Skocz do zawartości

Brogsy z Ryłko - VESTRO


profesorwilczur

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,

jest to mój pierwszy wpis na forum, a rejestracja spowodowana jest nurtującą mnie sprawą. Niedawno kupiłem brązowe brogsy z Ryłko. W ostatnią niedzielę miałem je po raz pierwszy na nogach. Chodziłem głównie po chodniku, choć trafiały się małe kamyczki, wybijające się do obcasa. Podeszwa zrobiona jest z mikrolitu i po dosłownie dwóch godzinach chodzenia wygląda tak, jak na załączonym zdjęciu (wybrzuszenia) Stąd moje pytanie: czy jest to normalne dla tego typu obcasów? Jestem całkowicie zielony jeśli chodzi o tematykę butów, dlatego mam nadzieję, że znajdę tutaj odpowiedź.

20190520_174445.jpg

20190520_174427.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego jest flek żeby amortyzował i osłaniał obcas. Pierwsze oryginalne zawsze są miękkie.

Niema się czego obawiać i używać zgodnie z przeznaczeniem. Czyli dużo chodzić.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@flozbi To jedna z tych cech we mnie, która jest niezwykle uciążliwa - gdy kupuję coś nowego - czy to buty, ubrania, a nawet książki - początkowo staram się je wręcz zachuchać, by wyglądały tak, jak podczas zakupu. Podświadomie wiem, że jest to niemożliwe, aczkolwiek nie ma na to siły. Po pewnym czasie jednak rozsądek zwycięża 😊

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosząc się do Twojego pytania. 

Flek ja sama nazwa wskazuje to część buta przytwierdzana (doklejana) do obcasa, która ma zapobiegać ścieraniu się. Zapewnia ochronę. Łatwiej jest wtedy wymienić kawałek plastiku/gumy obuwniczej niż cały obcas. 

Wracając do RYŁKO i ich obcasów. Producent z racji oszczędności wykorzystuje tzw. "fleki pierwszego montażu" które nie są twarde.
Ma to dwie funkcje: