Üxküll Napisano 28 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Rynek szycia made-to-measure (MTM) w Warszawie dynamicznie się rozwija, więc postanowiłem stworzyć alfabetyczną listę firm oferujących taką usługę w stolicy. Wszelkie uzupełnienia i komentarze są mile widziane. Atelier Scabal (zamknięte) Dyskusja: viewtopic.php?f=4&t=120 Recenzja: http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... nr-12.html Balthazar Private Tailors http://www.balthazar.pl/ Facebook: http://pl-pl.facebook.com/pages/Balthaz ... 1870161227 Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=404 Recenzja: http://macaronitomato.blogspot.com/2011 ... toria.html Janusz Bielenia http://bielenia.com/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=424 Marek Buczyński http://www.buczynski-tailoring.pl/index.pl.html Facebook: http://www.facebook.com/pages/Buczynski ... 4355784843 Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=964 Cafardini http://www.cafardini.com/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=59 Kris Tailor (salon zamknięty) http://www.kristailor.com/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=274 Kubik Bespoke Tailoring http://www.kubiktailoring.pl/ Facebook: http://www.facebook.com/pages/Kubik-Bes ... 0097091050 Dyskusja: http://www.forum.bespoke.pl/viewtopic.php?f=2&t=452 M&S Fashions http://www.msfglobal.com/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=188 Paradise Group - Sklep Ermenegildo Zegna http://www.paradisegroup.pl/ Tomasz Ossoliński http://www.ossolinski.com/ Facebook: http://www.facebook.com/pages/TOMASZ-OSSOLIŃSKI-Atelier-Hotel-Bristol-Warszawa/134287886640747 Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=962 Jan Spilliaert (Scabal) (biuro w Wilanowie zamknięte, ale dojazd do klienta w całym kraju) http://www.spilliaert.com/ Twins (salony firmowe pozamykane, ale firma wciąż istnieje) http://www.twins-company.pl/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=948 Van Thorn http://www.vanthorn.pl/ Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=660 Tomasz Wiśniewski http://www.krawiecwisniewski.pl/ Dyskusja: http://www.forum.bespoke.pl/viewtopic.php?f=2&t=65 Ponadto koszule pasowane oferują następujące firmy: Bona Dea http://www.bonadea.pl/ Da Vinci http://www.davinci.pl/ Facebook: http://www.facebook.com/pages/showroom- ... 7812174864 Dyskusja: viewtopic.php?f=2&t=186 Recenzja: http://macaronitomato.blogspot.com/2009 ... vinci.html Emanuel Berg http://www.emanuelberg.pl/ Facebook: http://www.facebook.com/pages/Emanuel-B ... 4446420213 Recenzja koszuli "Handmade": http://macaronitomato.blogspot.com/2010 ... dmade.html Gentleman http://www.koszulenamiare.pl/ Teodor Stolarek http://www.stolarek.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 28 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Bardzo ciekawy wątek, wart uporządkowania, być może dodatkowej klasyfikacji. 1. Czy jest różnica jeśli ktoś zdejmuje miarę live czy też próbuje się np. marynarki aż trafi na tę najbardziej właściwą, i ją dostosuje czy też użyję ładnego, nowego, polskiego słowa, scustomizuje]/i]. 2. wykończenie np. M&S Fashion (tylko z nich korzystałem) sygnuje swoje garnitury hand made 3. Możliwość uzgadniania wykończenia, detali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal. Napisano 28 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Czy Atelier Scabal jeszcze istnieje? Ich strona jest nieaktywna juz od dluzszego czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiance Napisano 28 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Kris Tailor już nie działa, z tego co słyszałem od "naocznego świadka" jak widać MTM to nie jest łatwy kawałek chleba - może przeinwestowano w ten biznes ostatnio ???? wielu moich znajomych, których byłoby stać na te garnitury, nie słyszało o 95% w/w firm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 28 Maj 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Jedni się zamykają, inni otwierają. Generalnie jest zapotrzebowanie na MTM w Warszawie. Atelier Sacabal działało jeszcze na początku tego roku. Strona internetowa rzeczywiście jest nieaktywna, więc jej nie zamieszczałem. Muszę mieć pewność, że Atelier Sacabal jest już zamknięte, wówczas zrobię aktualizację w pierwszym poście tego tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiance Napisano 28 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Maj 2011 Jedni się zwijają, inni powstają. Generalnie jest zapotrzebowanie na MTM w Warszawie. Atelier Sacabal działało jeszcze na początku tego roku. Strona internetowa rzeczywiście jest nieaktywna, więc jej nie zamieszczałem. Muszę mieć pewność, że Atelier Sacabal jest już zamknięte, wówczas zrobię aktualizację w pierwszym poście tego tematu. To ile oni działali? - jakoś krótko ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 31 Maj 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2011 W pierwszym poście tego tematu dodałem profile z Facebooka, bo same witryny internetowe, to już anachronizm. Właśnie na profilach firm, oferujących szycie pasowane (MTM), należy szukać informacji o aktualnych promocjach i konkursach z nagrodami rzeczowymi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 31 Maj 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 31 Maj 2011 Bardzo ciekawy wątek, wart uporządkowania, być może dodatkowej klasyfikacji. 1. Czy jest różnica jeśli ktoś zdejmuje miarę live czy też próbuje się np. marynarki aż trafi na tę najbardziej właściwą, i ją dostosuje czy też użyję ładnego, nowego, polskiego słowa, scustomizuje]/i]. 2. wykończenie np. M&S Fashion (tylko z nich korzystałem) sygnuje swoje garnitury hand made 3. Możliwość uzgadniania wykończenia, detali. Szycie garnituru wyłącznie na podstawie cyferek w innym kraju wydaje mi się problematyczne, bo poprawki trafiają potem w ręce jakiegoś warszawskiego krawca. Miarę zdejmuje jedna osoba, inna szyje, a jeszcze inna poprawia (Balthazar, Bielenia, M&S Fashions, Sklep Ermenegildo Zegna). Może warto rozważyć polski MTM z dobrych tkanin, bo poprawki zwykle są nieuniknione i garnitur trafia do tego samego miejsca (np. Cafardini, Ossoliński, Spilliaert, Twins). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 1 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 1 Czerwiec 2011 Trzeba mieć także świadomość, że szycie pasowane (MTM) w Europie Zachodniej kosztuje mniej niż 50% ceny za igłę u krawca miarowego, a u nas najdroższe pracownie w kraju, czyli Turbasa w Krakowie i Zaremba w Warszawie, są w zasadzie na tym samym poziomie cenowym co włoski MTM (Balthazar, Bielenia, Zegna), dostępny na rynku polskim, przy czym to nie jest ta sama jakość co RTW firm Brioni, d'Avenza, Chester Barrie czy Oxxford. Marynarki czterech ostatnich firm zostały dokładnie omówione przez krawca Jeffery'ego Diducha na jego blogu: http://tuttofattoamano.blogspot.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Zanosi się na to, że już niebawem obok bardzo dobrego polskiego MTM (Cafardini), (prze)reklamowanego włoskiego (Balthazar, Bielenia, Zegna), przybędzie nowy konkurent z Savile Row: viewtopic.php?f=2&t=976&p=24453#p24453 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macaroni Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Uxkull byłeś klientem Cafardini? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Uxkull byłeś klientem Cafardini? Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych. Są jednak pewne niuanse w szyciu marynarek, w którym nawet najlepsze MTM na płótnie nie jest w stanie przebić bespoke, np. pikowane ręcznie klapy, a szczególnie kołnierz z renomowanej pracowni krawieckiej zawsze będzie lepiej leżał. Niestety, wielu polskich, budżetowych krawców miarowych, którzy nie zatrudniają finiszerów, te elementy wykonuje maszynowo jak w MTM czy semi-bespoke. Z kolei firmy, oferujące MTM za duże pieniądze, mamią nas guzikami z rogu, orzecha kamiennego (wyroby z surowca "corozzo") czy macicy perłowej, kolorowymi obszyciami czy nawet ręcznym wszywaniem podszewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2f2f Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Uxkull byłeś klientem Cafardini? Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych. Uxkull dobrze ze to napisałeś. Bo juz myśleliśmy ze klejonki Cafardini faktycznie lepsze od full canvas. Jesteś moim ulubieńcem na tym forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Uxkull byłeś klientem Cafardini? Moje dobre zdanie o Cafardini i Twinsie (z okresu prosperity) opiera się na ocenie garniturów znajomych. Uxkull dobrze ze to napisałeś. Bo juz myśleliśmy ze klejonki Cafardini faktycznie lepsze od full canvas. Jesteś moim ulubieńcem na tym forum. Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym? Dla przypomnienia link do Twojego postu: viewtopic.php?f=2&t=188&p=12141#p12141 U Turbasy już od dawna nie szyje się full tylko half canvas, bo marynarka jest bardziej miękka. Rózne są szkoły mocowania płótna czy włosianki, tak jak jest różna jakość i cena materiałów krawieckich w fully bespoke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Zanosi się na to, że już niebawem obok bardzo dobrego polskiego MTM (Cafardini), (prze)reklamowanego włoskiego (Balthazar, Bielenia, Zegna), przybędzie nowy konkurent Czy ktoś z tego forum wrzucił albo może wrzucić zdjęcia w garniturze z Cafardini? Ciekaw jestem zobaczyć, jak to leży (Balthazara wrzucił Macaroni na blogu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
+Immune+ Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Wydaje mi się, że Damian kiedyś szył w Cafardinim, ale zdjęć chyba nie wrzucał.. Na męskiej elegancji też nie było fotek w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Zanosi się na to, że już niebawem obok bardzo dobrego polskiego MTM (Cafardini), (prze)reklamowanego włoskiego (Balthazar, Bielenia, Zegna), przybędzie nowy konkurent Czy ktoś z tego forum wrzucił albo może wrzucić zdjęcia w garniturze z Cafardini? Ciekaw jestem zobaczyć, jak to leży (Balthazara wrzucił Macaroni na blogu). Kolega Bartek zaprezentował kiedyś garnitur MTM Cafardini w wątku CMDNS: viewtopic.php?f=1&t=4&p=19339&hilit=bezpieczny+zestaw#p19339 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Widzę, że znaleźliście - właśnie miałem wklejać link. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2f2f Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym? Uxkull tam jest napisane przecież ze szyja half canvas nie full canvas. Twoje pytanie jest z gatunku pure nonsense. Ale szylem tez full canvas w innej pracowni i różnice w użytkowaniu klejonki i full canvas sa oczywiste. Ale żeby je dostrzec nie wystarczy wizyta w szafie kolegi . @ PeterP Zgadzam sie z tym co napisałeś z wyjątkiem wniosku ze klejonki C sa zaawansowane bo konkluzja nie wynika z Twojego tekstu. Podstawowe wady klejonek to 1) brak przepuszczalnosci 2) większy ciężar przy tej samej tkaninie 3) odksztalcanie sie po czyszczeniu Tych problemów nie zauważyłem przy full canvasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
+Immune+ Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Z punktem numer 2 nie mogę się zgodzić - istnieją bardzo cienkie podklejane wkłady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 11 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Rozumiem, że jak sobie przez kilka lat szyłeś garnitury w M&S Fashions, to dostałeś full canvas i optymalne dopasowanie w jednym? Uxkull tam jest napisane przecież ze szyja half canvas nie full canvas. Twoje pytanie jest z gatunku pure nonsense. Ale szylem tez full canvas w innej pracowni i różnice w użytkowaniu klejonki i full canvas sa oczywiste. Ale żeby je dostrzec nie wystarczy wizyta w szafie kolegi . @ PeterP Zgadzam sie z tym co napisałeś z wyjątkiem wniosku ze klejonki C sa zaawansowane bo konkluzja nie wynika z Twojego tekstu. Podstawowe wady klejonek to 1) brak przepuszczalnosci 2) większy ciężar przy tej samej tkaninie 3) odksztalcanie sie po czyszczeniu Tych problemów nie zauważyłem przy full canvasie. Gratuluję znakomitego rozeznania w klejonkach starego typu. Rozumiem, że przyjemnie jest Tobie paradować w źle dopasowanych garniturach MTM z M&S Fashions ze świadomością, że są uszyte na half-canvasie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2f2f Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 @PeterP po kilku czyszczeniach klejonka czy to MTM czy RTW babelkuje i odksztalca sie. Przerabialem to w kilku markach i w kilku pralniach. Oczywiscie, ze jest szerszy rynek na tańszy MTM, wezszy na MTM FC i niszowy na bespoke. I to jest ok. Ale zgodzisz sie ze sugestie Uxkulla, ze klejonka jest lepsza od FC uwlaczaja wiedzy szarego użytkownika tego forum? @ Uxkull napisałem Ci. Wizyty w cudzej szafie to nie powod do stawiania klejonki ponad full canvas. Zbyt obszerne gajery mozna oddać do poprawki ale fizeliny nie wyprujesz. Nie kompromituj sie tutaj wycieczkami osobistymi gdy brakuje Ci argumentów. EOT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
+Immune+ Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 2f2f, z czystej ciekawości - jak często zanosisz do pralni swoje marynarki, że masz aż tak duże problemy z odklejającą się fizeliną? Może lepiej zainwestować w kilka porządnych szczotek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2f2f Napisano 11 Czerwiec 2011 Zgłoszenie Share Napisano 11 Czerwiec 2011 Nie mam sztywnej zasady ile razy gajer ląduje w pralni. Zdarzają mi sie sesje 5 dni pod rząd w samolocie albo sześć spotkań dziennie przez trzy dni i potem jeszcze kilka przelotow przerywanych spotkaniami. Gajer wtedy musi wylądować w pralni. A takich tygodni mam 7-8 w roku. Garniturow mam 10-12 ale po dwóch sezonach i kliku praniach rękawy klejonek marszcza sie na wszyciach, podniesione ramiona wyraźnie zaczynaja sie odcinać od karczku, pojawiaja sie zalamania od guzika, i marynarki ogolnie gorzej sie układają. Wiadomo, nie każdy tak intensywnie uzytkuje garnitury ale w moim wypadku marynarki na płótnie lepiej znoszą reżim praca pranie praca pranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Üxküll Napisano 12 Czerwiec 2011 Autor Zgłoszenie Share Napisano 12 Czerwiec 2011 @PeterP po kilku czyszczeniach klejonka czy to MTM czy RTW babelkuje i odksztalca sie. Przerabialem to w kilku markach i w kilku pralniach. Oczywiscie, ze jest szerszy rynek na tańszy MTM, wezszy na MTM FC i niszowy na bespoke. I to jest ok. Ale zgodzisz sie ze sugestie Uxkulla, ze klejonka jest lepsza od FC uwlaczaja wiedzy szarego użytkownika tego forum? @ Uxkull napisałem Ci. Wizyty w cudzej szafie to nie powod do stawiania klejonki ponad full canvas. Zbyt obszerne gajery mozna oddać do poprawki ale fizeliny nie wyprujesz. Nie kompromituj sie tutaj wycieczkami osobistymi gdy brakuje Ci argumentów. EOT. Wyraziłem w tym temacie swoje uznanie dla garniturów MTM z dwóch firm: Cafardini na dobrej klejonce (tańsza opcja) i Twins na płótnie (droższa opcja o min. 40%). Chyba każdy z nas nosił w swoim życiu gotowe garnitury na klejonce. Nie odnotowałem przypadku, aby któraś z moich marynarek zdefasonowała się po kilku czyszczeniach, nie korzystałem jednak z pralni w centrach handlowych. Nie próbuję też dowodzić wyższości klejonki nad canvasem, bo mówimy po prostu o innym przedziale cenowym i jakościowym. Zamiast toczyć wyimaginowany spór, proszę polecić KONKRETNE firmy z ofertą MTM full canvas z pożytkiem dla innych forumowiczów. Ponadto Kolega andershep zamieścił zdjęcia swoich garniturów z Cafardini, więc każdy zainteresowany ma możliwość własnej oceny: viewtopic.php?f=2&t=59&p=24682&hilit=pracowni+Cafardini#p24682 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.