Jump to content

materiały sztuczne i rodzaje wełny


Karamazov
 Share

Recommended Posts

Ostatnio widziałem kilka garniturów i marynarek, wydawałoby się dość

dobrych (albo wręcz ekskluzywnych) producentów, które uszyte były

ze sztucznych materiałów np. poliester 100% albo poliester plus wiskoza

(np. w proporcji: 65 - 35).

Jak zapatrujecie się na takie ubrania?

Dlaczego renomowani producenci wybierają czasem materiały inne niż wełna?

(pomijam jedwab czy wełnę - kaszmir oraz inne specjalne materiały naturalne).

Czy włożylibyście na siebie marynarkę lub garnitur ze sztucznego materiału?

Na marginesie:

Mam 2 garnitury szyte na miarę z wełny 100 oraz stary (studniówka)

garnitur dwurzędowy Pierre Cardin (kupiony w 1995 r. w Warszawie na Al. Jerozolimskich

za 800 zł o ile pamiętam), też wełna 100. Mam wrażenie, że wtedy, choć mniejszy wybór,

ubrania gotowe były lepszej jakości (?). Ciekawostka: Wtedy nie było Armaniego, Bossa itd (sklepy w centrum Warszawy), najdroższe widziałem garnitury DIGEL (np. marynarka była po 1000 zł)

Czy ktoś może mi wyjaśnić zagadki nazewnictwa różnych tkanin wełnianych?

Np. mi się dawno temu wydawało, że wełna setka to po prostu 100% wełny różnej grubości i tyle, tymczasem spotykamy się np. z wełną 120 itp. To wg mnie b. ciekawy temat..

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio widziałem kilka garniturów i marynarek, wydawałoby się dość

dobrych (albo wręcz ekskluzywnych) producentów, które uszyte były

ze sztucznych materiałów np. poliester 100% albo poliester plus wiskoza

(np. w proporcji: 65 - 35).

Jacy to producenci? O jakie marki Ci chodzi?

Jak zapatrujecie się na takie ubrania?

Dlaczego renomowani producenci wybierają czasem materiały inne niż wełna?

(pomijam jedwab czy wełnę - kaszmir oraz inne specjalne materiały naturalne).

Pomijając materiały, które wymieniłeś (te pochodzenia naturalnego) - jedynym powodem jest cena, a także ich specjalne właściwości (grzeją i w zimę i w lato, nie gniotą się i nie palą, a także nie chłoną wody ;) ).

Czy włożylibyście na siebie marynarkę lub garnitur ze sztucznego tworzywa?

Ze sztucznego tworzywa może być co najwyżej podszewka, a i ta powinna być szyta z materiału pochodzenia naturalnego. Moja odpowiedź na powyższe pytanie: absolutnie nie.

Czy ktoś może mi wyjaśnić wyjaśniając zagadki nazewnictwa różnych tkanin wełnianych?

Np. mi się dawno temu wydawało, że wełna setka to po prostu 100% wełny różnej grubości i tyle, tymczasem spotykamy się np. z wełną 120 itp. To wg mnie b. ciekawy temat..

Polecam zajrzeć tutaj: viewtopic.php?f=1&t=356&p=3945&hilit=mit+wysokiej+skr%C4%99tno%C5%9Bci#p3945

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję na namiar na wątek, jakoś przeoczyłem.

Przykładowo:

Austin Reed - dobra firma, marynarki nowe po ok. 250funtów,

(58 % POLIESTER, 42 % POLINOSIC)

allegro.pl/angielski-garnitur-garnitury-austin-reed-r-52-i1437746140.html

(pewnie dlatego, że kolor jasny?)

Bruno Banani (50% poliester) - nie jestem pewien jaka to firma, po nazwie mi się jakoś kojarzy (?)

http://allegro.pl/garnitur-marynarka-br ... 60495.html

Widziałem też poliestrowego YSL, i chyba nawet 50/50 Zegny

(mam Zegny 2 koszule i 4 krawaty i bardzo sobie chwalę!)

Tutaj zaś specjalna kwestia, bo a'la zamsz - mam ochotę na tę marynarkę, ale

odstrasza mnie właśnie ten poliester

allegro.pl/garnitur-marynarka-heine-roz-46-i1470362954.html

Właśnie widzę, że linki szlag trafił przez autoskracanie forum, wiec usunąłem "http"

Link to comment
Share on other sites

Jeśli mówimy o rzeczach z allegro, to byłbym bardzo ostrożny z odnoszeniem tego do marek - mnóstwo tam podróbek. Nie bardzo chce mi się wierzyć w Zegnę 50/50 wełna/poliester.

Moim zdaniem garnitury nie są typem ubrania, na którym da się zyskać cokolwiek poza różnicą ceny naturalnych i sztucznych włókien stosując te drugie.

Link to comment
Share on other sites

To jest jak najbardziej możliwe. YSL lubuje się w poliestrze, Zegny też mogło się przytrafić. Mają przecież też 'tańsze' serie odzieży. Poliester jest o wiele tańszy od wełny, nie gniecie się, trzyma ciepło a to że nie oddycha i nie chłonie wody to nie każdy musi wiedzieć. Stąd taka polityka producentów. Zimą jako dodatek do spodni wełnianych jest jeszcze do zaakceptowania, ale i tak nie polecamy bo nie oddycha w pomieszczeniach. Do stania na mrozie jest ok ;)

Link to comment
Share on other sites

Bruno Banani i Heine to żaden wyznacznik i nie dziwi mnie syntetyczna tkanina.

A co do Austin Reed - egzemplarz z aukcji wygląda jakby pochodził jeszcze z czasów, kiedy świat przeżywał fascynację sztucznymi materiałami (nie pamiętam - lata 80, początek 90?), w przypadku YSL mogło być tak samo. A kolor nie ma nic do rzeczy.

Sztuczne tkaniny dozwolone są w przypadku podszewek (choć nie są jedyną możliwością).

Tkanina zewnętrzna koniecznie 100% naturalna (wełna, len, bawełna, jedwab, ich mieszanki).

Link to comment
Share on other sites

Garnitur z tworzywem sztucznym to jak samochód z plastikowym wnętrzem - jednak te prawdziwie luksusowe auta mają w środku skórę i drewno. To jest kwestia stylu i smaku, bo plastikowe często jest bardziej praktyczne, i stąd np. dominacja sztucznych tkanin w odzieży sportowej.

Jest sporo firm, które oferują produkty w różnym standardzie - dotyczy to i odzieży, i samochodów. Nie ma w tym niczego dziwnego. A że drogi wyrób renomowanej firmy może mieć tandetne wykonanie? Myślę, że większość użytkowników tego forum odkryła to dawno temu, i dlatego zainteresowała się hasłem 'bespoke' :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.