Skocz do zawartości

Krótkie pytania - krótkie odpowiedzi


Gość Nereusz

Rekomendowane odpowiedzi

14 minut temu, lubo69 napisał:

Ballantyne to były najlepsze swetry na świecie, ale 40 lat temu (patrz nostalgiczny post naszego Moderatora w innym wątku). Teraz po reaktywacji to trochę popłuczyny; podobno, jeśli już, lepsze od Ballantyne są Ballantyne of Peebles (spółka córka, kuzynka czy coś w tym rodzaju). William Lockie jest świetny, Zanone też, choć ten pierwszy raczej klasyczny, drugi modowy (grupa Slowear, jak Incotex). Drumohr - pisałem już, dla mnie ćwierć półki niżej, ale tylko dlatego, że swetry bardziej się pillingują (choć wbrew pozorom to nie wada). Z Gran Sasso nie miałem do czynienia. Generalnie you can’t go wrong with any of them. Jeśli to możliwe, sprawdź grubość swetra.

Polecam też taką oto niszową firmę (można kupić na nomanwalksalone):

https://www.maglificiogrp.com/all-products

No właśnie rzuciła mi się w oczy kiedyś na NMWA. Jak to jakościowo wypada na tle wymienionych wyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Velahrn napisał:

To coś złego?

Chińczycy nie, ale - jak rozumiem z sąsiedniego wątku - Wietnamczycy to już masakra😁

16 minut temu, Michaś napisał:

No właśnie rzuciła mi się w oczy kiedyś na NMWA. Jak to jakościowo wypada na tle wymienionych wyżej?

Mam jeden sweter od trzech tygodni, raz prany, więc za wcześnie na ocenę. Fajny, gruby, sprężysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manul napisał:

Gdzie w takim razie jest haczyk

To chiński brand, ale szyją bardzo solidnie i z przyzwoitych materiałów, szczególnie w tej cenie. Haczyka nie ma. W zeszłym tygodniu otrzymałem od nich zamówienie i 5 na 6 rzeczy zostaje u mnie. 

Sam się przymierzam do tego płaszcza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lubo69 napisał:

Chińczycy nie, ale - jak rozumiem z sąsiedniego wątku - Wietnamczycy to już masakra😁

Mam jeden sweter od trzech tygodni, raz prany, więc za wcześnie na ocenę. Fajny, gruby, sprężysty.

Nie mam nic przeciwko chińskiej marce szyjącej w Chinach za chińską cenę. Często są to bardzo uczciwe firmy. Chcesz koszulkę za 5 USD - dostajesz taką o jakości odpowiadającej 5 USD. Chcesz taką za 40 USD - uszyją Ci odpowiednio lepszą.

Nie lubię za to "amerykańskich" czy "brytyjskich" marek szyjących w Chinach za amerykańską / brytyjską cenę.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Manul napisał:

Przepraszam Kolego Velahrn , ale odzież z tej strony wygląda znakomicie i jest w rewelacyjnej cenie . Przypomina estetykę RRL .Gdzie w takim razie jest haczyk ? Aż nierealne żeby taki płaszcz kosztował ok 1,5 k PLN ? Mają też w ofercie znakomite tweedy w stylistyce z początku ubiegłego wieku . Jakich tkanin używają i gdzie szyją ?

Czy to jest import z UK? Jeśli tak , czy należy dodać  opłaty celno skarbowe ?

Nie ma haczyka.

Paczka idzie z Chin, około 2 tygodnie. Nie płacisz żadnych opłat celnych (nie wiem jak oni to robią), sprzedawca wlicza VAT w cenę i opłaca go już sam. W Polsce dostarcza GLS.

Tkanin: bawełnianych używają swoich, bardzo wysokiej jakości (extra long staple cotton, z prowincji Singciang), wełny często importują.

Zamawiałem już chyba z kilkanaście/kilkadziesiąt (!) rzeczy z Bronson/Olderbest (to ten sam właściciel, potwierdzone info od innego Chińczyka) i zawsze jestem pozytywnie zaskoczony jakością.

Jestem przekonany, że Chińczycy po prostu wygryzą z rynku amerykańskie czy japońskie brandy w segmencie vintage/heritage workwear, bo robią taką samą jakość za jedną czwartą ceny. Zwłaszcza z zakupami ze Stanów jest tragedia - dostawa to 80-100 USD i potem męcz się człowieku z VAT, srat, opłatami za oclenie paczki, pisz jakieś protokoły i wysyłaj do urzędu celnego. Zakupy w Chinach - dostajesz paczkę do drzwi, zero tłumaczenia, zero opłat dodatkowych, dostawa za darmo. WTF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz, jakie protokoły? Zamawiałem ostatnio m. in. z USA, Japonii i Hongkongu. We wszystkich przypadkach musiałem zapłacić ekstra, głównie VAT - kurierowi, później firmie kurierskiej na ich platformie online lub w urzędzie pocztowym. Według mnie nie było różnicy między krajami, była natomiast między dostawcami (PP, FedEx, DHL, UPS). Hongkong to jednak Chiny, a opłata była. Żadnych kwitów nie musiałem nigdy wypełniać, tylko kasa na stół.

Przyszło Ci do głowy, że te cymesy w Chinach to ograniczona czasowo promocja, aby wiele osób pomyślało tak jak Ty? Jak już wygryzą, to się odgryzą - będą opłaty i podwyżki. Czy też raczej uważasz, że to słynna azjatycka zaradność, uczciwość i skromność, a Amerykanie to buce i głupole, czego dowodem jest fakt, że… ok, bez polityki😉

  • Oceniam pozytywnie 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, lubo69 napisał:

Mateusz, jakie protokoły? Zamawiałem ostatnio m. in. z USA, Japonii i Hongkongu. We wszystkich przypadkach musiałem zapłacić ekstra, głównie VAT - kurierowi, później firmie kurierskiej na ich platformie online lub w urzędzie pocztowym. Według mnie nie było różnicy między krajami, była natomiast między dostawcami (PP, FedEx, DHL, UPS). Hongkong to jednak Chiny, a opłata była. Żadnych kwitów nie musiałem nigdy wypełniać, tylko kasa na stół.

Przyszło Ci do głowy, że te cymesy w Chinach to ograniczona czasowo promocja, aby wiele osób pomyślało tak jak Ty? Jak już wygryzą, to się odgryzą - będą opłaty i podwyżki. Czy też raczej uważasz, że to słynna azjatycka zaradność, uczciwość i skromność, a Amerykanie to buce i głupole, czego dowodem jest fakt, że… ok, bez polityki😉

Tak miałem dosyć pier%$@ się z agencjami celnymi, że przestałem zamawiać np. z Luxire (Indie). Dosłownie - agencje kurierskie zawalały mnie wiadomościami o opłatach i żądaniach deklaracji celne, na przemian prosząc o wpłatę na konto, podsyłając linki do natychmiastowej wpłaty, jak i zaraz potem nr konta do normalnej wpłaty przekazem bankowym.v Dodatkowo nieustanne sms-y z tym samym - przodował w tym chyba UPS.  Kiedyś kurier zażądał zapłaty ponownie przy wydaniu przesyłki - inaczej groził, ze oznaczy przesyłkę jako nieprzyjęta i odeśle do nadawcy (kasę odzyskałem). Kiedyś zapomnieli pobrać opłatę, i potem wysyłali mi pisma, strasząc sądem, jeśli jej nie wniosę (opłatę wniosłem, nadal wysyłali pisma i straszyli, dopóki nie zadzwoniłem na infolinie i nie zjechałem ich równo). Firmy kurierskie to burdel-  nie wie lewa ręka, co robi prawa.

Wiesz, jak już kiedyś pisałem, ubrania to moje hobby. Hobby kojarzy się z przyjemnością. Sprawia mi przyjemność, że sobie klikam w Internecie i po 10 dniach w punkcie odbioru w Auchan pod moim domem magicznie pojawia się paczuszka. Nienawidzę kurierów i staram się ograniczyć kontakt z nimi do minimum. Jak musze poświęcać swój cenny czas na cokolwiek poza samym oglądaniem i przymierzaniem ubrań, to się wkurzam. A hobby nie powinno wkurzać.

O na przykład taki spam dostaje się dostaje:

 

"Dzień dobry.

Kontaktujemy się w sprawie przesyłki o numerze xxx, która wymaga odprawy celnej.

Jeśli proces odprawy jest Ci obcy, przejdźmy go razem na naszej stronie internetowej.
Zobacz jakie to proste! :)
 
Do odprawy celnej wymagana jest również prawidłowa faktura  potwierdzająca wartość celną. W załączeniu do wysłanej wiadomości znajdują się dokumenty dołączone do przesyłki, które otrzymaliśmy w formie elektronicznej ze stacji nadania.
W celu przygotowania i dokonania odprawy celnej, bazując na dokumentach, które dostarczył nadawca i znajdują się w załączniku niniejszej wiadomości prosimy o:

1. Przesłanie w treści maila oświadczenia zgodnie z poniższą treścią. Jest to niezbędne do taryfikacji towarów:

OŚWIADCZENIE


Ja(imię i nazwisko) ……………………………………
Oświadczam, iż biorę pełną odpowiedzialność za przesyłkę AWB …………….… (numer w temacie maila)

Przesyłka jest kierowana do mnie i będzie wykorzystywana przeze mnie w celach prywatnych i nie będzie przedmiotem obrotu handlowego. Dokładny opis wszystkich towarów będących zawartością przesyłki to:

a)         Co to za towar?......................................................................................................................................................
b)         Z jakiego materiału jest wykonany?.......................................................................................................................      
c)         Do czego służy/ Do jakiego urządzenia?...............................................................................................................
 
 
Potwierdzam, że całkowita kwotą jaką zapłaciłem za towar bądź za jaką go otrzymałem to…………………………..(kwota wyrażona cyframi wraz z trzy literowym kodem waluty).
 
Jeśli znane jest Ci szczegółowe rozbicie kosztów Twojej faktury – podaj je nam.

  • Koszt towaru wyniósł………………………………………….
  • Koszt transportu wyniósł……………………………………..
  • Inne opłaty, o ile wystąpiły (jakie?)………………………….


Zobowiązuję się również pokryć wszelkie należności celno-podatkowe. Towar nie podlega CITES.
 
UWAGA: Jeśli kwota z faktury nie jest tą, którą zapłacono za towar, to prosimy o postępowanie zgodnie z punktem 2.
 
2. W odpowiedzi zwrotnej wraz z oświadczeniem z punktu 1 poinformuj nas:
•           Jeśli załączone dokumenty są poprawne (faktura jest zgodna ze stanem faktycznym) – potwierdź nam to odpisując na wiadomość: „Potwierdzam zgodność załączonych dokumentów.
•           Jeśli załączone dokumenty nie są poprawne – postępuj zgodnie ze wskazówkami na stronie internetowej. Prześlij do nas nową fakturę/zamówienie zgodne ze stanem faktycznym.
 
UWAGA: Brak przesłania nam informacji o które prosimy w ramach punktu 2 potraktujemy jako Twoje potwierdzenie, że dokumenty uznajesz za poprawne.
 
 

Dowiedź się więcej
Informacje na temat odprawy celnej w Polsce, wzory dokumentów, odpowiedzi na najczęstsze pytania można przeczytać klikając tutaj.
 
Uprzejmie prosimy także o zapoznanie się z naszym cennikiem pod linkiem  
 
Pragniemy poinformować, że z dniem 1 stycznia 2023 roku nastąpiła aktualizacja usług celnych. Szczegóły i wysokość opłat pobieranych przez DHL Express znajdziecie Państwo w Cenniku usług międzynarodowych DHL.


WAŻNE:Szanowny Kliencie pamiętaj, że od  4 dnia po przylocie naliczamy koszty magazynowania zgodnie z cennikiem. 

WAŻNE:W przypadku nie otrzymania w ciągu 10 dni ww. dokumentów, przesyłka będzie musiała być odesłana do nadawcy. 


Z poważaniem,
Agencja Celna DHL
DHL Express (Poland) Sp. z o.o.
ul. Wirażowa 37"

  • Like 1
  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie up…orczywe. Nigdy mnie to nie spotkało. Chyba trzeba każdorazowo pisać do sklepu, jaką ma procedurę, czy wysyła DDP czy DDU, a w przypadku braku jasnej odpowiedzi przechodzić dalej - do innego sklepu.

No ale przynajmniej w wymaganym w formularzu opisie towaru możesz poszaleć: „extra long staple cotton, z prowincji Singciang”

  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.