Skocz do zawartości

Znani, którzy szyją na miarę...


torunianin

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj dowiedziałem się o dwóch ciekawych rzeczach z obszaru bespoke. W wywiadzie dla jednej z kolorowych gazet Mat Dusk, ku lekkiemu zaskoczeniu dziennikarki, która pewnie liczyła, że wymieni nazwiska "wielkich" projektantów, przyznał że nosi tylko garnitury szyte na miarę u Pal Zileriego. Już wcześniej zwróciłem uwagę na to, że jak na obecne czasu Dusk wyróżnia się stylem. Szczególnie ciekawe poszetki i dobrane skarpetki.

Jeszcze większą niespodzianką była dla mnie informacja, że Hugh Grant ubiera się od wielu lat wyłącznie na Saville Row. Jego krawcem jest David James.

Znacie może inne znane osoby, które doceniają sztukę krawiecką na najwyższym poziomie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcinHas

Torunianin,

o ile wiem Matt Dusk jest "twarzą" Pal Zileriego, pewnie dlatego szyją mu garnitury na miarę. Poza tym Zileri to naprawdę całkiem przyjemne ubrania, więc chyba nie było "obciachu":). Sądzę, że więcej "ryzykował" Pierce nosząc "pseudoeksluzywnego" Lantiera:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z jednej strony podanie do publicznej wiadomości ze Pierce zachciał garnitur od Vistuli, mogło byś sprytnym chwytem marketingowym Brosnann był dość dawno twarzą tej marki. Od tego roku Vistula wprowadziła szycie MTM, ceny sie wahają w granicach 2 tys za samą marynarke. Mam garnitur Lantiera i osobiście uważam, że jest to dość sensowny wybór wyżej cenię tę marke niż np. Oscara Jacobsona, nie wiem czy tu sie ze mną zgodzicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MarcinHas

Poznański,

wszystko zależy od tego, w jakim aspekcie porównujesz wspomniane marki. Oscar Jacobson oferuje klasyczny, skandynawski, a zatem nieco nudny:) styl, natomiast Lantier (przynajmniej z czasów Czapula i prezesa Bauera) bardziej "modowy" (mocno taliowane marynarki, miękkie ramiona etc.) z pewną dozą ekstrawagancji (ale też i blichtru a'la Tom Ford:)). Trwałością materiałów raczej wygrywa OJ (choć i Lantier miewa niezłe tkaniny, np. gęsto tkane włoskie 120stki). W mojej ocenie ani jeden ani drugi producent nie wykazuje jednak dbałości o ręczne wykończenie, a przy garniturach za ok. 2.000 zł można by już tego - w minimalnym chociaż stopniu - oczekiwać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoją drogą, w ostatnim weekendowym dodatku do Pulsu Biznesu jest artykuł o Czapulu

projektant chwali się w nim właśnie, że Brosnan chciał nosić projektowane przez niego rzeczy, a szczególnie szybko wymienił płaszcz

jak takie informacje puszcza w obieg dział marketingu V&W można to traktować jako marketingowy chwyt, natomiast gdy chwali się tym i ekscytuje sam projektant.... może w tym coś jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do Matta Duska, zastanawiam się czy najpierw kupował garnitury Pal Zileriego i firma zaproponowała zostanie ambasadorem marki. Czy raczej Pal Zileri sobie go wybrał, bo "odpowiada wizerunkowi marki" albo jest "odpowiedni dla grupy docelowej" (tak zresztą było z Brosnanem).

Chciałbym wierzyć, że to pierwsze, ale to chyba naiwność...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się właśnie zastanawiam czy "odejście" Czapula nie jest chwytem marketingowym W&V mającym de facto wypromować nową, bardziej "ekskluzywną" linię... na świecie pełno jest marek luksusowych udających, że nie mają nic wspólnego ze swymi mainstreamowymi matkami... zastanawia mnie po prostu fakt, że jeden człowiek, będący projektantem w nawet sporej firmie potrzebowałby BARDZO dużo pieniędzy na uruchomienie nowej linii i wsparcie jej tak silnymi działaniami promocyjnymi, przecież Czapul jest wszędzie a każde jego pojawienie się w TVN, na billboardzie czy w VIVA kosztuje masę forsy... smiem przypuszczać, iż nie jest to działanie jednego człowieka ale wielkiej korporacji, której użyczył nazwiska, co skłanie mnie z kolei do przypuszczenia, iż jest to tylko kolejna linia V&W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macieju, moim zdaniem jesteś w błędzie.

Oczywiście to, co aktualnie dzieje się wokół marki Rage Age może rodzic takie właśnie pytania, bo faktycznie marka, która posiada zaledwie 2 salony sprzedaży jest praktycznie wszędzie.

Za całym zamieszaniem wokół marki Rage Age stoją pieniądze p. Rafała Bauera, obecnie wspólnika Rafała Czapula, a wcześniej prezesa V&V. Jak wiadomo Bauer odszedł z firmy po niezbyt udanej akcji z przejęciem Kruka i gdyby sam nie złożył rezygnacji, to stanowiska pozbawiliby go pan Kruk i Mazgaj. Delikatnie mówiąc stosunki pomiędzy V&W a Bauerem są obecnie chłodne.

Tak więc łączenie Rage Age z Vistulą nie ma żadnego uzasadnienia. Za tą marką stoją były prezes i były projektant V&W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Macieju,

zajmuję się komunikacją i PR zawodowo i nie zgodzę się, że obecność Czapula wymaga ogromnych nakładów finansowych. Nie znam kuchni akurat tego przypadku, ale z doświadczenia wnioskuję, że tu wchodzą w grę przede wszystkim, jakieś wzajemne polecani. Mniej więcej w stylu: wydawca DD TVN zna kogoś, kto zna Czapula itp. Druga możliwość, to po prostu wynajęcie agencji PR, która rozprowadza temat w mediach. Wbrew obiegowym opiniom, można taką agencję wynająć za rozsądną cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zajmuję się komunikacją i PR zawodowo i nie zgodzę się, że obecność Czapula wymaga ogromnych nakładów finansowych. Nie znam kuchni akurat tego przypadku, ale z doświadczenia wnioskuję, że tu wchodzą w grę przede wszystkim, jakieś wzajemne polecani. Mniej więcej w stylu: wydawca DD TVN zna kogoś, kto zna Czapula itp.

Jest w tym dużo prawdy. Olivier Janiak - prowadzący "Co za tydzień" i naczelny Male Man to bardzo dobry znajomy Rafała Czapula od wielu lat. Ostatni pokaz Rage Age był mocno obecny we wspomnianym programie, a sam pokaz był organizowany z czasopismem Male Man. Zresztą pierwszy pokaz również był owocem współpracy tych dwóch podmiotów.

Do tego dochodzą jeszcze biznesowe kontakty Rafala Bauera, który m.in. pozyskał trudne do zdobycia lokalizacje w Złotych Tarasach (lokal przejęty po Replay - marce zarządzanej przez V&W) i Starym Browarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.