Jump to content

Granatowy garnitur - Tadeusz Baś


phantom
 Share

Recommended Posts

Relacja z tego zamówienia będzie prawdopodobnie najnudniejszą z relacji w tym dziale, bowiem dotyczy szycia nudnego granatowego garnituru. Naszyłem wcześniej trochę cyrkowych wdzianek, więc najwyższy czas uszyć coś normalnego Zamówienie złożyłem u pana Basia 2 tygodnie temu i wczoraj byłem już na pierwszej przymiarce. Garnitur ma być klasyczny, taliowany, z dwoma szlicami z tyłu, minimalnym wypełnieniem ramion, szytym ręczne na miękkim wkładzie naturalnym (po włosku), dość szerokimi klapami i wysoką kozerką. Wykończenie w środku klasyczne z jedną dodatkową kieszenią na phablet. Spodnie mają być uszyte z podwyższonym stanem, jeszcze nie wiem czy na szelki, bez manszetów, kieszenie skośne, 18,5 cm dołem. Poniżej przedstawiam zdjęcia z pierwszej przymiarki, druga za 2 tygodnie:

 

post-497-0-58623500-1383516763_thumb.jpg

post-497-0-74158500-1383516779_thumb.jpg

post-497-0-38940900-1383516797_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tak jak wspomniał kolega Koval, kiedyś nosiłem spodnie z ultra wąskimi nogawkami. Mam jeszcze gdzieś w szafie spodnie z szerokością 16,5 cm dołem, ale gdy je jeszcze ubierałem, nogawki przy wstawaniu zawsze zatrzymywały się na łydce. Teraz preferuję szerokość nogawki między 18 - 19 cm. W ostatnim, szytym przez p. Basia garniturze lnianym, nogawki mają szerokość 19 cm i bardzo dobrze się w nich czuje, choć pora roku sugeruje już odłożenie ich na cieplejsze dni. Teraz zdecydowałem się na 18,5 cm i razem z krawcem ustaliliśmy, że będzie to optymalna wartość. Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Blad nie, ale jezeli szyjemy ubranie szyte na miare, madrze jest wybrac w miare klasyczny kroj. Oczywiscie jezeli ktos jest bardzo szuply i/lub ma stosunkowo male stopy, nogawka powinna byc wezsza.

Dlaczego w ubraniach szytych na miarę mądrze wybrać klasyczny krój? Myślałem, że po to jest szycie na miarę aby zrealizować nietypowe zlecenia, a nie kupować konfekcję sklepową tyle, że drożej? Ileż można mieć w miarę klasycznych garniturów? Ja mam jeden i to nie do końca klasyczny...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Moim zdaniem garnitur szyty na miare powienien byc szyty tak, zeby go mozna bylo nosic jak najdluzej. Bardzo modny kroj (np. krotka marynarka lub (zbyt) waskie spodnie) raczej nie bylby moim wyborem, ale jezeli Phantom tak chce, lub taki kroj dobrze harmonizuje z jego sylwetka to nie widze w tym problemu. Haslem "klasyczny kroj" mialem na mysli raczej podstawowe zasady dopasowania ubrania itd. niz np. forme kozerki lub szerokosc klap.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Garnitur prawie wykończony. To, co trzeba jeszcze poprawić to zwęzić lewy rękaw na wysokości bicepsa; zlikwidować marszczenie z tyłu na wysokości talii; wydłużyć rękawy o 0,5 cm i uformować kulę prawego rękawa z uwagi na to, że to ramię mam trochę niżej niż lewe oraz skrócić spodnie o 1 cm; wszyć rękawówkę, wydziergać wszystkie obszycia dziurek i butonierki oraz wszyć stebnówkę na klapy marynarki. Odbiór w sobotę.

 

post-497-0-69319100-1384696531_thumb.jpg

post-497-0-43147000-1384696553_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi się, że powinieneś zmienić krawca. Szyjąc garnitury szukaj odpowiednich dla siebie proporcji. W tym zamówieniu ramiona i klapy to porażka. Jeśli możesz to poproś  krawca o wyciągnięcie poduszek z ramion i wyprostowanie linii, tak aby nie tworzyły się górki i dołki. Jeśli jest to możliwe to linia powinna iść jak najbardziej w dół. Może to być trudne bo nie wiem jaką masz sylwetkę ale taki zabieg zdecydowanie polepszy proporcje. Na tym etapie nie jesteś już w stanie zmienić klap, ale przy następnym zamówieniu postaraj się aby były jak najbardziej proste a nie szły po łuku. Jeszcze powalcz z rozcięciem dołu.  

 

 

f5d3283e9404.jpg

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ja również chciałem napisać, że ramiona mi się nie podobają - ani linia ramion, ani okolice (boki, tzn. "kule"). Kolega Tytus świetnie pokazał, o co chodzi (jak program umożliwia takie cuda?). To są podobne problemy, jak w poprzednim zamówieniu (lniana marynarka, o ile dobrze pamiętam) - wtedy udało się to skorygować. W tym momencie, przepraszam za szczerość, ramiona wyglądają gorzej, niż w dobrze dopasowanym RTW.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie dlatego zgadzam się z Macaronim, że swoją przygodę z bespoke należy zaczynać od krawców najbardziej uznanych a potem ewentualnie schodzić z jakością jeśli ma się doświadczenie i wyćwiczone swoje proporcje.

 

Po swoich doświadczeniach z różnymi krawcami wiem, że zazwyczaj pojawiają się podobne problemy u wszystkich czyli kiepskie proporcje i detale choć całkiem niezłe rzemiosło ogólne. Jeśli miałbym sprecyzować to garnitury zawsze są pozbawione fałdek i załamań, plecy zazwyczaj wychodzą nieźle ale stylistyka i proporcje jak za PRLu. Dlatego lepiej kupić dobre MTM niż w tej samej cenie szukać bespoke.

Link to comment
Share on other sites

Wszycie rękawa to ogólny problem polskich krawców, podobnie jak szerokość rękawów no i ramiona.

Nadmiernie wypełnione ramiona wyglądają bardzo nieestetycznie.

Wydaje mi się, że na pierwszej przymiarce ramiona były mniej wypełnione i wyglądały dużo lepiej. Klapy też były mniej zaokrąglone.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.