921213839_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ciekawe w obu pracowniach doradzano mi niższe cholewki.

TJ omawiał wysokość na przykładzie trzewika przyniesionego z zaplecza. cholewka w nim była ze 2 cm niższa od tej którą wykonał w moich.

u Kielmana uzgodniliśmy, żeby wysokość wyznaczyć wynikowo po rozliczeniu 9 rzędów dziurek w mniejszych niż zwyczajowo odstępach. wydaje się, że cholewka wyszła wyższa niż u wzorcowego Lobba.

(22) porównanie kopyt w rzucie - TJ ma bardziej elegancki wydłużony czub,

JK - na moje życzenie jest również taliowany, rzecz rzadko spotykana u Kielmana,

podeszwy u obu podklejone antypoślizgowym adlerem,

(23) TJ - tradycyjna czarna skóra skoczowska,

post-250-13658921214482_thumb.jpg

post-250-13658921214824_thumb.jpg

post-250-13658921215192_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(31, 32) JK - barwa skóry w różnych warunkach oświetleniowych,

cholewki uszyto z dwóch różnych skór - część dolna z solidnie grubej skóry francuskiej w kolorze brązu / khaki, górna z cieńszej o bardzo ciekawym, opalizującym na perłowo połyskiem. przed wykonaniem obie skóry bardzo różniły się od siebie - teraz po zapastowaniu wydają się prawie jednakowe,

ponieważ kolor jest nietypowy - Kielman musiał zastosować krem bespoke zrobiony specjalnie dla tej skóry.

(33) w przypadku JK zażyczyłem sobie nietypowe szycie perełkowe zamiast sztuprowego w przedniej części buta.

sznurowanie jest takie jak oryginalnie wykonano w pracowniach. drabinkowe chyba będzie odpowiedniejsze. ponadto okazało się, że w pracowni nie ma odpowiednio długich sznurówek... może ktoś doradzi gdzie kupić najlepszej jakości czarne sznurówki 90cm?

post-250-13658921215458_thumb.jpg

post-250-13658921215814_thumb.jpg

post-250-13658921216163_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.