Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Słowo się rzekło 

czas kontynuować wątek, zgodnie z zapowiedzią udostępniam projekt garnituru w formie pisemnej który trafił w ręce Krawca 

spis był wsparty zdjęciami głównie dwurzędówek SuSu oraz garnituru dwurzędowego od ( jeszcze wtedy ) Szarmanta. 

 

GARNITUR DWUCZĘŚCIOWY DWURZĘDOWY

MARYNARKA:

Marynarka dwurzędowa, układ guzików 6x2

Jeden guzik wewnętrzny na  wysokości 2 szeregu guzików do zapięcia pół od środka  

Marynarka taliowana, skrojona blisko ciała

Górna para/szereg guzików funkcjonalnych umiejscowiona nisko, na wysokości naturalnej talii

Konstrukcja w pełni na płótnie, jak  najcieńszym, jak najlżejsza

Minimalne wypełnienie ramion, wkład barkowy jeśli zastosowany to grubości maksymalnie 2mm, naturalna linia ramion- zgodna z naturalną, anatomiczną linią ramion

Klapy frakowe, szerokość  klap w najszerszym miejscu/ na wysokości kozerki - 12cm, klapy zarysowane po lekkim łuku, rolujące się

Butonierka tylko w lewej klapie, przecięta funkcjonalna, w stylu mediolańskim (Milanese)

Wysoko umiejscowiona kozera

Brustasza - kieszeń piersiowa długości 9 cm, schowana w 1/3 pod klapą, głębokości w najniższym punkcie 13 cm, głębokość w najwyższym punkcie 14 cm, w stylu włoskim - umieszczona pod skosem, cięta po łuku ( tzw. barchetta w kształcie łódeczki)

Z tyłu dwa szlice

Kieszenie cięte podwójnie pasplowane z  patką

Rękawy wąskie, zwężające się, wszyte wysoko - wysoko wszyta płytka pacha, 4 guziki na rękawie, guziki lekko zachodzące na siebie, guziki funkcjonalne z rozciętymi dziurkami

3 kieszenie wewnętrzne - 2 na piersi, na prawej zapinana patką z guzikiem na lewej otwarta, trzecia kieszeń wewnętrzna w lewej pole na wysokości biodra na telefon

 

SPODNIE:

Spodnie z wysokim stanem

Nogawki spodni zwężające równomiernie od kieszeni w dół do ujścia nogawki

Ujście nogawki dołem  szerokości 18 cm

Nogawki z mankietem, mankiet wysokości 5,5 cm   

Szeroki pas w spodniach 5cm, brak szlufek- spodnie na szelki, pas  spodni zapinany na dwa guziki jeden nad drugim, zapięcie z przesunięciem minimum 6 cm

Od wewnętrznej strony pasa wszyte guziki do szelek

Po bokach boczne regulatory obwodu

Po dwie zakładki na stronę, zakładki otwierające się na zewnątrz, pierwsza zakładka na linii  kantu, druga zakładka bliżej na zewnątrz w stronę kieszeni, zakładki głębokości 2 i 1 cm

Kant spodni tworzący od góry do dołu prostą linie bez załamań

Dwie kieszenie tylne w spodniach, zapinane na guzik

Kieszenie biodrowe klasyczne

 

Na podstawie tego można dobrze ocenić co w finalnym produkcie udało się a co odbiega od pierwotnego zamysłu 

następne w kolejce zdjęcia z pierwszej przymiarki na którą od dnia złożenia zamówienia czekałem równo miesiąc

czy to długo czy to mało, nie wiem, pozostawiam to do oceny osobom z większym doświadczeniem, uważam jednak że biorąc pod uwagę fakt, że Pan Sekuła miał kilka sztuk na warsztacie kiedy składałem zamówienie jest to akceptowalny czas 

  • Oceniam pozytywnie 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Merr tak jak napisałem w pierwszym poście, cenę zamówienia chciałem podać na końcu po pokazaniu całego procesu realizacji i finalnego garnituru, ale jeśli jesteś bardzo to napisz mi pw ;) 

Na razie mogę odpowiedzieć tak że cena szycia razem z w miarę dobrym materiałem jest na podobnym poziomie co pierwotne ( nie przecenione w żaden sposób) ceny niektórych garniturów w ogólnodostępnych naszych krajowych sieciówkach konfekcyjnych 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Druga Przymiarka

Druga miara odbyła się równo tydzień po pierwszej

tu marynarka nabrała już bardziej kuszących kształtów, pojawił się kołnierz, na razie w postaci rusztowania z płótna podszytego podszewkową wiskozą, klapy pokryły się materiałem uzyskały swoją docelową szerokość i wysokość kozerki skorygowaną po pierwszej mierze.

Pojawiła się również brustasza- i tu pierwszy zgrzyt ale też pierwsza ciekawostka, zgrzytem jest to, że brustasza uciekła trochę za bardzo pod pachę oraz nie została wykrojona po łuku a klasycznie prosto ale listwa brustaszy została oczywiście przyszyta pod kątem po skosie.

 Mistrz Sekuła tłumaczył się z takiego a nie innego wykrojenia brustaszy tym, że nigdy wcześniej nie ciął po łuku i nie był pewien czy przy tak grubym i sprężystym materiale nie skutkowało by to wyginaniem się listwy brustaszy a tym samym jej odstawania od klatki zamiast gładkiego przylegania .

Ciekawostką natomiast jest to, że Mistrz Sekuła brustaszę nazywa piersiówka/ kieszenią piersiową a natomiast wewnętrzne kieszenie piersiowe marynarki określa brustaszami .

marynarka nadal trzymała się na samych fastrygach, pojawiło się wstępne taliowanie, od strony pleców materiał został wybrany, pojawiło się dopasowanie wokół siedzenia i bioder, pojawiły się rozplanowane ale jeszcze nie przecięte szlice

Tu kolejna ciekawostka- Pan Stanisław szlice nazywa rozporkami

ustalone zostało finalne zajście pół marynarki oraz stopień dopasowania w klatce

Ostatnią kwestią związaną z marynarką na tej przymiarce była głębokość pachy. Pierwotnie bardzo płytka okazała się aż za bardzo płytka i postanowione zostało jej pogłębienie o około 1 czy 1,5 cm. Wynikało to z faktu, że tak gruby materiał nie chciał współpracować z bardzo płytką pachą i bliskim ciału dopasowaniem  i po zebraniu materiału okazało się że front marynarki w okolicy pachy i klatki piersiowej bardzo się marszczył i wyginał, minimalne pogłębienie pachy miało temu zaradzić. Mimo tej drobnej korekty pachy i tak pozostały przyjemnie płytkie.

Spodnie na drugiej mierze były już w pełni gotowe, poszerzone zostały w pasie i biodrach co umożliwiło ładne zamknięcie się zakładek w pozycji stojącej, nie zostały jeszcze po tej operacji finalnie przeprasowane dlatego na zdjęciu zakładki są nadal dość mało estetycznie otwarte jednak i to miało się zmienić do kolejnej miary. Pojawiły się już wszystkie guziki, i te w tylnych kieszeniach i te do szelek, otrzymały już mankiet pozostało finalne ustalenie długości do takiej aby swobodnie stykały się z butem bez tworzenia nawet najmniejszego załamania na kantach co zostało wykonane.

Poza wszelkimi sprawami ustalonymi jawnie razem ze mną, a które to sprawy powyżej opisuje,  krawiec bez słowa wykonał wokół sztuki serie swojego nanoszenia poprawek, zaznaczania i upinania oraz wszelkich zabiegów jakie uznał za potrzebne, wszystko wykonane było bez zawahania jak na Mistrza Igły przystało. Z rzeczy które utkwiły mi w pamięci było to potrzebne do wszycia rękawów zaznaczenie na korpusie opadu rąk oraz miejsca przejścia ramion w ręce

Na trzeciej ostatniej przymiarce korpus marynarki miał być już gotowy, razem z podszewką, patkami kieszeni i przeciętymi dziurkami na guziki, miały pojawić się przyfastrygowane rękawy. Miała się ona odbyć po kolejnych 7 dniach.

  • Oceniam pozytywnie 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, Mr.G napisał:

3. Trzecia Miara

Na pierwszy ogień idą zdjęcia ;)

 

 

 

Marynarka wygląda naprawdę bardzo ładnie. Super plecy, czyste linie - choć pewnie to też zasługa grubszego materiału. Dobrze dopasowana, ale nie ma efektu odstającego tyłka, jak to czasem bywa przy przesadnym taliowaniu :).

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaskakująco dobra linia pleców i ramion pomimo miękkiej konstrukcji. Porównując do zdjęć garniturów od Sebastiana Żukowskiego wygląda o niebo lepiej. Nie chce wrzucać się na głeboką wodę więc, sam planuje uszyć flanelową kamizelkę i spodnie u mistrza Sekuły, i mam nadzieje, że efekt będzie podobny. Jak długo trwa uszycie całego garnituru i ile jest przymiarek u Sekuły? Jak to wygląda cenowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mr.G czy dobrze zrozumiałem, że garnitur w kwietniu odebrałeś gotowy garnitur? I teraz od 3 mcy opisujesz historię jego powstania wrzucając post raz na miesiąc?
Sam lubię oglądać seriale, ale z tak rozwleczonym tematem na forum jeszcze się nie spotkałem.

Powiem tak: "Śmiało, chłopie! Do rzeczy!"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.