Skocz do zawartości

Pierwsze zamówienie bespoke - na co zwrócić uwagę?


Gość Rottick

Rekomendowane odpowiedzi

Dziękuję macaroni za komentarz. Eksperymenty w programie graficznym są o wiele tańsze niż eksperymentowanie u krawca ;)

Wcięcia w talii nie ruszałem w ogóle, jak widać zwiększenie wcięcia w dołu tworzy takie złudzenie optyczne

Powyższa wersja:

- zwiększone wcięcie z dołu

- poszerzone wyłogi

- lekkie zebranie w klatce materiału

Capo,

kieruj się tym co się Tobie podoba. Z szerokością klap bym nie przesadzał (jesteś dużym facetem) . Również w Twoim przypadku nie polecałbym ramion ze skromnym wypełnieniem. Ostateczną ocenę czy np. warto zastosować pagodę proponuję skonsultować z krawcem T. Kierepką, który zna się na tym temacie. A skośność kieszeni zrobiłeś na poprzednim zdjęciu nie w tym kierunku ;). Nie wiem ile jest w rzeczywistości miejsca na zebranie materiału nie w klatce a w talii (?)

pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Właśnie bardziej skłaniam się raczej ku bardziej podkreślonym, ale przez proste wypełnienie ramionom niż pagodzie. Co do skośnych kieszeni to poeksperymentuje... w drugą stronę przechylając. Najnowsze zamówienie będzie z tweedu więc tutaj można trochę poszaleć.

Wcięcie w talii to niestety już maksimum, pamiętajmy panowie, że to super slim nie będzie nigdy. Pierwszą marynarkę zwęziłem do postaci tej i już niestety przez lekko inną konstrukcję przy poważniejszych ruchach potrafi dać o sobie znać. Długość marynarki jest wręcz przepisowa, niestety nie mam warunków do robieniach modelowych zdjęć, ale zapraszam do tematu o pierwszym garniturze od Kruszewskiego, tam jest zdjęcie z większej odległości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@andershep

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Może nieprecyzyjnie zacząłem. Zaczynając rozmowę o butach w tym wątku miałem na myśli mały poradnik, wielkie słowo :D . Bo jakoś zostały tu pominięte, a butów nie należy lekceważyć choćby z prostego powodu, że te dobre są (powinny być) na lata, a garnitur... no cóż gabaryty tułowia potrafią się zmieniać :oops:

Czy jest to łatwiejsza sprawa: pierwsze buty to czarne wiedenki czy angielki bez specjalnych zdobień

mogą być z delikatnym zdobieniem. :)
ja mam z nakładanym noskiem ;)

Naprostuje Cię na właściwe rozwiązania estetyczne czy konstrukcyjne? Poprowadzi "za rękę" i doradzi, a nawet przejmie inicjatywę jak będzie trzeba (np. zapomnisz o czymś powiedzieć) etc.

tak, i raczej zrobi po swojemu i będzie to poprawne rozwiązanie, ale niekoniecznie zgodne z Twoimi wyobrażeniami.
Tak było i szewc zrobił to dobrze.

Chyba, że pierwsze buty mają być "odjechane" bo takich nigdzie nie ma.

odjechane pod względem formy czy koloru czy materiału?

pierwsze nie powinne być zbyt odjechane pod względem formy. szewc dopiero zapoznaje się z Tobą, a Ty z nim.

kolor i materiał jesteś w stanie ocenić na podstawie próbek.

Chodziło mi, że jesteś zadowolony z butów RTW jakie możesz znaleźć i chcesz zrobić buty podobne do jakiegoś modelu. Czy nawet go powielić gdyż jest trudno osiągalny z jakiś powodów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hir is łot aj min:

Dołączona grafika

(pozwoliłem sobie kolegę trochę pociąć, mam nadzieję, że nie masz obiekcji, Caporegime?)

popatrz na obszary ograniczone żółtymi liniami. Tutaj widać proporcje. Wycięty biały prostokąt i szary obok pokazują proporcję klap do szerokości od barku. raczej za dużo, ja bym to zmniejszył do 50%.

Ach, Panie kset, szycie marynarki, to nie zabawa z poszetkami. Proszę zerknąc do wykrojów w niemieckim podręczniku krawiectwa, to się Pan przekonasz o czym mówię:

http://www.cutterandtailor.com/forum/in ... topic=1384

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zupełnie nie rozumiem, o czym mówisz. ja tylko chciałem pokazać proporcje i efekt wizualny, który wystąpi jak góra będzie tak przytłaczać dół.

Dzielisz korpus człowieka na dwie części (żółte linie) i dajesz wywód na temat prawidłowych proporcji nie uwzględniwszy długości kończyn dolnych? To jest bez sensu.

Dla przykładu uproszczony schemat proporcji księcia Karola.

post-387-13658920410756_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Powracając do tematu i studiując aktualną konstrukcję moich marynarek wybrałem poniższe zmiany przy najbliższym zamówieniu:

- zrobienie w miarę rozsądnego wcięcia z dołu, tak by jednak nie odsłonić paska i koszuli

- lekkie poszerzenie wyłogów i przeniesienie ich lekko wyżej ( zaznaczone szarą kreską )

- lekkie zwiększenie dopasowania w talii i klatce tuż nad talią

Przepraszam za jakość zdjęć, ale nie posiadam ani dobrego sprzętu, ani pomocy drugiej osoby, ani też jakiś super warunków do ich robienia, sporo się namęczyłem by uzyskać poniższy efekt ogarnięcia w kadrze całej sylwetki z rozsądnej odległości, która by nie przekłamywała proporcji ;)

[Edit] Poprawka linii rozcięcia :)

post-164-13658920553501_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne "ryciny", nie ma co przepraszać za jakość zdjęć - doskonale widać, co zamierzasz zmienić.

Wszystkie zmiany wg mnie na korzyść (klapy i wysokość koszerki - super), zastanowiłbym się jedynie, czy otwarcie powinno być aż tak szerokie - proponowane jest mw. na szerokość uda.

To oczywiście może być niedoskonałość grafiki, bo otwarcie lewej strony jest węższe i wygląda lepiej.

Jednak trochę w kierunku Włoch... :)

edit: literówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już tak czepiać się niuansów, to moim zdaniem stara marynarka ma za dużą szerokość w ramionach. No i rzeczywiście jak Zaki napisał, kozerka wyjdzie już prawie na plecach, bo i w starej marynarce jest już dość wysoko. Swoją drogą to nigdy bym nie zamawiał garnituru poprzez zamieszczenie tu diagramu i zbieranie opinii od forumowiczów ;) Przecież najważniejsze, żeby krawiec zrobił coś, co jest wewnętrznie stylistycznie spójne, nie wiem czy jest to możliwe w takim podejściu. Każdy krawiec ma własny styl, w którym wychodzi mu najlepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co się łudzić, że projekt zmiany będzie równał się finalnemu produktowi, jednak taka zabawa projektem pozwala stworzyć pewien zarys kroju, do którego warto mniej lub bardziej dążyć. Parę pomysłów było nietrafionych, inne okazały się całkiem rozsądne. Gdybym z tym eksperymentował na prawdziwych marynarkach, poszedłbym z torbami ;) Zbieranie opinii i sugestii od innych, często bardziej doświadczonych użytkowników pozwala też dostrzec pewne niuanse, których wcześniej nie byłem świadomy.

Jednak wierzę, że to już ostatnia iteracja pomysłów na zmiany, a te parę sugestii zmian, przekazanych krawcowi, przyczyni się do polepszenia ogólnego odbioru marynarki. Co z tego wyjdzie i czy warto było pytać o rady, przekonamy się wkrótce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.