Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Słowo się rzekło 

czas kontynuować wątek, zgodnie z zapowiedzią udostępniam projekt garnituru w formie pisemnej który trafił w ręce Krawca 

spis był wsparty zdjęciami głównie dwurzędówek SuSu oraz garnituru dwurzędowego od ( jeszcze wtedy ) Szarmanta. 

 

GARNITUR DWUCZĘŚCIOWY DWURZĘDOWY

MARYNARKA:

Marynarka dwurzędowa, układ guzików 6x2

Jeden guzik wewnętrzny na  wysokości 2 szeregu guzików do zapięcia pół od środka  

Marynarka taliowana, skrojona blisko ciała

Górna para/szereg guzików funkcjonalnych umiejscowiona nisko, na wysokości naturalnej talii

Konstrukcja w pełni na płótnie, jak  najcieńszym, jak najlżejsza

Minimalne wypełnienie ramion, wkład barkowy jeśli zastosowany to grubości maksymalnie 2mm, naturalna linia ramion- zgodna z naturalną, anatomiczną linią ramion

Klapy frakowe, szerokość  klap w najszerszym miejscu/ na wysokości kozerki - 12cm, klapy zarysowane po lekkim łuku, rolujące się

Butonierka tylko w lewej klapie, przecięta funkcjonalna, w stylu mediolańskim (Milanese)

Wysoko umiejscowiona kozera

Brustasza - kieszeń piersiowa długości 9 cm, schowana w 1/3 pod klapą, głębokości w najniższym punkcie 13 cm, głębokość w najwyższym punkcie 14 cm, w stylu włoskim - umieszczona pod skosem, cięta po łuku ( tzw. barchetta w kształcie łódeczki)

Z tyłu dwa szlice

Kieszenie cięte podwójnie pasplowane z  patką

Rękawy wąskie, zwężające się, wszyte wysoko - wysoko wszyta płytka pacha, 4 guziki na rękawie, guziki lekko zachodzące na siebie, guziki funkcjonalne z rozciętymi dziurkami

3 kieszenie wewnętrzne - 2 na piersi, na prawej zapinana patką z guzikiem na lewej otwarta, trzecia kieszeń wewnętrzna w lewej pole na wysokości biodra na telefon

 

SPODNIE:

Spodnie z wysokim stanem

Nogawki spodni zwężające równomiernie od kieszeni w dół do ujścia nogawki

Ujście nogawki dołem  szerokości 18 cm

Nogawki z mankietem, mankiet wysokości 5,5 cm   

Szeroki pas w spodniach 5cm, brak szlufek- spodnie na szelki, pas  spodni zapinany na dwa guziki jeden nad drugim, zapięcie z przesunięciem minimum 6 cm

Od wewnętrznej strony pasa wszyte guziki do szelek

Po bokach boczne regulatory obwodu

Po dwie zakładki na stronę, zakładki otwierające się na zewnątrz, pierwsza zakładka na linii  kantu, druga zakładka bliżej na zewnątrz w stronę kieszeni, zakładki głębokości 2 i 1 cm

Kant spodni tworzący od góry do dołu prostą linie bez załamań

Dwie kieszenie tylne w spodniach, zapinane na guzik

Kieszenie biodrowe klasyczne

 

Na podstawie tego można dobrze ocenić co w finalnym produkcie udało się a co odbiega od pierwotnego zamysłu 

następne w kolejce zdjęcia z pierwszej przymiarki na którą od dnia złożenia zamówienia czekałem równo miesiąc

czy to długo czy to mało, nie wiem, pozostawiam to do oceny osobom z większym doświadczeniem, uważam jednak że biorąc pod uwagę fakt, że Pan Sekuła miał kilka sztuk na warsztacie kiedy składałem zamówienie jest to akceptowalny czas 

  • Upvote 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza Przymiarka 

zanim przystąpię do omawiania pierwszej przymiarki wspomnę o samym składaniu zamówienia 

Mistrz Sekuła sumiennie przejrzał wszystkie dostarczone przeze mnie materiały dotyczące projektu, ze zrozumieniem i bez protestów przyjął wszelkie uwagi a propos dopasowania kroju i detali garnituru jakie sobie zażyczyłem

Zebranie miary odbyło się w moim odczuciu bardzo dokładnie, zostałem obmierzony i wymierzony na wszystkie strony, do samej marynarki jeśli dobrze pamiętam było to 8 czy 10 wymiarów i do spodni kolejne 5

Pierwsza przymiarka odbyła się w miesiąc po złożeniu zamówienia 

spodnie były właściwie gotowe, pozostało ustalenie ostatecznej długości nogawki i wszycie guzików do szelek oraz w tylnych kieszeniach

okazały się jednak za ciasne w pasie oraz biodrach i wymagało to poprawy, przez za mały wymiar w biodrach zakładki się rozchodziły i nie wyglądało to dobrze 

Marynarka była zrobiona raczej z grubsza, nie miała kołnierza ani oczywiście rękawów, nie miała podszewki ani worków kieszeniowych, jedynie materiał na rusztowaniu z lnianego płutna użytego do konstrukcji, wszystko ręcznie pikowane co widać dobrze na zdjęciach i połączone jedynie fastrygami

w czasie przymiarki zostało ustalone ile marynarkę trzeba wybrać w talii i klatce oraz, że wymaga skrócenia dołem

Co niespodziewane potrzebne okazało się obniżenie kozerki, w moim projekcie był punkt wysoko kozerka co krawiec wziął sobie mocno do serca ponieważ szpic klapy wystawał mi poza linie ramion co było już z kolej za wysoko, została ona obniżona o 3 cm

Pan Stanisław od razu podkreślił żeby nie przejmować się zbytnim rozkloszowaniem dołu ponieważ właśnie potrzebuje nadmiaru do prawidłowego zaplanowani szlicy tak żeby wszystko leżało blisko ciała a szlice nie rozchodziły się  

ustalona też została szerokość ramion

Ręczne pikowanie całej konstrukcji wywarło na mnie ogromne wrażenie 

IMG_7231.JPG

IMG_7283 - Kopia.JPEG

  • Like 1
  • Upvote 4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×