Skocz do zawartości

Koszule - dyskusje i porady, jakość, ulubione marki


Gość mrt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 4,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

1 hour ago, eduardo said:

O osovskim nie mam dobrej opinii, kupiłem kiedyś 3 koszule i po kilku praniach mankiety tak się skurczyły, że ledwo zegarek pod nie wchodzi, a cena kosmiczna. 

Prążki odpadają, raczej celuję w kraty. 

Czy M&M ma sklep w Tczewie? Z Gdańska daleko nie mam, przymierzenie na miejscu ułatwiłoby sprawę weryfikacji długości rękawów :)

Zadzwoń i dopytaj. Kiedyś na infolinii zrozumiałem że pewien model koszuli był dostępny tylko w sklepie lokalnie to całkiem możliwe że tak też sprzedają.

Ale faktycznie rękawy trochę za długie na 190cm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, eduardo napisał:

Czy M&M ma sklep w Tczewie? Z Gdańska daleko nie mam, przymierzenie na miejscu ułatwiłoby sprawę weryfikacji długości rękawów :)

Nie mają obsługi klienta na miejscu. Sklepu też nie ma. 
Kontakt przez infolinię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.03.2024 o 22:28, eduardo napisał:

Wyszła z tego taka grecka tragedia, że szkoda gadać.

Może coś pomyliłeś z wymiarami? Zamawiałem kilka razy i było OK. Teraz też planuję. Wysłałem im zdjęcie z prośbą o małą podpowiedź, odpowiedzieli szybko, zaproponowali poprawkę, a nawet sami wpisali w profilu komentarz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
3 minuty temu, dragonek napisał:

Czy ktoś kojarzy gdzie w cenie do 250zł oprócz outletu SuSu na Otrium dostanę koszule w rozmiarach najmniejszych tj. 35 i 36 w kroju slim albo extra slim fit aby miały kołnierzyk odpowiedniej długości?

 

Zobacz Martin&Moore. Dobre szycie i krój. Z materiałem nieźle aczkolwiek trochę loteria :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam może nietypowe pytanie. Ostatnio odebrałem swoją pierwszą koszulę na miarę uszytą w systemie MTM z jednej z Warszawskich pracowni. Pomijając fakt, że czekałem na nią 4 miesiące, a wstępny termin podany przez krawca wynosił 3-4 tygodnie… Zauważyłem dziwną rzecz o którą chciałem zapytać. 
Plisa po stronie guzików miała najprawdopodniej wszytą metkę, która została wycięta, lecz nadal widoczna pod słońce - w takim stanie ją odebrałem.  Chciałem zapytać czy w koszuli szytej w tej systemie powinny występować tego typu dziwne elementy?

IMG_8304.jpeg

IMG_8305.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to prawy dolny róg, czyli chowasz te część w spodnie? Generalnie nie powinna, ale nie ma to żadnego znaczenia. IMO opcje są dwie. Albo wypadek przy szyciu, albo krawiec udaje, że szyje sam, a korzysta z usług podwykonawcy i jest to metka szwalni.

Kto jakoby uszył tę koszulę?

  • Like 1
  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Velahrn napisał:

Rozumiem, że to prawy dolny róg, czyli chowasz te część w spodnie? Generalnie nie powinna, ale nie ma to żadnego znaczenia. IMO opcje są dwie. Albo wypadek przy szyciu, albo krawiec udaje, że szyje sam, a korzysta z usług podwykonawcy i jest to metka szwalni.

Kto jakoby uszył tę koszulę?

Zaremba 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karoljason napisał:

Zaremba 

No to Zaremba na pewno nie szyje ich w swojej pracowni, ani nie szyje ich też sam oczywiście, bo nie jest krawcem. Ale chyba nie mówił Ci, że jest inaczej? IMO na 99 % to odcięta metka oryginalnej szwalni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Velahrn napisał:

No to Zaremba na pewno nie szyje ich w swojej pracowni, ani nie szyje ich też sam oczywiście, bo nie jest krawcem. Ale chyba nie mówił Ci, że jest inaczej? IMO na 99 % to odcięta metka oryginalnej szwalni.

Na pewno przy zamówieniu nie otrzymałem informacji, że tylko pośredniczy w wykonaniu, tak jak sugerujesz.
Przy kolejnej wizycie poprawkowej (koszula rozchodzi się na klatce, co zauważałem i poczułem przy pierwszym użytkowaniu), dopytam o ten element, ciekawe jakie informacje otrzymam. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Karoljason napisał:

Na pewno przy zamówieniu nie otrzymałem informacji, że tylko pośredniczy w wykonaniu, tak jak sugerujesz.
Przy kolejnej wizycie poprawkowej (koszula rozchodzi się na klatce, co zauważałem i poczułem przy pierwszym użytkowaniu), dopytam o ten element, ciekawe jakie informacje otrzymam. 

Mogło się to oczywiście zmienić, ale kiedy ja zamawiałem koszule (było to z 10 lat temu?), Maciek Zaremba mówił, że szyją gdzieś we Włoszech.

Na stronie Zaremby widnieje taka informacja "UBRANIA ZAREMBA MTM POWSTAJĄ W NIEWIELKIEJ MANUFAKTURZE WE WŁOSZECH", więc równie teraz się z tym nie kryją. Taki podwykonawcy bardzo często szyją dla wielu klientów, więc może rąbnęli się i wszyli nie tę metkę, co trzeba?

Z ciekawości, ile Zaremba wziął za koszulę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ogóle gdziekolwiek masz jakąkolwiek metkę na tej koszuli? W szczególności z logo pracowni?

Na marginesie to szybko wykonano koszulę, poczytaj opinie na Google. W moim przypadku prawidłowe (powiedzmy, że prawidłowe) wykonanie koszuli trwało prawie rok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kyle napisał:

A w ogóle gdziekolwiek masz jakąkolwiek metkę na tej koszuli? W szczególności z logo pracowni?

Na marginesie to szybko wykonano koszulę, poczytaj opinie na Google. W moim przypadku prawidłowe (powiedzmy, że prawidłowe) wykonanie koszuli trwało prawie rok.

 

Mnie nieodmienne fascynuje, że na rynku są MTM-y szyjące koszule w ~10 dni (Proper Cloth) i takie szyjące w ~1 rok (Zaremba). Co prawda różnią się trochę docelową grupą klientów, ale nie aż tak bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Velahrn napisał:

Mnie nieodmienne fascynuje, że na rynku są MTM-y szyjące koszule w ~10 dni (Proper Cloth) i takie szyjące w ~1 rok (Zaremba). Co prawda różnią się trochę docelową grupą klientów, ale nie aż tak bardzo.

Zwłaszcza, że w przypadku Proper Cloth koszula w te 10 dni dociera z Wietnamu, a wcześniej po złożeniu zamówienia masz jeszcze kilka godzin (czas jest dokładnie podany w mailu) na ewentualne modyfikacje.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.06.2024 o 16:48, Velahrn napisał:

Mogło się to oczywiście zmienić, ale kiedy ja zamawiałem koszule (było to z 10 lat temu?), Maciek Zaremba mówił, że szyją gdzieś we Włoszech.

Na stronie Zaremby widnieje taka informacja "UBRANIA ZAREMBA MTM POWSTAJĄ W NIEWIELKIEJ MANUFAKTURZE WE WŁOSZECH", więc równie teraz się z tym nie kryją. Taki podwykonawcy bardzo często szyją dla wielu klientów, więc może rąbnęli się i wszyli nie tę metkę, co trzeba?

Z ciekawości, ile Zaremba wziął za koszulę?

900 zł

 

W dniu 16.06.2024 o 19:16, Kyle napisał:

A w ogóle gdziekolwiek masz jakąkolwiek metkę na tej koszuli? W szczególności z logo pracowni?

Na marginesie to szybko wykonano koszulę, poczytaj opinie na Google. W moim przypadku prawidłowe (powiedzmy, że prawidłowe) wykonanie koszuli trwało prawie rok.

 

Tak, jest główna metka "Zaremba" 

Jeżeli chodzi o opinie, to raczej nie zdecydowałbym się po ich przeczytaniu na zamówienie koszuli w tym miejscu, gdyby nie otrzymany Voucher od narzeczonej. 

Wszystkie opinie muszą być jak najbardziej prawdziwe, ponieważ ja też mam niestety dużo negatywnych wrażeń. Samo zamówienie bardzo miłe, ale o koszule musiałem przypomnieć się po 4 miesiącach kilkoma telefonami (odpowiedzi "sprawdzę, oddzwonię" "przepraszam, oddzwonię" itp). Po umówieniu się na konkretny termin kolejne niespodzianki. Po dotarciu na miejsce o wyznaczonym czasie, zastałem zaskoczonego pracownika i nieobecnego właściciela, oraz informacje że coś go zatrzymało i żebym zjawił się o 15:00. Dojeżdżając kolejny raz do pracowni dostałem telefon o 14:55, że niestety na 15 nie będą gotowi z koszulą i zapraszają następnego dnia - sytuacja żenada. Po pierwszym dłuższym noszeniu okazuje się, że nadal jest do poprawki. Ciekawe jaki będzie finalny efekt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Karoljason napisał:

Tak, jest główna metka "Zaremba" 
 

I to mnie skłania do zastanowienia.

U mnie pierwsza koszula miała taką metkę, ale była błędnie uszyta (zob. poniżej). Ostateczna odebrana koszula z kolei nie ma metki z nazwą pracowni, natomiast w opakowaniu była kartka z jakim numerem seryjnym zamówienia, który wbiłem w Google i pokazało mi dokładnie moją koszulę w jakimś mtm online z ceną ok. 130 euro (niestety nie zapisałem sobie ani tego numeru, ani strony). Wydaje mi się też że materiał nie jest chyba dokładnie taki, jaki pierwotnie wybrałem z próbnika, ale nie weryfikowałem tego, bo miałem zdecydowanie dość tej przygody (też zob. poniżej), ostateczna koszula jest akceptowalna materiałowo i rozmiarowo.

17 minut temu, Karoljason napisał:

Jeżeli chodzi o opinie, to raczej nie zdecydowałbym się po ich przeczytaniu na zamówienie koszuli w tym miejscu, gdyby nie otrzymany Voucher od narzeczonej. 

Wszystkie opinie muszą być jak najbardziej prawdziwe, ponieważ ja też mam niestety dużo negatywnych wrażeń. Samo zamówienie bardzo miłe, ale o koszule musiałem przypomnieć się po 4 miesiącach kilkoma telefonami (odpowiedzi "sprawdzę, oddzwonię" "przepraszam, oddzwonię" itp). Po umówieniu się na konkretny termin kolejne niespodzianki. Po dotarciu na miejsce o wyznaczonym czasie, zastałem zaskoczonego pracownika i nieobecnego właściciela, oraz informacje że coś go zatrzymało i żebym zjawił się o 15:00. Dojeżdżając kolejny raz do pracowni dostałem telefon o 14:55, że niestety na 15 nie będą gotowi z koszulą i zapraszają następnego dnia - sytuacja żenada. Jak już udało mi się spotkać okazało się, że koszula do poprawki, a teraz po pierwszym dłuższym noszeniu okazuje się, że nadal jest do poprawki. Ciekawe jak to się skończy :)

Ta sama historia w sumie. U mnie na plus dla pracowni było to, że z voucherem zgłosiłem się jakiś czas po upływie daty na nim wypisanej, i nie robiono mi z tym problemów (a wiem, że była podobna sytuacja u Macaroniego, gdzie bezwzględnie wypięto się na klienta, który przyszedł z bardzo lekko przeterminowanym voucherem na dwie koszule, skończyło się ponoć dziką awanturą, po której firma się cś tam ugięła, ale już szczegółów nie pamiętam).

Natomiast reszta (w sumie miałem to opisać na forum, ale jakoś nie było okazji):

- wielokrotne upominanie się o realizację z obietnicami, że będzie lada chwila

- umawianie odbiorów, w następnie zdziwienie, że ktoś w ogóle przyszedł i coś chce, właściciela nie ma, będzie później

- pierwsza koszula uszyta za mała (błąd w realizacji zamówienia, koszulę w korpusie uszyto dokładnie w wymiarach mojego ciała, bez naddatków)

- kolejna koszula uszyta z innego materiału niż wybrany przy zamówieniu, bez żadnej konsultacji (tu już się wahałem, ale jednak odmówiłem odbioru, bo materiał mi się nie podobał)

- następna koszula okazała się pierwszą, do której doszyto po bokach wstawki materiału zwiększające rozmiar koszuli, na moją uwagę, że chyba tak nie powinno być, usłyszałem, że to tylko celem weryfikacji rozmiaru, i gotowa koszula będzie uszyta na tej bazie - nie wiem po co, przecież koszula druga była rozmiarowo dobra, obawiam się, że gdybym nie zauważył, to zostałbym z tą wersją ze wstawkami jako gotowym produktem)

- kolejna iteracja okazała się prawidłowa, ale mam wątpliwości co do pochodzenia koszuli i materiału opisane wyżej.

Być może klienci bespoke płacący kilkanaście tysięcy za garnitur są traktowani lepiej. Pomysł vouchera na prezent brzmi atrakcyjnie (legendarna pracownia krawiecka), ale z moim szwagrem wymieniliśmy się już prezentowo voucherami do różnych miejsc (m. in. ZR, Berg, Buczyński, Dąbrowski i Góral) i tylko tutaj były problemy.

  • Like 1
  • Oceniam pozytywnie 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli można, dodam niezależny komentarz.

- przeterminowany voucher - wg mnie pracownia ma praco odmówić realizacji, zasady to zasady;

11 godzin temu, Kyle napisał:

pokazało mi dokładnie moją koszulę w jakimś mtm online z ceną ok. 130 euro (niestety nie zapisałem sobie ani tego numeru, ani strony).

- usługa polegająca na pobraniu wymiarów i ew. korekcie koszuli to też jest usługa, inna sprawa, czy warto za nią zapłacić (nb 130 euro to obecnie ok 570 zł);

- przekładanie terminów, a zwłaszcza sytuacja, kiedy na miejscu okazuje się, że koszuli nie ma (klient musiał poświęcić czas na przyjazd) to faktycznie żenada i dyskwalifikacja pracowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mosze napisał:

- przeterminowany voucher - wg mnie pracownia ma praco odmówić realizacji, zasady to zasady;

Tak, i dlatego napisałem, że moim przypadku samo podjęcie się realizacji jest dla pracowni na plus, i za to też pochwaliłem swego czasu (ponad rok temu) w wątku dedykowanym pracowni. Termin ważności vouchera jest zrozumiały - mogą nastąpić zmiany rynkowe, np. wzrost cen u podwykonawców. Ale jak ktoś przychodzi spóźniony np. miesiąc, to skoro jest to rynek oparty trochę na budowaniu relacji (zakładam, że pracowniom by na tym zależało), można np. zaproponować realizację na jakąś opłatą manipulacyjną finansującą wzrost kosztów.

8 minut temu, mosze napisał:

- usługa polegająca na pobraniu wymiarów i ew. korekcie koszuli to też jest usługa, inna sprawa, czy warto za nią zapłacić (nb 130 euro to obecnie ok 570 zł);

Tak, ale kiedy przychodzisz do określonej pracowni, to nie w celu zebrania miary do wykorzystania tego do złożenia zamówienia na jakiejś stronie z mtm online, tylko oczekujesz pełnej realizacji zamówienia przez pracownię (nawet w sumie przy mtm nic nie znacząca metka to jest jakiś czynnik dający satysfakcję klientowi, zwłaszcza jeżeli pracownia jest renomowana). U mnie nabrałem wątpliwości, czy tak było, pewności nie mam, ale koincydencja kilku okoliczności jest zastanawiająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mosze napisał:

- przeterminowany voucher - wg mnie pracownia ma praco odmówić realizacji, zasady to zasady;

Voucher na wykonanie produktu tak, jeżeli jest to karta podarunkowa na określoną kwotę to już nie :)
poniżej link do artykułu na ten temat i orzeczenie Sądu Rejonowego w Słupsku z 6 marca 2020 r.

https://prokonsumencki.pl/blog/karta-podarunkowa-stracila-waznosc-konsument-moze-miec-prawo-zwrotu-niewykorzystanych-srodkow-z-karty-podarunkowej-wazne-orzeczenie/ 

  • Like 2
  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Panowie, jak jest teraz z CT - czy te ceny po ok. 400 złotych to norma i to co można urwać to do 20% za zamówienie czterech, czy czekać na wyprzedaż i po ile wtedy orientacyjnie mogą być? Dawno nie zamawiałem, te co kiedyś kupiłem dogorywają, a jako bazowe koszule niebieskie/białe/różowe do biznesowego outfitu to chyba jednak moje ulubione źródło, zwłaszcza na tkaninach chyba się nie zawiodłem nigdy jakoś mocno. Wiem, że nie wrócą czasy, kiedy się je kupowało po 100 złotych, ale też zawsze to była przystępna cenowo marka z możliwościami promocji, kodów itd.

I cło i vat na granicy UE są naliczane czy CT to wlicza?

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.