Hargin Napisano 15 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 15 Grudzień 2015 Nie dorabiamy ideologii napisałem wyłącznie o moim obecnym odbiorze tego koloru - kiedyś podzieliłbym Wasze zdanie. Wolę założyć jeden z płaszczy w tonacji blue/navy - bo używam ich na codzień, do pracy. Po tzw. "godzinach" wybieram budrysówkę (navy/camel), pikowaną lub woskową kurtkę. Natomiast jakbym miał wybrać jedno okrycie, to chcąc połączyć potrzeby, wybrałbym jednorzędówkę lub budrysówkę navy. W szafie wiszą jeszcze dwa płaszcze camelowe i szara jodełka - bez perspektyw na częstsze użycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Calth Napisano 16 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 16 Grudzień 2015 Czy w przypadku płaszczy jest podobna zasada jak przy garniturach: powinno się unikać czarnego jako pierwszy płaszcz? Czy czarny płaszcz jest podobnie uniwersalny co czarny garnitur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swordfishtrombone Napisano 16 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 16 Grudzień 2015 Podobnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin5000 Napisano 18 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 18 Grudzień 2015 Czy w przypadku płaszczy jest podobna zasada jak przy garniturach : nie zapina się ostatniego guzika, czy nie ma to znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swordfishtrombone Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Normale w płaszczu zapina się wszystkie guziki. Płaszcz jest dłuższy od marynarki i ma inaczej umiejscowione guziki (na ogół pierwszy jest wyżej, a ostatni niżej, bo płaszcz ma zakrywać więcej niż marynarka. Jeśli w całości zapięty źle wygląda albo ogranicza ruchy - kup inny, to nie Twój rozmiar. Jednorzędówkę można nosić rozpiętą, jeśli np. nagle się ociepli. Dwurzędówka wtedy kiepsko wygląda. Kurtki "country" typu barbour można nosić jakoś nonszalancko zapięte (np. na jeden guzik na piersi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stormont Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Ja noszę płaszcz zapięty tylko na środkowy guzik i żyję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swordfishtrombone Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Ja też często. Jak w starym dowcipie: "Nie można pić wódki zamiast mszalnego w czasie mszy? A ja próbowałem i można!". Ale przyznasz, że nie jest to super eleganckie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hargin Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 @swordfishtrombone: i znów zapytam o "źródło" Żyję od lat w przekonaniu, że guziki w płaszczu MOŻNA zapinać wszystkie. Jednak nie jest to jedynym, optymalnym "modelem". W dwurzędowym płaszczu, jak i w marynarce zostawiam zawsze odpięty ostatni guzik. W jednorzędówce zapinam środkowy lub dwa górne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swordfishtrombone Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 To ja zapytam o Twoją hierarchię źródeł. Czy Styleforum i AAAC wystarczą, czy potrzebny jest jakiś oprawny w kozią skórę grymuar? Gdzie na tej osi sytuuje się książka popularnego blogera (w wersji z dedykacją i bez dedykacji)? 1. Argument zdroworozsądkowy: płaszcze mają chronić przed zimnem i warunkami atmosferycznymi. Tę funkcję spełniają tylko wtedy, jeśli są odpowiednio zapięte. Więc rozum podpowiada: zapinaj, aż będzie ci za gorąco. Jeśli jest ci za gorąco, zacznij odpinać, aż będzie ci w sam raz. W ostateczności zdejmij. 2. Argument estetyczny: Klasyczne płaszcze zrobione są tak, żeby najkorzystniej prezentowały się w pełni zapięte. Widać to np. na starych reklam (custom.jpg , e7089ae4d7398afc4f6cecc2ab17b0dd.jpg , DSC02962.JPG ...), a także w sklepach internetowych poważnych, konserwatywnych marek (żeby daleko nie szukać: http://www.hawesandcurtis.co.uk/menswear/clothing/coats-and-jackets?viewAll=True- dla porównania, tak ten sklep przedstawia marynarki: http://www.hawesandcurtis.co.uk/menswear/clothing/blazers - guzik rozpięty). 3. Źródła (które wpadły po dwóch minutach szukania): SF: http://www.styleforum.net/t/154262/buttoning-the-bottom-button-of-an-overcoat AAAC: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xco2gw28jI0J:www.askandyaboutclothes.com/forum/showthread.php%3F88377-How-To-Button-An-Overcoat+&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=fr&client=safari (sorry, tylko cache dostępny). Większość uczestników zdaje się potwierdzać zdroworozsądkową zasadę wyłożoną w (1). Udało mi się choć trochę przekonać? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hargin Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Heh No nie bardzo Nie chciałem wywoływać dyskusji, a jedynie zapytać o podstawę kategorycznego twierdzenia a Ty mi tu z grymuarami wyskakujesz "Wstrzymaj konie" ze własnego pinterestowego zbioru: (dwa płaszcze zapięte na komplet guzików, jeden odpięty od dołu) (tu jeden zapięty, a drugi rozpięty) ( a tu najciekawszy przykład - "mundurowi" zapięte mają wszystkie guziki, Churchil - cywil - ostatni rozpięty) Osobiście stoję na stanowisku, że cywilne płaszcze, choć wywodzą się od okryć wojskowych - nie wymagają zapinania wszystkich guzików, aby było to zgodne z "zasadami męskiej elegancji" - żadne rozwiązanie nie jest jedyne, ani żadne nie jest błędne (no może poza zapinaniem wyłącznie dolnego guzika, bo najlepiej stosować zmodyfikowane zasady przyjęte dla marynarek). Bezwzględnie popieram Cię, że jak jest zimno to można skorzystać z dostępnych opcji i zapiąć każdy z guzików 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swordfishtrombone Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Przy płaszczach dwurzędowych, kiedy dolny guzik znajduje się nisko (rzekłbym - poniżej linii bioder?), może trochę krępować przy chodzeniu, zwłaszcza przy bardzo grubej tkaninie. Dlatego rozumiem, że ze względów praktycznych czasem dobrze jest go rozpiąć. Mam np, budrysówkę, w której ostatnie zapięcie jest dość nisko (zbyt nisko moim zdaniem) i przez to przy chodzeniu dziwnie się marszczy, więc często je rozpinam. Wygląda to brzydko. Przyznaję, że prawdopodobnie źle dobrałem rozmiar tej budrysówki (zbyt wąska w biodrach). Podsumowując - nadal uważam, że klasyczne płaszcze w dobrym rozmiarze prezentują się optymalnie z kompletem zapiętych guzików (nie dotyczy to może tylko trencza). Opieram się tak naprawdę tylko o własne poczucie estetyki, ale (przynajmniej w temacie ubioru) w Internecie mogę znaleźć źródła na poparcie niemal każdej tezy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hargin Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 To fakt, gdybyśmy chcieli wywieść tezę, że należy zapinać wszystkie guziki marynarki, to zaroiło by się tu od zdjęć. Mam nawet takie foto Churchila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pan Janusz Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Wystarczy trochę wietrzna pogoda i od razu przekonamy się z praktyki dlaczego dolny guzik warto zapinac Co do górnego ja lubię patent z zaprasowaniem na 2,5 guzika - nie lubię wysoko zapietego płaszcza, ale przy nagłym spadku temperatury, możliwość zapięcia się wyżej naprawdę się docenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irys Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 ( a tu najciekawszy przykład - "mundurowi" zapięte mają wszystkie guziki, Churchil - cywil - ostatni rozpięty) Osobiście stoję na stanowisku, że cywilne płaszcze, choć wywodzą się od okryć wojskowych - nie wymagają zapinania wszystkich guzików, aby było to zgodne z "zasadami męskiej elegancji" - żadne rozwiązanie nie jest jedyne, ani żadne nie jest błędne (no może poza zapinaniem wyłącznie dolnego guzika, bo najlepiej stosować zmodyfikowane zasady przyjęte dla marynarek). Bezwzględnie popieram Cię, że jak jest zimno to można skorzystać z dostępnych opcji i zapiąć każdy z guzików Mundurowi może by i chcieli ten ostatni guzik odpiąć, ale zabraniają im tego " przepisy mundurowe". Ktoś reguluje te przepisy,a czy jest on autorytetem męskiej elegancji tego nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hargin Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Churchill chyba nie wszedł do kanonu ikon męskiego stylu jednak to dość dobrze udokumentowany fotograficznie angielski gentleman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stormont Napisano 19 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 19 Grudzień 2015 Ja też często. Jak w starym dowcipie: "Nie można pić wódki zamiast mszalnego w czasie mszy? A ja próbowałem i można!". Ale przyznasz, że nie jest to super eleganckie. Trochę się to nonszalancko rozjeżdża u dołu, ale szczerze mówiąc nie jest to tak rażące, żebym się wstydził do pracy wejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzysiek_W Napisano 27 Grudzień 2015 Zgłoszenie Share Napisano 27 Grudzień 2015 Churchill chyba nie wszedł do kanonu ikon męskiego stylu jednak to dość dobrze udokumentowany fotograficznie angielski gentleman Za to na pewno był mistrzem ciętej riposty: Lady Nancy Astor: Winston, gdybyś był moim mężem, to zatrułabym twoją herbatę. Winston Churchill: Nancy, gdybyś była moją żoną, to bym ją wypił. Oraz wielu ciekawych aforyzmów, np.: Jestem optymistą. Bycie kimkolwiek innym, zapewne nic nie daje. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stylemaster Napisano 8 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 8 Styczeń 2016 Czy ktoś może mi wyjaśnić na czym polega różnica między płaszczem Crombie, a Chesterfieldem? Wiele źródeł podaje, że to dwa odmienne style. Nawet "Gentleman - Moda ponadczasowa" B. Roetzel'a przedstawia je jako dwa różne okrycia wierzchnie, ale znowu na AAAC czytam, że mianem Crombie określano każdy płaszcz wykonany z tkanin tej firmy (gdy zajmowali się wyłącznie sprzedażą tkanin), więc mógł to być chesterfield, covert coat lub nawet inny model. Czy zatem płaszcz Crombie może się odnosić do jednego tylko typu płaszcza? Na ten temat znalazłem jeszcze ciekawy wpis tutaj: http://thesartorius.blogspot.com/2016/01/chesterfield-moj-nr-1-wsrod-paszczy.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lubo69 Napisano 8 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 8 Styczeń 2016 Zawsze miałem wrażenie, że Crombie to producent płaszczy, a chesterfield to model/rodzaj. Być może na pewnym etapie pozycja firmy Crombie była tak silna, że używano tej nazwy w sposób generyczny (por. adidasy). 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flozbi Napisano 13 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 13 Styczeń 2016 Jakby ktoś miał zamiar nabyć kurtkę http://bytom.com.pl/kurtki-jesienne,kurtka-bergen-262-k-3877-20119-plub coś z kolekcji jesiennej Bytomia, to rozmiarówka jest na Azjatę. Moja XL strasznie mała, ledwo bicepsy przecisne, krótka też, bo sporo marynarka wystaje. Normalnie przy wzroście 183cm i klatce 106cm noszę marynarki 54 a kurtki XL są komfortowe. Tą muszę wymienić na XXL. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
White Haven Napisano 13 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 13 Styczeń 2016 Mierzyłem w salonie i niestety potwierdzam. Mi w XXL było ciasnawo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cmon Napisano 14 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 14 Styczeń 2016 Akurat ten krój pikowanych jest dziwny i mi pasuje tylko L (gdzie standardowo noszę M), a z drugiej strony parki Bytomia to tylko S... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flozbi Napisano 14 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 14 Styczeń 2016 Czyli pewnie w Chinach szyte. Na metkach marynarek i spodni z tegorocznej kolekcji mam napisane "wyprodukowane w Polsce", a na kurtce nic nie ma napisane, bo nie ma się czym chwalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skalpel Napisano 14 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 14 Styczeń 2016 Dla mnie bomba! 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hargin Napisano 14 Styczeń 2016 Zgłoszenie Share Napisano 14 Styczeń 2016 Massimo Pirrone (PM Eleganza Milanese)- gość, który wysyła komunikat "hej, wyglądam dobrze, a na dodatek wyglądam normlanie" Mocny punkt imprezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.