Jump to content

Pierwszy zakup BESPOKE - prosimy o porady


GTom777
 Share

Recommended Posts

Zgodnie z uwagą Macaroni z tego wątku: http://www.forum.bespoke.pl/viewtopic.p ... p=920#p920

przenoszę temat i pytam jak w temacie

Witaj saphir.pl, witaj Macaroni,

bardzo się cieszę, że moja przygoda z elegancją w odzieży nabiera tempa. Od dłuższego czasu byłem czytelnikiem blogu MTomato.

Obecnie pokusiłem się o pierwsze kroki w kierunku garnituru bespoke. Przynajmniej mam taką nadzieję, że u Pana Krupy w Poznaniu dostanę coś w tej jakości.

Obecnie zastanawiam się co zabrać na pierwszą rozmowę, jaki krój będzie najlepszy, materiał.

W dalszej perspektywie chodzi mi o kompletowanie garderoby od A do Z - czyli garnitur z dopasowanymi dodatkami po rękawiczki i galanterię włącznie.

O postępach u P. Krupy będę relacjonował.

Link to comment
Share on other sites

Coz,

raczej będzie to garnitur do pracy w kancelarii, spotkań z klientami itd. Dlatego preferuję jakiś stonowany krój i tym bardziej kolor. Chyba dark navy będzie najlepsze.

Co do sylwetki to smukła. Wzrost 180 cm. Generalnie, to dotychczas najlepiej leżały na mnie rozmiar 94, czyli smukla 48 (wg niemieckiej rozmiarówki).

Co do stylu to raczej lepszy będzie jednorzędowy. Zastanawiam się tylko czy na 2 bądź 3 guziki. Priorytet to jego niezauważalność dla mnie i otoczenia, dlatego nie jestem przekonany do designerskich krojów.

Z tych trzech przedstawionych modeli, myślę że najlepszy będzie ten ostatni. Najmniej rzuca się w oczy. Ale, z góry zastrzegam, dopiero zaczynam się bawić w klasyczną elegancję, dlatego mogę się mylić.

post-145-13658919351708_thumb.jpg

post-145-13658919351977_thumb.jpg

post-145-13658919352255_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ostatnie zdjęcie bardzo fajne. Zanieś je do krawca jako rekomendacja stylu i dopasowania. Navy jak najbardziej ok, ciemny szary też mógłby być.

Co do ilości guzików ja sam jestem wielbicielem 3 zaprasowanych do 2 lub 2,5, ale 2 jest też jak najbardziej ok.

Jeśli będziesz nosił garnitur cały dzień w pracy zastanów się nad nieco wyższym stanem i szelkami. Szelki są naprawdę wygpdne. Spodnie nie opadają w takcie dnia, koszula nie "wyłazi" na plecach. Będziesz wyglądał schludnie cały dzień.

I pamiętaj, jeśli potrzebujesz garnituru do codziennej pracy jeden to zdecydowanie za mało! Trzeba pomyśleć o kolejnym.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam,

wizytę u Pana H. Krupy już mam umówioną i tylko czekam co z tego wyjdzie. Za rada MacaroniTomato biorę zdjęcia garniturów i będę relacjonował postępy.

Pozdrawiam

PS. Bardzo proszę, jeżeli macie ciekawe zdjęcia garniturów, które są dla Was inspiracja o wklejanie do tego wątku. Będę miał co analizować z krawcem.

Swoja droga, Zegna miała kiedyś w sieci katalog. Zdjęcia były robione w Indiach. Bardzo podobały się mi tamte kompozycje, ale nie mogę już ich złapać na internecie, jeżeli wiecie gdzie go znalezc, będę zobowiązany...

Link to comment
Share on other sites

No i jeszcze inne przykłady do wglądu. Proszę się nie sugerować marką Armaniego. Nie na to zwracałem uwagę. Choć przyznam, że trudno nie polegać na takim autorytecie.

Moją uwagę przykuły garnitury sygnowane przez EA w filmie Dark Knight. Bardzo się mi podoba ta nieokreślona lekkość kroju. Zupełnie nie ma się wrażenia, aby aktorzy nosili jakiś oficjalny strój. Marynarki leżą bardzo luźnie, choć wrażenie świetnego kroju pozostaje.

Szczególnie ciekawie widać robotę na zbliżeniu Bruca Wayna. Widać jakby lekkie niedoskonałości, które sugerują jednak krawca rzemieślnika a nie produkt przemysłowy. Chyba o to chodzi...

Może zdjęcia oddadzą ten klimat...

post-145-13658919353427_thumb.jpg

post-145-1365891935381_thumb.jpg

post-145-13658919354263_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Cóż...

pierwsza wizyta i zdjęcie miary już za mną.

1. przymiarka w połowie lipca, garnitur na początek września.

Przyznam, że jestem bardzo ciekaw jak wyjdzie.

Miałem problem z doborem materiału. W sklepie kupiłem mieszankę wełny z jedwabiem. Gramatura wg sprzedawcy 250, wg Pana Krupy 200. Krawiec nie był z niego zadowolony, co mnie martwi, bo to pierwsze moje "bespoke". Tak, czy inaczej poszedłem na całość i poprosiłem full canvas, w tej opcji cena się zwiększa, bo bardzo bym chciał, aby ten pierwszy wyszedł świetnie.

Swoją drogą, też trochę szkoda, że Pan Henryk nie przyjmuje interesantów w garniturze własnej roboty, można by przyjrzeć się robocie. Z drugiej strony, byłem dziś (sobota) przyjęty poza normalnymi godzinami przyjęć, więc nie narzekam.

Co do modelu to zdecydowałem, się na model, który polecił mi MacaroniTomato. Z innowacji, to ticket pocket, guziki na szelki oraz dodatkowa kieszeń na tel. komórkowy.

Pozdrawiam

PS Pan Krupa akurat miał możliwość pokazania mi innego garnituru wykonanego dla forumowicza z Torunia (pozdrawiam) Przyznam, że wykonanie bardzo się mi podobało, chociaż sam bym preferował kolora navy jednolity, bez kratki. Mój taki będzie.

post-145-13658919355642_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mam zamiar właśnie niedługo odebrać dzieło p. Krupy. Myślę, że właśnie ten glen plaid wyróżnia ten materiał, ale to oczywiście kwestia gustu. Gdzie kupowałeś swój materiał na garnitur?

Mogę, z czystej ciekawości, wiedzieć skąd wiesz, że ten garnitur był szyty dla jednego z forumowiczów? Ty się domyśliłeś czy p. Krupa coś wspominał, bo ja z nim o tym forum nie rozmawiałem.

Link to comment
Share on other sites

Mogę, z czystej ciekawości, wiedzieć skąd wiesz, że ten garnitur był szyty dla jednego z forumowiczów? Ty się domyśliłeś czy p. Krupa coś wspominał, bo ja z nim o tym forum nie rozmawiałem.

Mam nadzieję, że nie będzie to wielką niedyskrecją ale... zakładam, że wspomniał Pan Krupa gdyż tak było w moim przypadku;)

Byłem jakieś 3 tygodnie temu i wywiązała się rozmowa, w której wspomniałem o internecie. Miałem okazję cieszyć oczy materiałem z Savile Row oglądając garnitur 'Pana z Torunia', który również trafił do pracowni via net... Nawiasem mówiąc, Panowie, ja mieszkając w Poznaniu do Pana Krupy trafiłem dzięki Waszemu forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Trochę z nowości,

najprawdopodobniej uda się mi jeszcze w tym tygodniu odebrać gotowy garnitur od krawca. Obie przymiarki przebiegły poprawnie.

Od razu przyznam się, że dałem się Panu Krupie poprowadzić w dziedzinie wykończenia oraz detali. Wyszedlem z założenia, że powstanie przez to przysłowiowy "metr", za pomocą którego będzie można oceniać zdolności nie tylko krawieckie, ale i doradcze rzemieślnika. Trochę się obawiałem takiego podejścia, bo i rzemieślnik nieraz ma swoje dróżki na skróty. Zwłaszcza, że zdjęcia dzieł P. Krupy z poprzedniego forum, nie były doskonałe. Ale i marynarka Macaroni uszyta na warszawskiej Pradze zabłysła dopiero przy porządnie wykonanych zdjęciach, więc postanowiłem zaryzykować.

Efekty już w czwartek.

Następne będą bardziej wg moich potrzeb, zakładając, że będę miał jakieś uwagi. Oby nie...

Pozdrawiam forumowiczów.

PS Mały dodatek: polecam obejrzeć film INCEPCJA, reż. Nolan, kostiumy są wyśmienite. Aranżacja całości: nuta krawatu, dobór koszuli i krój marynarek, kazały mi raz jeszcze iść na tę produkcję... Tak się dzięki nim zastanawiam nad następnym garniturem. Bardzo przemawia do mnie Pead lapel, oraz kamizelka. Co do szerokości kołnieżyka, to raczej wolę szerokie.

Swoją drogą może ktoś dysponuje jakimś kompedium wiedzy, jak dobierać wykończenie, by podkreślało zalety sylwetki, rys twarzy, a niedociągnięcia maskowało... Kiedyś się o takie stylistyczne know-how otarłem, niestety w czasach głębokiej ignorancji dla bespoke.

post-145-13658919357993_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Cóż,

z ogromnym opóźnieniem ale w końcu załączam zdjęcia. Ubolewam, że nie oddają lekkości tego garnituru.

Co do kroju, to ocenę pozostawiam wszystkim na forum.

Co do noszenia, to nie miałem lepszego garnituru. Dlatego napewno wrócę do Pana Krupy po dalsze garnitury.

Jedyny mankament garnituru to zbyt długie rękawy. Wzglądnie moich koszul, które mogły by posiadać przedłużane rękawy i problem z głowy.

A teraz coś, co pewnie najbardziej wszystkich ciekawi. Jakość obsługi u Pana Krupy oraz Rzeszutki. Tak, tak! To już firma rodzinna i zdaje się, że chęć kontynuacji wynika z prawdziwej pasji. Marketing jest tam obcy. Dla mnie ogromny plus. Płacę za usługę a nie za reklamę.

Do rzeczy: Pan Krupa jest otwarty na wszelkie propozycje i realizuje chyba wszystkie potrzeby i zachcianki klienta. W tym pierwszym ograniczyłem się z modyfikacjami tylko do wprowadzenia Ticketpocket oraz prośba o full canvas. Reszta to standard. Takie było też założenie. Stworzyłem sobie taki metr, do którego będę odnosił swoje dalsze nabytki.

Nadmienię, że garnitur jest robiony ręcznie, co też wprawne oko zauważy po rodzaju szwów. Dla mnie bomba, bo nie muszę posiłkować się demonstracyjnym odpinaniem guzika w rękawie marynarki.

Reasumując, jestem bardzo zadowolony. Dałem pole do popisu Panu Krupie, by pokazał co potrafi oraz by zbadać, jak odniesie się do osób początkujących w bespoke. Szczerze polecam. Klient może liczyć na krytyczne uwagi krawca, co jest zaletą, bo nie chcemy płacić za pochlebstwa tylko za pracę. Z drugiej strony Pan Krupa nie upiera się przy swoim i realizuje wszystko, co tylko klient chce.

Polecam

PS. Co do terminowości, to muszę powiedzieć, że spotkała mnie bardzo miła niespodzianka - Pan Krupa pomimo napiętych terminów oraz podróży służbowych zdołał przygotować dla mnie garnitur prawie dwa tygodnie przed czasem. Z co mu w tym miejscu bardzo raz jeszcze dziękuję.

W razie dalszych pytań, proszę pytać. Postaram się odpowiedzieć wyczerpując o szczerze.

post-145-1365891943606_thumb.jpg

post-145-13658919438015_thumb.jpg

post-145-13658919439879_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dziwnie zmarszczony materiał na plecach w okolicach barków pozioma fałda i dwie pionowe po bokach - to zdaje się nie powinno mieć miejsca w bespoke z spokojnej pozycji stojącej.

Poza tym klasyczny biznesowy garnitur :) Jedynie podwójny rozporek z tyłu mi nie pasuje, raz, że w ogóle nie lubię a dwa, że ze względu na przeznaczenie raczej do tweedów jeśli w ogóle bym zastosował.

Link to comment
Share on other sites

Tom, trudno ocenic dopasowanie, zdjęcia nie mieszczą mi się po prostu na ekranie. Długość rękawów to nie prblem. Na oko sa za długie o jakiś cm. Ja bym parę rzeczy zrobił inaczej ale to są raczej kwestie stylistyczne a nie błędy.

Co do dopasowania, to następnym razem poprosiłbym o odrobinę węższe ramiona i mniej wypełnienia w nich. Ale znowu- to kwestia gustu. Angielska szkoła jest taka, żeby robić marynarkę bardziej sztywną i o mocnych ramionach. JA wolę styl włoski i minimalne wypełnienie.

Fajnie ze ty jesteś zadowolony. Bespoke uzależnia. Kto raz nosił taki garnitur nie będzie już chciał wracać do tych z wieszaka...

Link to comment
Share on other sites

Dopiero teraz zauważyłem pierwsze zdjęcia. Na plecach widać, że chyba jest trochę za dużo luzu. Szczególnie w okolicach ramion. Podniósł bym też kołnierz żeby ściślej przylegał do szyi. Ale myślę, że jak na pierwszy raz z nowym krawcem jest ok.

Ten luz widać tez w zdjęcich z przodu. Wyłogi powinny przylegać ściślej do klatki piersiowej.

Link to comment
Share on other sites

@admin

proponuję przenieść wątek do tego: viewtopic.php?f=2&t=69

- Nie wiem czy to kwestia zdjęcia, ale garnitur dużo gorzej leży niż u Incognito.

- Widzę, że powtarza się problem typowy dla roboty Krupy, czyli trochę zbyt szerokie nogawki u dołu

PS.

Prośba o pomniejszanie zdjęć, bo teraz strasznie ciężko się to oglądać.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.