Skocz do zawartości

Garnitur wakacyjny- Len z jedwabiem. Handmade bespoke...


Natajla

Rekomendowane odpowiedzi

Kolega sam błądzi i, co gorsza, sprowadza Panią na manowce.

 

Marynarka na 3 guziki to włoski klasyk, jednak - uwaga - zapina się wyłącznie środkowy, a górny znajduje się na częściowo wywiniętej klapie - widoczny nieco bokiem, nieco tyłem. Przykład (proszę uważnie spojrzeć):

 

http://eu.suitsupply.com/en/jackets/washington-blue-plain/C559.html?start=26&cgid=Jackets&prefn1=collection&prefv1=Spring%2FSummer

 

PS. Warto obejrzeć cały sklep Suit Supply - ładne ubrania, zestawy zaaranżowane ze sporym smakiem, przystojni i męscy (choć zapewne podretuszowani) modele.

Miałem na myśli wersję bez wywiniętej części z trzecim guzikiem. Tak czy siak stanowią one mniejszość wśród powszechnie dostępnych marynarek, a uwaga o tym, że gorzej się prezentują to moja subiektywna opinia i nie rozumiem, czemu błądzę ją wyrażając (?) :)

 

Akurat to, że nie ma obecnie mody na takie marynarki, nie oznacza, że nie można takich szyć. ;)

Jasne, ale w wielu dziedzinach naturalnym jest rozpocząć swoją przygodę od najbardziej typowego przypadku :) Druga sprawa, to kwestia samej świadomości, że 3 guziki to nie jedyna opcja i do tego nie ta najbardziej popularna.

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam zdjęcia, projekty na Waszych blogach, lub polecanych stronach i mam wrażenie, że podkroje pach w mojej marynarce są trochę za rozległe. Może jest to powiązane z tym o czym mówiliście, że jest za duży obwód w klatce piersiowej. Miałam wypaczone pojęcie (jakieś naleciałości z lat 90tych) i sądziłam, że w klatce musi być luz, a dopasowana znaczy dobrze leży ale pozostawia sporo swobody. Teraz jednak dostrzegam, że to zwyczajny wór jest a nie dopasowanie ;)

Zwęziłam ku górze na próbę dwa szwy boczne, ale od talii w górę, bo w dół wszystko dobrze się układa. Dzięki temu poły mniej na siebie nachodzą, kołnierz się chyba trochę lepiej układa, a podkrój pachy mam smuklejszy i jest jakby wyżej ( bo od razu zmniejszył mi się obwód górnej części rękawa), do tego rękaw jest skrócony i nie zasłania połowy dłoni jak poprzednio!

Zdjęcia na modelu jeszcze nie mam, bo model jest w pracy, a przymiarki do zmian były wczoraj prawie o północy ;) Ale po samych teoretycznych założeniach co sądzicie o takich zmianach?

Jak duży luz powinien być pod pachą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam zdjęcia, projekty na Waszych blogach, lub polecanych stronach i mam wrażenie, że podkroje pach w mojej marynarce są trochę za rozległe. Może jest to powiązane z tym o czym mówiliście, że jest za duży obwód w klatce piersiowej. Miałam wypaczone pojęcie (jakieś naleciałości z lat 90tych) i sądziłam, że w klatce musi być luz, a dopasowana znaczy dobrze leży ale pozostawia sporo swobody. Teraz jednak dostrzegam, że to zwyczajny wór jest a nie dopasowanie ;)

Zwęziłam ku górze na próbę dwa szwy boczne, ale od talii w górę, bo w dół wszystko dobrze się układa. Dzięki temu poły mniej na siebie nachodzą, kołnierz się chyba trochę lepiej układa, a podkrój pachy mam smuklejszy i jest jakby wyżej ( bo od razu zmniejszył mi się obwód górnej części rękawa), do tego rękaw jest skrócony i nie zasłania połowy dłoni jak poprzednio!

Zdjęcia na modelu jeszcze nie mam, bo model jest w pracy, a przymiarki do zmian były wczoraj prawie o północy ;) Ale po samych teoretycznych założeniach co sądzicie o takich zmianach?

Jak duży luz powinien być pod pachą?

 

Oczywiście masz rację co do swobody. IMO marynarka która pięknie leży ale nie da się w niej wygodnie poruszać nie ma sensu. W klatce potrzebny jest luz ale największą swobodę ruchów daje wysoko skrojony podkrój pachy i trochę luzu na plecach. Pod pachą wystarczy 1-2 cm luzu. Więcej powoduje tylko to, że marynarka podnosi się przy każdym większym ruchu ręką. 

Jaką konstrukcję zastosowałaś? Przody są podklejone flizeliną czy masz tam jakieś wszywane wkłady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przody są podklejone fizeliną. Kołnierz jest jednostronnie podklejony ponieważ takie były zalecenia. Ma być to lekki, przewiewny garnitur wakacyjny, bez sztywnej konstrukcji. Odszycia są jedynie z przodu i przy szyi z tyłu, sięgające do miejsca wszycia rękawa.

Fizeliny użyłam jedynie do częściowego podklejenia przodów marynarki, kołnierza, stójki oraz elementów takich jak kieszenie, które musiałam wzmocnić, aby podczas nacinania i formowania nie uszkodziła mi się ta delikatna i dość sypka tkanina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór forum,

od dłuższego czasu planowałem się zarejestrować na tym jakże wartościowym forum, jednak dopiero dziś znalazłem w miarę solidny ku temu powód.

@Natajla

W uzupełnieniu do wklejonej przez Ernestsona grafiki wskazującej właściwe usytuowanie guzików i właściwą długość rękawów, chciałbym zwrócić uwagę na stronę zapinania marynarki. Na Twoich zdjęciach (na wieszaku i na "modelu") widzimy marynarkę upiętą na lewą stronę (czyli tzw. "damską"). Widzę, że prace nad marynarką idą pełną parą i nie chciałbym, aby w ferworze szycia umknął Tobie ten szczegół. Nie wiem czy to przypadek czy pewien automatyzm pracy, jednak poczułem się w obowiązku o tym wspomnieć. Podsumowując, w strojach męskich dziurki wycinany i obszywamy w lewej pole, guziki przyszywamy na prawej pole.

Gratuluję projektu, zapału i talentu. Jak się podszkolisz, może kiedyś zostanę Twoim klientem, hehe.

Pozdrawiam

edit: ortografia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No damska, damska ;) Przecież babą jestem! :D A tak na prawdę to dziękuję za uwagę! Jak każda inna jest dla mnie niezwykle cenna. Jednakże, tak jak pisałeś, jest to czysty automatyzm. Jak przyjdzie do wszywania guzików i obszywania dziurek to z całą pewnoścą wylądują one po poprawnej stronie :)

Mam teraz inny dylemat. Mianowicie jak zmienić wykrój rękawa, oby lepiej się układał na wyższym podkroju pachy? Czy bawić się tutaj szerokścią i obłością główki? Może ma ona być trochę krótsza, ale za to bardziej zaokrąglona?

Przy wszywaniu najpierw lekko zbieram i marszczę czoło główki po czym wszywam wdając wszelkie naddatki w pachę. Czy któryś z Was Panowie ma jakieś techniczne porady na ten temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam teraz inny dylemat. Mianowicie jak zmienić wykrój rękawa, oby lepiej się układał na wyższym podkroju pachy? Czy bawić się tutaj szerokścią i obłością główki? Może ma ona być trochę krótsza, ale za to bardziej zaokrąglona?

Przy wszywaniu najpierw lekko zbieram i marszczę czoło główki po czym wszywam wdając wszelkie naddatki w pachę. Czy któryś z Was Panowie ma jakieś techniczne porady na ten temat?

 

No cóż, wykrój rękawa to temat rzeka. Generalnie przy mniejszym (wyższym) podkroju pachy wysokość główki musisz odpowiednio zmniejszyć. Szczegółów najlepiej szukaj na cutterandtailor, są tam całe wątki poświęcone rękawom. Obawiam się, że tutaj nie dowiesz się wiele na ten temat. Krawcy zarejestrowani na forum rzadko udzielają się w tematach technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, wykrój rękawa to temat rzeka. Generalnie przy mniejszym (wyższym) podkroju pachy wysokość główki musisz odpowiednio zmniejszyć. Szczegółów najlepiej szukaj na cutterandtailor, są tam całe wątki poświęcone rękawom. Obawiam się, że tutaj nie dowiesz się wiele na ten temat. Krawcy zarejestrowani na forum rzadko udzielają się w tematach technicznych.

Dzięki! W takim razie wykroję sobie 5 różnych rękawowych wariacji: z niską i szeroką główką, niską wąską, wysoką,..... będę fastrygować i testować :D

  • Oceniam pozytywnie 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Dawno mnie nie było, bo i długo nie robiłam nic w kwestii wiadomego garnituru. Ale już prawie się udało zwęzić marynarkę :) Podniesiony podkrój pach i to całkiem sporo, mocno skrócone rękawy, znacznie zwężona w klatce piersiowej, w trakcie dopasowywania na plecach poniżej łopatek... Udało się tak przerobić rękawy, że są wygodne w użytkowaniu oraz bardzo ładnie układają się zarówno z przodu, z tyłu jak i z boku. Doczytałam się też, że przy szyciu z takich tkanin lekkich, niezbyt układających się powinno się bardziej na gładko wszywać rękawy, tzn. główka nie powinna tak mocno stać jak przy garniturach wełnianych.

Udało się dosłownie w biegu zrobić Markowi jakąkolwiek fotkę w nierozprasowanej marynarce, a już w tymbardziej nierozprasowanych, szyjących się spodniach! Jakbym wzięła się za prasowanie to uciekłby mi model :|

 

Zastanawiam się teraz nad samą tkaniną. Jest ona piękna, zmienić jej już nie mogę ;) ale nie widzę nigdzie indziej na forum tego typu garniturów... z takich mieszanek, w podobnym kolorze, czy nawet z lekkim połyskiem. Czy to jest jakiś obciach?

 

 

post-5569-0-22718800-1405350529_thumb.jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.