Skocz do zawartości

Skóra lakierowana


cabalgat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem jeszcze raczej zielony w temacie mody męskiej i obuwia, bo dopiero ostatnio zacząłem nabierać ochoty na stopniowe przechodzenie ze stylu sportowo-casualowego na bardziej elegancki i już na wstępie pojawiły się problemy. Otóż kupiłem sobie w Deichmannie "półeleganckie", skórzane buty firmy AM. Skóra była zdecydowanie błyszcząca, czyli lakierowana. Przy kasie babka zaproponowała mi deichmannowski "hybrydowy aerozol do impregnacji", bo stwierdziła, że on będzie do nich najlepszy. Niewiele myśląc, zaufałem jej, kupiłem go i po powrocie popsikałem nim buty. A te, wysychając, zupełnie straciły połysk, zmieniły kolor, pojawiły się na nich jaśniejsze i ciemniejsze miejsca, wręcz gdzieniegdzie plamy i przybrały one wygląd starych, zużytych butów... Tak jakby ten impregnat pochłonął lakier. Wysmarowałem je tłuszczem do butów i póki co jest znacznie lepiej, tzn. kolor jest w miarę jednolity. Ale nie błyszczą się, jak przed tymi zabiegami, i moim zdaniem kolor znacznie się różni od tego, jaki był na początku. Zacząłem przeglądać internet i znalazłem informację, że butów ze skóry lakierowanej się nie impregnuje (co w zasadzie wydaje się bardzo logiczne, ale uznałem, że ktoś sprzedający buty zna się lepiej...). Co mogę w tym momencie zrobić, żeby buty wróciły do stanu pierwotnego?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zupełnie cieżko zrozumieć, że ktoś kogo zaczyna obchodzić w jaki sposób powinien ubierać się mężczyzna, kupuje lakierowane (foliowane?) buty w sieciówce najniższych lotów. Argumenty "nie stać mnie na GYW" są na wstępie nietrafione, bo jak widać można wyrzucić w błoto dużo mniej i nie mieć dalej nic. Kolejna nauka dla potomnych.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach