Jump to content

Dziwne złamanie buta po jednym założeniu - reklamacja? [Crownhill Schoes]


muzyk03
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim, 

Proszę o poradę (i wyrozumiałość :) ) . Zakupiłem nowe buty marki Crownhill Shoes, model The New York (Goodyear Welted) w rozmiarze 42. Buty, choć tradycyjnie delikatnie "przyciasne" na początku, po kilku domowych sesjach "rozchodzenia" leżały idealnie. Od początku buty odpoczywały na dopasowanych, cedrowych prawidłach i były potraktowane tłuszczem do skór (Saphir). 

Zaledwie po jednym wyjściu, gdy buty zaczęły "pracować" pojawiły się normalne załamania. No właśnie - normalne, prócz (moim zdaniem) jednego, znajdującego się na lewym bucie, po jego prawej stronie, wzdłuż wewnętrznego szwu. 

Z moich obserwacji wynika, że stopa w tym miejscu nie pracuje - na drugim bucie nie pojawiło się tego typu załamanie, które niestety znacząco psuje estetykę buta. Sądzę, że może to być wada wynikająca np. ze zbyt mocnego naciągnięcia szwu / skóry. Zauważyłem również, że po tej samej stronie buta występuje więcej drobnych załamań na przedstopiu (po drugiej stronie nie ma ich prawie wcale). Co ważne, prawidło nie załatwia sprawy, bo w tym miejscu, w żaden sposób nie wypełnia pustki w bucie. 

Jak myślicie, czy kwalifikuje się to pod reklamację? 

Poniżej dołączam zdjęcia, proszę o Wasze opinie.

2.jpg

1.jpg

3.jpg

Link to comment
Share on other sites

Załamanie wynika z nieprawidłowego wykroju wyboru skóry na cholewkę która jest zapewne bliżej pachwiny zwierza, czyli jest bardziej rozciągliwa/mająca efekt czasami rozwarstwienia lica od mizdry. W butach za sto kilkadziesiąt euro to nic szczególnego IMO, choć oczywiście lepiej aby tego nie było.

Btw. Buty nie powinny być przyciasne. Buty mają być wygodne od początku, musisz mieć przestrzeń. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Czarrek napisał:

Jak ten but wyglądał przed rozchodzeniem?

Nic się nie zapowiadało, że wydarzy się z nim coś takiego. Poniżej dla porównania aktualne zdjęcia drugiego buta, w mojej ocenie wyglądające "poprawnie". Nie wiem co robić :( 

IMG_20211004_222233.jpg

IMG_20211004_222249.jpg

Link to comment
Share on other sites

Buty zakupiłem w sklepie poszetka.com. Oddałem je dzisiaj do "ekspertyzy", która ma wykazać, czy wada buta kwalifikuje się do reklamacji. Pan sprzedawca próbował mi dać do zrozumienia, że raczej nic z tego nie będzie. Zobaczymy, dam znać. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja bym reklamował jako niezgodny z umowa.
Porób zrzuty zdjęć ze sklepu, upieraj się ze chcesz mieć towar zgodny z ofertą. Jeżeli płaciłeś kartą - z miejsca oświadcz, że jeżeli tego nie uznają, uruchamiasz cashback (jak zwał tak zwał, chodzi o wiadomą procedurę). Bank się tym zajmie.

Nie chodzi mi o robienie awantur, tylko o uznanie, że towar jest wadliwy. Nie takie buty kupowałeś i to nie Twój problem.
Może nie będzie potrzeby takiej szarpaniny….
Pozdrawiam Andrzej

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.