flipflop Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Cześć! Pracuję nad rozwiązaniem które umożliwiłoby wygodniejsze i szybsze zakupy butów przez internet. Co myślicie na temat poniższych rozwiązań ? Czy bylibyście w stanie zapłacić więcej za zakupy przy takim poziomie obsługi ? Planowane rozwiązania: Czas dostawy 1-2 godziny lub na konkretną godzinę tego samego dnia. Dostawy realizowane przez cały tydzień, również w weekendy Klient może zamówić różne modele w wybranym rozmiarze a dostawca sam oceni czy wybrany rozmiar może się okazać za mały lub za duży i przywiezie dodatkowo rozmiar większy lub mniejszy. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko źle dobranych butów i czasochłonnej wymiany. Klient zamawiając nie płaci za zakupy – Dostawca daje czas na zmierzenie i wybranie odpowiednich butów a klient płaci jedynie za ten model i rozmiar który wybierze. Dzięki temu nie trzeba czekać na zwrot pieniędzy i odsyłać pozostałych par a klient przed zakupem ma możliwość zobaczenia butów „na żywo”Będę wdzięczny za pomoc i podzielenie się opinią na forum 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hargin Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 1. Jaki zasięg usługi zakładasz? (jedno miasto, województwo, powiat, cały kraj)? 2. Większa opłata sprawdzi się pewnie w przypadku "pożaru" 3. Ile czasu "dostawca" da klientowi na zastanowienie? Zostawi zamówione buty i wróci za 3 godziny, czy będzie stał nad głową? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Dostawy realizowane przez cały tydzień, również w weekendy Klient może zamówić różne modele w wybranym rozmiarze a dostawca sam oceni czy wybrany rozmiar może się okazać za mały lub za duży i przywiezie dodatkowo rozmiar większy lub mniejszy. Dzięki temu minimalizujemy ryzyko źle dobranych butów i czasochłonnej wymiany. Klient zamawiając nie płaci za zakupy – Dostawca daje czas na zmierzenie i wybranie odpowiednich butów a klient płaci jedynie za ten model i rozmiar który wybierze. Dzięki temu nie trzeba czekać na zwrot pieniędzy i odsyłać pozostałych par a klient przed zakupem ma możliwość zobaczenia butów „na żywo” Tak krótki czas dostawy nie jest mi do niczego potrzebny, ale pozostałe rozwiązania byłyby bardzo ciekawe. Prawdziwą wartość za którą byłbym w stanie zapłacić, stanowiłyby dopiero gdyby dotyczyły możliwości porównania obuwia różnych producentów, w różnych rozmiarach i modelach, niedostępnych w Polsce. Np. umawiamy się na sobotę, godz.12:00, celem porównania Alfred Sargent, Crockett & Jones i Cheaney, po dwa wybrane modele od każdego producenta, w dwóch rozmiarach. Jeśli nie wybieram żadnych płacę za usługę, jeśli kupuję którekolwiek płacę tylko za buty. Jeśli tak będzie… masz pierwszego klienta. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eye_lip Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Zgadzam się z Whitesnake. Szybka dostawa nie jest mi do niczego potrzebna, buty to nie jest artykuł pierwszej potrzeby który nagle muszę mieć na już. Porównanie różnych kopyt u różnych producentów jest ciekawą opcją. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monkiusz Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Jednak opcja weekendowa brzmi bardzo dobrze, tak jak wybór godziny dostawy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hargin Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Zejdźmy na ziemię. Nie było mowy o tak szerokiej ofercie brzmi to nieprawdopodobnie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 brzmi to nieprawdopodobnie "Brainstorming" nie zna takiego pojęcia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flipflop Posted August 7, 2015 Author Report Share Posted August 7, 2015 Taki "Brainstorming" jak najbardziej mi się podoba im więcej opinii od was usłyszę (nawet tych które w pierwszej chwili wydają się nierealne) tym lepiej.Odpowiadając na pytania: 1. Zasięg usługi - na początku jedynie Warszawa 2. Czas na zastanowienie przed zakupem - klient miałby około 10-20 minut na zmierzenie i wybór butów. Czy uważacie że jest to zdecydowanie za mało czasu ?Co was najbardziej denerwuje w kupowaniu butów przez internet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 2. Czas na zastanowienie przed zakupem - klient miałby około 10-20 minut na zmierzenie i wybór butów. Czy uważacie że jest to zdecydowanie za mało czasu ? Co was najbardziej denerwuje w kupowaniu butów przez internet? Dla mnie to wystarczający czas, nawet dla czterech par . Najbardziej kłopotliwy jest brak kontaktu z produktem. Co prawda, producenci obuwia podają rozmiar w sposób zunifikowany, ale w praktyce kształt kopyta narzuca konieczność zakupu różnych rozmiarów nawet u tego samego producenta. Konsekwencją jest ryzyko zakupu niewłaściwego rozmiaru, konieczność odsyłania, itp. Za wyeliminowanie ryzyka i przejęcie trudu odsyłania jestem w stanie dopłacić. Jeśli jednak usługa miałaby dotyczyć tylko produktów już dostępnych stacjonarnie w Warszawie, to dla mnie jej atrakcyjność spada do zera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
flipflop Posted August 7, 2015 Author Report Share Posted August 7, 2015 Wielkie dzięki za odpowiedź. Czyli raczej buty przez internet kupujesz wtedy gdy nie możesz ich znaleźć w sklepach stacjonarnych, tak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Whitesnake Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Czyli raczej buty przez internet kupujesz wtedy gdy nie możesz ich znaleźć w sklepach stacjonarnych, tak? Nie jest to kwestia mojego wyboru. Większości butów, które kupuję nie można znaleźć w sklepach stacjonarnych w Polsce. Jeśli przyjrzysz się głębiej poszczególnym wątkom forum to odkryjesz, że największą popularnością cieszą się marki, których nie ma w warszawskich sklepach. Napisz coś więcej o swoim pomyśle. O jakich butach myślisz? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mosze Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Biznes wymaga rozwiązania problemu wad produkcyjnych butów. Albo musisz je wyeliminować, dostarczając obuwie perfekt, albo musisz być przygotowany na wynegocjowanie stosownej zniżki w ciągu owych 10-20 minut, o ile trafisz na świadomego użytkownika. Zresztą użytkownik zapewne będzie mógł zgłosić wadę później. Pytanie, jak będzie wyglądał Twój zarobek w takiej sytuacji - zwrotu butów lub sporego upustu (stosownie do wady). Problem dotyczy wszystkich producentów z półek niższej i średniej (choć w różnej skali), w zasadzie jedynie firmy z wyższej półki konsekwentnie znakują obuwie niepełnowartościowe jako II gatunek (seconds). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monkiusz Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Wielkie dzięki za odpowiedź. Czyli raczej buty przez internet kupujesz wtedy gdy nie możesz ich znaleźć w sklepach stacjonarnych, tak? Jak pewnie większość. Również jestem ciekaw jak sobie wyobrażasz sam tę usługe, gdzie miałaby być dostępna, jakie sklepy obejmować etc. Bo jak miałaby być powiedzmy w samej Warszawie i obejmować Warszawskie sklepy jedynie - no to... szału nie wróżę. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sayyed Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Należy uwzględnić czynsz najmu w mniej reprezentacyjnej części miasta, do spalonych kilometrów i wynagrodzenia jeżdżącego pracownika. Ktoś kto szuka butów mniej dostępnych przejedzie się kilka kilometrów po mieście, aby je przymierzyć i kupić. Bardziej istotna jest tutaj kwestia marketingu, aby się wypromować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Blue Boy Posted August 7, 2015 Report Share Posted August 7, 2015 Jak pewnie większość. Również jestem ciekaw jak sobie wyobrażasz sam tę usługe, gdzie miałaby być dostępna, jakie sklepy obejmować etc. Bo jak miałaby być powiedzmy w samej Warszawie i obejmować Warszawskie sklepy jedynie - no to... szału nie wróżę. Jeśli tak, to byłaby to usługa lokująca się gdzieś pomiędzy concierge, a pyszne.pl. Odpowiadając na pytania postawione w wątku: 1. W internecie kupuje buty niedostępne w sklepach stacjonarnych, do których bez większych problemów mogę się udać. 2. Teoretycznie kupiłbym też w necie buty dostępne stacjonarnie, w przypadku znaczącej różnicy w cenie (teoretycznie, bo nie zdarzyła mi się do tej pory taka sytuacja). 3. Jest pewna przewaga kupowania w necie (z możliwością zwrotu): można przymierzyć buty do kilku par spodni, kilku garniturów. 4. Nie bardzo wiem, co miałbym zrobić z dostawcą podczas tych 10-20 minut na przymiarkę. Przecież nie zostawię go pod drzwiami, a nie jestem pewiem, czy mam ochotę zapraszać go do środka. Co wtedy? Podać kawę, ciasteczka? Zaoferować prasę do przejrzenia? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.