Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mr.G Napisano 11 Kwiecień 2018 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 11 Kwiecień 2018 Szanowne Grono Na początek się przedstawię, nazywam się Piotr, pochodzę z Warszawy z rodzinnego domu wyniosłem pewne wartości a miedzy innymi były to poszanowanie i cześć dla pracy rąk ludzkich oraz schludny i odpowiedni wygląd, te dwa czynniki skierowały mnie w stronę rzemiosł związanych ubiorem w tym krawiectwa miarowego. Jednak jako osoba czynnie studiująca w trybie dzienny, bez stałego źródła dochodów nie mogłem sobie pozwolić na udanie się do szeroko znanych i renomowanych pracowni, postanowiłem więc odszukać wszystkich możliwych Mistrzów Rzemiosła jacy nadal praktykują zawód a spośród nich wyłonić takiego który będzie reprezentował najlepszy stosunek jakości do ceny. Moje poszukiwania Krawców, Krawcowych i całych pracowni krawieckich szycia na miarę w Warszawie nadal trwają ponieważ to zajęcie bardzo mnie wciągnęło, pozwoliło poznać wiele ciekawych historii i niesamowitych ludzi a na mojej liście znajduje się już obecnie 16 takich miejsc, kilka z nich zapewne doskonale znane Forumowiczom. Uznałem to również za choć możne nie wielką ale zawsze jakąś próbę ratowania rzemiosła przez promocję tych najmniej znanych czy wcale nie znanych zawodowców, co uskuteczniam dzieląc się na potęgę przy każdej możliwej okazji zdobytymi kontaktami i polecając wszystkie odwiedzone zakłady względem potrzeb szukającego, żeby też przywrócić do trochę szerszej świadomości fakt, że szycie na miarę czy też jakże dumie brzmiący bespoke to nie jakaś fanaberia ludzi z naprawdę zasobnymi portfelami a świetna droga do celu jakim jest porządne jakościowe ubranie na którą stać nawet przysłowiowego studenta Przy tworzeniu listy krawców i zwiedzania Warszawy od strony różnych pracowni wykonujących rzeczy na miarę/ według zmówienia, powstał również lista innych rzemieślników, w tym: Szewców (7), Kuśnierzy (2), Rękawiczników (6) i Kapeluszników (2) Wracając jednak do wątku wyboru krawca, jak widać w temacie wiadomo na kogo padło, jednak wybór ten poprzedzony był zjeżdżeniem miasta wzdłuż i wszerz, osobistym odwiedzeniem każdej pracowni o jakiej tylko udało mi się dowiedzieć i rozmową oraz obejrzeniem na własne oczy efektów pracy poszczególnych "kandydatów". Wybór padł na Mistrza Stanisława Sekułę z Chomiczówki o którego istnieniu dowiedziałem się własnie dzięki Forum. I teraz, już pewien czas po złożeniu i odebraniu zmówienia z całą pewnością mogę stwierdzić, że był to wybór dobry, taki który be wahania bym powtórzył i powtórzyć mam nadzieję oczywiście garnitur nie wyszedł idealnie, perfekcyjnie jak ze snu, widzę kilka błędów i niedociągnięć zarówno ze strony mojej jak i Krawca ale tyle już na łamach tego Forum naczytałem się, że pierwsze zmówienie nigdy takie nie będzie więc się wcale tym nie przejmuje, ponieważ ogólne wrażenie jest świetne a ja czuje się w nim znakomicie. Teraz więc po przydługim wstępie który jest jedynie wnykiem mojej ekscytacji całym zganieniem więc proszę o wyrozumiałość, przedstawię pokrótce co chcę zawrzeć w tym wątku a będą to: zamysł i projekt garnituru, wszystkie moje oczekiwania co do zamówienia zdjęcia z kolejnych przymiarek, opisy postępów prac nad projektem komentarze zarówno do etapów pracy jak i samych odczuć z przymiarek w kontekście współpracy z Mistrzem Sekułą zdjęcia, z realizacji jak i gotowego garnituru i na koniec jeśli będą zainteresowani podanie ceny zamówienia Chętnie odpowiem na wszystkie pytania zainteresowanych proszę również o ewentualną krytykę ( wiadomo najlepiej tą konstruktywną ) jak i rady oraz uwagi co do zmówienia Członów bardziej doświadczonych w temacie, postaram się wykorzystać je w kolejnych realizacjach Na początek mały smaczek 5 14 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.G Napisano 14 Kwiecień 2018 Autor Zgłoszenie Share Napisano 14 Kwiecień 2018 Słowo się rzekło czas kontynuować wątek, zgodnie z zapowiedzią udostępniam projekt garnituru w formie pisemnej który trafił w ręce Krawca spis był wsparty zdjęciami głównie dwurzędówek SuSu oraz garnituru dwurzędowego od ( jeszcze wtedy ) Szarmanta. GARNITUR DWUCZĘŚCIOWY DWURZĘDOWY MARYNARKA: Marynarka dwurzędowa, układ guzików 6x2 Jeden guzik wewnętrzny na wysokości 2 szeregu guzików do zapięcia pół od środka Marynarka taliowana, skrojona blisko ciała Górna para/szereg guzików funkcjonalnych umiejscowiona nisko, na wysokości naturalnej talii Konstrukcja w pełni na płótnie, jak najcieńszym, jak najlżejsza Minimalne wypełnienie ramion, wkład barkowy jeśli zastosowany to grubości maksymalnie 2mm, naturalna linia ramion- zgodna z naturalną, anatomiczną linią ramion Klapy frakowe, szerokość klap w najszerszym miejscu/ na wysokości kozerki - 12cm, klapy zarysowane po lekkim łuku, rolujące się Butonierka tylko w lewej klapie, przecięta funkcjonalna, w stylu mediolańskim (Milanese) Wysoko umiejscowiona kozera Brustasza - kieszeń piersiowa długości 9 cm, schowana w 1/3 pod klapą, głębokości w najniższym punkcie 13 cm, głębokość w najwyższym punkcie 14 cm, w stylu włoskim - umieszczona pod skosem, cięta po łuku ( tzw. barchetta w kształcie łódeczki) Z tyłu dwa szlice Kieszenie cięte podwójnie pasplowane z patką Rękawy wąskie, zwężające się, wszyte wysoko - wysoko wszyta płytka pacha, 4 guziki na rękawie, guziki lekko zachodzące na siebie, guziki funkcjonalne z rozciętymi dziurkami 3 kieszenie wewnętrzne - 2 na piersi, na prawej zapinana patką z guzikiem na lewej otwarta, trzecia kieszeń wewnętrzna w lewej pole na wysokości biodra na telefon SPODNIE: Spodnie z wysokim stanem Nogawki spodni zwężające równomiernie od kieszeni w dół do ujścia nogawki Ujście nogawki dołem szerokości 18 cm Nogawki z mankietem, mankiet wysokości 5,5 cm Szeroki pas w spodniach 5cm, brak szlufek- spodnie na szelki, pas spodni zapinany na dwa guziki jeden nad drugim, zapięcie z przesunięciem minimum 6 cm Od wewnętrznej strony pasa wszyte guziki do szelek Po bokach boczne regulatory obwodu Po dwie zakładki na stronę, zakładki otwierające się na zewnątrz, pierwsza zakładka na linii kantu, druga zakładka bliżej na zewnątrz w stronę kieszeni, zakładki głębokości 2 i 1 cm Kant spodni tworzący od góry do dołu prostą linie bez załamań Dwie kieszenie tylne w spodniach, zapinane na guzik Kieszenie biodrowe klasyczne Na podstawie tego można dobrze ocenić co w finalnym produkcie udało się a co odbiega od pierwotnego zamysłu następne w kolejce zdjęcia z pierwszej przymiarki na którą od dnia złożenia zamówienia czekałem równo miesiąc czy to długo czy to mało, nie wiem, pozostawiam to do oceny osobom z większym doświadczeniem, uważam jednak że biorąc pod uwagę fakt, że Pan Sekuła miał kilka sztuk na warsztacie kiedy składałem zamówienie jest to akceptowalny czas 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mr.G Napisano 17 Kwiecień 2018 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 17 Kwiecień 2018 Pierwsza Przymiarka zanim przystąpię do omawiania pierwszej przymiarki wspomnę o samym składaniu zamówienia Mistrz Sekuła sumiennie przejrzał wszystkie dostarczone przeze mnie materiały dotyczące projektu, ze zrozumieniem i bez protestów przyjął wszelkie uwagi a propos dopasowania kroju i detali garnituru jakie sobie zażyczyłem Zebranie miary odbyło się w moim odczuciu bardzo dokładnie, zostałem obmierzony i wymierzony na wszystkie strony, do samej marynarki jeśli dobrze pamiętam było to 8 czy 10 wymiarów i do spodni kolejne 5 Pierwsza przymiarka odbyła się w miesiąc po złożeniu zamówienia spodnie były właściwie gotowe, pozostało ustalenie ostatecznej długości nogawki i wszycie guzików do szelek oraz w tylnych kieszeniach okazały się jednak za ciasne w pasie oraz biodrach i wymagało to poprawy, przez za mały wymiar w biodrach zakładki się rozchodziły i nie wyglądało to dobrze Marynarka była zrobiona raczej z grubsza, nie miała kołnierza ani oczywiście rękawów, nie miała podszewki ani worków kieszeniowych, jedynie materiał na rusztowaniu z lnianego płótna użytego do konstrukcji, wszystko ręcznie pikowane co widać dobrze na zdjęciach i połączone jedynie fastrygami w czasie przymiarki zostało ustalone ile marynarkę trzeba wybrać w talii i klatce oraz, że wymaga skrócenia dołem Co niespodziewane potrzebne okazało się obniżenie kozerki, w moim projekcie był punkt wysoko kozerka co krawiec wziął sobie mocno do serca ponieważ szpic klapy wystawał mi poza linie ramion co było już z kolej za wysoko, została ona obniżona o 3 cm Pan Stanisław od razu podkreślił żeby nie przejmować się zbytnim rozkloszowaniem dołu ponieważ właśnie potrzebuje nadmiaru do prawidłowego zaplanowani szlicy tak żeby wszystko leżało blisko ciała a szlice nie rozchodziły się ustalona też została szerokość ramion Ręczne pikowanie całej konstrukcji wywarło na mnie ogromne wrażenie 2 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Merr Napisano 22 Kwiecień 2018 Zgłoszenie Share Napisano 22 Kwiecień 2018 Jak teraz wygląda cennik u pana Sekuły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.G Napisano 23 Kwiecień 2018 Autor Zgłoszenie Share Napisano 23 Kwiecień 2018 @Merr tak jak napisałem w pierwszym poście, cenę zamówienia chciałem podać na końcu po pokazaniu całego procesu realizacji i finalnego garnituru, ale jeśli jesteś bardzo to napisz mi pw Na razie mogę odpowiedzieć tak że cena szycia razem z w miarę dobrym materiałem jest na podobnym poziomie co pierwotne ( nie przecenione w żaden sposób) ceny niektórych garniturów w ogólnodostępnych naszych krajowych sieciówkach konfekcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mr.G Napisano 23 Kwiecień 2018 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 23 Kwiecień 2018 Druga Przymiarka na razie podzielę się zdjęciami za jakiś czasu uzupełnię post o wartość merytoryczną 1 10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr.G Napisano 4 Czerwiec 2018 Autor Zgłoszenie Share Napisano 4 Czerwiec 2018 Druga Przymiarka Druga miara odbyła się równo tydzień po pierwszej tu marynarka nabrała już bardziej kuszących kształtów, pojawił się kołnierz, na razie w postaci rusztowania z płótna podszytego podszewkową wiskozą, klapy pokryły się materiałem uzyskały swoją docelową szerokość i wysokość kozerki skorygowaną po pierwszej mierze. Pojawiła się również brustasza- i tu pierwszy zgrzyt ale też pierwsza ciekawostka, zgrzytem jest to, że brustasza uciekła trochę za bardzo pod pachę oraz nie została wykrojona po łuku a klasycznie prosto ale listwa brustaszy została oczywiście przyszyta pod kątem po skosie. Mistrz Sekuła tłumaczył się z takiego a nie innego wykrojenia brustaszy tym, że nigdy wcześniej nie ciął po łuku i nie był pewien czy przy tak grubym i sprężystym materiale nie skutkowało by to wyginaniem się listwy brustaszy a tym samym jej odstawania od klatki zamiast gładkiego przylegania . Ciekawostką natomiast jest to, że Mistrz Sekuła brustaszę nazywa piersiówka/ kieszenią piersiową a natomiast wewnętrzne kieszenie piersiowe marynarki określa brustaszami . marynarka nadal trzymała się na samych fastrygach, pojawiło się wstępne taliowanie, od strony pleców materiał został wybrany, pojawiło się dopasowanie wokół siedzenia i bioder, pojawiły się rozplanowane ale jeszcze nie przecięte szlice Tu kolejna ciekawostka- Pan Stanisław szlice nazywa rozporkami ustalone zostało finalne zajście pół marynarki oraz stopień dopasowania w klatce Ostatnią kwestią związaną z marynarką na tej przymiarce była głębokość pachy. Pierwotnie bardzo płytka okazała się aż za bardzo płytka i postanowione zostało jej pogłębienie o około 1 czy 1,5 cm. Wynikało to z faktu, że tak gruby materiał nie chciał współpracować z bardzo płytką pachą i bliskim ciału dopasowaniem i po zebraniu materiału okazało się że front marynarki w okolicy pachy i klatki piersiowej bardzo się marszczył i wyginał, minimalne pogłębienie pachy miało temu zaradzić. Mimo tej drobnej korekty pachy i tak pozostały przyjemnie płytkie. Spodnie na drugiej mierze były już w pełni gotowe, poszerzone zostały w pasie i biodrach co umożliwiło ładne zamknięcie się zakładek w pozycji stojącej, nie zostały jeszcze po tej operacji finalnie przeprasowane dlatego na zdjęciu zakładki są nadal dość mało estetycznie otwarte jednak i to miało się zmienić do kolejnej miary. Pojawiły się już wszystkie guziki, i te w tylnych kieszeniach i te do szelek, otrzymały już mankiet pozostało finalne ustalenie długości do takiej aby swobodnie stykały się z butem bez tworzenia nawet najmniejszego załamania na kantach co zostało wykonane. Poza wszelkimi sprawami ustalonymi jawnie razem ze mną, a które to sprawy powyżej opisuje, krawiec bez słowa wykonał wokół sztuki serie swojego nanoszenia poprawek, zaznaczania i upinania oraz wszelkich zabiegów jakie uznał za potrzebne, wszystko wykonane było bez zawahania jak na Mistrza Igły przystało. Z rzeczy które utkwiły mi w pamięci było to potrzebne do wszycia rękawów zaznaczenie na korpusie opadu rąk oraz miejsca przejścia ramion w ręce Na trzeciej ostatniej przymiarce korpus marynarki miał być już gotowy, razem z podszewką, patkami kieszeni i przeciętymi dziurkami na guziki, miały pojawić się przyfastrygowane rękawy. Miała się ona odbyć po kolejnych 7 dniach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Mr.G Napisano 4 Czerwiec 2018 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoszenie Share Napisano 4 Czerwiec 2018 3. Trzecia Miara Na pierwszy ogień idą zdjęcia 16 13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Velahrn Napisano 5 Czerwiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 5 Czerwiec 2018 15 godzin temu, Mr.G napisał: 3. Trzecia Miara Na pierwszy ogień idą zdjęcia Marynarka wygląda naprawdę bardzo ładnie. Super plecy, czyste linie - choć pewnie to też zasługa grubszego materiału. Dobrze dopasowana, ale nie ma efektu odstającego tyłka, jak to czasem bywa przy przesadnym taliowaniu :). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klasyka Napisano 19 Lipiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 19 Lipiec 2018 Zaskakująco dobra linia pleców i ramion pomimo miękkiej konstrukcji. Porównując do zdjęć garniturów od Sebastiana Żukowskiego wygląda o niebo lepiej. Nie chce wrzucać się na głeboką wodę więc, sam planuje uszyć flanelową kamizelkę i spodnie u mistrza Sekuły, i mam nadzieje, że efekt będzie podobny. Jak długo trwa uszycie całego garnituru i ile jest przymiarek u Sekuły? Jak to wygląda cenowo? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michau Napisano 19 Lipiec 2018 Zgłoszenie Share Napisano 19 Lipiec 2018 @Mr.G czy dobrze zrozumiałem, że garnitur w kwietniu odebrałeś gotowy garnitur? I teraz od 3 mcy opisujesz historię jego powstania wrzucając post raz na miesiąc? Sam lubię oglądać seriale, ale z tak rozwleczonym tematem na forum jeszcze się nie spotkałem. Powiem tak: "Śmiało, chłopie! Do rzeczy!" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.