eye_lip Napisano 28 Kwiecień 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Kwiecień 2011 Te ze zdjęcia to akurat oksfordy nie lotniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andershep Napisano 28 Kwiecień 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Kwiecień 2011 chodziło mi o to, że są gładkie. co jest racjonalne, gdy zobaczymy cockpit spitfire'a edit: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ockpit.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eye_lip Napisano 28 Kwiecień 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Kwiecień 2011 Jakoś dziwnie wklejasz linki wystarczy po prostu skopiować i wkleić aby był aktywny: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ockpit.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damiance Napisano 28 Kwiecień 2011 Zgłoszenie Share Napisano 28 Kwiecień 2011 chodziło mi o to, że są gładkie. co jest racjonalne, gdy zobaczymy cockpit spitfire'a http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/87/Spitfire_cockpit.jpg Ta teoria była mi przekazana u Kurkusa i u Kielmana - więc zakładam, że prawdziwa. OT - lotniki, które obecnie szyje się najczęściej mają jeden szew po wewnętrznej stronie pięty (jak widać na zdjęciu u Kielmana), czasem centralnie na pięcie. Natomiast można jeszcze wykonać lotniki z jednego kawałka skóry, bez jakiegokolwiek cięcia. Tylko produkcję takiego buta zaczyna się od naciągnięcia skóry na kopyto ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb_1 Napisano 2 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 2 Maj 2011 Może chodziło o pedały do sterowania statecznikiem...? Z drugiej strony, sądzę, że gładkie męskie buty są starsze, niż awiacja. Chyba już pora skończyć tego offtopa. O orczyk? I orczyk, czy też "pedały" nie służą do sterowania statecznikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Falk Napisano 2 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 2 Maj 2011 Nie? A do czego? W samolotach jestem tylko pasażerem i raz tylko wyskakiwałem w locie, więc się nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojvv Napisano 4 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 4 Maj 2011 W każdym poruszającym się układzie dynamicznym (np. rowerze, samochodzie, samolocie, rakiecie, itp.) mamy elementy zapewniające stateczność (samoczynny powrót do poprzedniego położenia, lub położenia równowagi) i sterowność (możliwość zmiany toru ruchu). Statecznik (najczęściej "nieruchomy") nie służy do sterowania, a więc nie jest połączony z pedałami. Do sterowania samolotem służą odpowiednie stery - wysokości lub kierunku, które są połączone z drążkiem lub pedałami (oraz lotki połączone z drążkiem). Ale w niektórych konstrukcjach (np. samolotach naddźwiękowych) stosuje się tzw. usterzenie płytowe - tj. ruchomy statecznik połączony ze sterem wysokości. Zupełny OT z tego wyszedł Pozdr, wojvv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb_1 Napisano 5 Maj 2011 Zgłoszenie Share Napisano 5 Maj 2011 Nie no, orczyk służy do sterowania lotkami, tudzież klapolotkami, oraz sterem kierunku. Do sterowania służy wolant lub drążek. Dla uproszczenia podajmy, że sterowany jest przez odpowiednie ruchome powierzchnie na statecznikach poziomym i pionowym. @wojvv Naddźwiękowość nie jest żadnym wyznacznikiem usterzenia płytowego. Zauważ, że spotkasz je: 1. Nie tylko w samolotach naddźwiękowych (vide Bielik) 2. Tam, gdzie układ jest niestateczny statycznie, czyli w konstrukcjach budowanych pod kątem supermanewrowości. Czyżbyś był mechanikiem z wykształcenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.