Jump to content

Wholecut czyli (Lotniki?)


Guest gccg
 Share

Recommended Posts

Siedze za kompem opatulony w gruby szlafrok ... mam grype ... kaszle ....i przegladam sobie buty online :D

Wholecut, to spektakularny but bez niepotrzebnych spektakularnosci. Postanowilem rozpoczac ow temat, wiedzac za na forum jest duzo milosnikow tego rodzaju obuwia.

Lotniki w najbardziej przystepnej cenie to - jak sadze - Bexley Carnegie za 129 euro. Na ich stronie prezentuje sie on zle ...ale znalazlem zdjecie tego buta w internecie .. Oto ono (bardzo ciekawy but)

Dołączona grafika

http://depiedencap.leforum.eu/t10865-Pr ... lacage.htm

I po poddaniu procesowi patynowania

Dołączona grafika

Mnie sie bardzo podoba!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jako ciekawostkę podam, że rozmawiając ostatnio z jednym z szewców, spotkałem się z określeniem: "jednoklejki" :)

Co byście powiedzieli na ciemnobrązowe lotniki z szerokim sztuperowaniem i białą nicią?

Masz na mysli cos takieg jak Bettanin & Venturi Scafora ...tylko, ze z biala nitka?

Dołączona grafika

Link to comment
Share on other sites

Jako ciekawostkę podam, że rozmawiając ostatnio z jednym z szewców, spotkałem się z określeniem: "jednoklejki" :)

Co byście powiedzieli na ciemnobrązowe lotniki z szerokim sztuperowaniem i białą nicią?

Masz na mysli cos takieg jak Bettanin & Venturi Scafora ...tylko, ze z biala nitka?
Tak :)

.. kolega miałna myśli,że podobne stoją u Kielmana.

Link to comment
Share on other sites

Jako ciekawostkę podam, że rozmawiając ostatnio z jednym z szewców, spotkałem się z określeniem: "jednoklejki" :)

Co byście powiedzieli na ciemnobrązowe lotniki z szerokim sztuperowaniem i białą nicią?

Masz na mysli cos takieg jak Bettanin & Venturi Scafora ...tylko, ze z biala nitka?
Tak :)

.. kolega miałna myśli,że podobne stoją u Kielmana.

Tak tez probowalem to interpretowac :)

Ale z tych butow (B&V) podobaja mi sie trzewiki tylko.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Mam problem z tymi butami od Koronyi. Wydaje mi się, że stosuje zbyt szerokie kopyto. Może wynika to z dopasowania buta do nogi klienta, a może z proporcji długości do szerokości, ale patrząc na zdjęcia mam wrażenie, że ta szerokość odbiera butom lekkość, jaką powinny cechować się lotniki.

Co nie zmienia faktu, że mając do wybory jego buty i Kielmana nie wahałbym się długo.

Link to comment
Share on other sites

Akurat te czarne do dość duży rozmiar (odpowiednik europejskiego 46) przygotowane dla klienta o bardzo tęgiej stopie. Te brązowe natomiast są bardzo podobne do lotników wykonanych przez zakład Kielmana. Obie pary są wykonane na bazie kopyt z bardzo wygarniętą podstawą podbicia.

Link to comment
Share on other sites

Akurat te czarne do dość duży rozmiar (odpowiednik europejskiego 46) przygotowane dla klienta o bardzo tęgiej stopie. Te brązowe natomiast są bardzo podobne do lotników wykonanych przez zakład Kielmana.

Pisząc o niezastanawianiu się myślałem o tych czarnych. Brązowe nie leżą mi z kilku powodów (obcas, medalion, kolor), ale akurat ten element, który opisałem wcześniej, się w nich powtarza.
Link to comment
Share on other sites

Przede wszystkim Koronya ma niesamowite dojścia do skór. Męczę go o jakiś kontakt od przeszło dwóch miesięcy, ale na razie słabo to wszystko rokuje.

Napisał na blogu, że przenosi się do USA i będzie tam profesorem, więc może odda Ci te kontakty, żeby się nie zmarnowały :-). BTW, ciekawe czy to oznacza zamknięcie zakładu i co z linią RTW, którą dopiero zaczął rozkręcać.

O wzorze można debatować, ale wykonanie jest bezsprzecznie pierwsza klasa.

Dlatego ja debatuję tylko o wzorze ;-).
Link to comment
Share on other sites

Linią RTW ma kierować jeden z jego uczniów, który rozpoczął naukę rzemiosła szewskiego na jednym z organizowanych przez niego letnich kursów zaledwie kilka lat temu. Sam mistrz zapewne będzie nadzorował i koordynował prace zza oceanu, co pewien czas przyjeżdżając do Budapesztu.

Link to comment
Share on other sites

Linią RTW ma kierować jeden z jego uczniów, który rozpoczął naukę rzemiosła szewskiego na jednym z organizowanych przez niego letnich kursów zaledwie kilka lat temu. Sam mistrz zapewne będzie nadzorował i koordynował prace zza oceanu, co pewien czas przyjeżdżając do Budapesztu.

To brzmi średnio. Wprawdzie z RTW tak się da, bo w sumie chodzi wyłącznie o utrzymanie jakości wykonania, ale jednak wydaje mi się, że RTW ma szanse powodzenia tylko jeśli stoi za tym bespoke czy chociaż MTO. Jeśli tego zabraknie, nie wiem, czy znajdą się chętni.

Jeśli śmiecę w wątku to wyrzuć tego offtopa.

Link to comment
Share on other sites

Mam problem z tymi butami od Koronyi. Wydaje mi się, że stosuje zbyt szerokie kopyto. Może wynika to z dopasowania buta do nogi klienta, a może z proporcji długości do szerokości, ale patrząc na zdjęcia mam wrażenie, że ta szerokość odbiera butom lekkość, jaką powinny cechować się lotniki.

Co nie zmienia faktu, że mając do wybory jego buty i Kielmana nie wahałbym się długo.

IMHO jeśli kopyto jest bardziej tęgie to większa powinna być również szerokość "ścięcia" noska, proporcje byłyby bliższe butom brązowym.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A tak w ogole ktos z Was wie skad nazwa lotniki? (ja nie wiem - wiec to nie podchwytliwe pytanie)

O ile sie nie myle już byla o tym dyskusja na forum. Wniosek był taki, że buty w tym stylu były noszone przed wojna przez (chwila napięcia) pilotów ;)

Mogę się mylić ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Wiem, że są na forum posiadacze butów Bexley. Czy bylibyście tak uprzejmi zaprezentować kopyta lotników tej firmy? Zdjęcia na stronie są słabe, a zastanawiam się nad kupnem jednego modelu spośród: Carnagie, Stanford, Paul lub Peter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.