Jump to content
Sign in to follow this  
lubo69

Aero Leather Clothing

Recommended Posts

http://www.aeroleatherclothing.com/about.php

Zapewne mało kto spośród nas o tym nie wie, ale dla porządku - Aero to szkocka rodzinna firma, jedna z może pięciu najbardziej znanych na świecie producentów (rekonstrukcyjnej) odzieży skórzanej. Filozofia firmy jest chyba spójna z (teoretyczną) filozofią BwB - nie damy 5K za buty Prady, ale damy (jeśli mamy) 2 - 3 K za C&J, AS czy Vassy. Ich kurtki nie są tanie, ale łatwo znaleźć droższe, natomiast trzeba się naszukać, żeby znaleźć lepsze.

Poza kurtkami w Aero można kupić dżinsy, rzeczy z wełny, spodnie non-slim-fit z wysokim stanem, emaliowane kubki jak ze Składnicy Harcerskiej i takie tam:-)

21 listopada odbieram osobiście kurtkę. Czekam na ich zgodę na zrobienie zdjęć i zadanie paru pytań, ale to sympatyczni ludzie, powinni się zgodzić.

Jakie pytania mam zadać? O skóry, pielęgnację, metody produkcji, sławnych klientów (do których zaliczają się Dave Grohl, Hugh Laurie, a nawet sam 007 w ostatniej inkarnacji)? Coś konkretnie fotografować? Leather porn, warsztat?

Stronę www mają mało atrakcyjną, wrzucę więc jeszcze IG:

https://www.instagram.com/aeroleatherclothing/?hl=pl

Czekam na propozycje pytań.

  • Like 2
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, lajków nie dawać, tylko pisać, czego mam się tam dowiedzieć:-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) Zalety i wady skóry końskiej w porównaniu do jagnięcej i koziej. Z tych dwóch ostatnich mam kurtki, a końskiej nie widziałem na żywo.

2) Czy marka suwaków ma aż tak wielkie znaczenie jak się podkreśla, jakie są ich wybrane marki ?

3) Podszewki: naturalne czy sztuczne ? (żart ;) )

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, lubo69 napisał:

Jakie pytania mam zadać?

1. Czy naprawdę są tak restrykcyjni jeśli chodzi o dopasowywanie jak piszą na stronie czy raczej chronią się od koralików i falbanek:D Nie chodzi mi o wzornictwo, a mocne dopasowanie kurtki w ramach custom build - żeby było wąsko i slim (nie skinny) fit, akceptując deklarowanego pół cala błędu.
2. Kiedy przedstawiciel w Polsce :) Albo przynajmniej trunk show!
3. Czy odradzają któreś skóry do modeli Motorcycle albo Bootlegger albo któreś szczególnie polecają? Co prawda osobiście nie interesują mnie takie już od nowości wyglądające na mocno "zmęczone" (coś a'la roughout suede w Krokietach, tylko na kurtki), ale w takie szczegóły będę już wchodził jak się zdecyduję.
4. Bonusowe pytanie do autora tematu, nie firmy - czym podróżujesz do szkockiego miasta mniejszego od mojej rodzinnej "wiochy"? :mrgreen:

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze spam: nie mam w tym żadnego interesu, ale Was może to zainteresować; jest okazja aby kupić Aero taniej:

Sale Announcement

Aero Leathers are pleased to announce not one, but two sales we’re holding soon:

HIDDEN TREASURE SALE

For years we’ve put everything we weren’t sure what to do with in our “second stockroom”. Now the main stockroom has been renovated we’ve finally got around to sorting out the last area.

Most of the jackets are new but they’ve been on photoshoots, sent out as try-ons, exchanges that have had a few days wear, samples, some mislabelled jackets from the “Strorse” saga along with a few used trade-ins.

There are some great finds in there but we’re clearing everything at around cost price - we need some more space to work in!

AERO QUARTERMASTERS A-2 SALE

Our latest Type A-2 training programme is now completed, the machinists were all fully qualified FQHH machinists learning the “Art of The Type A-2” and the jackets made during this training will be sold in this Sale. Most of the jackets are Aero 42-15142-P, Aero W535ac16160 and the un-named 1756 contract plus a few “Aero Flight” true trainee jackets.

Don't miss this last opportunity to get a top-grade A-2 at a "give away" price, these are a lot better than those handed out to the raw recruit in 1942 the jackets come "as they are" on a first come first served no frills basis.


Both sales will go live on our website at 9.00 am (UK Time) on Monday 22nd October.

Items will be sold on a first come, first served basis - personal visitors to the factory are welcome.

We would advise anyone not on our system and intending to buy near the start of the sale to register before the day to save time on the day. The last time we had an online sale like this nearly half the items sold in the first couple of hours!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update - odpisał mi osobiście Ken (założyciel firmy):

It would be a good idea if we had some questions ahead of your visit, I can answer the ones relating to the 1970s/early 80s better than anyone else!

Myślę, że to świetna okazja by zadać pytania o charakterze historycznym, więc jeśli ktoś ma jakiś pomysł pod tym kątem, to bardzo proszę. Ja na przykład byłbym zainteresowany nie tyle zaletami/wadami skóry końskiej (chociaż o to też zapytam), ile zapotrzebowaniem na tę skórę obecnie i np. 40 lat temu.

Myślę też, że Ken jest najlepszą osobą by pytać o przedstawicielstwo w Polsce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja na przykład byłbym zainteresowany nie tyle zaletami/wadami skóry końskiej (chociaż o to też zapytam), ile zapotrzebowaniem na tę skórę obecnie i np. 40 lat temu.

Zapytaj o porównanie jakości skóry końskiej sprzed 40 lat z obecną :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

To chyba miałoby sens przy założeniu, że 40 lat temu i teraz obsługuje ich ten sam dostawca, czyli np. Horween.

Holly (córka właściciela) napisała mi przy jakiejś okazji, że kiedyś Horween przysyłał im grubszą skórę, ale podkreśliła, że nie była to lepsza skóra niż teraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wujjuż opisywał swoją historię; ze mną było podobnie.

Zmierzyłem się sam i porównałem z wymiarami pasującej kurtki. Podałem te wymiary Holly i ona wskazała mi proponowany rozmiar kurtki. Skonsultowałem to jeszcze z @Wujem i na The Fedora Lounge. Wyciągnąłem średnią ze wszystkich sugestii i podałem w uwagach do zamówienia jako idealne wymiary. Jeszcze nie wiem, co z tego wyszło:-)

Aero to takie ograniczone MTM - jeżeli rozmiar 38 ma np. 17,5 cala w barkach, to oni nie mogą tego zmienić, najwyżej można zamówić inny rozmiar; w obrębie rozmiaru można natomiast kurtkę i rękawy wydłużyć / skrócić, a także wytaliować, a właściwie w przypadku krótkich kurtek zwęzić na dole.

Gotową kurtkę można zwrócić, szytą na wymiar również, ale jeśli zamawiamy zmiany w stosunku do oryginalnego kroju (np. brak kieszeni), kurtka nie kwalifikuje się do zwrotu. Z tego względu, a także z racji niepełnych informacji / słabych zdjęć na stronie, lepiej zamówić osobiście w Galashiels - w końcu to kurtka za średnią krajową na całe życie według statystyk GUS/ZUS. Policzyłem że wysyłka kurtki w obie strony to mniej więcej tyle samo, ile bilet lotniczy z Warszawy do Edynburga:-) Poza tym na stronie nie ma wszystkiego. Ta wyprzedaż o której piszę powyżej wynika głównie z faktu, że otworzyli jakiś swój stary magazyn, w którym znaleźli ok. 100 kurtek:-)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Brawo, @lubo69 świetny pomysł. Kup z 15 sztuk i otwieramy salon:)

dobrym pomysłem na zdjęcia będziesz Ty w rożnych modelach o tym samym rozmiarze: wtedy bedzie można się przekonać o różnicach w kroju miedzy poszczególnymi kurtkami. 

Zapytaj proszę, jak dbać o kurtkę z konia. Spodziewam się odpowiedzi, ale chciałbym usłyszeć to od Ciebie, który usłyszysz to od Ownera:)

@Żorż Ponimirski suwaki postawiłbym na trzecim miejscu po kroju i rodzaju skóry. W przypadku mojej - końskiej, na suwaku pracują takie siły, że zwykły suwak tego nie utrzyma:) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na razie mam następujące pytania (sorry, nie chce mi się tłumaczyć na polski, ale - przynajmniej bierna - znajomość angielskiego na forum nie szwankuje; po przeprowadzeniu wywiadu po angielsku prześlę go Kenowi do autoryzacji, dopiero później przetłumaczę i wrzucę na forum):

image.png.82fbb36c07ca2ac57a12a63539751b0f.png

Coś jeszcze / coś zmienić, doprecyzować?

  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytania wysłane do Kena. Dodałem jeszcze jedno o "famous customers". Chyba dobrze trafiłem, bo na ekrany wchodzi właśnie Bohemian Rhapsody, w którym aktor grający głównego bohatera nosi specjalnie zaprojektowaną kurtkę Aero. Tutaj notatka prasowa ze zdjęciem kurtki:

https://planetradio.co.uk/borders/local/news/galashiels-firm-rocks-the-big-screen-as-freddie-mercury-biopic-bohemian-rhapsody-opens-at-cinemas/

(tip: jeśli nie chcesz czekać osiem tygodni na Aero, powiedz że zamawiasz kurtkę dla potrzeb produkcji filmowej - zrobili w dwa dni:-))

a tutaj wywiad z Kenem w BBC (od 1:23), w którym właściciel Aero opowiada historię, jak to w zamierzchłych czasach miał stoisko na Kensington Market, w którym krótko pracował... niejaki Freddie Mercury:-)

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m0000wx1

 

 

 

  • Like 3
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 29.10.2018 o 20:25, lubo69 napisał:

Pytania wysłane do Kena. Dodałem jeszcze jedno o "famous customers". Chyba dobrze trafiłem, bo na ekrany wchodzi właśnie Bohemian Rhapsody, w którym aktor grający głównego bohatera nosi specjalnie zaprojektowaną kurtkę Aero. Tutaj notatka prasowa ze zdjęciem kurtki:

https://planetradio.co.uk/borders/local/news/galashiels-firm-rocks-the-big-screen-as-freddie-mercury-biopic-bohemian-rhapsody-opens-at-cinemas/

(tip: jeśli nie chcesz czekać osiem tygodni na Aero, powiedz że zamawiasz kurtkę dla potrzeb produkcji filmowej - zrobili w dwa dni:-))

a tutaj wywiad z Kenem w BBC (od 1:23), w którym właściciel Aero opowiada historię, jak to w zamierzchłych czasach miał stoisko na Kensington Market, w którym krótko pracował... niejaki Freddie Mercury:-)

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m0000wx1

 

 

 

Lubo pokaż to cudo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coming soon...

0ffa8b292f57a6e1798efa282af568b0.jpg&key=f5c5a4beade016adb09c51decb126eb69b4be33df6ec7557f3675a7d4bc7f859

Veni vidi vici, ale nie chce mi się pisać zeznań z telefonu. W przyszłym tygodniu stawię się przed forumową komisją śledczą.

Trzymajcie kciuki!

4064dcdc84eeeb3a3d590987cb742c6b.jpg&key=6c4720d029f8864f61af2ba84b0c29aa87beb3e078060f6e4e14d3e4a196e8fc

 

  • Like 4
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jadę pociągiem ze Szkocji do Anglii; trochę to potrwa, więc mam czas by rozpocząć swój travelogue.
AN IDIOT ABROAD, czyli jak pojechałem do Szkocji i nie popróbowałem rudej wódy na myszach, bo wszystko wydałem na rudą kurtkę.
Edynburg polecam każdemu miłośnikowi podróży (fajne miasto) i KME (łatwiej tu kupić kaszmir niż w Warszawie poliester). Infrastruktura sklepowa wygląda mniej więcej tak:
cd7031c082a467863607bc7bc59b154a.jpg
Sami więc rozumiecie, że musiałem stąd uciekać przed Czarnym Piątkiem:-)
To zaopatrzenie zresztą nie dziwi, jeśli weźmie się pod uwagę mocno męską i surową aurę. Od zatoki podwiewa i jeśli ktoś nosi kilt, to musi pod nim mieć majty z merynosa. Teorie o noszeniu kiltu bez bielizny można chyba między bajki włożyć...
Cała mapa okolicy jest nam dobrze znana z nazw modeli butów itp.: Berwick, Stow, Bedale... Jest i Blackadder, ale to zupełnie inna historia.
Galashiels, gdzie mieści się siedziba Aero, znajduje się w sercu Scottish Borders. Można tu dojechać pociągiem z Edynburga w 50 minut za 10 funtów w obie strony. Siedziba nie jest imponująca jak na firmę o światowej sławie, ale też nie spodziewałem się widoku jak Apple w Cupertino.
Kilka zdjęć showroomu:
e3faa2aa32eb0160fbc7078418aab730.jpg21650bcde59982d695da443975c61af8.jpgcab205ada3202610f5d4e1ee93f1ac38.jpg1025b1c0c4bb9f0d047e7ebf04afcaf7.jpg
To be continued...

  • Like 3
  • Upvote 6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze parę fotek. Ostatnia w tej serii przedstawia lekko przechodzoną kurtkę uszytą jakieś parę lat po zakończeniu I wojny światowej...
5bf9aa42e168ccbfc47ab45cfabf224b.jpg5ca8285dbde2265a128114abd556fb87.jpg3a932a7a5de2514bc03cb70c4faa0c55.jpgf83485af57277d2c24aec72b06c6a173.jpg4807713f21da55f9de860a8c3797612e.jpgd034c6c7a054fde137c96f892c5d4238.jpgd362fe6e5e93d3b8873a6d4f9dacde74.jpge1703bd1817ce20f6050644037d05045.jpg

  • Like 3
  • Upvote 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pora na wywiad. Odpowiedzi na pytania zamieszczone powyżej w wersji angielskiej udzielił mailowo Ken Calder, a jego syn Denny doprecyzował pewne kwestie osobiście. Nie tłumaczę dokładnie swoich pytań, tylko hasłowo; odpowiedzi tłumaczę wiernie.
1. (czy ważniejsza jest jakość czy wierność historyczna)
Staramy się unikać tego dylematu dbając o jedno i drugie. Nie uważam, aby zamek Hookless był gorszej jakości niż stosowane obecnie, wręcz przeciwnie. Oczywiście jeśli zapniemy go niedokładnie, może się zepsuć, jak każdy inny. Wykorzystywane przez nas podszewki z bawełnianego tartanu produkcji brytyjskiej są co najmniej tak dobrej jakości jak te stosowane w latach 30 ubiegłego wieku.
2. (przewaga skóry końskiej)
Mogę tylko powiedzieć, że mając sporo do czynienia z kurtkami trzydziestoletnimi i starszymi zauważyłem, że skóra końska jest zawsze w lepszym stanie i starzeje się godniej niż inne skóry.
3. (pielęgnacja skóry)
Zacytuję fragment z naszej strony: ze skórą końską przez pierwsze 30 lat nie robimy nic. Zalecałbym użycie balsamu do skóry jedynie w sytuacji, gdy jest ona bardzo przesuszona. Zabrzmi to dziwnie, ale używałem do pielęgnacji kurtek vintage mleczka do mebli Pledge: jeśli tylko lico nie było starte do zamszu, efekt był dobry.
4. (popularne modele)
Najpopularniejszy jest wciąż model Highwayman, a z nowszych modeli Shackleton i Board Racer. Świetnie sprzedają się (i szybko wyprzedają) swetry Paratrooper i Submariner, a także modele kurtek z linii Premier.
5. (modyfikacje)
Obecnie rzadziej idziemy na rękę klientom niż kiedyś. Wcześniej to klient decydował i efektem tego często bywały koszmarki, hybrydy stylistyczne zaprojektowane przez klientów. Tak było kiedy to nie ja byłem u steru w Aero. Teraz wychodzimy z założenia, że jeśli wkładamy serce w zaprojektowanie jakiegoś modelu, gwarantujemy że nasze doświadczenie przyniesie oczekiwany efekt. Klient trafił na naszą stronę skuszony zdjęciami naszego wzornictwa, więc jeśli nie jest to konieczne, nie powinien tego wzornictwa modyfikować.
(cdn)

  • Like 2
  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.