wolezozole Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 Cześć, dawno mnie tu nie było, ale mam pewien dylemat i to chyba najlepsze miejsce, żeby poznać najbardziej wiarygodne opinie. Chodzi mi o sposób powitania w oddziałach dawnego (już) banku BZ WBK, obecnie Santander a wkrótce również Deutsche Bank. Wchodzicie do banku, a tam kasjer/osoba obslugująca za biurkiem wstaje i wyciąga rękę na powitanie. Czy możecie podać Waszą opinię na temat zasad, ktorymi kierują się w banku? - całe życie uczono mnie, że to osoba ważniejsza, wyższa rangą - w tym przypadku wg. mnie klient powinna decydować czy podać komuś rękę na powitanie. I czuję się bardzo niesfojo jak obca osoba wstaje i podaje mi rękę. W zupełności wystarczy po prostu dzień dobry. I biorąc tą logikę uznałem, że to bardzo duży błąd. - Ale potem zastawanawiałem się o co im chodzi, i że w takim banku to raczej jest dość przemyślana decyzja, szczególnie, że wszystkim każą tak robić. Może wymyslili sobie, że jesteśmy gościem u nich "w domu" i jako gospodarz muszą się przywitać? ale to chyba nie jest jednak dobre uzasadnienie? czy ktoś wie o co im chodzi i jak "etykieta" nakazuje? z góry dzieki za opinie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacio Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 Mieli za dużo szkoleń sprzedażowych, gdzie uczą, że "dotyk, nawet delikatny zwiększa szansę na sprzedaż o 12,5%" oraz "jeżeli klient na trzy dowolne pytania pod rząd powie tak, to zwiększa szansę na tak przy pytaniu o zamówienie" i inne głupoty, w które wierzono w latach 90'. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek_W Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 3 minuty temu, Bacio napisał: Mieli za dużo szkoleń sprzedażowych, gdzie uczą, że "dotyk, nawet delikatny zwiększa szansę na sprzedaż o 12,5%" oraz "jeżeli klient na trzy dowolne pytania pod rząd powie tak, to zwiększa szansę na tak przy pytaniu o zamówienie" i inne głupoty, w które wierzono w latach 90'. wątpię że Santander działa w ten sposób. To gigant który przejmuje banki w "błyskawicznym" tempie. Dosłownie wpada grupa odpowiednich ludzi, która w kilka miesięcy wszystko zmienia i znikają. zarówno oni, jak i wspomnienia po przejmowanym przedsiębiorstwie. pamięta ktoś jeszcze AIG i Żagiel? Identyczny przypadek jak @wolezozole miałem w PKO BP. Pani wstała, przywitała się łapką (choć mi to akurat nie przeszkadzało). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The-Bigwig Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 To nazywa się "overthinking". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gajdowskip Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 W sklepach Bytomia witano klientów kiedyś (a może do dziś tak się wita - nie ma tam nic dla mnie, nie bywam) w ten sposób: "Witam w Bytom". Że niby taka gra słów, że się rymuje. Uznałem to za bardzo duży błąd, ale to decyzja góry, wytłumaczono mi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bacio Posted October 1, 2018 Report Share Posted October 1, 2018 Swego czasu w restauracji T.G.I. Fridays był rozkaz z góry, aby kelnerzy do wszystkich gości zwracali się per ty. Wielu klientom to nie pasowało i się obruszali. A biedni kelnerzy musieli wykonywać cały czas decyzję odgórną. Po paru latach jednak wróciła normalność. P.S. A kurier DHL, który odbierał od nas w firmie paczki zawsze na wejściu wołał "Dzień dobrek, DeHaeLek!" - i to było dobre. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boruta Posted October 2, 2018 Report Share Posted October 2, 2018 8 godzin temu, gajdowskip napisał: W sklepach Bytomia witano klientów kiedyś (a może do dziś tak się wita - nie ma tam nic dla mnie, nie bywam) w ten sposób: "Witam w Bytom". Że niby taka gra słów, że się rymuje. Uznałem to za bardzo duży błąd, ale to decyzja góry, wytłumaczono mi Powinno być "Witom w Bytom". 7 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dublekil Posted October 2, 2018 Report Share Posted October 2, 2018 W sklepie: Jestem górnik z kopalni Bytom. Gdzie jest masło, ja się pytom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The-Bigwig Posted October 2, 2018 Report Share Posted October 2, 2018 "Do widzenia, pozdrowienia od bytom!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek_W Posted October 2, 2018 Report Share Posted October 2, 2018 ja, ino jo sie pytom kaj je Bytom? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolezozole Posted October 4, 2018 Author Report Share Posted October 4, 2018 czyli nikomu nie udało się ustalić logiki stojącej za ludzmi z santander?! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekscelencja Posted October 5, 2018 Report Share Posted October 5, 2018 Jak już Bacio wspomniał - szkolenia. Pewnie wymyślili że jak będą aż tak mili to odbije się to w postrzeganiu samego banku przez klienta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Janusz Posted October 5, 2018 Report Share Posted October 5, 2018 No tak, bo lepsze PRLowskie "Czego chce?! Postoi w kolejce jak inni" w PKO lub Pekao Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekscelencja Posted October 5, 2018 Report Share Posted October 5, 2018 Za to szczersze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.