Skocz do zawartości

buty przez internet - potrzebuję waszej opinii


flipflop

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Pracuję nad rozwiązaniem które umożliwiłoby wygodniejsze i szybsze zakupy butów przez internet.

Co myślicie na temat poniższych rozwiązań ? Czy bylibyście w stanie zapłacić więcej za zakupy przy takim poziomie obsługi ?

 

Planowane rozwiązania:

  • Czas dostawy 1-2 godziny lub na konkretną godzinę tego samego dnia.

  • Dostawy realizowane przez cały tydzień, również w weekendy

  • Klient może zamówić różne modele w wybranym rozmiarze a dostawca sam oceni czy wybrany rozmiar może się okazać za mały lub za duży i przywiezie dodatkowo rozmiar większy lub mniejszy. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko źle dobranych butów i czasochłonnej wymiany.

  • Klient zamawiając nie płaci za zakupy – Dostawca daje czas na zmierzenie i wybranie odpowiednich butów a klient płaci jedynie za ten model i rozmiar który wybierze. Dzięki temu nie trzeba czekać na zwrot pieniędzy i odsyłać pozostałych par a klient przed zakupem ma możliwość zobaczenia butów „na żywo”

    Będę wdzięczny za pomoc i podzielenie się opinią na forum smile.png

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jaki zasięg usługi zakładasz? (jedno miasto, województwo, powiat, cały kraj)?

2. Większa opłata sprawdzi się pewnie w przypadku "pożaru"

3. Ile czasu "dostawca" da klientowi na zastanowienie? Zostawi zamówione buty i wróci za 3 godziny, czy będzie stał nad głową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

  • Dostawy realizowane przez cały tydzień, również w weekendy

  • Klient może zamówić różne modele w wybranym rozmiarze a dostawca sam oceni czy wybrany rozmiar może się okazać za mały lub za duży i przywiezie dodatkowo rozmiar większy lub mniejszy. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko źle dobranych butów i czasochłonnej wymiany.

  • Klient zamawiając nie płaci za zakupy – Dostawca daje czas na zmierzenie i wybranie odpowiednich butów a klient płaci jedynie za ten model i rozmiar który wybierze. Dzięki temu nie trzeba czekać na zwrot pieniędzy i odsyłać pozostałych par a klient przed zakupem ma możliwość zobaczenia butów „na żywo”

 

Tak krótki czas dostawy nie jest mi do niczego potrzebny, ale pozostałe rozwiązania byłyby bardzo ciekawe.  Prawdziwą wartość za którą byłbym w stanie zapłacić, stanowiłyby dopiero gdyby dotyczyły możliwości porównania obuwia różnych producentów, w różnych rozmiarach i modelach, niedostępnych w Polsce. 

 

Np. umawiamy się na sobotę, godz.12:00, celem porównania Alfred Sargent, Crockett & Jones i Cheaney, po dwa wybrane modele od każdego producenta, w dwóch rozmiarach. Jeśli nie wybieram żadnych płacę za usługę, jeśli kupuję którekolwiek płacę tylko za buty. 

 

Jeśli tak będzie… masz pierwszego klienta.

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki "Brainstorming" jak najbardziej mi się podoba  ;) im więcej opinii od was usłyszę (nawet tych które w pierwszej chwili wydają się nierealne) tym lepiej.
Odpowiadając na pytania:
 

1. Zasięg usługi - na początku jedynie Warszawa 

2. Czas na zastanowienie przed zakupem - klient miałby około 10-20 minut na zmierzenie i wybór butów. Czy uważacie że jest to zdecydowanie za mało czasu ?

Co was najbardziej denerwuje w kupowaniu butów przez internet?
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2. Czas na zastanowienie przed zakupem - klient miałby około 10-20 minut na zmierzenie i wybór butów. Czy uważacie że jest to zdecydowanie za mało czasu ?

Co was najbardziej denerwuje w kupowaniu butów przez internet?

 

 

Dla mnie to wystarczający czas, nawet dla czterech par ;).

 

Najbardziej kłopotliwy jest brak kontaktu z produktem. Co prawda, producenci obuwia podają rozmiar w sposób zunifikowany, ale w praktyce kształt kopyta narzuca konieczność zakupu różnych rozmiarów nawet u tego samego producenta. Konsekwencją jest ryzyko zakupu niewłaściwego rozmiaru, konieczność odsyłania, itp. Za wyeliminowanie ryzyka i przejęcie trudu odsyłania jestem w stanie dopłacić.

 

Jeśli jednak usługa miałaby dotyczyć tylko produktów już dostępnych stacjonarnie w Warszawie, to dla mnie jej atrakcyjność spada do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli raczej buty przez internet kupujesz wtedy gdy nie możesz ich znaleźć w sklepach stacjonarnych, tak?

 

Nie jest to kwestia mojego wyboru. Większości butów, które kupuję nie można znaleźć w sklepach stacjonarnych w Polsce.

Jeśli przyjrzysz się głębiej poszczególnym wątkom forum to odkryjesz, że największą popularnością cieszą się marki, których nie ma w warszawskich sklepach.

 

Napisz coś więcej o swoim pomyśle. O jakich butach myślisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biznes wymaga rozwiązania problemu wad produkcyjnych butów. Albo musisz je wyeliminować, dostarczając obuwie perfekt, albo musisz być przygotowany na wynegocjowanie stosownej zniżki w ciągu owych 10-20 minut, o ile trafisz na świadomego użytkownika. Zresztą użytkownik zapewne będzie mógł zgłosić wadę później. Pytanie, jak będzie wyglądał Twój zarobek w takiej sytuacji - zwrotu butów lub sporego upustu (stosownie do wady).

 

Problem dotyczy wszystkich producentów z półek niższej i średniej (choć w różnej skali), w zasadzie jedynie firmy z wyższej półki konsekwentnie znakują obuwie niepełnowartościowe jako II gatunek (seconds).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za odpowiedź. 

Czyli raczej buty przez internet kupujesz wtedy gdy nie możesz ich znaleźć w sklepach stacjonarnych, tak?

 

Jak pewnie większość. Również jestem ciekaw jak sobie wyobrażasz sam tę usługe, gdzie miałaby być dostępna, jakie sklepy obejmować etc. Bo jak miałaby być powiedzmy w samej Warszawie i obejmować Warszawskie sklepy jedynie -  no to... szału nie wróżę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy uwzględnić czynsz najmu w mniej reprezentacyjnej części miasta, do spalonych kilometrów i  wynagrodzenia jeżdżącego pracownika. Ktoś kto szuka butów mniej dostępnych przejedzie się kilka kilometrów po mieście, aby je przymierzyć i kupić. Bardziej istotna jest tutaj kwestia marketingu, aby się wypromować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pewnie większość. Również jestem ciekaw jak sobie wyobrażasz sam tę usługe, gdzie miałaby być dostępna, jakie sklepy obejmować etc. Bo jak miałaby być powiedzmy w samej Warszawie i obejmować Warszawskie sklepy jedynie -  no to... szału nie wróżę. 

 

Jeśli tak, to byłaby to usługa lokująca się gdzieś pomiędzy concierge, a pyszne.pl.

 

Odpowiadając na pytania postawione w wątku:

 

1. W internecie kupuje buty niedostępne w sklepach stacjonarnych, do których bez większych problemów mogę się udać.

2. Teoretycznie kupiłbym też w necie buty dostępne stacjonarnie, w przypadku znaczącej różnicy w cenie (teoretycznie, bo nie zdarzyła mi się do tej pory taka sytuacja).

3. Jest pewna przewaga kupowania w necie (z możliwością zwrotu): można przymierzyć buty do kilku par spodni, kilku garniturów.

4. Nie bardzo wiem, co miałbym zrobić z dostawcą podczas tych 10-20 minut na przymiarkę. Przecież nie zostawię go pod drzwiami, a nie jestem pewiem, czy mam ochotę zapraszać go do środka. Co wtedy? Podać kawę, ciasteczka? Zaoferować prasę do przejrzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.